Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Höst/Vinter 07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2007 at 04:58 #82491Anonym anvandareMember10 november, 2007 at 04:58 #775252Anonym anvandareMember
Då var det väl dags för ännu en journal med ett fantasifattigt namn :p
Precis kommit igång med träningen igen efter halsmandel operation för ett tag sedan. Skriver detta främst för att jag själv ska ha koll på vad jag sysslar med och kunna gå tillbaks i träningen.
Ska köra på o se om kroppen håller den här gången.
Säkert 20:e comeback försöketAja, kort info för de som inte känner igen mig från ngn tidigare journal.
24 år
Pluggar psykologi på universitetet här och extrajobbar som handledare inom psykiatrin.
Tränat närmare 7 år med ett antal avbrott pga skador, sjukdom osv.
Målet är att ta mig tillbaks till tidigare vikter och därifrån sikta på nya PB:n.
Ingen aning vad jag väger nu och lär inte väga mig på ett bra tag.
Borde iaf ligga kring 90-95 kg för närvarande. Vägt som mest kring 110.
170 cm.Dag 1 : bröst, rygg
Dag 2 : Axlar, trapz, Vader
Dag 3 : Armar
Dag 4 : Lår, nedre rygg, MageUngefär så kommer det se ut.
Har ett antal skador som aldrig kommer läka. Bland annat sönderkörda senfästen både vid knäna och i armarna ovanför armbågarna.
Så träningen kommer hela tiden gå efter hur kroppen känns och om jag känner att ngt är på väg tillbaka.10 november, 2007 at 05:03 #775253Anonym anvandareMemberGårdagens pass bröst o rygg
Bröst
Bänkpress :
3 reps med stopp på 130 kg. Dvs sänker stången o ligger med den på bröstet ngn sekund tills passaren säger till och försöker då explodera upp vikten.
Är en metod som fungerade riktigt bra tidigare när jag siktade mot 200 och gör det möjligt för mig att köra tungt utan samma skaderisk som vanliga reps innebär.
Ett set med stopp på 110 kg.
? reps på 80 kg.Lutande hantelpress :
17 reps med 32 kgs.
14 reps med 32 kgs.Press i maskin 3 set pyramid
Cablecrossover ett par set.
Rygg
Latsdrag omvänt 3 set
Latsdrags liknande maskin 3 set
Enarms rodd i maskin 3 set
Sittande rodd 2 set
Har kört sönder ryggen rätt rejält tidigare. Varit min bästa muskelgrupp där jag ökat på bra men nu är jag illa tvungen att ta det lugnt så jag tänker oftast inte spec. mkt på vikterna.
Vart in på flera undersökningar för att se om jag har reumatism men inte hittats ngt och enligt läkarna har jag slitit ut ryggen.
Får ett helvete höst o vintertid direkt det blir kallare.
Sängliggandes perioder pga värken i ryggen o nacken men får se hur denna vinter blir, förhoppningsvis mildare än förra.10 november, 2007 at 05:08 #775254Anonym anvandareMemberDagens
Axlar, Trapz
Axlar :
Ett par reps på 200 kg i axelpress maskin. En sådan där man lastar på viktplattor. Hjälp upp på första och hjälp på sista repset.
5 reps totalt blev det.
Reppade med 140 kg 2 set.Hantellyft åt sidan :
? Reps med 11 kgs hantlarna
? Reps med 16 kgs hantlarna
5 reps med 21 kgs hantlarnaHantelpress :
1 vingligt set med 38 kgs. Kändes skitdåligt så fick räcka med ett set.Hantellyft framåt :
? reps med 11 kgs
? reps med 16 kgsFramåtlutande enarmslyft åt sidan :
? reps med 16 kgs
9 reps med 21 kgsOmvända schrugs i smith :
? reps på 50 kg
? reps på 80 kgTrapz
Stående rodd med v-handtag 2 set pyramid
Schrugs bakpå i smith 2 set
Schrugs frampå i smith 2 set
10 november, 2007 at 11:20 #775255Anonym anvandareMemberGå inte sönder nu, på ett eller annat sätt : ).
Välkommen tillbaka, igen !10 november, 2007 at 12:58 #775256Anonym anvandareMemberAlm wrote:Gå inte sönder nu, på ett eller annat sätt : ).
Välkommen tillbaka, igen !Tackar :p Nä jag ska försöka hålla mig hel men det är svårt att styra över Får ångra sin envishet nu på senare dagar.
Har försökt göra annat, lägga träningen på motionsnivå osv men det går bara inte det har jag insett så bara försöka köra på och försöka undvika att slita upp gamla skador.10 november, 2007 at 17:48 #775257Anonym anvandareMemberDagens… Skulle köra armar men blev bara biceps. Så förbannat sliten efter föregående 2 dagars träning så kändes meningslöst att köra tricepsen också.
Hantelcurl :
1 rep med 38 kgs Jaja… ibland testar jag förmågan även när jag är sliten. Visade sig vara ett dumt val
Det hela blev iaf ett stripset då jag körde 3 set till i följd direkt.
