Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Here goes nothing
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2011 at 15:41 #206588Anonym anvandareMember
Lite käk fick man ju i sig igår
Summering: 2850kcal med fördelning 143g protein / 393g kolhydrater / 77g fettFödelsedagsfrukost hos tjejens föräldrar idag vilket bjöd på helt underbart god mat, samt en muffins till efterätt.
Gymet efter det:
Pull up
kv*8
kv+25kg 8 set ggr 3rep – Körde utan remmar.
Marklyft
60kg*8
120kg 7 set ggr 3 rep – med remmar, startade från marken
120kg 1 set ggr 4 rep – med remmar, från stående
Bent over row – smith
60kg 3 set ggr 12 rep – bäst kontakt på den vikten, slänger inte med vikten då
Shrugs – smith
100kg 3 set ggr 10 rep – godkänd kontakt, inte riktigt nöjd
Bicepscurl – cable, 1 hand i taget
36kg 2 set ggr 8 rep
36kg 1 set ggr 12 rep
Latsdrag bakom nacken – brett grepp
42kg 3 set ggr 12 rep
Preacercurl
20kg 3 set ggr 12 rep – för trött, ingen motivation för att köra så koncentreratEtt riktigt bra pass. Första gången jag körde 8*3 och skönt få köra riktigt tungt. Vilodag imorgon då jag ska fira lite ikväll
Hoppas ni alla får en bra fortsättning på helgen
14 februari, 2011 at 19:49 #206589Anonym anvandareMemberEfter lördagens utgång och söndagens vilodag var det nu äntligen dags att bränna av ett pass på gymmet.
Axelpress – i smith” fanns inget annat ledigt”
50kg 7 set ggr 3 rep
50kg 1 set ggr 6 rep – rätt skönt köra i smith, då kan man bara fokusera på att pressa uppåt
Knäböj – skivstång
90kg 1 set ggr 3 rep
100kg 1 set ggr 3 rep
110kg 7 set ggr 3 rep
110kg 1 set ggr 4 rep – Kändes riktigt bra, lugn och stabil rörelse
Baksida axlar – med rotationsövning
10kg 3 set ggr 30 rep
Sittande bencurl
38,5kg 2 set ggr 8 rep
38,5kg 1 set ggr 10 rep – nu började man bli rätt trött i benen
Benpress – maskin
Olika vikter upp till 120kg med ca 6-8 rep per set.
istället för att pusha en platta framåt, pushade man ryggen snett bakåt. Påminde om Hack squat.
Sen avslutade jag med 10st Burpees och stretchning.Nu blir det hemmagjorda hamburgare till middag!
14 februari, 2011 at 23:01 #206590Anonym anvandareMemberLite mat har jag fått i mig under dagen
Frukost: Polarkraft extreme bröd med mjukost 8% på. gott gott
Lunch: Spagetti och köttfärsås. 1 apelsin efter
Mellanmål: 1 fruxo tablettask och ett till bröd, likadan som frukost
Innan träning: Faring rage Nitro
Efter träning: proteindrink
Middag: hemmagjorda hamburgare gjorda på 10% nötfärs. 1 med bröd, 2 med sallad
Kvällsmat: Chailatte, ett par chokladpraliner delade med flickvännen och lite gb lättglass
Summering: Ca 2400kcal med fördelning 196g protein / 232g kolhydrater / 76g fett15 februari, 2011 at 19:07 #206591Anonym anvandareMemberTisdag och vad är väl en tisdag utan lite gym-träning
Bänkpress – smith
50kg 1 set ggr 8 rep
70kg 1 set ggr 3 rep
85kg 4 set ggr 3 rep
85kg 1 set ggr 6 rep – med passare ”han kom till gymmet precis lagom ”
Gillar egentligen inte att köra bänk i smith. Tycker det tar för mycket i axlarna och får dåligt trycki bröstet. Men hade ingen passare, så vad gör man
Chins – med remmar
Kroppsvikt 2 set ggr 8 rep
Kroppsvikt 2 set ggr 10 rep
Kroppsvikt 1 set ggr 13 rep
Bra kontakt och djup i övningen. Hade tänkte köra med viktbelastning, men bältet var borta
Rodd
84kg 1 set ggr 3 rep
96kg 6 set ggr 3 rep
102kg 1 set ggr 3 rep
102kg 1 set ggr 6 rep
Underbart köra med remmar, så kunde man bara fokusera på att dra
Tricepspress – stång
60kg 3 set ggr 20 rep
Så olika hur tungt man kan gå beroende på vilken maskin och hanttag man kör. Tog bra i triceps ialla fallSen fick det bli lite strechning.
