Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206633

    Morgonvikt 66,4kg!

    En viktnedgång på 2,4kg senaste 3 dagarna lär väl kanske inte vara det mest hälsosamma jag gjort, men som sagt, hungern har inte infunnit sig. Har helt okej med ork, och ska som sagt käka på lite mer idag.

    #206634

    Idag var det dags för ett teknikpass-kickboxning

    Uppvärmning – missade den idag också pga jobb
    Teknik – Snurrande piskspark samt snurrande yxspark. Tekniskt rätt svåra sparkar och en hel massa svett och svordommar :)
    Fys – 12 30sek ronder bestående av 1 – raka slag 2 – höga knän. Förbannat jobbigt
    avslutade med 4 ronder där ena personen står i jägarställning och andra gör 8or i luften med benen, balansövning
    nedvarvning med en del strech

    Riktigt skönt pass, hatar ju sparkar, men det var riktigt nice!

    Maten då?

    Lunch – Kycklingfile och sallad 550kcal
    Mellanmål – 2 ägg och keso med lite linfrön – 275kcal
    Under träning – Fighting fury 125 kcal
    Middag – 1 proteindrink, 1 kokt ägg, keso med honung – 550kcal
    Kvällsmål – Gb lättglass, frusna jordgubbar och 1 glas med mjölk – 340kcal
    Summering – 1850kcal med 224g protein, 100g kolhydrater och 61g fett

    En mycket bättre dag matmässigt. Imorgon blir det vila från träningen och lite aw. Lördag blir gym och tränarträff med klubben. Söndag blir att gymma med en kompis, se om jag kan lära honom lite :)

    #206635

    Morgonvikt 66,5kg

    Bra, då går ialla fall inte vikten nedåt längre. Ikväll blir det aw med jobbet, så ingen träning. Gymmet vid 09 tiden i morgon och sedan tränarträff med klubben under dagen. Får se om vi hinner träna lite kick då också

    #206636

    Fredagskvällen blev ju som bekant aw, som sedan utvecklades till utgång och fest. Rätt bakfull i lördags, men upp på tränarträff vid 12 ialla fall. Gick genom en del tekniker och olika sätt att lära ut dem på. Bra och lärorikt
    Även hunnit med ett gymbesök. Inget värt att skriva om, men skönt aktivera musklerna lite

    Ikväll blir det ev en öl eller två, men ska vara lugnt :)

    #206637

    Morgonvikt 68,3kg

    Då matlusten återkommit och fredagen spenderades med en del alkohol, stack vikten tillbaka igen till mer standardförhållanden :)
    Blir stenhård träning o kost mån-tors så man får unna sig lite mer på helgerna. Kickboxning idag, gym imorgon, kickboxning ons-tors och gym igen fre-lör. Så kör vi!

    #206638

    Precis hemkommen från lite kickboxning. Riktigt nice pass
    Vi kom ett par min sent, men han med lite uppvärmning ialla fall
    Uppvärmning – En del rull och smidighets tekniker, framåtfall/bakåtfall, reptilgång mm. Riktigt bra för att få upp flås. Körde även en del stretchövningar från bjj, som jag aldrig kört förut
    Teknikpass – Fokus på Japp. Vi tränade först på jabb direktföljt av en snabb krok. Bra för att träna på förflyttning och effektiv om första jabben blir blockad. Vi gick sedan vidare till jabb-krok-rak slag i magen-grepp om nacke och sen knä. Riktigt nice kombination. Körde även en guard mot clinch.
    Sista tekniken blev främre jabb-främre piskspark – bakre rakt slag
    Fys – 3 ronder ggr 2 min bestående av olika tekniker man körde mot sin fight-polare.
    1 – Främre rakt slag, främre krok- bakre rakt slag – bakre rundspark. Sen fick man backa i fightpostion 5 min och sen tillbaka igen
    2 – Bakre rakt slag fölt av 2 främre sparkar, samma fightposition tillbaka och börja om
    3 – Främre rakt slag, 2 st krokar mot kropp följt av 1 bakre spark, samma fightpostion tillbaka.
    Riktigt bra träning.

    Sen körde jag lite pullups, armhävningar och knäböj bara för att :)

    Mat idag
    Lunch – Kassler med grönsaker
    Mellanmål – 2 kokta ägg och lite keso med honung i
    Under träning – Figting fury ”sista portionen”
    Middag – 3 stekta ägg, lite cillicorncarne
    Kvällsmat – proteinfluff
    Lite dålig koll på kcal idag men gissar på 1600-1800kcal

    #206639

    Morgonvikt 68.1kg

    Lyckades komma ifrån jobbet lite tidigare idag så ett långpass på gymmet fick det bli

    Löpbandet
    5 min 8km/h
    10 ronder – 30 sek 17km/h – 15sek vila
    3 ronder – 15 sek 18km/h – 15 sek vila
    2 ronder – 15 sek 19km/h – 15 sek vila
    2 min 6km/h.
    Gick från 150 i puls till ca 100 på efterföljande 2 min.

