Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Here goes nothing
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2011 at 20:56 #206603Anonym anvandareMember
Och så lite bilder på kvällens form också
24 februari, 2011 at 19:00 #206604Anonym anvandareMemberIdag fick det bli ett kortpass. Känns att jag jobbat genom hela kroppen och även om jag var motiverad mentalt, tog det emot i kroppen
Gym:
Knäböj – skivstång
60kg 1 set ggr 5 rep
80kg 1 set ggr 5 rep
100kg 5 set ggr 5 rep
Bra kvalitet på böjen, kändes stabilt. Vågade dock inte gå högre utan passare
Utfall – viktskivor
40kg 3 set ggr 20 rep ”1 rep = 1 steg”
Sittande benpress – maskin
Uppvärmning upp till 100 lb
160 lb 3 set ggr 5 repSen tröttnade jag och fick nog
Nu har jag ägnat kvällen till att packa min väska och nu är det endast slappande kvar ikväll
26 februari, 2011 at 13:29 #206605Anonym anvandareMemberDå var jag äntligen hemma i Jkpg och dags för lite gym!
Gym:
Chins
Kroppsvikt 4 set ggr 8 rep
Kroppsvikt 1 set ggr 10 rep
Axelpress – skivstång
30kg 1 set ggr 8 rep
40kg 1 set ggr 5 rep
45kg 4 set ggr 5 rep
47,5kg 1 set ggr 5 rep
Shrugs – skivstång
100kg 1 set ggr 10 rep
100kg 3 set ggr 12 rep – alternativt grepp
100kg 1 set ggr 10 rep
Superset
Baksida axlar ”med rotation” – Legraise ”utan grepp”
14kg 3 set ggr 24 rep – Kroppsvikt 3 set ggr 10 rep
14kg 2 set ggr 18 rep – Kroppsvikt 2 set ggr 10 rep
Rodd
102kg 8 set ggr 3 rep
Sjukt jobbigt, men skönt när jag var klar!
Bicespcurl – enarms ”cable”
42kg 4 set ggr 6 rep per hand
42kg 1 set ggr 10 rep per hand ” med hjälp 4a sista
Hängande benlyft
Kroppsvikt 3 set ggr 10 rep
Kroppsvikt 1 set ggr 8 repBra pass, kör andra halvan av kroppen i morgon. Kom även ihåg att strecha, vilket verkligen behövdes
27 februari, 2011 at 11:56 #206606Anonym anvandareMemberEn förmiddag full med träning, precis så en bakisfri dag ska göras
Jag började med volleyboll 1h mellan 09-10. Vi körde 3vs3 och körde sammanlagt 5 set.
Förlorade första 2, bytte runt lite i lagen och körde sedan 3 set till, där vi vann de avslutande 2 set:en
Helt okej genomkörare. Gott att få in en del tunga servrar, annars inget direkt märvärdigtEn Rage Fury på det och sen direkt vidare till gymmet
Bänkpress – skivstång
Uppvärmning t.om 70kg
82,5kg 5 set ggr 5 rep
Riktigt bra tryck i kroppen, inga större problem att hantera vikten
Flyes med hög trissa – cable
72kg 1 set ggr 14 rep
72kg 1 set ggr 12 rep
72kg 1 set ggr 10 rep
Flyes med låg trissa – cable
36kg 3 set ggr 12 rep
Tricepspress – stång
72kg 4 set ggr 6 rep
Tricepspress– enarms
18kg 3 set ggr 10 rep
Sittande benpress maskin
153kg 2 set ggr 8 rep
153kg 1 set ggr 10 rep
Rotary calf ”sittande vadpress” – maskin
72kg 1 set ggr 15 rep
90kg 2 set ggr 15 rep
99kg 1 set ggr 12 rep
117kg 1 set ggr 10 repSen upp och strecha i 5-10 min. Och nu är det dags för lite frukost!
27 februari, 2011 at 12:46 #206607Anonym anvandareMemberEn klockren frukost idag bestående av en halv baguette med skinkröra, rökt skinka och lite grönsaker. Keso med russing och aprikos på det.
