Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Here goes nothing
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 oktober, 2011 at 20:25 #206798Anonym anvandareMember
Fre 28/10
Fredag och då jag ska göra högskoleprovet imorgon hade jag inget planerat idag. Fick bli ett extra gympass
Gym
Frivändningar utan stöt
50kg
3 set med 8 rep
Kändes bra, skön första övning. Rätt trött i ländryggen fortfarande efter tisdagens marklyft
Rodd
120kg
5 set med 5 rep PB!
Ouch, den kändes. Mycket vilja för att orka med vikterna. Blir att stanna på samma vikt en vecka till, finslipa tekniken lite
Shrugs med hantlar. Vikt 2 hantlar
95kg
3 set med 12 rep
Kändes helt okej, men stannar en vecka till på samma, då det kändes som jag fuskade lite i rörelsen i slutet
Hantelrodd – vikt 2 hantlar
105kg
3 set med 8 rep
Ouch igen, här blev jag rejält svettig. Stannar på samma vikt igen då jag fuskade lite med kvalitet på repsen i slutet. Men riktigt skön övning och reps-pbSen gav jag upp för dagen, kände mig rätt mör i kroppen
Helt okej extra-pass. Nu blir det att sitta hemma och ta det lugnt inför morgondagens prov29 oktober, 2011 at 19:18 #206799Anonym anvandareMemberLör 29/10
Hela dagen har gått till högskoleprovet, men ett kortpass på gymmet måste ju hinnas med
Gym
Stående rodd
78kg
5 set med 5 rep
Gick tillbaka ett steg i vikt och fokuserade på kontakt. Kändes helt okej
Sidolyft Cable. 1 arm i taget. Vikt 1 hand
15kg
3 set med 10 rep
Sjukt skön övning, bra kontakt
Stående axelpress bakom nacken
20kg
3 set med 10 rep
Endast till för rörlighet. Sjukt framåtroterad i axlarna
Sittande axelpress med ryggstöd
25kg
3 set med 12 rep
Fortfarande rörlighet, fokuserade på full rom och känner att det stramar i bröstryggen
Bent over raise. Hantlar. Vikt 2 hantlar
35kg följt av 16kg
3 set med 8 rep följt av 10 rep
Körde tungt för att sen trycka ut sista med lättare vikter, kändes okejNu ska jag hitta folk att vara social med
1 november, 2011 at 18:45 #206800Anonym anvandareMemberTis 1/11
Woho, äntligen dags för veckans tyngsta gympass och jävlar vad man fick slita idag
Marklyft
145kg
5 set med 5 rep PB!!!!
Trodde jag verkligen inte när jag började, ojojoj vad jag fick slita. Men det gick vägen och nästa vecka jagar jag 150kg
Lutande bänkpress– skivstång
70kg
3 set med 6 rep
Rätt sliten i kroppen nu
105kg
3 set med 8 rep
Klart bättre teknik än förra gången och höjer
Dragonflags
Kroppsvikt
3 set med maxlyft
Bättre och bättre teknik, får till ett par fina dragonflags nuGott pass som känns rejält i kroppen. Vikten ligger nu på stadiga 70kg+, har nog gått upp ca 0,3-0,5kg senaste 2-3 veckorna. Sakta men säkert.
3 november, 2011 at 22:00 #206801Anonym anvandareMemberTors 3/11
Skippade kickboxning och körde ett gympass. Och testade även ett boxpass på atlantis
Gym
Stående rodd
78kg
3 set med 8 rep
Dips
Kroppsvikt +30kg
2 set med 8 rep
1 set med 10 rep
Inga större problem. Körde en deload då jag kände i kroppen att jag aldrig skulle orkat 40kg
Sidolyft i cable. Enarm. Vikt 1hand
18kg
4 set med 6 rep
Bra tryck, tog rejält i axlarna
Bicepscurl med z-stång
30kg
4 set med 12 rep
Skönt jobba genom muskeln och få ordentligt med kontakt
Tricepspress, enarm. Vikt 1hand
18kg
3 set med 15 rep
Bättre kontakt på 18kg
Bent over raise. Hantlar. vikt 2hantlar
40kg följt av 20kg
3 set 8 rep följt av 3 set 10 rep
Riktigt bra tryck i musklerna, stannar på samma vikt o fortsätter jobba med kontakt.Skönt pass som sen följdes av ett boxpass som sagt. 75 min med en hel massa cardio o flåsträning. Inte så mycket teknik, men gott kört!