    Gym
    Bänkpress – maskin
    40kg*8
    60kg*8
    70kg*8
    80kg*5*3*2
    Ny maskin, fungerade bra när man inte har passare, enda problemet är i början då du börjar statiskt i bottenläget
    Knäböj
    80kg*3
    100kg*4*4*4
    Rätt lagom efter intervallpasset, men siktar nog på 110kg nästa gång
    Roterande axelövning
    10kg*24*24*24
    Rodd
    108kg*3*3*3*3
    Superset
    Tricepspress”enarms” – Bicepscurl”enarms”
    12kg*15 – 24kg*8
    12kg*15 – 24kg*8
    12kg*12 – 30kg*8
    Vikt är per hand, allt kört i cable
    Cablecrunch med rep
    84kg*15*15*12

    Sen gick jag o la mig i bubbelpoolen ett tag, nice som faan

    Nu softar jag lite, sen ska jag iväg o hjälp en kompis på gymmet.

    #206640

    Mat idag då?

    Frukost – 1 burk kesella, 6st babybell light, 1 apelsin – 514kcal
    Innan träning – Eaa – 39kcal
    Efter träning – 1 Swebar och 1 proteinfluff – 513kcal
    Middag – Ägg och ost 17% – 449kcal
    Kvällsmat – macka med ost o gurka, lättglass med jordgubb – 434kcal
    Summering – 1950kcal med 182g protein 149g kolhydrater och 71g fett

    #206641

    Ser ut att ha varit ett riktigt najs pass! och bubbelpool efter ett gympass är ren och skär lyx!!! :D

    #206642
    Jimmy124 wrote:
    Ser ut att ha varit ett riktigt najs pass! och bubbelpool efter ett gympass är ren och skär lyx!!! :D

    Tack, ja den satt där den skulle! Bubbelpoolen var helt grymt nice!

    #206643

    Morgonvikt 66,9kg
    Ingen direkt aning om varför vikten sjönk så. kan ev varit vätska pga saltrik mat tidigare i veckan

    Idag bjöds det på kickboxning-sparring. Var riktigt trött under dagen, men som vanligt taggade man till lite :)

    Kickboxning
    Uppvärmning – Springa runt i ring och flaxa med armar och ben. På med all utrustning och sen köra en del varannan serie
    Sparring – 2*3 ronder, sen körde vi en jabbteknik i ett par ronder. 2*3 ronder till, sedan ägnade vi 2 ronder till att lära ut varandra varsin teknik. De sista 2 ronderna fick vi sedan träna på den tekniken vi lärt oss. Rikitgt bra träning!
    Nedvarvning – endast stretchning
    Dagens höjdpunker var en ny teknik jag fick lära mig, samt en hoppande frontspark där jag fällde min motståndare.
    Dagens negativa saker var att jag kände mig lite statisk i teknikerna och att jag var lite flamsig och ofokuserad

    Mat
    lunch – köttfärsås och keso med honung till efterätt – 515kcal
    Mellanmål – pistachnötter samt mandlar och 2 apelsiner – 709kcal
    Innan träningen – eaa 39kcal
    Middag – Fläskfilé med matlagningsgrädde 15% och sallad – 356kcal
    Kvällsmat – Proteinfluff – 304kcal
    Summering – 1924kcal med fördelning 190g protein 114g kolhydrater o 85g fett

    #206644

    Torsdag
    Morgonvikt 66.2kg

    Igår bjöds det på arbete hela dagen för att sedan stressa till klubben för 4h med träning. Jag fick hoppa in för en annan fighter och hålla i avancerade träningen, samt vara medtränare för nybörjarna.

