Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 744 total)
  • Author

7/5 Pass 1 Styrketräning

Blev ett morgonpass, då jag hade skola hela dagen.
    Idag var det fokus på
    Komplex skivstångsövning – marklyft – frivändning – frontböj – axelpress – knäböj över huvudet.
    Endast pinne*5
    13kg*5
    15,5kg*15*15*15*15
    20kg*7*5*3
    Jobbade både med extra höjd för fötterna och utan, för att fortsätta jobba med djupet i knäböjet. Gick över till stora stången sista set, då det kändes som tekniken började sitta. Riktigt gott, fortsätter kötta på

Bicepscurl – hantlar
    2st 9kg*50
    Det var egentligen tänkt som lite rehab, men hade dåligt med tid, så tänkte köra 1 set, så många jag orkade… tror nog jag ska höja, även i rehabsyfte :)

Tricepspress – rep
    18kg*50
    Här var det värre för underarmarna än triceps, då jag sån sjuk mjölksyra i dem.

Men snabbt gick det och sen var det direkt vidare till skolan

7/5 Pass 2 Kickboxning

På lördag smäller det för våra fighters som ska gå sitt första SM, så träningen är stenhård just nu för alla i tävlingsgruppen, även vi som inte ska tävla förrän i höst

Del 1: Egen uppvärmning. Ut o joggade en runda på ca 15 min, in och hålla värmen med skuggboxning, en del egen teknikträning och rörlighet.

Del 2: Fokus idag var sparring, speciellt för de som ska tävla, vilket innebär att vi andra skulle göra allt för att jaga på dem. 1min ronder med 30 sek vila, för att hålla högt tempo.30 ronder körde vi. Jag smällde sönder höger fot i andra ronden, då jag träffade galet på ett knä. Fick stå över en rond, sen var jag på och körde igen. Blev inga sparkar med bakre benet, så förlitade mig mycket på min boxning. Kändes stabilt, gick inte på speciellt mycket slag och hade en godkänd guard. Den faller lite väl enkelt ibland, men överlag ser den allt bättre ut.
    Fick även höra efter dagens träning att jag slår alldeles för hårt när vi kör light, mina slag är nu för disinkta. Känns okej, då det ändå är fullcontakt jag vill gå, men får se till att tänka på det när jag kör mot folk som själva ska gå light.

Del 3: Vi som trodde vi skulle slippa en fys, hade mycket fel. 2 tabatta-intervaller med brupees följt av en lång runda med thrusters där vi jobbade 15 sek, vilade 5 sek. Gissar på att vi körde 10-15 intervaller, men tappade räkningen. Blev lite längre pass än vanligt, men sjukt skoj idag!

Förutom träningen försöker jag etablera en bra matrutin som ska underhålla min kropp nu när jag kör 2 pass om dagen. Ligger på ca 2500kcal om dagen, Mån-tor och sen släpper jag lite på det under helgen. Mycket för att återhämta mig ordentligt, men samtidigt för att inte tröttna. 2500kcal verkar räcka för att hålla mig fräsh i 4-5 dagar och då får jag möjlighet att unna mig lite mer på helgerna, utan att vikten påverkas :)

8/5 Pass 1 Styrketräning

Jag skulle egentligen kört backträning idag, men pga smärta i högerfot efter gårdagen, fick det bli ett extra styrketräningspass istället, inte så att jag är direkt ledsen för det

Hög rodd – maskin
    86kg*8*8*10
    Biter riktigt bra mellan skulderbladen

Shrugs i cable
    93kg*25*25*25
    Får gå över till annan variant, maxar vikten, utan att få bra kontakt

Bent over row – hantlar
    2st 46kg*8*8*8
    Tyngsta hanteln de har i lokalen, får jobba mer koncentrerat och mer reps

Bicepscurl – hantlar
    2st 16kg*8*8*12
    Försöker hitta ett bra läge där jag får kontakt, samtidigt som det är så tungt som möjligt

Skivstångsrodd
    26kg*20*20*20
    Bara för att trycka ut det sista och jobba lite kontakt

Rotatorcuff – rehab – cable
    6kg per sida*30*30*30

Sen fick jag springa, hade skola resten av dagen. om ca 2,5h är det iväg igen till nästa pass. Det är utlovat en sinnessjuk fys, så hoppas foten håller

8/5 Pass 2 Kickboxning

Utlovad grisfys idag, blev rätt jobbigt :)

Del 1: Uppvärmning, endast massa skuggboxning, kom igång rätt bra, hade helt okej fokus

Del 2: Fys, ja se där ja, vi börjar med fys. Roligt… Fysen bestod av:
    20 min arbete
    5 armhävningar
    10 situps
    15 knäböj

Upprep och skölj, gör så många du kan.

