Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 744 total)
  • Author

Tisdag idag och mitt sista pass på ca 3,5v. Imorgon börjar min rese-semester och jag kommer inte hem förrän 24 juli :)
    Det kommer bli en välbehövlig omställning från senaste årets träning och kickbox-fokuserade liv.
    Jag kommer självklart försöka hålla igång och röra på mig mycket, men ingen avancerad förrän mån 25/7 igen :)

Men nu ska jag iallafall o kötta armar/axlar o kanske lite ben… om jag orkar :)

Ja, då var sista passet genomfört

Gym
    Sidolyft axlar – cable. Vikt 1 hand
    6kg*6
    12kg*8*8*8*8*10
    Frontlyft viktplatta
    15kg*20*20*20*20*20
    Bent over raise. hantlar vikt 2 händer
    16kg*15*15*15*15*15
    Bicepscurl med hantlar. vikt 2 händer
    20kg*25*25*25*25
    Pull-up
    kv*8*8*8*8*8

Rätt snabbt pass, högrep, få rejält pump i musklerna.

En vikt på ca 68kg skulle jag gissa på. En dagsform jag är nöjd med, även om jag inte är så ”rippad” som jag helst skulle vilja varit :) Men det får vi ta till senare utmaningar.

Nu ska jag ägna närmaste veckorna till semester och tar paus tom 25/7
    From den 25:e är det fullt fokus på kickboxning då jag går min första fullkontaktsmatch i kickboxning-lowkick den 27/8. Tanken vi har för träningsupplägg är enligt följande
    Mån: Kickboxning 1,5h. Strech 20-30 min
    Tis: Intervall träning. Löpning alt cykel. minst 10st 2min ronder med 1min vila
    Onsdag: Matchsparring, fys på säck och strech i 20-30 min
    Torsdag: Kickboxning 1,5h, strech 20-30 min
    Fredag: Intervall träning, samma som tisdag
    Lördag: Styrketräning, helkropp, fokus superset och mjölksyreträning”så gott jag kan”
    Söndag: Konditionsträning, minst 5-10km löpning

Det kommer bli stommen, sen lägger jag säkert till eller gör om pass, beroende på hur kroppen mår

God semester på er alla!

Oj oj, nu har det nästan gått en månad och min semester är slut :(

Idag börjar det nya höstlivet och det är bara dra igång efter 4 veckor dekadens o semesterliv.
    Börjar med ett gympass, så återkommer jag snart och berättar om hur hemsk det gick, hehe

Jävlar vad jobbigt det va :) där får man för all vila senaste veckorna

Gym

Frivändning med stöt
    20kg*12
    30kg*8
    40kg*9*7*6
    20kg*8
    Superset
    Pull-updipsarmhävningar
    kv*10 – kv*10 – kv*10
    kv*10 – kv*10 – kv*10
    kv*8 – kv*8 – kv*8
    Dragonflags
    kv*12*12*10
    Mix mellan dragonflags och vanliga legraises
    baksida axlar – cable
    12kg*12*12*12

Helt okej pass ändå, rätt illamående efter, men det hade jag väntat mig. Stretchat en del också, vilket måste göras varje dag from idag

Fr.o.m i morgon blir det att ha koll på mat o vikt också, så jag kommer ned till matchvikt

Då kör vi!

Vikt 70.5kg
    Jaha, då är det 3,5kg som måste gås ned för att nå matchvikt. Lär inte vara något problem alls och jag siktar på att nå 68kg till den 22/8.

Söndagens kcal intaget låg på ca 1600kcal med 176g protein 149g kolhydrater samt 30g fett

Målmått kommer vara ca 2000-2500kcal med minst 140g protein, 140g kolhydrater och 70g fett

Vikt 70.1kg

Gårdagens matintag gick på ca 2000kcal med fördelning 220g protein 190g kolhydrater o ca 32g fett

Igår bjöds det även på mitt första kickboxningspass för säsongen :) Det var jag som håller i träningen nu närmaste två veckorna och jag valde att fokusera på sparring samt fys.
    Uppvärmning – Ca 10 min med axelfäktning, axelfäktning med träff i mage samt varannan spark. Mellan varje rond körde alla även 5 st burpees. Avslutade med stretch
    Sparring – 1 rond boxning följt av 2 ronder kickboxning. sammanlagt 7 ronder sparring innan vi körde 2 ronder teknikträning fokuserad på avståndskontroll. Vidare till mer sparring i 8 ronder och sedan avslutade vi med en till teknikövning, en boxningsövning där vi tränar axelrörelse samt 1 rond skuggboxning.
    Fys – Parvis. 4 raka slag i magen följt av 1 burpee, upprepa 5 ggr, följt av att kompisen hoppar upp på ryggen och vi sprang fram och tillbaka över lokalen. Körde vi två ggr. Sedan körde vi 2 rundor sprint i lokalen också, sen fick det vara nog.
    Fri strech i ca 15 min och sedan var det klart för dagen

