Hertzman tränar.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hertzman tränar.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 134 total)
  • Author

Tjenna mannen.
    Fint pass idag!

Gött att marklyften börja komma igen, den är enormt mäktig den övningen!

Hur kändes fiercet detta pass?

Pisch wrote:
    Tjenna mannen.
    Fint pass idag!

Gött att marklyften börja komma igen, den är enormt mäktig den övningen!

Hur kändes fiercet detta pass?

Mjorå, visst känns det lite bättre. Men sen ryggen fick sig en smäll i sommras har jag inte varit riktigt hundra och med jämna mellanrum så känner man ju en inte så trevlig smärta nere i svanken, bara att bita ihop! 8)

Angående Fierce så känns det helt klart, men inte alls som första dagen. Vet inte alls vad som hände då, troligtvis helt enkelt för att jag vilat över helgen. Men visst, piggare blir man och mest märkbart är ju en större blodgenomströmming i musklerna, märktes tydligt i tisdagens armpass faktiskt.
    Nåt mirakel är det helt klart inte… Däremot så hoppas jag ju på att min burk kreatin från Eiselt imorgon ska hjälpa till ännu mer. Har alltid fått bra resultat när jag kört på kreatinmonohydrat.

Aha, I see. Det blir nog inget fierce för min del, är rädd att får man inte vill träna utan stacker sen.

Men var är statsen från dagens bröstpass?

Oj oj, söndag idag? Redan? Det går way för fort för mig det här. Ännu en träningsvecka är avklarad, och jag är väl någorlunda nöjd. Förutom min krånglade axel, inga större skador. Bara att fira!

Igår var det iaf en höjdardag. Var hemma hos en polare med en fin HD-projektor och nice 5.1 surround. Han har nyligen inhandlat en Xbox 360 så klockan 5 på eftermiddagen bestämde vi oss för att klara av Gears of war i Co-op. Tada, 02.15 var vi klara med det. Inte bra för träningen med allt adrenalin man hade i kroppen då… :p

Aja, här kommer statsen från Fredagens bröstpass. Blev ett stressigt pass för jag skulle iväg till badet med inte mindre än min kära mor och far, så jag hann inte riktigt med allt.

Fredag – Bröst[/b]
    Bänkpress: 90×4; 80×6; 80×6
    Sned hantelpress: 30×6; 30×6
    Flyes: 12,5×6; 12,5×6

Mage
    Crunches i kabelmaskin: 60×10; 60×10
    Crunches (med vikt): 10×20; 10×20
    [/b]

Hehe, bröstpass och simma vet ja inte om de är en bra kombo:P.
    Kom ihåg när jag simmade i skolan 2 dagar efter ett bröstpass förra året, fick kramp och avbröt efter några längder:P.
    Skön bänk ändå:D, ökat nåt där på sistone?

Well, here it is:

Måndag – Ben[/b]
    Knäböj: 110×6; 110×6; 110×6
    Benpress: 160×6; 170×6 – Dags att öka i vikt här.
    Raka/stela marklyft: 50×6; 70×6; 70×6
    Stående vadpressmaskin: 140×8; 140×8
    Vadpress i benpressen: 160×6; 160×6[/b]

Pisch wrote:
    Hehe, bröstpass och simma vet ja inte om de är en bra kombo:P.
    Kom ihåg när jag simmade i skolan 2 dagar efter ett bröstpass förra året, fick kramp och avbröt efter några längder:P.
    Skön bänk ändå:D, ökat nåt där på sistone?

Simmar du när du är i en simhall? No way för mig. Jag håller mig till bastun och bubbelpolen, kanske plaskar runt lite för att svalka av mig som mest… :D

Idag var det dags för ben igen… Känns verkligen som jag börjar få fint tryck i låren, är helt mör nu, särskilt baksidan av låren efter att ha vågat mig på ett pass med raka marklyft igen.

Hehe va ju där med skolan så simning var obligatoriskt:( .

Ja här börjar benen hitta fina vikter, hoppas du böjer djupt och fint me! Höja till 115 nästa gång eller?

Lycka till!

Tisdag och dags för ARMAR!
    [/b]Biceps:
    Skivstångscurl EZ-stång: 40×6; 40×6
    Växlande hantelcurl: 20×12; 17,5×12 – Man får svälja stoltheten och gå ner på vikter som man klarar utan att gunga upp…[/b]
    Kabelcurl: 30×6; 30×6

Triceps:
    Push-downs: 35×6; 35×6
    Liggande tricepspress: 35×6; 35×5
    Smalbänk: 80×4; 80×4 – Fin pump i triceps idag.

