Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206438

    Måndag och en kväll med kickboxning :) Taggad som tusan igen, då jag verkligen vill ge 100% för att bli bättre i fightingen.

    Igår fokuserades det på sidosteg-kombinationer, något jag verkligen ska träna mycket på, då jag behöver jobba på att glida under och förbi mina motståndares jabb. Vi körde även en del clinchträning och lite kast ”högst frivilligt” vilket är sjukt skoj, men jobbigt.
    Fysen bestod av clinchträning samt tunga rundsparkar mot mits.

    Matmässigt såg det ut:
    Frukost: Polarmacka med mjukost och rökt skinka
    Mellanmål 1 redbull
    Lunch: Kycklingröra med creme fraiché och pasta
    Mellanmål 2: 1 banan, 1 apelsin och 1 probite
    Middag: Proteinpannkaka med chokladsmak, gb lättglas och hemmagjord jordgubbsröra. Mjölk till det ;)
    Kvällsmat: Morötter och sen lite choklad

    3340kcal 276g protein 357g kolhydrater o 86g fett.

    Fungerar riktigt bra på högre kolhydratsintag, utan att känna mig allt för plufsig. Högt proteinintag, nästan 4gg kroppsvikt, jikes

    #206439

    Idag tisdag siktar jag på att köra ett crossfit pass på gymmet. Men måste hitta ett schema att gå efter. Min uthållighet och flås är helt enkelt för dåligt för att ha en chans i ringen… Fokus ligger nu på att all träning ska hjälpa mig i kickboxningen.

    #206440

    Ja, då har vi överlevt vårt första crossfit pass och jag fick utan tvekan mersmak :)
    Upplägget var:
    500m rodd
    5 pull ups
    10 armhävningar
    15 knäböj

    Jag körde 3 omgångar med tiderna
    03:05
    02:59
    02:52

    Speciellt i rodden kommer jag kunna slipa på mycket tid, när jag får in teknik och fart på riktigt. Armhävningar och knäböj var smidigt och rätt lätt. Rejäl pulshöjare

    Avslutade även med att testa ett par övningar ur crossfit – fight gone bad
    Sumo Deadlift High-Pull 20kg
    Axelpress 20kg
    1 min på varje övning, ingen vila mellan. Klarade 50 reps allt som allt, men var trött som tusan i kroppen så hoppas på rejält högre antal på fredag då jag ska testa lite mer

    Igår fick jag i mig följande
    Frukost: 2 st polarmackor med mjukost och skinka
    Mellanmål 1: 1 redbull och 1 äpple
    Lunch: 4 proteinpannkakor och lite jordgubbssylt
    Mellanmål 2: 1 gainomax efter träning, den var gratis :)
    Middag: 1 portion med potatis och köttfärsgratäng
    Kvällsmat: Kesella o Jordgubbar samt lite ostbågar

    2956kcal 244g protein 304g kolhydrater och 83g fett

    I eftermiddag laddar vi för ett stenhård sparringpass på kickboxningen!

    #206441

    Onsdagen bjuder som bekant på sparring i kickboxning.
    Vi tränade inte på några speciella tekniker, utan jag fokuserade mest på bra slagkombinationer och avslappnade tekniker. Hade en bra guard, men fick ändå en del smällar :) Höger öga, samt både benen är slitna nu. Men det ska inte hindra mig från lite teknik träning ikväll!

    Maten igår blev:
    Frukost: Polarmacka med mjukost och skinka
    Mellanmål 1: 1 redbill, 1 äpple, 1 proviva återhämtning”för magen” 1 apelsin och lite mandel.
    Sen lunch: Potatis o köttfärsgratäng
    Mellanmål 2: Gainomax
    Middag: 1 portion pastagratäng
    Kvällsmål: kesella o jordgubbar med mjölk. 3 ägg. gb lättglass med blåbär/hallon

    3265kcal 248g protein 350g kolhydrater och 95g fett.

    Viktnedgång under veckan, vilket förvånar mig. Blir första veckan jag ligger på – i viktuppgång, vilket förvånar, då kcalintaget till och med är högre.

    #206442

    Jag hittade ett klockrent recept som jag kört med en hel del
    250g kesella 1%
    2dl mjölk – jag har använt arlas 1,5% laktosfria
    30g kasseinpulver-chokladsmak
    2msk kakao

    Mixa allt med elvisp, låt stå i kylskåpet ca 30 min -njut :)

    Tack så mycket! Kul att höra att folk kommer in och kollar till mig ibland

    #206443

    Torsdag och nu börjar jag bli riktigt sliten efter en hård träningsvecka.
    Mycket mental träning, att jobba med en kropp som är sliten, som jag har ont i. Men det går, om man bara vill ;) Måste ju träna på min fighting-spirit!

    Träningen idag var teknikpass kickboxning. Sidosteg är den fortsatta fokusområdet. Hade en del problem med sparkar, då jag inte kan böja höger knä efter en skada igår. Jobbade en del med alternativa övningar och körde en hel del slagkombinationer. Speciellt fokus på hastighet och utförande

    Matmässigt var det en mindre bra dag..:)

    3616kcal 206g protein 390g kolhydrater o 122g fett.