Det känns en hel del i kroppen idag, även om jag känner mig fräschare än vad jag var beredd på. Höger axel är rätt öm, så muskelfästet är lite trött.
    Känner jag mig inte helt förstörd ikväll tänkte jag ev åka upp och köra lite bjj

Vikt 69,4kg
    Gott att se att semestervikten rasar av :)

Gårdagen mat gick på 1887kcal med fördelning 229g protein, 133g kolhydrater samt 47g fett
    Gjorde en kasslergryta med couscous till som jag blev riktigt nöjd med, rejält mättande för bara 600kcal

Igår blev det mitt första bjj pass någonsin och satan vad skoj det va! Började med en rejäl uppvärmning i ca 15 min. Sedan gick vi vidare till ca 30 min teknikträning där vi gick genom 2 olika tekniker för att komma loss från en mountning.
    Vidare till sparring, där vi första i ca 15min körde situationssparring. Ena personen börjar mountat och man kör tills den andra har kommit loss från mount, sen började man om.
    Sen var det då dags för fri sparring i ca 1h. Sjukt svårt, då jag inte har några tekniker för vad jag ”ska” göra. Men kändes förvånadsvärt naturligt att ligga och rulla på backen och lyckades med både en och två roliga saker.

Oerhört rolig o bra träning, kommer definitivt bli ett par till sådana pass i veckan

Idag bjuds det på kickboxning, igen. Sparring och fys!

Och misströsta inte, jag kommer gymma också, men max 2 ggr i veckan tyvärr

Vikt 69,1kg.
    Gott e det! Skönt att det rullar på, vet ju att det är en hel del vätskevikt, men skönt bli av med plufsigheten

Igår blev det ett extra kickboxningspass. Nästan en kopia på måndagens pass, med mindre förändringar.

Seg i kroppen som faan idag, båda axlarna är helt möra och resten av kroppen skriker efter vila. Men vem fan lyssnar på sin kropp? Idag blir det kickboxning igen, och idag tror jag nog allt vi ska fokusera lite mer på ben, trots att jag hatar skiten :)

Näringsintag igår gick på – 1758kcal med fördelning 204g protein 124g kolhydrater samt 48g fett

Märker att jag legat lågt på fettintaget, men då jag iallafall ligger på >0.5g/kg kroppsvikt, så känns det okej, skönt få energin från kolhydraterna

Vikt 69.1kg

Äntligen fredag och nu börjar kroppen vakna till liv på riktigt

Igår blev det ännu ett kickboxningspass.
    Uppvärmning – På med full utrustning, axelfäktning, axelfäktning med endast jabb, axelfäktning med främre lowkick. Sen gick vi över till ett par avståndsövningar
    Teknikpass – Fysinspirerat teknikpass där vi körde enklare tekniker och fokserade på lite hastighet och flås. La även in sammanlagt 5 ronder sparring.
    Fys – 15 min där 1 person får sparras i 20 sek mot varje fighter i gruppen. Roterande så alla fick fightas med alla.

Idag ska jag nog testa bjj för andra gången. Sen blir det faktiskt gymmet lör-sön ;)

Matintag igår blev : 1950kcal med 231g protein 142g kolhydrater samt 50g fett

Vikt 68.3kg
    Morgonvikten blev ju först vid 11, så det påverkar ju resultatet en del

Fredagseftermiddagen bjöd på ännu ett bjj pass. Sjukt skoj igår också, även om det var svårare då jag mötte flera riktigt duktiga fighters.

