Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206498

    Då har man hunnit hem, dragit till gymmet i snöstormen och även kommit hem för att åtnjuta lite lax!

    Gymmet bjöd på:

    Sittande axelpress bakom nacken. Skivstång utan ryggstöd
    20kg*12
    25kg*10*10*10*10*10
    Känns bra. Bättre kontakt idag och kunde gå djupare i övningen. Fortsätter en sakta höjning med förhoppning att mina stela axlar ska vänja sig
    Liggande tricepspress. Skivstång
    25kg*10
    30kg*10*10*10*10*10
    Riktigt bra kontakt
    Shrugs. Skivstång, utan dragremmar
    60kg*10*10*10*10*10
    Skivstångsrodd
    50kg*12*12*12*12*12
    Underbar pump på denna
    Cablecrunch
    78kg motvikt*30*25*20*15*10*5
    Ouch, den sög rejält i magen. Bara jobba genom smärtan
    Preacercurlbent over raise med vikskiva
    20kg*10 – 10kg*10 Superset
    20kg*10 – 10kg*10 Superset
    20kg*10 – 10kg*10 Superset
    Körde även en rotationsövning i samband med bent over raise
    Armhävningar
    Kv*40*20

    Hela passet kändes bra. Rätt pigg i kroppen. Lite småseg i höfterna efter gårdagens mördarfys, men inget som påverkade

    Matmässigt blev det
    1600kcal med fördelning 42/18/40 i p/k/f
    Kör rätt hårt med kosten hela veckan. Vill vara helt säker på att jag ska väga in korrekt på lördag! 4 dagar till match

    #206499

    Nu är det torsdagmorgon och jag är lite småsliten efter en hård och rolig sparringomgång igår

    Tanken igår hade varit att ta det rätt lugnt och eventuellt bara köra 2-4 ronder sparring.
    Så blev det inte :) Istället körde jag nog säkert 14 ronder och en av de hårdare sparringsomgångerna på länge. Krigade verkligen i varje rond och pushade kroppen rätt hårt!
    Kändes ialla fall underbart skönt och var precis det man behövde.

    Matmässigt fortsätter jag gå lågt på kalorierer
    1640kcal 50/15/35 i fördelning p/k/f
    Lite irriterande att jag gått upp sedan igår, vilket jag inte riktigt har råd med. Tror dock det beror på kasslern jag åt igår, och som jag ska äta till lunch idag.
    Men med lite smarta matval till middag och bra mat på fredag, borde det inte vara några problem

    Edit: Då jag åt ca 400g kassler igår, fick jag i mig ca 8g natruim… undrar om det kanske påverkade? ;)

    #206500

    Ja, just nu ligger jag på ca 60g kolhydrater om dagen och tränar varje dag, så går rätt lågt på dem :)
    Kan inte se det ska vara något annat i kosten som påverkar. Men förstod det som att natrium binder vätska som tusan, och då jag åt kassler till lunch också, får vi väl se hur vikten står sig i morgon :) jaja, har ju fram till lördag morgon på mig

    Tack :)

    #206501

    Sista träningspasset inför matchen på lördag är nu avklarat.
    Lätt träning med min träningskompis som också ska gå match på lördag.
    Kändes inte alls så bra som det gjorde i onsdags, men beror nog lite på att jag gick in med fel inställning och var ofokuserad. Jag vet att jag kommer göra mitt bästa på lördag, och jag ser hela dagen som en underbar upplevelse och lärdom. Om jag sen vinner mina matcher, då är det en grym bonus!

    Vi gick genom lättare tekniker, med fokus på lowkicks, då det är light-low som gäller på lördag. Inget specielt, och minnevärt, men lite svettigt blev jag ialla fall

    Matmässigt blev det:
    1640kcal med 52/18/30 i p/k/f

    Då saltintaget var alldels för högt i gårmiddag och till lunch idag, blev det helt saltfri middag idag. Imorgon blir det grillad kyckling, skagenröra och mjölk på ca 1200kcal och sedan en proteindrink och kesella till kvällsmat vid 18. Jag kommer dricka ca 3l vatten i morgon och bryta vätskeintaget vid 18. Tror inte det behövs, men jag vill vara på det säkra och känna mig trygg med vikten :) Jag ser det här även lite som en erfarenhet inför framtida matcher, då jag vill ned på 63,5kg fullcontat till nästa säsong

    Nu ska jag snart dra och lägga mig. Försöka få massa bra sömn i natt, för vi måste upp vid 05-tiden på lördag… ouch

    #206502

    Söndag och nu är jag tillbaka från Ängelholm och min första kickboxningsturnerning!

    En förlust och en vinst blev slutresultatet för mig och jag fick gå därifrån med silver. Kände mig riktigt lycklig och nöjd med båda matcherna, men självklart satt vinsten riktigt fint!
    Har filmat båda matcherna, så blir att klippa ihop det senare och se om man kan göra något skoj av det.
    En helt underbar upplevelse och det är med ett leende på läpparna jag vaknade i morse ;)

    Idag blir det troligtvis lite slappa-gym tror jag. Lite fika med vänner nu och sen lite får vi se vad klockan blir!