    Imorgon blir det troligtvis lite snällare träning, beroende på hur kroppen mår. Slut på kreatin också. Kommer bli en återställnings-vecka och sedan jobba mig ned till matchvikt igen. känner mig förhållandevis nöjd med hur kroppen mår och vilka fysiska mål jag har åstakommit. Nu måste jag ställa om, rannsaka mig själv lite och se vilka nya mål jag ska sätta. Spännade!

    #206444

    Svettigt värre!

    Fokus på bra övningar samt försöka mig på lite superset och högt tempo
    Gym

    5 min crosstrainern – vakna till i kroppen lite

    Sumo deadlift high-pull – Axelpress – skivstångsrodd – bicepscurl
    Vikt 20kg
    Set 1: 10st + 10 st
    Set 2: 10st + 10 st
    Set 3: 10st + 10st + 10 st
    Set 4: 10st + 10 st + 10st + 10 st
    Set 5: 10st + 10 st + 10st + 10 st
    Set 6: 10st + 10 st + 10st + 10 st
    Set 7: 10st + 10 st + 10st + 10 st
    Set 8: 10st + 10 st + 10st + 10 st
    Set 9: 10st + 10 st + 10st
    Set 10: 10st + 10 st + 10st
    Svettigt, men kan helt klart ta i mer. Höjer till nästa gång ;)
    Armhävningar med fötterna på bänk – frontraise med viktskiva – armhävningar
    Set 1: kv*10 + 22,5kg*10
    Set 2: kv*10 + 22,5kg*10
    Set 3 : kv*10 + 22,5kg*10
    Set 4 : kv*10 + 22,5kg*10 + kv*10
    Set 5 : kv*10 + 22,5kg*10 + kv*10
    Ryggresningar plankan
    Set 1: kv*15 + 1 min
    Set 2: kv*15 + 1 min
    Set 3 :kv*15 + 1 min 30sek
    Jägarställning
    2 min

    Svettpass! Skön genomkörare

    #206445

    Söndag och nyligen hemkommen från bröllop i skåneland. Men lite gym ska ju trots allt hinnas med!

    Sumo deadlift high-pull – Axelpress – skivstångsrodd
    Vikt 30kg
    Set 1: 10st + 10 st + 10st
    Set 2: 10st + 10 st + 10st
    Set 3: 10st + 10st + 10 st
    Set 4: 10st + 10 st + 10st
    Set 5: 10st + 10 st + 10st
    Set 6: 10st + 10 st + 10st
    Set 7: 10st + 10 st + 10st
    Set 8: 10st + 10 st + 10st
    Set 9: 10st + 10 st + 10st
    Set 10: 10st + 10 st + 10st
    Förbannat jobbigt, men skoj. Svettigt som tusan! Speciellt axlarna släpar efter tycker jag
    Pull ups – Dips
    Kroppsvikt
    Set 1: 5st + 10st
    Set 2: 5st + 10st
    Set 3: 5st + 10st
    Set 4: 5st + 10st
    Set 5: 5st + 10st
    Rätt smidigt, tog bra i triceps
    Plankan + Jägarställning
    Set 1: 1min + 1 min
    Set 2: 1min + 1 min
    Set 3: 1min + 1 min
    Set 4: 1min + 1 min
    Set 5: 1min + 1 min
    Det här kan komma att bli riktigt jobbigt, ska försöka öka varje omgång med minst 10 sek per set.

    Skönt pass! Rätt trött efter en obekväm säng och lite alkohol på lördagen

    Underhållningsvecka nästa. Kreatinet är slut, så kör utan det 1 månad nu. Hoppas få svar om match nästa vecka, så man ev kan börja förbereda sig

    #206446

    Första dagen igår på viktnedgång med sikte på 63kg viktklass.
    Träning igår bjöd på teknikpass med fokus på slagkombinationer. Helt underbart pass, då jag verkligen älskar det. Är helt klart som starkast i infighting, och vill utveckla mig så mycket som möjligt i det. Avslutade träningen lite tråkigt med en fläskläpp, men det är sånt man får ta

    Matmässigt skulle det bli underhållsvecka, men går direkt på deff, då jag bara har lite mer än 30 dagar att tappa vikten jag behöver tappa.

    Lunch: Pasta och köttfärsås. 2 äpplen
    Middag: Potatis med fläskfilé
    Kvällsmat: Kasseinpudding och 2 apelsiner

    2006kcal 218gprotein 169g kolhydrater 49g fett

    Fokus kommer ligga på kolhydrater och protein, då kickboxningen tar mycket energi.

    #206447

    Tisdag var vilodag med biobesök inplanerat.