Toppar nog av det här med en proteindrink28 februari, 2011 at 21:19 #206608Anonym anvandareMemberMåndag, och vad är väl en måndag utan lite kickboxning
Morgonvikt 70,1kg
Teknikpass:
Uppvärmning – Fri uppvärmning. Jag körde varannan serie med en annan figther, enkla grundtekniker. Vi gick sedan över till en kontrollövning där man hela tiden måste ha kontakt med varandras händer/armar, samtidigt som man försöker träffa varandras magar. Tanken är att man ska känna motståndarens rörelse och försöka styra undan. En riktigt bra uppvärmning för att träna teknik.
Teknikpass – Fokus på clinch och fotsvep. Började med en del clinchtekniker där fokus låg på att flytta sig från en utsatt postion in till där vi hade kontroll på motståndarens händer, så att domaren skulle bryta. Effektivt när man är inträngd i ett hörn och inte gillar infighting. Vi körde även en del vanlig thai-clinch, vilket alltid är skoj.
Vi fortsatte sedan vidare till en del olika sveptekniker samt undanstyrning följt av svep. Svårt att få till tajmingen, men jäkligt skoj när man lyckas
Fys – Rondfys bestående av 5 olika ronder
1 – Raka slag, fokus på styrka
2 – Höga knän, där din partner trycker ned dina ben med sina händer
3 – Krokar, 2 mot kropp, 2 i huvudhöjd
4 – Raka låga sparkar
5 – Fyra raka slag, sedan rotering rund motståndarenSedan avslutade vi med 1-2 min där vi rörde oss över lokalen i figth-position , slog 4 raka slag och sedan backade tillbaka i fight-postion
Ett riktigt bra pass, som slet rejält på kroppen, smått illamående efter passet, då vet jag att jag tagit i tillräckligt
Kommer troligtvis ha ett blåmärke i ansiktet i morgon, då jag fick en headbutt av misstag i en av teknikfaserna
Inlägg om dagens käk kommer snart
28 februari, 2011 at 22:45 #206609Anonym anvandareMemberRiktigt go mat-måndag som bjöd på
Frukost: kesoröra bestående av Keso,valnötter och russin. 1 apelsin
Utelunch: stekt potatis med kotlettrad och sås
Mellanmål: 1 kexchoklad, 1 gb sandwich pepparkaka, 1 blodapelsin
Träning: Fighting fury
Efter träning: proteindrink
Middag: Potatis och köttfärsgratäng
Kvällsmat : Äppelpaj och chailattéSå en måndag ska se ut helt enkelt
1 mars, 2011 at 21:46 #206610Anonym anvandareMemberMorgonvikt 69,7kg
Tisdag och gymdag, fokus på basövningar
Gym
Marklyft – skivstång
Uppvärmning upp tom 100kg
130kg 5 set ggr 4 rep
130kg 1 set ggr 3 rep
Helt sinnessjukt jobbigt, tog riktigt bra och kändes stabilt i kroppen
Bänkpress – skivstång
Uppvärmning tom 80kg
90kg 3 set ggr 4 rep
90kg 3 set ggr 3 rep
Sjukt mycket vilja på det här, helt förstörd i kroppen efter marklyften, så det ska vara!