15 februari, 2011 at 20:27 #206592Anonym anvandareMemberMat har jag ju fått i mig idag också
Frukost: Polarbröd extrem med mjukost 8%. 1 kesella
Lunch: 3 hemmagjorda hamburgare, 1 med bröd och 2 med sallad
Mellanmål: En macka till och 1 fruxo tablettask. 1 apelsin
Innan träningen: Rage Nitro
Efter träningen: proteindrink med mjölk
Middag: Kycklingröra och klyftpotatis
Kvällsmat: Gb lättglass med frukt och 1 hemmagjord chaillatté
Summering: Ca 2550kcal med fördelning 243g protein / 237g kolhydrater / 69g fettAh, underbar matdag. Massa mat med jämna intervaller, bra tryck på träningen och känner mig rejält påfyllt i alla energilager
Imorgon blir det sista rejäla passet innan jag sticker till Uppsala för helgen. Där blir det troligtvis mycket lite träning
16 februari, 2011 at 15:35 #206593Anonym anvandareMemberGör ett försök till att lägga upp min fight från Ängelholm senast
Det är alltså -69kg lightcontact highkick jag tävlade i[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Ufk6DGv7Qs8]
17 februari, 2011 at 08:30 #206594Anonym anvandareMemberMorgonvikt 68,3kg
Hm, den där filmen gick ju tydligen inte så bra att lägga upp. Skylle det på mina bristande tekniska förmågor.
Jaja, igår bjöds det ialla fall på lite kickboxning.
Uppvärmning: Fritt idag. Jag körde varannan serie med en annan fighter, vilket fick igång flåset bra. Sen på med alla prylar och tillbaka och köra varannan spark följt av varannan serie.
Sparring: Vi började med 1 rond boxning, följt av 2 ronder kickboxning. Sedan körde vi flera 3*2 ronder, med ett par tekniska inslag. bl.a tränade vi på en rotationsövning med lowkick. Vi körde även 1 rond boxning på knäna, samt 1 rond skuggboxning. Vi avslutade med 2 ronder coachning, där vi blir coachade av andra fighters, och sedan får coacha dem i 2 ronder. Riktigt lärorikt
Nedvarning: 20 armhävningar, 20 situps och valfri stretchEtt bra pass. Vi var lite mindre folk, så igår kunde vi köra med ring, något jag tycker är klockrent. Man fightas helt annorlunda när det finns en ringhörna att jaga in folk i
Igår blev det rejält med mat innan träningen
Frukost: Macka och kesella
Lunch: Kycklingröra och potatisklyftor
Mellanmål 1: 1 apelsin o 1 äpple
Mellanmål 2: Macka
Under träningen: fury nitro
Middag: Chilli-corn-carne med lite bröd
Kvällsmat: Chai-latté och så slank det visst ned 1 öl också
Summering: 2725kcal 229g protein / 271g kolhydrater / 71g fett18 februari, 2011 at 15:23 #206595Anonym anvandareMemberInnan jag stack till Uppsala ville ja hinna med ett gympass
Axelpress – i smith
55kg 8 set ggr 3 rep
Cableflyes – hög trissa
72kg 3 set ggr 12 rep
Superset
Cablecrunch – preachercurl
84kg*15 – 20kg*15
84kg*15 – 20kg*15
84kg*15 – 20kg*15
Bent over row – smith
60kg 3 set ggr 15 rep
Baksida axlar
20kg 3 set ggr 20 rep
Leg raise – utan grepp
Kroppsvikt 3 set ggr 15 rep
Superset
Pull up – Dips
Kv+10kg*6 – kv+10kg*12
Kv+10kg*6 – kv+10kg*12
Kv+10kg*6 – kv+10kg*9Nu är jag i Uppsala resten av veckan och slappar till det. Åter med gym på måndag då jag kör utbildning i stockholm hela veckan
19 februari, 2011 at 18:20 #206596Anonym anvandareMemberLördagen tuggar på och här sitter jag
Är som sagt i uppsala och umgås med lite polare. öl, snacks och skräpmat, precis så en avslappnade helg ska vara.
igår var det krogen som gällde och ikväll blir det nog ungefär samma planering.
Dagarna har än så länge gått till att spela dataspel och kolla på serier.