6 november, 2011 at 19:29 #206802Anonym anvandareMemberSön 6/11
Rätt bakis efter gårdagens drinkar, men lite gym ska man ju orka med
Gym
Chins
Kroppsvikt
3 set med 15 rep
Uppvärmning, bra explosivitet
Bicepscurl – ztstång
32,5kg
4 set med 12 rep
Inga direkta problem
Shrugs – hantlar. Vikt 2 hantlar
100kg
3 set med 12 rep
Godkänd kontakt
110kg
3 set med 6 rep
Jädrar, det sliter bra i kroppen, bra kontakt
Marklyft
40kg
3 set, endast teknikträning. Jobba med explosivitet och hållning på kroppenHelt okej, var rätt sliten idag, men skönt jobba med kroppen lite
Ny vecka imorgon o en massa träning planerad
8 november, 2011 at 19:36 #206803Anonym anvandareMemberTis 8/11
Tisdagar och självklart lite gym på det
Började med
30 min cykling. Ca 15km
Följt av
10 min jogging ca 2km
Det här pga min träningskompis var lite senGym
Marklyft
100kg – 80kg – 60kg – Dropset
3 set med 6 rep vardera
Jädrar vilken mjölksyra man får, precis lagom jobbigt
Bänkpress
80kg
5 set med 5 rep
Deload, bra tryck och explosivitet. Inga större problem och fortsätter uppåt i vikterna igen.
Bicepscurl – skivstång
32.5kg
1 set med 12 rep
35kg
2 set med 12 rep
Tanken var att köra med z-stång, men de var upptagna. sämre kontakt tycker jag
Dips
Kroppsvikt + 35kg
3 set med 8 rep
Riktigt bra kontakt och tryck, tillbaka upp på 40kg igen nästa gång
Dragonflags
Kroppsvikt
3 set med max antal
Räknar inte där, utan kör tills magen säger stop.Gott pass, rätt lagom.
30 mars, 2012 at 13:43 #206804Anonym anvandareMemberLänge sen sist. Kanske dags att ta tag i det här med uppdateringar igen.
Lite recap sedan i höst. Flyttat till göteborg, bytt klubb till westcoast kickboxning och även börjar studera
Har även gått min första fullcontakt fight, som jag tyvärr förlorade på poäng.
Fokus senaste månaden och fram till augusti är att bygga en så bra kropp som möjligt inför stundande säsong. 2012-2013 ska jag satsa lite hårdare på kickboxningen och försöka ställa upp i sm nästa år 2013.
Nu åter till träningen
Fre 30/3
Olympia kallas passet tydligen. Arbetskapacitet var dagens ledord
5min uppvärmning på löpband
Marklyft
75kg 15 rep
75kg 15 rep
75kg 18 rep
Bra tryck, får upp flåset rejält.
Frivändningar
45kg 15 rep
45kg 15 rep
45kg 15 rep
Viktigt att fokusera på teknik, känns som jag gör rätt
Knäböj med stång över huvudet
Pinne 15 rep
20kg 5 rep
Pinne 15 rep
20kg 5 rep
Pinne 15 rep
20kg 5 rep
Hatar den här jävla övningen, svårt att inte böja armarna när man har vikt på dem
Körde lite extra övningar sen, mest för att jag kan
Dragon Flags
Kroppsvikt 8 rep
Kroppsvikt 8 rep
Kroppsvikt 8 rep
Inga konstigheter, tar rejält
Bicepscurl med hantlar. Vikt 2 hantlar
37kg 6 rep
37kg 6 rep
37kg 6 rep följt av 18kg 15 rep
Bra tryck.Sen fick det vara nog. Imorgon ska jag hålla i passet uppe på klubben och om jag orkar ska jag ned o köra lite intervaller. Får se vad klockan blir
Och så en formbild på det, så man vet hur man ligger till. Morgonvikt på 67.5kg och midjemått på ca 78cm
2 april, 2012 at 11:57 #206805Anonym anvandareMemberLörd 31/3
Ingen egen träning, men höll i ett pass på klubben på ca 90 min. Fokus på sparkar av all dess slag
Sön 1/4
Först upp till klubben för att hålla lite mitsar åt en grupp folk som skulle träna lite.