Superset
Tricepspress med stång – Bicepscurl enarms
72kg 2 set ggr 10 rep – 42kg 2 set ggr 10 rep ”per hand”
72kg 1 set ggr 12 rep – 42kg 1 set ggr 10 rep ”per hand”
Annan cable idag, därav lite andra vikter. Tog ialla fall bra och sen fick det vara nog för idagTydligt att se hur lätt det är att jobba ihjäl sig på bara 2 övningar. Riktigt mör o go direkt efteråt. Sen fick det bli lite relax och bastu med sambon
Mat idag har varit awsome
Lunch: Köttfärsgratäng med äpplepaj till efterätt
Mellanmål: Godis och 1 portion kesoröra, samt 1 apelsin
Innan träning: koffein och eaa
Efter träningen: swebar
Middag: Kycklinghamburgare från mac donalds…
Kvällsmat: Proteinfluff som nu står och kyler ned sig lite i frysenNu blir det ett par avsnitt av Californication och sen sängen med en bra bok
3 mars, 2011 at 08:35 #206611Anonym anvandareMemberGårdagens morgonvikt 69,9kg
Dagens morgonvikt 70,4kgIgår fick det bli sparring uppe på klubben. Helt sinnesjuk träningsvärk i ryggen, men inget som inte lite tigerbalsam kunde råda bot på. Jag fick även chansen att hålla i passet som tränare
Kickboxning – Sparring
Uppvärmning – Alla fick plocka på sig full utrustning och sedan ställa upp i par. Vi körde 2min ronder med 1 min vila hela passet. Började med
1 – Varannan slagserie
2 – Varannan spark
3 – Clinchträning
Under vilan fick de leta rätt på nu motståndare samt stretcha. Sedan använde vi en hel rond till att stretcha ut, innan vi körde igång på allvar
Sparringspass – Vi började med 1 rond boxning, direkt följt av 1 rond kickboxning med samma motståndare. De större delen av passet gick åt till att köra 2*2 min ronder för att sedan byta motståndare, inget konstigt där. Under passet la jag in lite olika saker. Som tex:
1 – En rond stående på knäna mot sin partner, endast boxas.
2 – En rond där vi endast har kontakt med varandras händer, och sedan ska försöka träffa den andra i magen.
3 – Skuggboxning
4 – Coachande sparring, 2 ronder där man får coacha en kompis, och sedan själv bli coachad.
Nedvarvning – Alla fick göra 50 knäböj, 50 armhävningar, 50 situpp och sedan sätta sig i grupper och strecha ned, samtidigt som de pratade om kvällens träningMin åsikt: Var en rolig träning i högt tempo, vilket är skoj. Var helt okej nöjd med mina egna fights. Dock small jag högra benet i slutet av passet och har nu vissa svårigheter att gå… men det är sånt man får ta
Lite mat då, riktigt svullardag
Frukost: Kesoröra 1 portion
Lunch: Kasslergryta med ris
Mellanmål: 2 apelsiner och lite choklad ”neverstop”
Under träningen: Farings fury
Efter träningen: 2 portioner kesoröra ” russin,aprikos,hasselnötter och lite honung”
Middag: 1 kycklinghamburgare och lökringar, samt mjölk
Kvällsmat : 1 proteinfluff på blåbär och hallonFår se hur det blir med träning ikväll, beror helt o hållet på hur benet mår
3 mars, 2011 at 20:11 #206612Anonym anvandareMemberDå har ännu en dag nästan kommit till ända
Sabbade som sagt högerbenet en del igår så blev ingen kickboxning. Hade tänkt köra ett vilopass, men fick bli en runda till gymmet istället.
Gym
Stående axelpress – skivstång
Uppvärmning tom 40kg
47,5kg 5 set ggr 5 rep
Kändes bättre idag, kändes som musklerna jobbade rätt
Stående axelpress bakom nacken – smith
25kg 3 set ggr 10 rep
Baksida axlar – hantlar
30kg 3 set ggr 12 rep
Stående rodd – skivstång
27,5kg 3 set ggr 12 rep
Front raise – viktskiva
15 kg 3 set ggr 15 repEtt alldels lagom pass. Trodde det skulle bli ett riktigt dåligt pass då jag var riktigt sliten i kroppen, men jag kom igång efter ett litet tag
Tog en lång paus i ångbastun samt bastun efteråt, värma upp alla musklernaMaten då?
