Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Höst/Vinter 07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2008 at 07:12 #775356Anonym anvandareMember
Alltså, dina stångroddar är verkligen
Hoppas frontböjen fixar bicepsfästena!
9 februari, 2008 at 02:04 #775357Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Alltså, dina stångroddar är verkligenHoppas frontböjen fixar bicepsfästena!
Tackar Ja frontböjarna frestar ju inte på fästena men dem är knepiga att börja lära in igen.
Dem är dock ganska roliga när det väl går bra
Jag är för stel för att hålla stången som man gör i tynglyftning t.ex. vilket många gör när dem kör front. Eller stel o stel… fast jag har små armar så är dem ändå för stora för att kunna hålla på det sättet så jag får köra på den lite svårare varianten och bara balansera mot axlarna.9 februari, 2008 at 02:09 #775358Anonym anvandareMemberDagens. Axlar, Trapz o Triceps
Axlar
Press i friviktsmaskin :
9 reps på 210 kg
? reps på 140 kgHantellyft åt sidan :
Reppade med 16 kgs
Reppade med 21 kgsFramåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
Reppade med 21 kgs
Ett par reps med 32 kgsEnarmslyft åt sidan i cable 2 set
Rodd med rep 3 set pyramid
Rodd med brett grepp 2 set
Trapz
Hantelschrugs 2 set
Schrugs bakpå i smith 4 set pyramid upp till 150 kg
Triceps
Pushdowns omvänt grepp 4 set pyramid
Repextensions i cable 2 set
Enarmsreppushdowns 4 set
9 februari, 2008 at 21:22 #775359Anonym anvandareMemberBiccar o Underarmar
Biccar
Hammercurls :
6 reps med 38 kgs
7 reps med 32 kgsCurl i maskin 6 set
Enarmsrepcurl 2 set
Enarmscablecurl 2 set
10 februari, 2008 at 00:28 #775360Anonym anvandareMemberFy fan Lindmark! Du var mig en stark jäkel! Inga ”småvikter” du bollar med precis.. imponerande! :emo-thumb
Vet att det sliter lite på egot men finns alternativet att sänka vikterna en smula med tanke på att du skadar dig så ofta?
Jag ställer frågan mest för att jag en gång i tiden körde tungt som in helvete och skadade fästen och leder jämt och ständigt, började i stället köra mer på ”kontakt” och då slapp jag skadorna och muskeltillväxten blev större.
Bara lite funderingar och konstruktiv kritik.. men iofs om du inte vill köra med ”mesvikter” så har jag full förståelse då det är jobbigt att förändra sitt sätt att träna på..
Är dock jävligt impad av vikterna du kör med..
11 februari, 2008 at 04:18 #775361Anonym anvandareMemberPikachu wrote:Fy fan Lindmark! Du var mig en stark jäkel! Inga ”småvikter” du bollar med precis.. imponerande! :emo-thumbVet att det sliter lite på egot men finns alternativet att sänka vikterna en smula med tanke på att du skadar dig så ofta?
Jag ställer frågan mest för att jag en gång i tiden körde tungt som in helvete och skadade fästen och leder jämt och ständigt, började i stället köra mer på ”kontakt” och då slapp jag skadorna och muskeltillväxten blev större.
Bara lite funderingar och konstruktiv kritik.. men iofs om du inte vill köra med ”mesvikter” så har jag full förståelse då det är jobbigt att förändra sitt sätt att träna på..
Är dock jävligt impad av vikterna du kör med..
Tackar Alltid trevligt med feedback. Jag har kommit en bit vad gäller att lära mig balansera med skadorna men det är rätt svårt. Knäböjen t.ex. är bortplockad nu. Man är alldeles för envis ibland… Försöker gång på gång med samma resultat.
Jag kör faktiskt mest på kontakt och ganska mkt reps men dem seten känns mindre intressanta att redovisa här. Räknar oftast inte repsen heller.
Fast det är givetvis de första seten som räknas vad gäller skaderisken.Tycker mig märka skillnaden just på första övningen när man gör ändringar i form av reps antal osv. För biceps, triceps osv där de flesta övningarna är likasinnade förutom vinklar och sådant så skulle jag nog påstå att första övningen står för 70 % av det resultat träningen ger.
Sällan jag märkt ngn direkt skillnad då jag varierat volymen och övriga övningar om det nu inte är några radikala ändringar.Jag gillar dock att inleda med tunga vikter Ett nytt PB ger en så grym kick att det är obeskrivligt. Mer tillväxt skulle dock inte skada.
