Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Höst/Vinter 07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2007 at 00:26 #775266Anonym anvandareMember
Armar
Biceps
Hantelcurl :
? reps med 28 kgs. Kände mig svag o övningen kändes allmänt piss.Skivstångscurl med rak stång :
? reps på 50 kg
Ett par reps på 60 kgSkivstångscurl med ez stång :
2 set reppade på 40 kgCurl i maskin ett par set
Triceps
Scull crushers med hantlar :
10 reps? med 28 kgs
3 reps med 30 kgsSmal bänkpress :
Ett gäng reps på 110 kg
Smalare grepp o 2 set på 80 kgScullcrushers med stång 3 set
Allt för idag!
21 november, 2007 at 07:53 #775267Anonym anvandareMemberHär lyfts det vikter, kul att du kommit igång igen
Var i Luleå tränar du? STIL har ju, inte vad jag sett iaf, en såndär lyxig friviktsmaskin för axlarna?
21 november, 2007 at 09:03 #775268Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Här lyfts det vikter, kul att du kommit igång igenVar i Luleå tränar du? STIL har ju, inte vad jag sett iaf, en såndär lyxig friviktsmaskin för axlarna?
Tackar
Jag tränar på Inpuls. Gillar inte riktigt STIL.
För mkt folk och ja, rent allmänt. Mindre hantlar o mindre trevliga lokaler.
Det dem däremot har som inte Inpuls inte har ännu iaf det är en styrkelyfts skivstång. Det saknar jag verkligen på Inpuls då det är så grov skillnad på att köra t.ex. bänkpress med en sådan. Mkt stabilare och kan lägga på ngt kg mer bara pga den anledningen.Mer friviktsmaskiner vore trevligt om alla gym skulle införskaffa.
9 av 10 ggr är dem alltid rätt överlägsna vanliga maskiner med magasin
Helst om man kollar på de kändare märkena.
Det är ju dock inget som är poppis bland dem som bara motionstränar lite.
Klart bekvämare isf med magasin och dem märker nog inte skillnaden på ngt annat sätt.Bor du själv här nu el.?
21 november, 2007 at 09:31 #775269Anonym anvandareMemberLindmark wrote:TackarJag tränar på Inpuls. Gillar inte riktigt STIL.
För mkt folk och ja, rent allmänt. Mindre hantlar o mindre trevliga lokaler.
Det dem däremot har som inte Inpuls inte har ännu iaf det är en styrkelyfts skivstång. Det saknar jag verkligen på Inpuls då det är så grov skillnad på att köra t.ex. bänkpress med en sådan. Mkt stabilare och kan lägga på ngt kg mer bara pga den anledningen.Mer friviktsmaskiner vore trevligt om alla gym skulle införskaffa.
9 av 10 ggr är dem alltid rätt överlägsna vanliga maskiner med magasin
Helst om man kollar på de kändare märkena.
Det är ju dock inget som är poppis bland dem som bara motionstränar lite.
Klart bekvämare isf med magasin och dem märker nog inte skillnaden på ngt annat sätt.Bor du själv här nu el.?
Aha, var i förhållande till LTU ligger det? Jag bor inte själv i Luleå, men min flickvän studerar för tillfället vilket gör att jag ibland gästtränar på STIL.
I förhållande till mitt hemgym som är på ~60kvm så känns STIL….stort.Om det bjuds tillfälle skall jag undersöka detta fenomen Inpuls.
21 november, 2007 at 14:48 #775270Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Aha, var i förhållande till LTU ligger det? Jag bor inte själv i Luleå, men min flickvän studerar för tillfället vilket gör att jag ibland gästtränar på STIL.
I förhållande till mitt hemgym som är på ~60kvm så känns STIL….stort.Om det bjuds tillfälle skall jag undersöka detta fenomen Inpuls.
Ja det ligger mitt inne i stan. En bra bit ifrån LTU alltså
Litet är ju inte STIL direkt :p Men det finns bättre i min mening.
Ta o testa köra ngt pass på Inpuls nästa gång du är i Luleå iaf
23 november, 2007 at 01:01 #775271Anonym anvandareMemberDagens
Tänkte köra hantelpress men gick rätt pissigt. Uppmvärmningen gick bra men vid 58 kgs hantlarna tog det tvärstopp i axeln…
Så jag körde ett set med 50 kgs. Sedan fick det bli maskiner o skit resten av passet pga axeln.2 set pec dec
3 set press i maskin
5 set cablecrossover både från över o nedre trissan
Sedan var det dags o börja förbereda låren inför lite träning hädanefter.
Benpress
Benspark
Sittande bencurl
Liggande bencurl
Nästa pass inleder jag med böj o mark.
