Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hertzman tränar.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 februari, 2007 at 18:55 #856762Anonym anvandareMemberPisch wrote:Träning ger färdighet min vän, snart är du en riktig silverrygg till gorilla:) .
Förresten varvar du dina max-OT pass med någon vecka högreps eller så?
Well, det är ju bara att fortsätta gneta på gymmet trots att det inte alltid går som man vill med vissa muskelgrupper… Helt emot Max-OT principerna tror jag faktiskt att jag ska glida ner i vikt på Marklyften och börja köra lite mer högreps där.
Annars, nej, kör alltid få repetitioner på Maxvikt, när man väl börjat med det så är det svårt att sluta. Känns inte som man gjort ett riktigt pass om man inte smällt på med maxvikter.
Till dagens pass:
Fredag – Bröst[/b]
Bänkpress: 90×4; 90×3; 80×6
9 februari, 2007 at 19:07 #856763Anonym anvandareMemberEN BURK PUMP![/b] (kanske!?! )
Igår beställde jag iaf en burk Fierce… Ska se om den lever upp till sin hype. Oavsett var man läser så verkar folk vara överlag väldigt positiva. Jag är faktiskt inte ens ute efter någon ”prestationshöjare” utan vill mest vara lite piggare och mer alert när jag går till gymmet… Upp till bevis för Feirce om några dagar alltså.Bäst att den gör sitt jobb, för den har nu frestat på min redan ansträngda ekonomi ytterligare.
9 februari, 2007 at 21:17 #856764Anonym anvandareMemberTänkte bara slänga upp en ny bild från gymmet. Tagit med kass mobilkamera, och jag såg helt deformerad ut i ansiktet, så det pixelerar jag! 😮
Over and out, tills på Måndag. Ännu ett benpass då…
9 februari, 2007 at 21:50 #856765Anonym anvandareMemberhertzman wrote:Annars, nej, kör alltid få repetitioner på Maxvikt, när man väl börjat med det så är det svårt att sluta. Känns inte som man gjort ett riktigt pass om man inte smällt på med maxvikter.håller absolut med dig här:nod
10 februari, 2007 at 10:10 #856766Anonym anvandareMemberFan va du ser biff ut allvarligt talat:up: !
10 februari, 2007 at 11:37 #856767Anonym anvandareMemberisabella wrote:håller absolut med dig här:nodJa, det känns ju faktiskt som det ligger något i det som de snackar om i Max-OT, i alla fall för mig. Maximal vikt hela tiden gör att jag växer jäkligt mycket mer än innan när jag körde mer högrepps…
Pisch wrote:Fan va du ser biff ut allvarligt talat :up: !Mjae, klart man ser biffigt ut när man är uppumpad och flexar… Annars är det inte så mycket att snacka om. 😮
10 februari, 2007 at 12:12 #856768Anonym anvandareMemberBlir de nåt pass idag?
Inget alkoholdrickande på helgerna väl?10 februari, 2007 at 16:04 #856769Anonym anvandareMemberPisch wrote:Blir de nåt pass idag?
Inget alkoholdrickande på helgerna väl?Nej, helgerna då blir det vila. Och till skillnad från andra som har ”ätardagar” så har jag ”inte äta dagar”… Alltså dagar där jag slipper var helt galet mätt hela tiden… Har en något abnorm förbränning.
Jorå, ikväll blir det faktiskt de första bärsen på nån månad. Man måste ju faktiskt ha lite roligt också…
12 februari, 2007 at 19:33 #856770Anonym anvandareMemberHelgens synder är förbi, och åter är det måndag. Lördagen var särskilt trevlig med en del alkohol, trevligt sällskap och sedan krogen.
Har varit ledig ifrån jobbet idag och hade en riktigt slö dag som började med att jag sov till halv ett på förmiddagen! Helt galet, men min kropp kändes faktiskt härligt avslappnad och skön när jag vaknade. Såg att jag hade fått min burk Fierce idag, så det var bara att hämta ut den innan träningen.
Lite om passet med Fierce för första gången.[/b]
17:00: Drack jag min portion Fierce.
17:15: Var jag inne på gymmet och började värma upp lite lätt. Kände mig lite ”yr” och jävligt fokuserad och pigg samtidigt.
