Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hjälp med schema och set/reps/övningar för fyra dagars träning per vecka!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 mars, 2011 at 14:30 #53243Anonym anvandareMember31 mars, 2011 at 14:30 #132229Anonym anvandareMember
Hejsan! Jag är snart 17 år och har tränat snart tre år och vill ha ett bra schema för träning på måndagar, onsdagar, torsdagar och söndag. Alla kroppsdelar, övningar, set, reps.
Mitt mål är att bli starkare samt köra vissa veckor för att få mer volym=mer att bygga styrka utav.
Kör för tillfället dragande muskler dag 1 och tryckande muskler dag 2.
Bänkar 90kg*1
Marklyft 80kg*8
Knäböj 60kg*8 (Är inte någon höjdare på benövningar med skivstång osv så kör mest maskiner när jag tränar ben.)Har som sagt tränat ett tag och skulle vilja ha hjälp att sätta ihop ett välplanerat schema för fyra dagar i veckan att följa en tid framöver för ökad kroppsvolym och styrka
Tacksam för hjälp med schema/övningar för varje träningsdag jag har!
31 mars, 2011 at 14:44 #132230Anonym anvandareMemberFel ställe att fråga grabben
31 mars, 2011 at 15:41 #132231Anonym anvandareMemberVilken topic är det då? Kollade snabbt då jag hade lite bråttom, och här stod det träningsjournaler, så tänkte att det kanske var här
31 mars, 2011 at 15:47 #132232Anonym anvandareMemberjag tror att [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=35 Allämt om gymtränig ] blir bättre
31 mars, 2011 at 16:00 #132233Anonym anvandareMemberMåndagar : Bröst / biceps(triceps) du väljer själv om du vill köra biceps eller triceps kombinerat med bröst
Tisdagar : Rygg / Biceps/triceps? Välj själv där också, dock inte samma som från dagen innan.
Onsdagar Ben träning , eventuellt putta in mage där .
Torsdagar Axlar & kondition
Fredag Vila
Lördag Kondition
Söndag Vila
game on.
Vet inte, kanske inte bästa schema iaaf..
Mitt ser ut såhär :
Måndagar : Bröst
Tisdagar : Rygg
Onsdagar : Ben
Torsdagar : Biceps & Triceps
Fredagar : Axlar
Lördagar Vila
Söndagar : Crosstrainer eventuellt ben.Sen eventuella övningar i
Bröst
Bänkpress 6 reps
Hantelpress 6 reps
Dips så många du orkar
Hantelflies 6 reps
CC-flies 6 repsRygg
Marklyft 6 reps
Skivstångsrodd 6 reps
Hantelrodd 6 reps
roddmaskin 6 repsBiceps
Hantelcurl 6 reps
sittande hcurl 6reps
hammercurl 6 reps
Skivstångscurl 6 reps
Curlstång 6 repsTriceps
Skullcrusher 6reps
Pushdowns 6 rep
Pushdowns m rep 6 reps
smallbänk 6 reps
JC-övning 6 repsBen
knäböj 6reps
Framsidalår maskin 6 rpes
baksidalår maskin 6 repsAxlar
Hantelpress 6 reps
hantelflies 6 reps
militärpress 6 reps
Framåtlyft 6 repsUngefär så kanske, dno.
1 april, 2011 at 09:50 #132234Anonym anvandareMemberRoligt wrote:Måndagar : Bröst
Tisdagar : Rygg
Onsdagar : Ben
Torsdagar : Biceps & Triceps
Fredagar : Axlar
Lördagar Vila
Söndagar : Crosstrainer eventuellt ben.När jag läst runt om att nli starkade så har jag hittat att man ska träna samma muskel mellan 2-5 dagar efter den dagen man tränade de senast, därför jag har tränat tryckande och dragande muskler (Alltså Dag 1 och Dag 2) under mina träningspass jag endast kan ha måndag, onsdag,torsdag och söndag, så att köra en muskelgrupp en gång i veckan vet jag inte om jag vill göra då de får för mycket vilotid för att ha kvar styrkan(vet ej säkert men har läst många som skriver om detta har tyvärr ingen källförteckning till detta) Men när jag kör muskelgrupperna så kommer jag att göra övnigarna du skrev och runt 6 reps, så tack så mycket för informationen om ditt träningsschema!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.