23 november, 2007 at 07:08 #775272Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ja det ligger mitt inne i stan. En bra bit ifrån LTU alltsåLitet är ju inte STIL direkt :p Men det finns bättre i min mening.
Ta o testa köra ngt pass på Inpuls nästa gång du är i Luleå iaf
Måste ju prova innan möjligheterna försvinner
23 november, 2007 at 22:49 #775273Anonym anvandareMemberDagens
Axelpress i maskin, samma som vanligt där viktplattor lastas på sidan :
8 reps på 200 kg. Hjälp upp på första
4 reps på 210 kg. Hjälp på första o lite på sista.Sedan 2 set hantellyft åt sidan
Mer var bara att glömma. Har uppenbarligen fått en mindre muskelbristning i vänster axel. Kunde inte ens lyfta armen över axel nivå vid det här laget.
Nåja, stretching, massage o högrep träning ett tag.Enarmsrodd i maskin. Även här en sådan med viktplattor på sidan :
5 reps med 120 kg/arm. Lustigt nog flög en platta av från bägge sidor vid rep 5 Annars hade det nog funnits 2 rep till o sega ur.Ngn form av latsdrag maskin som mer liknar rodd 3 set
Latsdrag maskin 3 set pyramid. Sista set några reps på 136 kg fullt mag.
Sittande rodd 2 set
Framåtlutande skivstångsrodd. En evighet sedan jag kört denna :
Ett värmningsset på 60 kg.
Reppade på 100 kg.24 november, 2007 at 03:03 #775274Anonym anvandareMemberAvslappnad. Börjar få tillbaks lite storlek men det är en bit kvar ännu.
24 november, 2007 at 16:33 #775275Anonym anvandareMemberDagens… skitont i axlarna o främst den axel jag skadat. Tycks dock som bägge är överansträngda.
Biceps
Skivstångscurl ez stång :
Några reps på 60 kg
3 set på 40 kgCurl maskin 2 set
Repcurl 2 set
Cablecurl med vinklad stång 3 set
Triceps
Scullcrushers med hantlar :
4 reps med 32 kgs hantlarna :emo-thumb
Reppade med 21 kgsPushdowns några set pyramid
Omvänd enarms pushdowns 2 set
30 november, 2007 at 00:40 #775276Anonym anvandareMemberDagens
Har pga vissa orsaker bara sovit 1-2 timmar gångna natten o knappt ätit ngt plus att jag inte hade ngn passare så det hade nog funnits mer att ta ut på de två första seten.
Bänkpress :
14-16 reps? på 110 kg
12 reps på 110 kg
Märks verkligen att jag inte är van o köra så mkt reps. Dog totalt ut efter första setet. Tror jag efter ngt pass med högreps skulle köra 20 rep på den vikten utan problem. Är absolut inte van med så mkt reps.
Känningar i axeln på andra setet men gick o köra klart.Lutande hantelpress :
Gick inte, här klagade axeln för mkt.Press i maskin 3 set
Cablecrossover övre o nedre trissan 4 set
Framsida lår
Benpress några set
Benspark några set
Börjar bli dags att köra benen separat o lägga in böj o annat.
2 december, 2007 at 16:00 #775277Anonym anvandareMemberArmar
Biceps
Skivstångscurl :
3 reps på 70 kg. PB!!!! :up:
1 rep på 75 kg.
Reppade loss på 50 kg.Hammercurl :
5 reps med 32 kgs
Reppade med 21 kgsCurl i maskin 3 set pyramid
Enarms cablecurl 2 set
Cablecurl med rep dropsets 3 omgångar
Cablecurl med stång dropsets 3 omgångar
Triceps
Scullcrushers med hantlar :
7 reps med 32 kgs. PB!!!! :up:
? reps med 21 kgsEnarms hantelextensions :
Reppade med 21 kgs
Reppade med 16 kgsDips i maskin 3 set pyramid
Omvänd enarms pushdowns 2 set
Pushdowns stång-rep superset 3 omgångar pyramid
2 december, 2007 at 16:29 #775278Anonym anvandareMemberBra pass gumman :p
2 december, 2007 at 17:23 #775279Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Bra pass gumman :pTack gulleplutt 😮
3 december, 2007 at 02:33 #775280Anonym anvandareMemberInte mkt till poseringsbild men tog denna bara för nöjes skull.
För det första fattar jag inte hur det kan gå så sjukt segt att ta tillbaks storlek på armarna o för det andra så är det uppenbart att tatueringen rent visuellt gör att armen ser mindre ut.
Det märkte jag på högerarmen också då jag tatuerade den för ett antal år sedan. Tråkigt men ångrar inte tatueringarna för den sakens skull.
Ngn tävling blir det iaf aldrig så det spelar ingen större roll. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.