Efter det blev det egen träning på klubben med flowsparring och lite situationssparring. bra svettigt passVidare därifrån till gymmet med en kompis. Körde intervaller på löpband
10min jobb. 15/15 sek jobb. Full hastighet på löpband(19.8km/h) och 2 i lutning.
Sen gick jag genom ett par skivstångsövningar för kompisen, och så avslutade vi med latsdrag och en del rörlighetsövningar2 april, 2012 at 15:12 #206806Anonym anvandareMemberMån 2/4
Dagens första pass är Maq C-programmet
Börjar med 5 min uppvärming på cykel, följt av 3 olika rörlighetsövningar för helkroppMarklyft-frivändning-frontböj-Axelpress – i ett flow
40kg*3
45kg*3*3*3*3
Inga problem, höjer nästa pass. Första testet idag på maq-c så alltid svårt veta vilka vikter man ska in på
Upphopp på plint ca 60-70cm hög
5 set med 5 upphopp i varje. Från stillastående
Inga som helst problem. Måste leta rätt på högre plint till nästa gång
Elastiska häckhopp, utan stopp
5 set med 6 hopp i varje
Även här inga problem, svårt hitta bra hinder att hoppa över
Step-up på plint. samma som vid upphopp
3 set med 5 rep på varje ben
Här tog det faktiskt lite, mest balans dock
Dips
Kroppsvikt +15kg*10*10*13
bra tryck på den. ingen smärta i axel
Bicepscurl med hantlar– vikt 2 hantlar
42kg*4*4*4*4
Explosivt fokus den här veckan – har inget med maq att göra, utan extra pålägg från min sidaSen gjorde jag två rehabhövningar för axlarna, då jag har smärta i axeln, speciellt vid bänkpress och dips normalt. Kändes ok
Nu ska jag tagga för 1h kickboxning ikväll
2 april, 2012 at 22:33 #206807Anonym anvandareMemberMån 2/4 Pass 2
Kickboxning med battlegroup
Efter att ha gått genom helgens matcher, blev det dags för lite sparring
Rond 1-2, endast boxning. Första ronden fick jag fokusera på nära slag (krokar, uppercut och att försöka komma in) Andra ronden fokuserade jag på distanstekniker, vilket inte är det lättaste, kort som man ärFortsättande ronder var det vanlig kickboxning, med lowkicks. Kändes helt okej, fokuserar på mina raka slag, och försöker få till en aggresiv och bra figting. Långt ifrån den sämsta eller bästa dagen, men inget jag skäms för
Nu är det dags att åtnjuta kvällens kycklinggryta
3 april, 2012 at 22:58 #206808Anonym anvandareMemberTis 3/4
Idag var det endast kickboxning på schemat och jävlar vilket pass det blev
Började med stenhård mitssparring i 5 min följt av någon minut tunga rundsparkar på varje sida. Redan där kände jag att det skulle bli svettigt idag
Följdes av mer mitssparring men med färre tekniker och hårdare kontakt. Riktigt bra och bra flås på den.
Sen blev det stationstekniker
1: En slagkombination, stenhård
2: 5 armhävningar följt av 20 raka slag
3: En burpee följt av en rundspark
4: Tunga knän
5: 2 tunga rundsparkar per ben.
Det blev 2min per station, ingen vila. Riktigt svettigt och bra med mjölksyra i kroppen.Avslutade passet med 50 knäböj/50 armhävningar/50situps/50ryggresningar. Sen hade det gått 90min och det var dags att gå hem.