21 kgs 10 reps
16 kgs
11 kgs21 kgs
16 kgs
11 kgsHammercurl :
21 kgs
16 kgs
11 kgsOch en till likadan
Curl i maskin 3 dropset pyramid
Hammercurl med rep 3 dropsets pyramid
Enarms cablecurl 1 dropset
Cablecurl 2 dropsets
Repcurl 2 dropsets
Fick bara för mig att mosa på med lite högvolym träning… länge sedan sist En bit över 30 set totalt
Handledscurl med skivstång 3 set
Omvänd skivstångscurl 1 set
Nu blir det mat o vila!
13 november, 2007 at 21:16 #775258Anonym anvandareMemberDagens. Triccar o rygg
Triceps
Scullcrushers med hantlar :
6 reps med 28 kgs
10-11 reps med 21 kgs
7 reps med 21 kgsScullcrushers med skivstång 2 set på 40 kg
Enarms pushdowns
15 reps
9 repsPushdowns 3 set pyramid
25-30 reps
? reps
? repsRygg
Latsdrag omvänt grepp 1 set
Ngn slags maskin som mest liknar hög rodd 3 set pyramid
Enarmsrodd 3 set pyramid
Latsdrag i maskin 3 set pyramid, ej vanlig latsdrag maskin
Sittande rodd 3 set
Nu vill jag ha mat!!! Ngn som vill komma o laga kvällsmål åt mig? :p
13 november, 2007 at 21:20 #775259Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nu vill jag ha mat!!! Ngn som vill komma o laga kvällsmål åt mig? :pBeror på vad du vill ha i efterrätt 😛
Hur funkar rygg och benträningen, tränar du ben alls numera?13 november, 2007 at 21:23 #775260Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Beror på vad du vill ha i efterrätt 😛
Hur funkar rygg och benträningen, tränar du ben alls numera?Sätter igång med benträningen imorgon. Blir nog hyffsat mkt reps iaf… Jag vet inte alls men jag har målet o få ha den kontinuerlig för en gångs skull och inte gå sönder hela tiden men det är ju mitt största problem.
Vad gäller ryggen så är det rätt mkt reps o sådant… har lite funderingar på att ngn gång slänga in lite skivstångsrodd o sådant men jag vet att det straffar sig….Vadå efterrätt… Jag anar ett visst gayskämt lura under ytan
16 november, 2007 at 21:22 #775261Anonym anvandareMemberBästa stats är :
Bänk 200
Mark 250
Böj 220
Hantelpress för axlar 3 reps med 55 kgs
Skivstångsrodd ngn ostrikt rep på 200Och nej jag blir inte sugen på en bananasplit
ReNeGaDe wrote:Välkommen tillbaks! Du är stark oavsett om du är trasig eller inte tycker jag Vad är dina bästa stats?Det där med efterrätten… Jag tänker på filmen ”not another teen movie” när killen dyker fram naken med bara grädde över skrevet och frågar tjejen om hon vill ha en banansplit. Hon sticker och man ser honom vända sig om besviket för att gå därifrån samtidigt man ser en banan uppstoppad i röven på honom:D Haha, visst blev man lite sugen på en bananasplit nu?
Lite dålig humor så här dags på kvällen:whistle: Lycka till med träningen i alla fall!
16 november, 2007 at 21:27 #775262Anonym anvandareMemberDagens bröst
Bänkpress :
3 reps på 150 kg
? reps med stopp på 120 kg
Reppade på 80 kgHantelpress :
Reppade med 42 kgs
Reppade med 50 kgsLutande press i smith :
? reps på 50 kg
? reps på 80 kg. hade sådan pump i tuttarna att jag knappt kom halvvägs ner med stångenPecdeck 3 set pyramid
Press i maskin 3 set pyramid
Cablecrossover ett par set
Nu julmust
18 november, 2007 at 18:55 #775263Anonym anvandareMemberDagens
Axlar
Press i maskin. En sådan där man lastar viktplattor på sidorna :
12-14 reps på 140 kg
? reps på 140 kgHantellyft åt sidan :
17 rep med 11 kgs
7 rep med 21 kgsHantellyft framåt :
? reps med 11 kgs
? reps med 16 kgsFramåtlutande enarmshantellyft åt sidan :
9 reps med 21 kgs
5 reps med 28 kgsStående rodd brett 2 set
Stående rodd med rep smalt 2 set
Omvända schrugs i smith 2 set
Schrugs bakpå och frampå i smith 2 set vardera
Hantelshrugs 2 set
Så sjukt slut o ont i kroppen så det blir att bädda sig ner i sängen ett tag.
18 november, 2007 at 22:08 #775264Anonym anvandareMemberRiktigt fina Lyft du gör i passen!
19 november, 2007 at 02:44 #775265Anonym anvandareMemberBlanca wrote:Riktigt fina Lyft du gör i passen!Tackar Förhoppningsvis fortsätter vikterna gå upp också så att jag snart kan sikta mot nya personbästa.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.