    #206503

    Lite gym blev det igår till slut

    Sittande axelpress bakom nacken. Med skivstång utan ryggstöd
    20kg*10
    27,5kg*10*10*10*10*10
    Kändes ledigt och lätt. Bra kontakt i muskeln och känns med mjukt i rörelsenShrugs. Med skivstång och remmar för greppet
    75kg*10*10*10*10*10
    Skivstångsrodd – Hammercurl
    55kg*10 – 25kg*10- Superset
    55kg*10 – 25kg*10- Superset
    55kg*10 – 25kg*10- Superset
    Cablecrunch
    78kg*20*20*15
    Tog riktigt bra!
    Dips
    kv*10*10*10*10*10
    Lätt och ledigt, jobbade med kontakt och lite olika vinklar
    Bent over raise – viktskivor
    10kg*10*10*10
    Kör denna övning med rotationsövning innan också, försöker stärka upp axlarna
    Armhävningar
    kv*15*15*15*15*15
    Skön sista övning, :)

    Körde fastande träning, med 10g eaa innan bara. En proteinbar efteråt tyckte jag att jag förtjänade ;) Sen unnade jag mig 30 min bastu. Gott att bli lite varm i kroppen

    Idag bjuds det på teknikträning kickboxning. Ska bli riktigt skoj, som vanligt

    #206504

    Rolig Journal får titta in fler gånger :)

    Härligt att det gick bra i tävlingen. Vet precis hur känslan är ;)

    #206505

    Tack :) Du är så välkommen så. Alltid skoj när folk tittar in och lämnar en kommentar, då vet man att folk läser

    Tack igen, Ja det var en helt underbar känsla!

    #206506

    Veckans första dag kom, gick och segade sig genom. Det bjöds på teknikträning kickboxning som vanligt.
    Jag var riktigt seg i kroppen och skallen igår och träningen gick sisodär. Svettades lite, jobbade lite, men var inte riktigt med 100%

    Vi tränade på slagtekniker och sidoförflyttning. Något som verkligen passar mig och min fightingstil riktigt bra :) Fysen bestod av 5st olika stationer som bestod av
    1. Utfall
    2. clinchträning
    3. chrunces med medicinboll
    4. upphopp
    5. armhävningar

    Där blir man alltid svettig och det känns i kroppen idag. Speciellt utfallen tog bra i ljumskarna!

    Matmässigt hamnade jag på
    1900kcal med 44/14/42 i fördelning p/k/f

    Kände mig riktigt trött och sliten igårkväll och även idag går det segt i skallen. Det är nu 3,5 arbetsdagar kvar innan jag får gå på 2,5veckor semester! Så blir ganska hårt med kosten samt träning varje dag tom sön :) sen lär jag inte röra en hantel på flera veckor

    #206507

    Lite träning på ett överfullt gym idag

    Sittande axelpress bakom nacken. Med skivstång utan ryggstöd
    20kg*10
    30kg*10*10*10*8*8
    Trött i axlarna idag, bet rejält
    Lutande hantelpress
    30kg*10
    60kg*10*10*10*10
    Med lite stöd vid armbågarna av en passare
    Skivstångsrodd
    57,5kg*12*14*12*12
    Riktigt bra kontakt, älskar pumpet man får i den här övningen :)
    Hammercurl
    30kg*8*8*6
    Började tappa ork och lust här…
    Dips
    kv*12*12*12*12*12
    Inga problem, lite trött sista setet
    CablecrunchArmhävningar
    78kg*20 – kv*20 Superset
    78kg*20 – kv*17 Superset
    78kg*15 – kv*15 Superset

    Sen fick det vara nog för idag :)
    Idag bjuds det på pepparbiff, potatisgratäng och pepparkaksbygge

    #206508

    Uppe tidigt som faan idag för jobb… ”06.00” och kunde därför flexa lite på eftermiddag.
    Det gjorde att jag gymmade lite istället för att dra upp och sparra

    Hittade ett nytt reps-schema på [https://www.body.se/bloggar/andreaz-engstrom]
    som kallas myo-schema. Testade mest lite för skojs skull, och blev ett gott snabbt pass
    Gå in och kolla hans blogg, där står allt förklarat

    Gym
    Alla övningar är gjorda med ca 10sek vila
    Chin-up
    kv*10*3*3*3*3*3*3
    Kändes lätt
    Latsdrag
    54kg*10*3*3*3*3*3*3
    Har alltid haft dålig kvalitet på den här. Fortsätter jobba!
    Ryggresningar
    kv+10kg*10*3*3*3*3*3*3
    Ska jag köra den övningen så här, måste jag upp rejält i vikt
    Shrugs skivstång
    80kg*10*3*3*3*3*3*3*2
    Den tog rejält!
    Rear delt row. Vikt 1 hantel
    30kg*12*3*3*3*3*3*3*2
    Minimalt med vila här
    Stående vadpress
    60kg*10*3*3*3*3*3*3*2
    Här märkte jag verkligen hur bra setet var att jobba på. Tog mycket mer än vad normala 3*10 brukar ta