17:30: Känner jag mig ännu lite mer yr, och grymt fokuserad. Slänger på 100 i knäböjen vilket gick segt förra måndagen, klarade bara fyra reps då, nu drar jag sex enkelt. Slänger på 110, drar sex stycken med enkelhet igen. Slänger på 120, drar 3 reps… Ner till 110 igen och 5 reps. Helt insane. Kändes som om jag kunde lyfta vad som helst och tack vara koncentrationen var formen på övningarna riktigt bra och strikt.Sammanfattning: För mig verkar Fierce fungera över all förväntad. Trodde verkligen inte att det skulle ge sådan grym effekt. Biverkningar, ja: Känner mig fortfarande helt speedad, och vet inte hur jag kommer sova imorgon.
Har även bestämt mig för att sluta köra med smithen helt och bara köra fritt, förutsatt att det finns någon som kan backa mig i bänk när jag ska köra det då… Vill ju inte gärna få 90 kilo rakt på börstkorgen med en smäll.
Måndag – Ben[/b]
12 februari, 2007 at 22:12 #856771Anonym anvandareMemberO va lite speedad e aldrig fel ju:P.
Fierce är kanske nåt att pröva på !
De e sånt man ska ha i kroppen när man ska maxa kanske:P.Feta vikter i knäböjen annars! Några PB?
12 februari, 2007 at 22:15 #856772Anonym anvandareMemberOops, e kanske jag som är lite speedad, de står ju ”PB” där:P. Bra jobbat!
När kör du nästa bröstpass? Ska bli kul o kolla statsen där me fiercet!
13 februari, 2007 at 12:01 #856773Anonym anvandareMemberKunde inte sova riktigt inatt tyvärr, måste väl lägga till det som en biverkning antar jag. Grymt imponerad av effekten från Fierce faktiskt, hade inte förväntat mig något som ens var i närheten. Jag ser verkligen fram emot kvällens armpass, ska bli spännande att se hur det går!
Nästa bröstpass blir på Fredag som vanligt!
13 februari, 2007 at 13:24 #856774Anonym anvandareMemberTror fan ja ska beställa en fierce! Verkar riktigt bra!
14 februari, 2007 at 18:14 #856775Anonym anvandareMemberJobbade natt igår så jag skriver väl in gårdagens pass nu i samma inlägg. Först en liten kommentar om Fierce. Igår och idag fick jag inte alls samma effekt som i måndags. Kände en rejäl pump igår, men vikterna ville inte riktigt komma upp. Jag misstänker att det kan bero på två saker: 1: Att jag hade ätit rätt nära innan jag tog Fierce, och innan jag tränade. I måndags var jag helt tom i magen. So, it seems att en tom mage ger bättre effekt. 2: Var rent allmänt tröttare och faktiskt rätt hängig både igår och idag.
Nu till passen.
Tisdag – Armar[/b]
Biceps:
Rak skivstångscurl: 50×3 – Inte bra; 45×6; 46×6
Växlande hantelcurl: 20×12; 20×10 – Mindre vikter, men bättre utförande. Har länge slarvat och gungat lite i Bicepscurl vilket min rygg inte gillat. Dags att börja bli riktigt nogrann med utförandet.
Kabelcurl: 30×6; 30×6Triceps:
Push-downs: 35×6; 35×6
Liggande tricepspress: 35×6; 35×4 – Plus 5 kilo i vikt idag.
Smalbänk: 75×6; 75×6 – Gick riktigt bra här också.[/b]Underarmar:
Hann jag inte med, tvungen att springa till mitt härliga nattjobb.Onsdag – Axlar[/b]
Militärpress: 60×6; 60×6; 65×3 – Ok, men segt.
Sittande hantelpress: 25×6; 25×6 – Riktigt fint tryck här.
Stående hantellyft åt sidan: 12,5×8; 12,5×8 – Bra med fint form.Traps
Skivstångsshrugs: 80×6; 80×8
Upprätt rodd (smalt grepp): 30×6; 30×6
[/b]15 februari, 2007 at 19:03 #856776Anonym anvandareMemberAh, vilken sömn inatt. Sov från 00:00 till 12:00. Verkligen tokskönt efter att ha jobbat natt i Tisdags och fått väldigt lite sömn igår. Idag var det dags för ett ryggpass, kände mig peppad även fast min högeraxel verkar vara lite ur form och ryggen gör fortfarande ont, som vanligt. Well, såhär gick det:
Torsdag – Rygg[/b]
Latsdrag med ”V”-handtag: 65×6; 70×6; 75×6 – Riktigt bra set
Assisted Chins: 4×8; 4×6
Marklyft: (Uppvärmning: 50×12; 50×12; 50×12) 90×6; 100×6; 100×5 – Nu känns det som om marklyft börjar gå bättre igen.
Hypersträck (med vikt): 25×8; 25×6[/b]Imorgon bröst och mage.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.