Jag hann med ca 35 varv så
    175 armhävningar– avslutade sista 25 med klapp
    350 situps – jobbade medvetet med full r.o.m.
    525 knäböj – här gasades det på rätt bra, fick bra flyt i dem

Del 3: På med mitsar och fortsätta träna. 1 st 5 min rond där vi körde 3 slag och avslutande rundspark, full gas. Var inte alls nöjd här, då jag inte fick något tryck alls i sparken. Slagen kändes dock okej

Del 4: Stationsfys
    1: 10 snabba rundsparkar per ben, rotera
    2: Hårda kroppsslag på säck
    3: Hårda raka slag på mits
    4: 2 tunga rundsparkar per ben, rotera
    5: Knän från distans
    6: 3 slag och en rundspark
    Kändes inte alls bra, tappade fokus. hade okej tryck i slagen, men sparkarna var helt skit idag

Del 5: Sista delen för dagen blev 3 ronder skuggboxning, där vi verkligen skulle ge allt, mycket mental träning, att kunna gasa på i sina tekniker, även om ingen står ivägen.

Jag avslutade själv med en massa slag på säcken, då jag var sur på mig själv, kände att jag hade mer att ge, även om kroppen inte höll med.
    Över lag, ett riktigt bra pass och jag känner mig fortfarande pigg efter 4 pass den här veckan.

Imorgon bjuds det på arbetskapacitet på gymmet samt kickboxning på kvällen
    Må väl

9/5 Pass 1 Styrketräning

Då var det dags för veckans arbetskapacitets-träning.
    Var rätt seg efter gårdagen, då vi gasade på rätt bra, men det skulle inte få hindra mig

5 min uppvärmning på cykel

20 min med:
    5 chins
    10 dips
    15 knäböj
    20 armhävningar

Målet var att slå mitt gamla resultat på 15 och om jag hade tur kanske även lyckas komma upp i 20 varv. Det visade sig att det gick ännu bättre än så. Jag lyckades med 22 varv vilket ger mig:
    110 chins
    220 dips
    330 knäböj
    440 armhävningar

Självklart var inte alla perfekta, och speciellt armhävningar och dips var lidande en del teknisk. Chins och knäböj var fortfarande inget problem. Till nästa gång ska jag jobba vidare på tekniken och försöka sätta 20 med ännu lite snyggare teknik. Sjukt jobbigt var det iallafall och jag är fortfarande smått förstörd i kroppen

Jag hoppas verkligen på ett teknisk pass uppe på klubben, tror inte kroppen pallar så mycket mer idag

9/5 Pass 2 Kickboxning

Ca 10 min uppvärming, försökte mest komma igång och bli lite varm i kläderna. Var riktigt seg idag, då första passet verkligen körde slut på mig.

Vi gick direkt igång i sparring. 1 min ronder med 30 sek vila. Körde första 3-4 ronderna bara boxning.
    Idag var det mest ganska nytt folk som tränade, så kunde köra ganska lugnt och ta lite tid att bli varm i kläderna innan jag gasade igång. Kändes lite fusk, men fick gå idag, med tanke på hur trött jag var.
    Jag gissar att vi hann med ca 35-40 ronder idag och det var helt okej gas hela tiden. Försökte fokusera på att köra mycket light, men mot vissa av grabbarna tog jag i lite mer ;) Det tål de. Det är svårt att ”bara” köra light, då man lätt tappar respekten för slagen och sparkarna, och då börjar slarva med teknikerna.

Jag testade att sparka mycket lowkicks på deras bakre ben, vilket jag typ aldrig gör. Det fungerade ganska tillfredställande, då folk inte riktigt var med på det. Och det är nog det jag tar med mig från dagens träning, att jag hela tiden letar nya trick och fortsätter jobba vidare

Nu har jag gjort 13 matlådor med köttfärsås, mumma! Upp 7 i morgon för att köra backintervaller och gym på morgonen, följt av 3h instruerande på klubben

10/5 Pass 1 Backintervaller

Fy fan säger jag bara. Upp kl 7 i morse för att hinna med min träning.

Backintervaller:
    5 min uppvärmning på löpband
    15 intervaller
    2 min 10km/h 4% lutning
    1 min 10km/h 0% lutning
    Första och sista intervallen körde jag 11km/h.
    Satan vad jobbigt det var, rejält med tryck i benen.

10/5 Pass 2 Styrketräning

Drog ett styrketräningspass direkt efter, var inte direkt optimalt, men hade inte tid att göra annat.

