Hertzman tränar.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hertzman tränar.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 134 total)
  • Author

Ser att jag fortfarande dominerar underkroppsstyrkan här:p. Keep up the good work ifall du ska hänga med i utvecklingen8):emo-thumb.

Blir nog en lång vila för mig nu tills axlarna är hela så du har chansen att komma ifatt:D.

Lycka till!

dåliga gener my ass :D du är ju köttig mannen ! bara äta på

P.S hade en fråga om max-ot, ska börja köra efter det, tkr du det funkar bra,bra reslutat och så?

Pisch wrote:
    Ser att jag fortfarande dominerar underkroppsstyrkan här:p. Keep up the good work ifall du ska hänga med i utvecklingen8):emo-thumb.

Blir nog en lång vila för mig nu tills axlarna är hela så du har chansen att komma ifatt:D.

Lycka till!

Äh! Vila bara för att axlarna är lite knas… Nu är du mesig!
    Varit till den där sjukgymnasten än?

MATTI wrote:
    dåliga gener my ass :D du är ju köttig mannen ! bara äta på

P.S hade en fråga om max-ot, ska börja köra efter det, tkr du det funkar bra,bra reslutat och så?

Ey, jag HAR dåliga gener… Farsan är snart 60 och fortfarande en vandrade pinne… Däremot så har jag tränat så satans mycket så nån förändring måste man väl ändå få av alla dessa år. :p

Mjae, jag kör väl någon sorts Max-OT variant… Eller njae… Kör bara tungt som fan, alltid till max. När jag kör ska jag orka mellan 4-6 reps på varje set, aldrig mer. När jag kör så så växer jag snabbt och mycket, men man får nog lägga in en veckas vila lite oftare än Max-OT förespråkar. Var tionde vecka är på tok för lite…

Tisdag – Tid att kötta armar![/b]

Biceps:
    Skivstångscurl EZ-stång: 45×6; 45×6

tänkte banga på med 1veckas vila efter 8 veckor :) och sedan så skulle jag vilja veta om det är självmord att lägga in 2st löpning/cardio pass under veckan,givetvis morgon och styrke på kvällen. Och kan med andra ord säga att jag ännu studerar så jag har ju all tid i världen till vila även under dagen, är även van att träna rätt mkt!

MATTI wrote:
    tänkte banga på med 1veckas vila efter 8 veckor :) och sedan så skulle jag vilja veta om det är självmord att lägga in 2st löpning/cardio pass under veckan,givetvis morgon och styrke på kvällen. Och kan med andra ord säga att jag ännu studerar så jag har ju all tid i världen till vila även under dagen, är även van att träna rätt mkt!

Vill du dö? Ja, då är det kanske bra att slänga in lite Cardio… :p Då får väl känna efter själv… Jag gör inte det för jag vill förbränna så lite kalorier som bara är möjligt.

Slänger upp gårdagens Axelpass nu. Gick riktigt fint, trots att jag drar mig med en fet förkylning. Idag blir det rygg… Trots halsont. Hoppas jag inte dör…

Onsdag – Axlar
    [/b]
    Militärpress: 60×6; 65×4; 65×4 – Fuck yeah! Tror det är PB.
    Sittande hantelpress: 25×6; 25×5
    Stående hantellyft åt sidan: 12,5×8; 15×6

Traps
    Skivstångsshrugs: 80×6; 80×6
    Upprätt rodd (smalt grepp): 30×6; 30×6[/b]

Vilken dag! Har känt mig rätt mör hela dagen, haft lite känningar i halsen och funderade på att skippa träningen. Men, mitt liv är så jävla tråkigt utan det just nu, arbetslös som man är, så jag tog mig till gymmet ändå. Vilket pass det blev! Kände tryck i hela kroppen, fantastisk pump.

Mådde riktigt gött efteråt också, kände mig piggare och en smula gladare. Allt flyter verkligen med träningen, om det inte var för den här envisa jäkla förkylningen skulle allt vara på topp.