Riktigt bra och svettigt pass, kommer garanterat kännas i kroppen imorgonförmiddag då det vankas maq c igen
4 april, 2012 at 16:16 #206809Anonym anvandareMemberOns 4/4 Pass 1
Dags för maq c passet.
Sov typ 9h i natt, så idag var jag pigg och fräsh till passet5 min uppvärmning på cykel samt 3 olika rörlighetsövningar med pinne.
Marklyft-frivändning-frontböj-Axelpress – i ett flow
40kg*3
50kg*3*3*3*3*3
Så, det var en bättre vikt att ligga på, nu fick kroppen jobba lite mer. Ska försöka aktivera baksida lår mer i fortsättningen, för mycket lyft med ryggen när jag försöker frivända.
Upphopp på plint ca 60-70cm hög
5 set med 8 upphopp i varje. Från stillastående
Då jag inte hittade något högre att hoppa på, valde jag att öka repsen. Rejäl skillnad när kroppen blir lite trött, kör nog 5*10 nästa gång. Kändes i hela kroppen
Elastiska häckhopp, utan stopp
5 set med 12 hopp i varje
Även här hade jag problem att hitta bra hinder att hoppa över, så dubblade mängden istället
Step-up på plint. samma som vid upphopp
2 set med 5 step på varje ben
1 set med 8 rep på varje ben
Inga konstigheter därSkippade dips, då jag har haft ont i axeln. Körde 2 rehab-övningar för axel, fokus rotationsmuskulatur
Bicepscurl med hantlar– vikt 2 hantlar
47kg*2*2*2*2*3
Explosivt fokus den här veckan – har inget med maq att göra, utan extra pålägg från min sidaAvslutade med ett par minuter strech, hamstring och rumpa
Mat o ladda om till kvällens kick-pass
10 april, 2012 at 16:28 #206810Anonym anvandareMemberMån 9/4 Pass 1 Kickboxning
Lite specialpass blev det, vi hade bjudit in en annan klubb för lite sparring, så var nytt folk att möta hela passet. Riktigt rolig sparring, börjar äntligen få till mina raka slag som jag tränat en hel del på. Allt bättre snärt och fart i dem. Smällde knät lite olyckligt i sista ronden, men efter lite ispåse verkar svullnaden gått ned bra
10 april, 2012 at 16:31 #206811Anonym anvandareMemberTis 10/4 Pass 1 Intervaller och rehab
Egentligen ska jag köra 1h intervaller på lördagar, men då det nästan aldrig blir av, tänkte jag testa att dela upp det i 2st 30min omgångar och även lägga på en del välbehövlig rehab också
Löpband
19.8km/h(max) 15/15 sek intervaller. 10 min. Kändes helt okej, rätt trött i benen, men bra fart på det. Maskinen gick sönder efter 8 min, så fick byta sista 2
Crosstrainer
60 i motstånd 15/15 sek intervaller. 10 min. Nja, nu började man bli lite trött kände jag. ska dock höja motståndet, för känns som man drar sönder maskinen när det börjar gå lite väl fort
Rodd
15/15 sek intervaller. 10 min. Här märker jag verkligen skillnad, börjar få in lite teknik. Helt slut efter 10 intervaller, resten gick på viljaLite rehab på det
Två övningar för axlar, en för biceps och en för triceps. Kändes helt okej som avslutning
Ladda på inför nästkommande kickboxpass snart då11 april, 2012 at 21:50 #206812Anonym anvandareMemberTis 10/4 pass 2 Kickboxning
Jädrar vad seg jag var i kroppen till andra passet, men vad gör man inte för lite utveckling?
Värmde upp med ett par km löpning innan och sen direkt igång med teknikträning.
Ganska basic. En del kombinationsträning och teknik, speciellt främre highkick, som gick åt helvete… men men. En del situationsbaserad sparring och även lite vanlig sparring! Så kändes helt okej
Fys: Tabatta bestående av 4 min burpees, sjukt jobbigt -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.