    Riktigt kul med lite variation och tog endast 30 min att genomföra. Ska testa runt lite mer med det, då jag gillar hur det biter i muskeln. Ska ev testa att köra basövningar 3*10 och sedan allt annat med ovanstående tanke

    Käkade inget innan träning och kunde därför njuta av grillade ribs och grönsallad! Mums

    #206509

    Dagen har bjudit på en hel massa hunger. 1600kcal om dagen är riktigt segt, speciellt vissa dagar. Första veckan var lättast då jag hade match-målet att uppnå.
    Nu vet jag att min våg mäter ca 1,1kg fel. Vilket alltså gör att jag väger lite mer än vad jag trodde ;)

    Dagsvikt ligger alltså på 66,8kg, istället för 65,7 som jag trodde ;) Kul realisation, men vad gör man.

    Det gör tankarna om att nå ned till 63kg för nästa viktgräns i kickboxning känns mycket svårare att nå. Jag vet inte heller riktigt om jag vill vara så ”tunn”
    Min coach tror inte på att deffa inför match, så han tycker jag ska fortsätta gå i -69kg light samt -67kg fullcontact.

    Nu är det snart dags för 2 veckor semester i thailand, där ska det njutas fullt ut varje dag… fram tills dess får vi väl se hur det går ;)

    Idag blev det:
    2000kcal med fördelning 32/27/42 i p/k/f
    Njöt av lite glass idag ;)

    #206510

    Igår hade jag sista kickboxningspasset inför semestern. Hade käkat rejält med lunch innan så energin var det inget fel på. Och tur var väl det, då jag teamade ihop med en av de mer erfarana killarna igår. Det small rejält om teknikern så har ont lite varstans idag :)
    Vi fokuserade på sidosteg och en hel del kontringar med slagtekniker. Något som passar mig helt underbart, och något jag måste fortsätta träna på!
    En kombination jag ska försöka minnas extra noga blir nog kontring på främre jabb där man först sidesteppar in en främre rundspark i magen, sedan slår en bakre hård jabb, en snabb främre krok, ett fotsvep och sen avsluta med en tung främre krok igen. Riktigt tung och underbar kombination
    Fysen bestod av stationsfys igen, riktigt slitit
    1. Frontsparkar med sidosteg
    2. roterande magövning med medicinboll
    3. Raka slag på säck
    4. Krokar på säck.
    5. 5kg droppande medicinboll i magen från brösthöjd… mysigt :)
    6. Rundsparkar med sidosteg

    Rejält svettig och genomkörd efter det passet!

    Släppte kaloriräknandet from idag. Jag fick besked att jag inte ska gå match förrän 29/1-2011, och nu tar jag 1 månad med att skippa räkna kalorier och försöka vara optimal hela tiden. Jag kommer fokusera på att äta sunt och gott, och bibehålla en bra form. Sen utvärderar jag i början av januari hur jag ska gå vidare, beroende på form och viktklass jag tävlar i.

    Resten av veckan bjuder på en del gymträning. Ska på semester på måndag i två veckor, så vill få in ett par bra pass innan man åker

    #206511

    Lite stats kan jag passa på att skriva upp också, så får vi se om det händer något närmaste 6 veckorna

    Ålder: 26
    Vikt: 66,1kg ”med reservation för dålig våg” ;)
    Midjemått: 74cm
    Bicepsmått: 34,3cm :(
    Halsmått: 36,7cm
    Lårmått: 54cm

    Det kan jämföras med lite mått sedan i April iår

    Vikt: 74,2kg
    Midjemått: 83cm
    Bicepsmått: 35 cm
    Halsmått: 39cm
    Lårmått: 55cm

    Så jag har tappat:
    8,1 kg
    9cm i midjemått
    0,7cm i bicepsmått
    2,3cm i halsmått
    1cm i lårmått.

    Känns klart godkänt, och gör det rätt tydligt att det var en hel del fett som fanns att plocka av.

    Känns riktigt positivt att få ladda på och släppa mathysterin här ialla fall 6 veckor, får se hur kroppen svarar på tränignen nu under julen ;)

    #206512

    Fredagens gympass:

    Bänkpress
    70kg*10*3*3*3*3*3
    Dips
    kv+20kg*10*3*3*3*3*3
    Cablecrunch
    84kg*20*20*15
    Tricepspress– rep
    48kg*13*3*3*3*3*3
    LegraiseArmhävningar
    kv*15 – kv*20 Superset
    kv*15 – kv*20 Superset
    kv*15 – kv*12 Superset

    Snabbt och smidigt pass idag. om ca 11h bjuds det på axlar och biceps tror jag

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.