Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Höst/Vinter 07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 mars, 2008 at 15:04 #775401Anonym anvandareMemberKatti wrote:Yo!
Long time, no see… (Mitt fel, jag har inte varit inne på forumet på år och dag)
Kul att se att du fortfarande är igång. Hoppas att skadorna håller sig borta så gott det går i alla fall! Hur är det nu på nya Inpuls där i Luleå? Hann inte vara på den nya anläggningen innan jag fick träningsförbud förra året. (Lång historia) Vill ju se lite nya träningsbilder på dig snart!
Anyway… Håller tummarna för att du får köra så hårt du vill utan att kroppen krånglar dessmera. Glöm inte att stretcha!
Ge järnet!
~/KHej det var ett tag sedan
Nja det var nästan på G nya träningsbilder… Men nu lär det då dröja ett tag igen. Råkade ut för en influensa för 9 dagar sedan… En kraftig sådan som hänger i ännu. Den i sin tur tog tydligen så hårt på kroppen så jag sedan råkade ut för en infektion.
Så nu sitter jag här med rosfeber. Knaprar hästdoser penicillin och mängder smärtstillande för att ens kunna ta mig upp ur sängen.
Vänster fot o ben är kraftigt svullet, rött o infekterat.
Hoppas på att penicillinet hjälper så jag slipper åka in akut om ngn dag o få medicinering intravenöst.
Svettas dygnet runt nu o mår illa när jag försöker äta ngt så har nog rasat rätt friskt hittils… Så ja, några träningsbilder lär då dröja! :pTrivs annars bra på nya Inpuls. Gillar det bättre än det gamla stället
Fräschare o kul med lite nytt folk också.
Hur går det själv för dig med allt?1 april, 2008 at 07:58 #775402Anonym anvandareMemberFan vad trist, hoppas du frisknar till och slipper sjukan. Krya på dig!
3 april, 2008 at 09:56 #775403Anonym anvandareMemberJonas_G wrote:Fan vad trist, hoppas du frisknar till och slipper sjukan. Krya på dig!Det kan nog dröja med ett tillfrisknande. Jag är så förbannat less.
Dagsform = Illamående, dålig i magen, snuva, hosta, feber, svettas 24/7, mår illa av att äta ngt, konstant smärta i det infekterade benet o foten.
Var idag till läkaren igen o nämnde att jag börjar få panik med både plugget o träningen o reaktionen blev att hon bara skrattade.
”Ja du är svårt sjuk nu, så var glad så länge infektionen inte sprider sig upp mot organen”.Första penicillinet fungerade inte o antibiotikan jag går på nu vet jag inte heller om fungerar förrän om ett par dagar.
Det enda jag vet är att den gör mig jävligt risig i magen.Sådär nu har jag fått gnälla av mig iaf.
10 april, 2008 at 10:38 #775404Anonym anvandareMemberHoly cow…
Då ser du till att ta det jäkligt lugnt nu! Influensa är verkligen inte roligt… Kroppen tar väl hand om det tills slut, men jag kan förstå att du mår förbannat dåligt under tiden! Voi voi… Du råkar ut för allt och lite till, din stackare! Förklara för din studievägledare/lärare hur situationen ser ut och fokusera på att bli frisk istället för att oroa dig en massa över såna saker. Gymmet finns fortfarande kvar när du blir frisk också! Om du inte kan hålla dig stilla så kommer jag och spikar fast dig i soffan! :nono:
Tänk inte ens på plugg och träning om du är sådär sjuk! VILA! NU! OK?
Jo tack, med mig är det bara fint (när jag läser hur det är med dig så känns det nästan hemskt att säga så). Men nu rullar det på för mig. Jag pajjade ju axlarna och knäna förra året så det blev sjukgymnastik ett tag, men sen blev det totalt träningsförbud eftersom mina leder och fästen hade fått för mycket stryk. Så nu får jag äntligen börja träna efter ett förbud på ca 4 månader! Yee haa!!!! (Bara flugvikter än så länge, men sakta men säkert kommer jag få öka…) Lycka!
Krya på dig nu!
~/K19 april, 2008 at 18:23 #775405Anonym anvandareMemberKatti wrote:Holy cow…Då ser du till att ta det jäkligt lugnt nu! Influensa är verkligen inte roligt… Kroppen tar väl hand om det tills slut, men jag kan förstå att du mår förbannat dåligt under tiden! Voi voi… Du råkar ut för allt och lite till, din stackare! Förklara för din studievägledare/lärare hur situationen ser ut och fokusera på att bli frisk istället för att oroa dig en massa över såna saker. Gymmet finns fortfarande kvar när du blir frisk också! Om du inte kan hålla dig stilla så kommer jag och spikar fast dig i soffan! :nono:
Tänk inte ens på plugg och träning om du är sådär sjuk! VILA! NU! OK?
Jo tack, med mig är det bara fint (när jag läser hur det är med dig så känns det nästan hemskt att säga så). Men nu rullar det på för mig. Jag pajjade ju axlarna och knäna förra året så det blev sjukgymnastik ett tag, men sen blev det totalt träningsförbud eftersom mina leder och fästen hade fått för mycket stryk. Så nu får jag äntligen börja träna efter ett förbud på ca 4 månader! Yee haa!!!! (Bara flugvikter än så länge, men sakta men säkert kommer jag få öka…) Lycka!
Krya på dig nu!
~/KFörbud på 4 månader? Det var ingen kort tid. Vad har du sysselsatt dig med under tiden? Mkt kondisträning?
Nä influensan var ju inget jämfört med rosfebern.
Tog visserligen nästan 4 veckor för influensan att gå bort men rosfebern irriterar ännu. CRP provet visade inget så jag har satt igång o träna nu men foten är inte ok ännu. Fortfarande viss svullnad.
Går fortfarande på antibiotika så jag är sjukt trött om dagarna.
Räknat på att jag behöver kring 12 timmars sömn om dygnet för att fungera.
En lång kur antibiotika, blir totalt 30 dagar… kanske mer också ifall det sitter kvar ngt efter nuvarande kur är avslutad. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.