Just nu är det tydligen andra säsongen av Spartacus vi ägnar tiden till, klockren serie!jaja, jag ska inte tråka er med mitt off-topic life, på måndag ska jag på utbildning och kommer på kvällarna ha tillgång till hotellets gym! Då kör på vi på som vanligt igen
21 februari, 2011 at 20:58 #206597Anonym anvandareMemberAh, så gott det är att köra lite igen
Efter en riktigt slapp helg med massa skräpmat och gotte var det idag dags att köra ett rejält pass igen. Då jag är i stockholm på utbildning, fick det bli hotell-gymmet. Ett gym som helt klart imponerade på mig!
Började passet med lite kickboxning mot säck ” bara det är ju en fröjd, att gymmet hade säck”
5 set med 2 min kickboxning och 1 min vila
Kändes helt underbart bra, skön rörelse i kroppen och rejält tryck i slagen. Enda nackdelen var att säcken stod lite dumt så jag kunde inte träna på så mycket sidorörelser. Men mycket snabbhet i slagen och en hel del slagkombinationer, med fokus på bra guard och stabil stance
Fick upp en rejäl puls och sen vidare på ett Axel/tricepspassAxelpress – smith
50kg 1 set ggr 3 rep
55kg 2 set ggr 3 rep
60kg 6 set ggr 3 rep
En del gung i benen, men kändes riktigt bra och stabilt i musklerna
Bent over raise – hantlar
20kg 3 set ggr 20 rep
Fick riktigt bra kontakt i baksida axlar här. Stod med benen mot en bänk, vilket underlättade att få en bra kontroll och inte så mycket sving
Uppright row – i smith
25kg 3 set ggr 15 rep
Rätt skönt köra denna i smith faktiskt, lättare fuska lite
Dips
Kroppsvikt 2 set ggr 20 rep
kroppsvikt 2 set ggr 10 rep
Kroppsvikt 1 ser ggr 8 rep
Rejält trött i axlar och triceps efter denna.
Liggande tricepspress – rak stång
20kg 3 set ggr 10 rep
helt utan motivation och sjukt trött i triceps
Front raise – hantlar
24kg 3 set ggr 8 repEtt riktigt skönt pass, som började helt underbart. älskade verkligen känslan efter 5 ronder boxning, märks hur underbart skoj jag tycker det är.
Då jag är på hotell hela veckan, ska jag försöka lägga lite extra fokus på träningen, varför inte liksom.
Målet är att köra dubbelpass nu tis-tors. Att gå upp ca 07.15 och gå upp till gymmet och köra ca 30 min på cykel/gångband/rodd. Hur hårt jag kör är inte så viktigt, det är mest för att testa mig själv. och sedan efter varje kursdag hade jag tänkt köra ett vanligt gympass. Ska dock börja varje kvällspass med 5 ronder kickboxning också
Imorgon blir det gångband på morgonen och sen rygg/biceps på kvällen!Maten idag har varit:
frukost: 1 macka och 1 apelsin. Och lite varm choklad från maskinen
lunch: potatis och wallenbergare
mellanmål: 1 clementin, 1 äpple och en varm choklad igen
efter träningen: 1 swebar och lite verum drickyogurt
Kvällsmat: blir lite babybell, ölkorv och nötter. Hittade ingen god mat som serveras, så köpte på mig lite proteinrikt snacks iställetNu ska jag slappa lite tror jag
22 februari, 2011 at 17:33 #206598Anonym anvandareMemberSå, då var jag tillbaka på hotellet dag 2 här i stockholm.
Lyckades faktiskt med mitt mål i morse och kom up ur sängen i tid
Det fick bli 10 min på gångbandet. Ca 1,75km han jag med. Sedan körde jag 10 min hopprep och avslutade med 2 ronder boxning på säcken.
Riktigt seg var jag till att börja med, men efter en ca 5 min kom man igångNu är det dags att ladda inför dagens gympass, drar nog upp om ca 30 min tror jag
22 februari, 2011 at 19:12 #206599Anonym anvandareMemberJa, då var jag klar för idag då. Dagens andra pass precis avklarat.
Jag började med lite boxning på säck
30 ronder bestående av: 20sek boxning – 10 sek vila
Första gången jag testar den här typ av intervall på säck. Fördelen var att man hela tiden var fokuserad och kunde pusha sig själv lite mer varje rond. Det tog bra mycket längre tid att göra än vad jag först trodde. Jag fokuserade mycket på den främre jabben och på snabbhet.