    Kickboxning -teknikpass avancerade
    ”Varje gång vi bytte övning fick alla göra 5 burpees, det gällde under hela passet”
    Uppvärmning – Axelfäktning, Axelfäktning med träff på mage samt varannan spark. En omgång med varannan serie, på med skydd, stretcha lite och sen tillbaka till varannan serie
    Teknik – Fokus på jabben. Började med Jabb, fint, jabb. Sedan vidare till jabb,fint, jabb, spark. En av mina favoriter – jabb, finta bakre rakt slag och sen främre uppercut, körde vi efteråt. Sedan vidare till jabb,rakt slag i magen och krok mot ansikte. Körde nog ett par tekniker till, men de har jag redan glömt :)
    Fys – Stationsfys bestående av 5 sektioner. Varje rond var 1 min med 15 sek vila
    1 – jägarställningen där man kastar en 5kg boll mellan varandra
    2 – Burpees
    3 – Kräftgångskamp – går ut på att fälla motståndaren
    4 – Utfall med Hopp
    5- Situps med 5kg boll
    Sedan hade vi lite tid kvar så körde ca 100 situps i grupp

    Riktigt skoj få leda ett teknikpass, det bygger karaktär ;)

    För nybörjarna var det mycket armhävningar och en hel massa sparkar. Vi tränade även på att fånga sparkar, vilket jag tror de tyckte var skoj.

    Mat igår då
    Frukost – 3 kokta ägg – 256kcal
    Lunch – Fläskfilé i matlagningsgrädde och sallad – 356 kcal
    Mellanmål – 1 äpple och 1 apelsin – 158kcal
    Mellanmål 2– Keso med honung – 289kcal
    Innan träningen – Eaa 39kcal
    Efter träningen – Proteindrink – 272
    Middag – Äggröra på 3 ägg och lite ost – 329kcal
    Kvällsmat – proteinfluff – 295kcal
    Summering – 1994kcal med fördelning 220g protein 115g kolhydrater och 74g fett

    #206645

    Morgonvitk 66kg!

    Idag är det äntligen fredag och jag är smått förstörd i kroppen. Full rulle var det igår och det känns idag. Jobb till 16.30 sedan bjuds det på matchsparring på klubben. Ska gå 5*2 ronder mot en kompis som förbereder sig för thai-match om 3 veckor. Det blir nog rätt mycket flås och styrketräning från min sida som ska köra mer åt fullcontaktshållet. Får se lite hur det kommer gå :)

    #206646

    Direkt efter jobbet stack jag och en polare till klubben och körde 5*2 ronder. Gick väl sådär. Han är så pass mycket bättre att jag aldrig riktigt kom in i fighten. Men lite svettig blev jag och det är bra att få träna lite.
    Sen fick det bli lite gym också :)

    Gym
    Marklyft
    40kg*8
    60kg*4
    80kg*4
    100kg*6*6*6*6
    Explosivt och effektivt, inga problem, kändes stabilt
    Axelpress – stång
    20kg*12
    35kg*12*11*8
    Kändes okej, men måste jobba på syresättningen, dör direkt känns det som
    Pull-ups
    Kroppsvikt*15*10*10
    Shrugs – hantlar
    85kg*10*10*10
    Riktigt bra kontakt
    Stående rodd
    20kg*12*12*12
    jobba strikt med kontakt
    Bicepscurl – stång
    20kg*8
    40kg*4*4*4*4*4*4
    Ryggresning
    Kroppsvikt +5kg *10*10*10

    Sen fick det vara nog.
    Precis dragit i mig lite kyckling och en proteindrink. Nu ska jag ut och vara social på stan

    #206647

    Morgonvikt 66kg

    Blev ca 5 öl igår, så inte alls speciellt farligt. Trodde jag skulle upp vid 09 för att gymma med en polare. Men han hoppade av, så tog det lugnt och drog till gymmet vid 10 tiden

    Gym
    Superset
    DipsArmhävningar med hantlar
    kroppsvikt*6 – Kroppsvikt*6
    kroppsvikt*6 – Kroppsvikt*6
    Kroppsvikt +20kg*6 – Kroppsvikt*10
    Kroppsvikt +20kg*6 – Kroppsvikt*10
    Kroppsvikt +20kg*6 – Kroppsvikt*10
    Kroppsvikt +20kg*6 – Kroppsvikt*10
    Kändes bra och explosivt!
    Utfall – viktskivor
    30kg*8*8*8
    8 utfall per ben, explosiv rörelse
    Cableflyes – hög trissa
    72kg*12*10*8
    Cableflyes – låg trissa
    36kg*8
    Tricepspress – rep
    48kg*15*13*9
    Fokuserade på att bottna med muskeln, inte fuska med utförandet för mycket
    Liggande benpress – utan grepp
    Kroppsvikt*15*15*15
    Får bättre och bättre koll på den här övningen. Tar riktigt bra
    Sittande vadpress
    50kg*12*12*12

    Strech, en proteindrink och snart iväg på lite lunch. Sweet saturday :)

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.