Underarmar:
    Handeldscurl med skivstång: 20×14; 20×14
    Handledscurl med hantlar: 12,5×8; 12,5×8

Och en bild från dagens pass, med lite pump:

Det jag kan klaga på är väl att känningarna i underarmarna sitter kvar. Kanske dags att kolla med farbror doktor vad han säger om det hela. Köpt tigerbalsam i alla fall, får se om det lindrar lite.

Ser riktigt köttig ut:up: !

Angående bicepsträning tycker jag man får kasta lite, fuska med kontroll heter de ju:D .

Nån speciell anledning till att du inte kör max-OT style i hantelcurlen?

Keep on going!

Idag hoppade jag över axlarna. De har knakat lite och jag tänkte låta de vila lite och körde istället rygg. Imorgon åker jag till Östersund så nästa pass blir nog inte före nästa Onsdag… Tror jag.

Onsdag – Dags att kötta rygg![/b]
    Latsdrag med ”V”-handtag: 75×6; 75×5; 75×5 – Här var det ett jävla tryck idag.[/b]
    Assisted Chins: 4×8; 4×8; 4×10
    Marklyft: (Uppvärmning: 50×12; 50×12; 50×12) 110×4; 110×4; 110×6 – Vikterna flyger upp. Äntligen! Öka nästa gång…[/b]
    Hypersträck (med vikt): 25×8; 25×8

Ser ut som ett bra upplägg tycker jag. Basic och inte massa pyssel med maskiner.
    2 st heavyduty basövningar och avslutning med en disco brukar jag köra.

Läste att du har lite problem att lägga på dig. En våg är ingen dum investering för att få lite mera koll mängden du får i dig. När du ändå satsar menar jag.

Edit. Ang underarmarna så beror det säkerligen på att du knyter näven för hårt runt ez-stången, om det gör ont när du släpper stången (spänningen) Försök att medvetet hålla lite lösare.

John Jesse wrote:
    Ser ut som ett bra upplägg tycker jag. Basic och inte massa pyssel med maskiner.
    2 st heavyduty basövningar och avslutning med en disco brukar jag köra.

Läste att du har lite problem att lägga på dig. En våg är ingen dum investering för att få lite mera koll mängden du får i dig. När du ändå satsar menar jag.

Edit. Ang underarmarna så beror det säkerligen på att du knyter näven för hårt runt ez-stången, om det gör ont när du släpper stången (spänningen) Försök att medvetet hålla lite lösare.

Tackar tackar! Jag gillar fria vikter, har alltid gjort. Har aldrig riktigt känt mig bekväm i det otalet maskiner som finns. Har aldrig tänkt på det men jag gör inte en enda övning i maskin. Har funderat på en våg, för att kunna räkna kalorierna lite bättre. Har naturligt väldigt dålig aptit och man måste verkligen tänka på att hela tiden äta tillräckliga mängder…

Nu har det inte blivit någon träning alls på ett tag. Snart en vecka utan… Har varit i Östersund, där min flickvän för tillfället bor. Jobbigt med distans, dåligt både för hjärtat och träningen… :(

Nu är jag iaf i Sundsvall och hälsar på syskonen och syskonbarnen. Har just träffat min systers lille son för första gången… Vilken söt unge! :p

Har ätit både lite och dåligt hela veckan… Typiskt så fort jag slappnar av.

Imorgon blir det kanske lite träningen med en av bröderna… Blir nog ett rejält ryggpass, känns som ett bra muskelgrupp att lägga fokus på den här veckan utan träning. Tillbaka i hembyn på söndag och återupptar hårdträningen på Måndag. Blir mer rapporter då…

See ya! Antar att det är menat till Henke som är den ende som regelbundet läser den här journalen… :|

Lite vila skadar inte ibland särskilt inte för dig som kör max-OT-style:emo-thumb. Fast du ska ju äta bra och mycke:p !

Quote:
    See ya! Antar att det är menat till Henke som är den ende som regelbundet läser den här journalen… :|

Hehe de vet du, I’ll be back:nod!

Hej igen! Nu är jag tillbaka efter ett tag borta från träningen. Flickvän går ändå före träning i prioriteringslistan, annars skulle jag känna mig rätt tragisk… Well, utvilad som jag är så blev det ben idag, som vanligt… Och vilket tryck! Två ST personbästa… Vila kan onekligen göra en gott! :p Köpte ett riktigt snyggt träningslinne på Budo&Fitness i Sundsvall, GASP… Man vill ju känna sig liiiite snygg ibland och inte alltid som en lodare… 😮

Måndag – Ben[/b]
    Knäböj: 110×5; 110×6; 120×6

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.