Sittande axelpress – hantlar
    22kg*15*20*20*15*15

Rotatorcuff – rehab – cable
    6kg per sida*30*30*25
    Bra kontakt

Stående axelpress – stång
    20kg*15*25*20*15*15
    bara jobba genom muskeln lite

Sidolyft – hantlar
    2 st 8kg*15*15*15*15*15
    Jädrar, där fick man bra pump

Sen var jag trött, tog en dusch och drog till skolan. Heldag på skolan, sen upp och instruera på klubben i 3h

11/5 Pass 1 Distanslöpning

Ja, nu har jag börjat med sån skit också :) På uppmaning från coachen var det bara snöra på skorna och jogga ut. Målet var 8km, tiden var i det här läget ointressant. Hade en bana i stan jag hade tänkt springa, men kom lite vilse, så fick ränna omkring lite :)

Gick i mål på 40 min, vilket jag är jävligt nöjd med, var riktigt pigg i kroppen nästan hela loppet. Dock är göteborg en stad med en jävla massa backar, vilket påverkade både tid o ben en hel del. Räknade ut att största höjdskillnaden låg på ca 80m, så blev nästan backträning för min del. Jaja

Nu ska jag äta frukost, duscha, chilla lite och sen iväg o köra lite armar på gymmet :)

11/5 Pass 2 Styrketräning

Fick bli ett riktigt soft pass på gymmet på fredagskvällen. Var inte supersugen, men ville gärna jobba genom musklerna lite lätt inför helgens vila

Bicepscurl – hantlar
    2 st 13,5kg*12*12*12
    2 st 9kg*12

Preachercurl – stående – hantlar
    2 st 9kg*12*12*12
    Jobbar verkligen med full rom här, för att stärka upp de svagare delarna i armen

Tricepspress – rep
    42kg*12*12*12

Cableflyes – hög trissa
    48kg*12*12*12

Tricepspress – enarm
    12kg per sida*12*12*12

Cableflyes – låg trissa
    24kg*12*12*12
    Arbetade på att verkligen endast jobba med bröst

Legraise
    Kroppsvikt*12*12*12

Lördagen spenderades i Danmark på 30års kalas och idag har det varit lång sovmorgon och chill planerat hela dagen

På måndag kör jag igång igen, med 9 pass planerade från coachen, ska ev upp o hjälpa till med gradering på lördag också, så då är det 10 pass som vanligt igen ;)

14/5 Pass 1 Backintervaller och rehab

Veckans första pass och trots att det var backintervaller på schemat, var jag taggad

Backintervaller
    5 min uppvärmning
    15*2 min 10.5km/h med 5% i lutning
    15*1 min 10.5km/h med 0% lutning
    Kändes riktigt bra, mycket bättre än förra gången. Även om jag var helt slut i sista 2-3 varven, kändes det bättre mentalt. Kommer öka nästa gång

Då jag hade lite tid över körde jag lite rehab för armarna när jag ändå var där

Rotatorcuff – cable – rehab
    6kg per sida*25*25*25

Tricepspress – rep
    24kg*25*25*25

Bicepscurl – hantlar
    2st 10kg*25*25*25

Sen var det skola ett par timmar och nu ska det snart upp och köras pass på klubben igen

14/5 Pass 2 Kickboxning

Först fick vi se senaste fighterna från sm, där 2 av våra grabbar var med i light-sm. Tyvärr åkte de på stryk i sina första matcher, men de gjorde mycket bra ifrån sig och de som de förlorade emot, möttes sen i finalen

Efter det fick vi chans till en lättare uppvärmning och sen direkt vidare till en del pingpong-sparring. Inga större problem där och ett rätt skönt tempo.
    Sedan gick vi vidare till en del sparring. Långa ronder 5 min.
    1a ronden: Endast boxning och höga sparkar
    2a ronden: En fighter är offensiv och den andra fightern ska fokusera på att bryta serier och kontra.
    3e ronden: samma sak, fast byter uppgift.
    Sen gick vi vidare till fys:
    1 tabattainterfall med burpees
    2*3 min explosiva knäböj med hopp
    2*3 min Utfall med hopp
    2*3 min Explosiva vadlyft

Sen avslutade jag med 100 situps, då jag vill träna på den tekniken lite, få till rätt djup i övningen.