Note to self: Prövade en liten annorlunda tränings ”stack” idag… R-ALA + Juice + Fierce. Sägs ju att ALA ska öka upptaget av allt, fungera lite som insulin. Kanske gör det det, för det funkade på mig. Tog det 1 timme innan träning… Och juice är gott… :p

Torsdag – Rygg[/b]
    Latsdrag med ”V”-handtag: 75×6; 75×6; 75×6 – Känndes tokbra.
    Assisted Chins: 3×6; 3×6; 6×10

jao, jag borde bränna lite mera med tanke på att jag går runt i hemmet och äter upp alla matkassar som farsan bär hem per dag 😮 :D undra hur mkt käk det blir när jag drar igång med OT

Idag var jag tillbaka på gymmet efter ännu ett oönskat uppbehåll på en vecka. Drog på mig en förkylning, med halsont. Brukar träna om jag är lite förkyld, men med halsen som värkte så kände jag att det var dumt att utmana ödet.

I alla fall så bestämde jag mig för att byta plats på bröst och ben i schemat den här veckan och köra bröst idag. Helt enkelt därför att jag i två veckor har missat fredagen och bröstträningen, och benen börjar bli riktigt köttiga och fina.

Och vilken dag det blev! Jag passerade äntligen den magiska barriären, iaf i min skalle! Jag gjorde 100kg x 4 i ett set! Det som kändes helt omöjligt för bara ett halvår sedan! Kanske inte så särskilt bra i jämförelse med andra, men för mig var det ett stort steg i rätt rikting.

Såhär såg dagens pass ut iaf:

Fredag – Bröst[/b]
    Bänkpress: 80×6; 90×5; 100×4 – PB! :p
    Sned hantelpress: 30×6; 32,5×6; 32,5×4
    Dips (med vikt): 15×6; 15×6

Mage
    Benlyft (med vikt på fötterna): 10×15; 10×15
    Crunches i kabelmaskin: 55×10; 55×10
    Crunches (med vikt): 20×10; 20×10[/b]

Jag hittade lite gamla bilder på mig från när jag hade börjat träna någorlunda seriöst. Fann dem på en CD-skiva i en kartong som jag glömt sedan länge…

Var bara tvungen att göra en före/efter bild av det. Alltid roligt att se att det går åt rätt håll! :p

Riktigt, riktigt bra! :up: :up: Det syns på dig att du tränar bland styrkelyftare. :D

Men tänk på att om du låter trapsen dra iväg så ser det ut som om du är smalare över axlarna än du faktiskt är.

Kör hårt!!

Taisho wrote:
    Riktigt, riktigt bra! :up: :up: Det syns på dig att du tränar bland styrkelyftare. :D

Men tänk på att om du låter trapsen dra iväg så ser det ut som om du är smalare över axlarna än du faktiskt är.

Kör hårt!!

Vet inte om mina traps är så enorma…. :p Tror det till största delen är så att jag bara spänner dem rätt hårt på bilden. Men, man kanske skulle ta det lite lugnt och lägga av med trapsspecifik träning ett tag. De blir ju rätt köttade ändå i många andra övningar.

Tackar iaf. Trevligt att se att någon hittar hit…

Rättelse, där jag skrev Fredag – Bröst, menade jag självklart Måndag. Dåliga gener, njae inte bra iaf om man tittar på var mina gener kommer ifrån. Smal som en sticka är min lott, men jag var inte riktigt nöjd med det… :p

Till dagens pass!

Tisdag – Armar[/b]

Biceps:
    Skivstångscurl med EZ-stång: 50×5; 50×6
    Växlande hantelcurl: 22,5×10; 22,5×10
    Kabelcurl: 35×6; 35×6

Triceps:
    Push-downs: 35×6; 35×6
    Liggande tricepspress: 45×6; 45×6
    Smalbänk: 80×4; 80×4

Underarmar:
    Handledscurl med skivstång: 30×8; 30×6
    Handledscurl med hantlar: 12,5×8; 12,5×6[/b]

Dagens pass gick riktigt bra. Känner mig bara mer och mer nöjd för varje dag.

Tack till alla vänliga kommentarer! Släng gärna in lite konstruktiv kritik också.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.