Följt av lite gym:
Shrugs i smith
57,5kg 1 set ggr 10 rep
67,5kg 3 set ggr 10 rep
Sjukt ont i händerna, mycket tjockare stång än vad jag är van vid. Gnällig, jag vet, men men
Shrugs – viktskivor
50kg 3 set ggr 15 rep
Gick bättre, bra kontakt
Skivstångsrodd
45kg 1 set ggr 15 rep
55kg 3 set ggr 15 rep
Får bättre kontakt när jag kör i smith
Bicepscurl – zstång
30kg 1 set ggr 8
50kg 8 set ggr 3
Viss sving i rörelsen, men tog bra i biceps likväl
Chins
Kroppsvikt 2 set ggr 10 rep
Kroppsvikt 1 set ggr 5 rep
tappade helt fokus och pallade inte hålla greppet längreEtt i helhet bra pass. kände inte av något från morgonens pass, vilket var skönt. viss trötthet efter boxningen, men det är okej, då jag vill ha lite extra fokus på det.
Imorgon blir det upp samma tid och cykla i 10-15 min. Sen får jag se vad jag hittar på för dumheter
Mat
frukost. hotellfrukost, macka, korv/bacon/äggröra i små mängder, fil och flingor.
lunch. raggmunk och fläsk
Mellanmål under dagen. varm choklad”är man på kurs så är man” lite frukt och någon minibakelse
efter träning: Swebar
Middag: Det blir vad jag hittar i affären, ganska blandat alltså23 februari, 2011 at 10:57 #206600Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Härligt med hotellfrukost & att hotellet har ett gym. Du kör på även fast du är bortrest, that´s the way to go! Hur är hotellets gym, en besvikelse eller är det fräscht? Kan tänka mig att det är mest maskiner det handlar om och inte så mycket frivikter/hantlar etc?Kepp it up kompis
Ja, jag sitter ju ändå bara på hotellrummet på kvällarna, så kan gott passa på att gymma till det lite.
Idag skippade jag dock morgonpasset, då jag var riktgit mör och go i kroppen när jag vaknade. Ikväll blir det köra av istället med ben/bröst/mageDet var ett helt okej gym. De hade till och med slagsäck och en hel avdelning med fria vikter, så jag är nöjd
jaja, åter till studiesalen
23 februari, 2011 at 19:57 #206601Anonym anvandareMemberOch så var jag tillbaka på hotellet och precis hunnit klart dagens pass! Det är alltid skönt att få jobba rejält med kroppen när man suttit en hel dag och bara aktiverat skallen.
Jag började idag igen med lite kickboxning
5 ronder bestående av: 2min kickboxning på säck 1 min vila.
Inte så mycket sparkar idag heller pga dåligt utrymmer. Tränade ganska hårt på ett par spefika tekniker, samt snabbhet i slagen. Känns riktigt bra och rejäl uppvärmning.
Under passet har jag också kört hopprep
3 ronder bestående av 2 min hopprep, utspritt på passet
Då jag aldrig hoppar hopprep har jag tränat lite på olika snabbhet och varierat vilket ben jag hoppar på. Förvånadsvärt jobbigt efter ett tag, bra för att träna upp fotarbetet
Bänkpress – skivstång
Uppvärmning upp t.om. 70kg
80kg 4 set ggr 5 rep
80kg 1 set ggr 4 rep
Ingen passare, så tog det rätt lugnt. Kändes bra och stabilt
Superset
Armhävningar ”med hantlar – Legraise ”utan grepp”
Kroppsvikt 5 set ggr 15 rep – Kroppsvikt 5 set ggr 10rep
Alternerade hantelgrepp och avstånd mellan seten
Hängande benlyft – med ryggplatta
kroppsvikt 5 set ggr 10 rep
Bröstpress – maskin
100 ”lb” 1 set ggr 12 rep
110 ”lb” 1 set ggr 12 rep
130 ”lb” 1 set ggr 8 rep
150 ”lb” 3 set ggr 5 repSen var jag nöjd för dagen. Sparar benträningen till i morgon
Lite bilder på kvällens tilltugg samt ev ett par formbilder, om jag hittar någon jag är nöjd med..
23 februari, 2011 at 20:25 #206602Anonym anvandareMemberLite småspeciell kost nu när man sitter på hotell på kvällarna.
Frukost: hotellfrukost med ägg,macka,mjölk och flingor
Lunch: Lasagne
Middag: Se bilder Swebar,keso,nötter,ost och lite godis
Under dagen: frukt och lite varm choklad från kaffemaskinen -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.