Tror fan aldrig jag kommer kunna bli riktigt grov. Tycks ha lättare för att utveckla styrka än storlek. Och vad gäller högre reps så kvarstår många skadeproblem… Helst bröstträningen har vart ett helvete. Kan känna av axeln även om jag går upp mot 10 reps. Har kommit på ett sätt att lindra det ganska effektivt. En liten detalj bara. Om passaren hjälper att hålla emot på nergången på första repetitionen och därefter är med för att stabilisera om det börjar svaja så kan hela setet gå riktigt bra. Det är ofta första repset som tycks vara så pass kritiskt. Får se när jag väl kommer igång med bänkandet igen. Märker hur pass stor skillnad psyket har i det hela. Känner man av ngn skada och börjar tveka tappar man 30-40 kg bara pga det mentala. Osäker och noll explosivitet. Samma sak om man inte får tag på ngn av dem som är bra på att passa och har en förmåga att följa en och göra en säker under setet.12 februari, 2008 at 20:10 #775362Anonym anvandareMemberBenpass
Frontböj :
Värmde upp ett par set upp till 110 kg. Går ej högre första passet. Galet vingligt… Känns dock bra annars. Gäller bara att vänja in tekniken igen.Benpress 3 set
Benspark 3 set
Sittande bencurl 3 set pyramid
Liggande bencurl 3 set pyramid
Riktigt bra tryck idag :up:
13 februari, 2008 at 21:38 #775363Anonym anvandareMemberBröst o Framsida axlar
Bänkpress :
4 rep på 170 kg. Ej till fail. Piss teknik stången hamnade för högt upp på 2 reps Annars är jag säker på att en 6:a suttit idag.
1 rep på 180 kg. Ej till fail.
Matade på 110 kg.
Måste fortsätta köra bänken även då jag är skadad. Tappar tekniken så förbannat snabbt. Helst vad gäller nedlyftet. Tar bort för mkt kraft.Pec deck 3 set pyramid
Press i maskin 2 set
Cablecrossover 5 set
Enarms hantellyft framåt reppade 3 set pyramid. 11 kgs, 16 kgs och 21 kgs.
Hade rätt passare och inga skadekänningar idag så kunde gå tyngre.
Med samma förutsättningar nästa pass så går jag isf möjligen på 190 kg och siktar på en 3:a.13 februari, 2008 at 22:23 #775364Anonym anvandareMemberBra att frontböjen passar bättre! Jag kör bara den och benpressen härefter!
Bra bänkdag oxå! :up:15 februari, 2008 at 19:48 #775365Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Bra att frontböjen passar bättre! Jag kör bara den och benpressen härefter!
Bra bänkdag oxå! :up:Tackar Ja frontböjen är riktigt rolig också när det går bra.
Den känns lite ”häftigare” att köra än vanliga böj eftersom den är ovanligare o svårare :p Många som är bra på böj men väldigt få som är bra på frontböj15 februari, 2008 at 19:55 #775366Anonym anvandareMemberRygg idag. Hann inte med vaderna.
Framåtlutande skivstångsrodd :
8 reps på 170 kg.Funderar på att filma lite så jag vet vilken vinkel jag håller ungefär.
Blir alltid en del gung på såna vikter men repsen är fulla iaf.
Inga halvdana.
Strävar mot ca 70 grader men är lätt att det blir mindre ju tyngre man går.Enarmsrodd i maskin :
15-20 reps
Ca 15 reps
7 repsLatsdrag maskin 2 set
Enarms hantelrodd :
Reppade med 42 kgs
7 reps med 63 kgsDenna kändes tung idag… Inte kört den på en evighet plus att köra den som 4:e övning
Sittande rodd v-handtag reppade 1 set
Knästående omvända cableflyes 2 set
Hög reprodd 3 set pyramid
Pulldowns i cable 2 set
16 februari, 2008 at 17:48 #775367Anonym anvandareMemberAxlar o Trapz idag blev det
Axlar
Hantellyft åt sidan :
5 reps med 28 kgs. Så mör i trapzen sedan igår så jag kände att jag inte hade ngn vidare styrka här.
Reppade med 16 kgs.Press i friviktsmaskin :
Reppade på 150 kg
Reppade på 160 kgStående rodd brett 2 set
Stående enarmsrodd 2 set
Stående reprodd 2 set
Framåtlutande enarmslyft åt sidan 2 set
Enarmslyft åt sidan 2 set
Trapz
Hantelshrugs ett par set
18 februari, 2008 at 22:18 #775368Anonym anvandareMemberArmar
Biceps
Hammercurl :
3 reps med 42 kgs. Inte vackra reps men upp kom dem
Stripset 32 kgs 16 kgs 11 kgsHantelcurl :
2 stripsets med 21 kgs – 16 kgs – 11 kgsCurl i maskin :
2 dropsetsTriceps
Pushdowns omvänt grepp 2 set
Pushdowns brett grepp 2 set
Scull crushers med hantlar 2 set med 21 kgs
Dips i maskin 2 set
Enarms pushdowns 2 set
24 februari, 2008 at 01:01 #775369Anonym anvandareMemberEfter ett par dagars vila och en vecka med för lite mat, knappt ngn träning o mestadels tentapluggande så bestämde jag mig för att köra biccar idag.
Passar på att ge armarna lite extra fokus då dem ligger efter.Hammercurl :
3 reps med 42 kgs
Reppade med 32 kgsSkivstångscurl :
Reppade på 40 kg
Reppade på 50 kg
5 reps på 60 kgCurl maskin 4 dropsets
24 februari, 2008 at 20:56 #775370Anonym anvandareMemberTriccar
Pushdowns omvänt grepp 2 set
Scullcrushers med hantlar :
Reppade med 21 kgs
Några reps med 28 kgsScullcrushers med skivstång :
Reppade på 40 kg
Reppade på 50 kgSmal bänkpress 2 set
Enarms reppushdowns 2 set
Dipsmaskin 2 set
Pushdowns 2 dropsets
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.