Matintaget igår gick på ca 1700 kcal med fördelning 200g protein 110 g kolhydrater samt 50g fett

Men idag var det då äntligen dags för lite styrketräning igen

Marklyft
    40kg*6
    60kg*6
    80kg*6
    100kg*6*6*6
    80kg*8
    60kg*8
    40kg*10
    Rodd
    48kg*8
    54kg*8
    60kg*8*8*8
    Shrugs – skivstång
    100kg*10*8*8
    Baksida axlar – cable
    12kg*12*12*10
    Bicepscurl hantlar. vikt 2 hantlar
    30kg*8*8*10

Precis lagom pass efter en hård vecka. imorgon blir det gym igen

Vikt 68.5kg
    En nyttig lördag, det var länge sen :)
    1937kcal med 202g protein 85g kolhydrater samt 91g fett. Lite extra fokus på fett, då jag går högre på kolhydrater de dagar jag tränar kampsport

Precis kommit hem från dagens gympass, och har sjuk träningsvärk i ryggen efter gårdagens pass

Gym
    Lutande hantelpress vikt= båda hantlarna
    30kg*8
    45kg*8
    60kg*8*8*7 – dålig explosivitet
    45kg*6
    30kg*9
    Dragonflags +Legraise
    kv*15*15*12
    Mix
    Liggande tricepspress – skivstång
    20kg*8
    25kg*8
    30kg*8*7*6
    20kg*6
    Flyes, hög trissa
    60kg*10*10*10
    Cablechrunch
    84kg*10*10*10
    Tricepspress, enarms
    12kg*12*12*12

Märks att jag varit borta från gymmet en tid, men skam den som ger sig
    Veckan kommer troligtvis bjuda på 2 kickboxningspass, 2 bjj pass, minst 1 gympass och 1-2 löpningspass, om jag orkar med det :)

Vikt 68,8kg
    Inget konstigt där, tidigare invägning än under helgen samt ett högre kolhydratsintag igår

Matintag gick på 1861kcal med fördelning 124g protein 166g kolhydrater samt 79g fett.
    Ingen höjdardag matmässigt, men är det söndag så är det.
    Denna vecka blir det gymmet på onsdag och förhoppningsvis någon mer gång i veckan, med lite tur

Vikt 69kg
    Samma här, mycket mat sent på kvällen, så inte förvånad att vikten är lite högre. Gissar och hoppas på ca 68 till i början av nästa vecka

Näringsintag igår gick på 1999kcal med fördelning 178g protein 109g kolhydrater samt 94g fett.

Faktiskt varit hungrigare senaste dagarna, vilket kan bero på flera olika saker. Att äta mycket protein samt kolhydrater istället för fett, verkar faktiskt fungera bättre för mig, så ska försöka laga mer sådan mat

Igår var det återigen dags för kickboxning
    Uppvärming – Bjj inspirerad uppvärmning med flera olika rörlighetsövningar.
    Teknik – Fokus på lång serie, där vi tillsammans jobbade ihop 7 olika slag/sparkar i en lång serie. Även fokus på förflyttning och avståndsbedömning
    Fys – Sparring i ca 30 min. Då vi var ojämnt antal fighters igår, körde vi endast 1 rond innan vi bytte fighter. Det gör fighten helt annorlunda och ställer större kvar på anpassning.
    Nedvarvning – 15 min strech

Sjukt skoj pass igår och som vanligt roligt att hålla i det

Idag blir det bjj och imorgon blir det helkropps-pass på gymmet.

Köpt Androx q12 igår också, hoppas det ramlar in imorgon. Vill testa något tillskott och läst en del bra om det, får se om det ger någon effekt

Vikt 68,3kg

Igår gick matintaget på ca 2075kcal med fördelning 177g protein 130g kolhydrater samt 93g fett. Ingen optimal dag igår, men sånt som händer när man försöker ha ett liv som inte bara handlar om optimal kosthållning :)

Igår blev det veckans bjj-pass. Sjukt skoj som vanligt och jag märker att jag börjar få tillbaka flåset jag hade innan semestern. Även om det var sjukt jobbigt, gick återhämtningen mycket snabbare

Idag blir det ingen kickboxning då jag jobbar sent :( men gym ska jag då allt hinna med. Då jag inte vet hur helgen kommer se ut, kör jag nog helkroppspass idag

Kosttillskottsmässigt händer det lite nytt. Som läget är idag kör jag alltid koffein samt eaa innan träning och har gjort en längre tid.
    Jag ska nu även 1-2 månader testa Androx-q12. Kommer ta 2 tabletter till lunch och 1 tablett till middag, så får jag se om det kommer göra någon skillnad.

Då jag går på kcal underskott kommer det självklart påverka resultaten, men kommer väga o mäta lite imorgonbitti, för att se om det gör någon skillnad alls
    Wish me luck

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.