    Onsdag är vi igen tillbaka på gymmet för lite cross-fit

    Gym
    Sumo deadlift with high pull – skivstångsrodd
    Vikt 40kg
    Set 1: 5 + 10
    Set 2: 5 + 10
    Set 3: 5 + 10
    Set 4: 5 + 10
    Set 5: 5 + 10
    Gick sen vidare till
    500m rodd + 5 pull-up + 10 armhävningar + 15 knäböj
    Tid:
    02.56
    03.06
    02.55
    Bästa roddhastighet var 52 m/s
    Avslutade med:
    Hantelcurl vikt=1 hantel
    17,5kg*5*5*5
    Tricepspress med rep
    45kg*15*10*10

    Riktigt svettigt och pulshöjande pass. Bra träning

    Maten idag bjöd på:
    Lunch: Potatis och köttfärsgratäng. 1 Apelsin o 1 äpple. 2 st babybel light
    Mellanmål 1: 1 swebar och 1 apelsin
    Middag: Kasslergryta och ris
    Kvällsmat: Kasseinpudding

    1972kcal 195g protein 166g kolhydrater 58g fett

    #206448

    Torsdag och snart har hela arbetsveckan hunnits med.
    Liten notering från gårdagens inlägg. Självklart var det 5,2m/s i hastighet, inte 52 ;)

    Idag bjöds det på kickboxning, teknik
    Fokus på sparkar och grepptekniker. Helt klart mer åt tai-hållet, vilket alltid är skoj, då man får träna på annat. Mina höga sparkar börjar sakta men säkert bli bättre, även om det kommer krävas mycket träning för att bli bra på det.
    4:e dagen på viktnedgångsarbetet. Större fokus på kolhydrater för att ha ork i träningen, vilket helt klart ger effekt. Inte alls så trött och sliten som jag brukar vara på kaloriunderskott.
    Får helt enkelt se hur jag mår efter helgen ;)

    Matmässigt bjöds det på:
    Lunch: Kasslergryta och ris. 2 apelsiner o 1 äpple samt 3 babybell light
    Mellanmål: 1 probite
    Middag: 7 st proteinpannkakor med en blåbärs/hallon röra

    1870kcal 171g protein 189g kolhydrater 46g fett

    Styrketräning fre-lör samt matchträning på söndag, första riktiga fighten, ska bli riktigt spännande!

    #206449

    Fredag kom och gick. Bjöd på lite gym och fredagsmys framför tv:n

    Även lördagen har hunnit springa förbi och även där blev det lite gym och poker på kvällen

    Nu är det söndag och snart dags för morgonens gympass med lite lågintensiv träning. Ikväll blir det troligtvis träningsmatch på klubben.

    Matmässigt har jag håltt en riktigt låg diet på ca 16-1800kcal för att komma ned inför ca 4kg. Igår blev det riktigt lågt på mat och idag står jag på ny lägsta nivå som är 67.3. Det ger 4,3kg till matchvikt

    Nu kör vi

    #206450

    Oj oj oj, vilken söndag!

    Dagens gym-pass bjöd på 20min intervall-träning på löpbandet. Precis lagom mycket på tom mage. 20h fasta tog rejält på kroppen, men nu har vi rejält med energi igen ;)

    Dagens kickboxning bjöd på mitt livs första och andra träningsmatch.
    Första matchen jag fick gå var 3*2 min fullkontakt kickboxning med tilllägget att min mottävlare även tränade på nedtagningar”då han ska gå shootfighting match nästa helg”
    Vi körde i ring, med coahning och hela grejen. Sjukt nervös var jag, men oj oj oj vad skoj det var! Man fick en sån adrenalinkick, att det var helt enormt. Att också då ha en coah som ser vilka misstag man gör och kan hjälpa till och korrigera mitt under en match var ovärdeligt!
    Jag är mest stolt över över min guard den här matchen, samt att jag lyssnar bra på coachen och verkligen försöker tänka till, inte bara ”kötta på” Jag är mindre nöjd med att jag inte varierar tillräckligt och att jag blir lite statiskt i min fight

    Min andra match var en lightkontakt kickboxning 3*2 min mot Sanna. Hon har nog gått ca 20 matcher och hållt på i kanske 5 år, så hon är riktigt duktig. Jag var lite smått trött efter mina första 3 ronder, men det gick helt okej. Slarvar lite med mina gungningar, vilket öppnar upp för att hon for kontrollera matchen.
    Jag var nöjd med hur jag kunde ta till mig av det coachen sa, det utvecklade min fight bra. Mindre nöjd över mitt flås, samt att jag släppte guarden för ofta.

    Nu är det proteinpannkakor och film som gäller!

    #206451

    Måndag och idag skulle det varit kickboxning. men då tjejens bröder fyllde år, var vi iväg och firade deras födelsedag. Höll mig endast till lite smörgåstårta, men ack så gott det var ;)

    Istället blev det lite intervallträning nu på kvällen på gymmet
    Körde
    5 min på 8 km/h uppvärmning
    2 min på 14 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    2 min på 14 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    2 min på 14 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    2 min på 14 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    2 min på 14 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    1 min på 15 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    1 min på 16 km/h och sedan 1 min på 6 km/h
    1 min på 19 km/h och sedan 5 min på varierande hastigheter 6-8 km/h som nedvarvning.

    Riktigt skoj, och rejält svettigt. Imorgon blir det styrketräning med drop-set tror jag

    #206452

    Tack :) Ja, det känns helt klart som man hittat hem. Den rush det ger att utmana sig själv både i sparring och på fyspass är svårslaget

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.