Frukost – 1 halv baguette med ost och skina,lite yoggi drickyoghurt. En Nogger mint på det
Lunch – Kasslergryta med ris
Mellanmål – Andra halvan av baguetten
Innan träningen – koffein och eaa
Efter träningen – 1 swebar och 1 twister
Middag – kokt potatis och torskgryta
Kvällsmat – lite godis och proteinfluffRiktigt go mat nu, lite väl mycket sötsaker kanske, men det bjuder jag på Kör på och fortsätter unna mig gotte fram till den 20 mars. Sen har jag 3 veckor på mig att komma ned i matchvikt igen, inga problem
4 mars, 2011 at 08:43 #206613Anonym anvandareMemberMorgonvikt 69,8kg
Lite mått så här en fredag då
Ålder: 27år
Hals: 38,2cm
Bröst: 105cm
Armmått: 35,5cm
Midja: 76,5cm
Lår: 56cmRätt sliten i kroppen just nu med lite småskador. Högerbenet känns lite bättre idag, men är fortfarande rätt stumt och ömmar när jag går. Hoppas den är bättre till imorgon, då vi kör mma-träning. Idag tror jag det blir bröst/triceps på gymmet.
Jag kommer fortsätta köra på i samma tempo nu, blir ett par vilodagar nästa vecka,vilket är skönt. Jag kommer käka vad jag vill i ca 2 veckor till, sen blir det minideff inför nästa match. Samtidigt kommer jag även gå över till mindre gym och mer intervall-träning, då det är flås o snabbhet som är viktigast på matchen.
Men tills dess forsätter jag kämpa vidare på gymmet6 mars, 2011 at 11:03 #206614Anonym anvandareMemberHelgen bara springer förbi och måste ju rapportera lite träning också
Gym:
Bänkpress – skivstång
Uppvärmning tom 80kg
90kg 2 set ggr 6 rep
95kg 1 set ggr 4 rep -PB
95kg 1 set ggr 3 rep
Har äntligen kommit igång med bänkpressen igen, underbart skön övning!
Superset
Flyes – hög trissa Flyes – Låg trissa
72kg 3 set ggr 15rep – 36kg 3 set ggr 10rep
Sjuk pump fick man ju ialla fall
Tricepspress – stång
84kg 4 set ggr 6 rep
Dips
Kroppsvikt 5 set ggr 10 repSen fick det vara nog, ut och ta en ganska soft aw på det
6 mars, 2011 at 11:05 #206615Anonym anvandareMemberLördagens morgonvikt 69kg ?
Skyller på lite alkohol på fredagens, så ev vätsketapp
Mma träning
14.00-15.30 Teknikträning
Blandade tekniker, mycket nedtagningar och en del skydd mot just nedtagningarna. Klockren träning. Sjukt trött efteråtMatchsparring
Fick gå 3 ronder mot min coach i -69kg lightcontact
Gick riktigt bra. Började rätt lugnt första ronden och ökade. Tog en hel del stryk, men pallade bra och fick även in en del snygga träffar. Nu fortsätter vi satsa på att få luft under fötterna och bli lite snabbare/smidigare6 mars, 2011 at 11:06 #206616Anonym anvandareMemberMorgonvikt 69.4kg
Jag var helt sinnessjukt trött igår så blev en soft kväll i soffan med vänner. Idag blir det gym och sen en promenad i de goa vädret!
Ev lite skräpmat och film ikväll sen6 mars, 2011 at 13:34 #206617Anonym anvandareMemberGym
Chins
Kroppsvikt 1 set ggr 10 rep
Kroppsvikt 3 set ggr 12 rep
Kroppsvikt 1 set ggr 9 rep
Shrugs – smith
100kg 3 set ggr 10 rep
Jag försökt även ge mig på 2st 45kg hantlar, men tappade greppet, får ta med remmar nästa gång
Skivstångsrodd – smith
65kg 3 set ggr 15 rep
Tycker det tar sämre när jag kommer upp lite i vikt. 60kg är än så länge där jag fått bäst kontakt
Hängande benlyft
Kroppsvikt 3 set ggr 10 rep
Bicepscurl – enarms
48kg 4 set ggr 6 rep
Med hjälp på flera av rep, klockren kontakt dock
Bicepcurl – skivstång
20kg 3 set ggr 10 rep
Full range of motion, lugn och kontakt
Cable crunch
84kg 2 set ggr 15 rep
84kg 1 set ggr 12 rep20 min bastu på det sen, underbart skönt. Nu blir det långpromenad i solen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.