Rätt skönt pass, kände mig ganska pigg efteråt. Kom även ihåg att stretcha, så får se hur man mår i morgon :)

Imorgon bjuds det på arbetskapacitet igen på gymmet och kick som vanligt på kvällen

15/5 Pass 1 Styrketräning

Även om nyinköpta Diablo 3 lockar med sin charm, lyckades jag komma iväg o köra lite styrketräning. Idag var det arbetskapacitet som stod på schemat

Cirkelfys:
    5 chins
    10 dips
    15 knäböj
    20 armhävningar

Lyckades med 22 varv idag igen, samma som förra gången vilket ger:
    110 chins
    220 dips
    330 knäböj
    440 armhävningar

Chins var lätta.
    Tror dips-baren är för bred, då det biter mest i axlarna
    Knäböjen var lite sega idag, då vi körde slut på benen igår
    Armhävningarna var bättre än förra gången, men saknar visst djup

Kändes bra, och valde att inte fortsätta efter passet, då det är kick ikväll igen.

Nu blir det mat och diablo till kvällen ;)

15/5 Pass 2 Kickboxning

Lite slö egen uppvärmning och sen igång att köra

Del 1: Uppvärmning, körde mer skuggboxning och sen en del pingpong-sparring med en av kompisarna på klubben.

Del 2: In i en del teknik. 2 raka slag, 1 krok som följt av ett knä. Sedan gick vi vidare och la även till lowkick.
    Efter det var det fria tekniker för att komma in och komma ur clinchen. Kändes helt okej, men gasade verkligen inte mycket, så var knappt svettig efter teknikdelen

Del 3: Sparring. Körde 5 ronder*5 min. Första 2 ronderna var det inte mycket att snacka om, körde mot folk som inte klarade att hålla tempot, så blev inte jätteutmanade. Rond 3 och rond 5 var desto roligare, då det blev lite hårdare och lite högre fart. Då har jag ont i mina smalben, fokuserade jag på slagserier.

Del 4: Minifys. 5 varv av:
    10 Armhävningar
    10 Burpees
    10 Situps
    Inga konstigheter, dock kändes det i kroppen efter förmiddagens pass

Nu har jag obsen träningsvärk i benen, ska försöka komma ned o köra ett snabb-pass nu innan skolan här vid 10.

16/5 Pass 1 Styrketräning

Egentligen var det olympiska lyft på schemat, men då vår underbara coach körde sönder våra ben i måndags, var det inte tal om några övningar som aktiverade vader eller rumpa.
    Körde lite ryggövningar istället

Hög rodd – maskin
    45kg*8
    63kg*8
    90kg*8*8*10
    Bra tryck, stabil

Skivstångsrodd
    20kg*12
    30kg*12
    35kg*12
    40kg*12
    42.5kg*12
    45kg*12

Shrugs – hantlar
    2st 31kg*15*15*15
    Riktigt bra kontakt, blir lätt att man fuskar i rörelsen när man går tyngre

Legraise
    Kroppsvikt*12*12*12

Snabbt och rätt enkelt pass, hade som sagt duktig träningsvärk och det här var mitt morgonpass ”jag är aldrig pigg på morgonen”

16/5 Pass 2 Kickboxning

Efter en heldag på skolan var det då dags för battlegroup. Jag hade på känn att det kunde bli ett rätt soft pass, då jag visste att många var sjuka och jag fick helt rätt. Vi var 2 st plus coachen idag.

Del 1: Egen uppvärmning, mest lite skuggboxning och rörelseträning

Del 2: Skuggboxning med lite mer direktiv från coachen. fokus på att flytta på sig mellan varje serie, försöka byta vinkel hela tiden.

Del 3: Kontring på en push-kick, där man går in med 3 raka slag, ett knä, en förflyttning och sen in med slag och lowkick. Riktigt bra för att hela tiden tänka på hur man rör sig och sätter ned fötterna

Del 4: Flowsparring i 3 ronder. Hon jag körde med tog dock slut ganska snabbt, så blev svårt för mig att fokusera på mina grejer. Bra träning lika så

Del 5: 2*3 min mitsträning. Enkla tekniker, fokus på förflyttning. Även här lite problem då hon inte riktigt lärt sig att hålla mitsar, men skam den som ger sig

Egen fys. Då jag inte alls kände att jag var trött, byggde jag en egen cirkelfys

10 rep i varje övning ggr 10 varv. ingen tidspress, ska bara göras
    1. Axelpress med hantlar 2st 8,5kg
    2. Armhävningar
    3: Sidolyft med hantlar 2st 8,5kg
    4: Situps

Inga som helst problem, blev lite förvånad själv när jag var inne på 9e varvet och kom på att jag redan gjort 90 av varje.
    Avslutade med:
    Bicepcurl hantlar
    2st 16kg*8*8*8
    Full rom, långsam rörelse

Sen var det stretch i ca 15 min och hemgång

Blev en go träningsdag, med massa energi kvar till imorgon, då det väntar backintervaller igen :(

Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.