Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 532 total)
  • Author

Hej hoppsan!!
    Trött som attan idag men grabben tjatade på mig att hänga på till gymmet en runda. Så jag lät mig övertalas o de gick helt ok faktiskt:

Triceps

Pulldowns m rephandtag

14x25kg
    14x35kg
    12x45kg
    7x55kg
    12x40kg

Pushdowns m curlhandtag

14x40kg
    12x50kg
    10x60kg
    6x70kg
    12x55kg

Knästående exstensions m rephandtag

14x15kg
    12x25kgx3

Biceps

Bicepscurl m rephandtag

14x25kg
    12x35kg
    10x45kgx2
    14x35kg

Curl m rak stång

10x22kg
    8×27,5kgx4

Curl m hantlar

9x10kg
    8×12,5kg
    5x15kg
    10x10kg. Var riktigt slut i armarna här , så de blev varken tyngre el fler reps:frust:.

Körde lite kardio efter + lite mage. Helt slut i armarna efter passet! Sån pump att de kändes som jag hade största armarna på gymmet idag
    hehe:D. Imon blire troligtvis ben iaf, så gonatt så länge:emo-thumb!!

Tjohejsan!!
    Idag har jag varit o tightat till ben o rumpa lite:p. Hade lite förhoppningar att sätta pb i frontböj idag,men de ville sig inte…Men ett pb blev de iaf haha:D:

Frontböj

10x20kg
    8x40kg
    8x50kg
    6x65kg
    3x75kg
    1x85kg
    0x90kg FAAAIIILLL
    2x80kg

Benpress

10x200kg
    10x250kg
    11x300kg
    5x350kg
    6x380kg PB WOOHOO
    16x300kg

Legcurl

10x10kgx4 Rehab

Blev lite småsur efter frontböjen,men blev desto gladare efter mina benpressar:emo-thumb. Inte jättedjupa men tillräckligt för att jag skule få ta i utav helsike. Om ni undrar varför jag får hjälp i pressen så e de för att jag har så jävla korta ben, så jag har svårt att lyfta av och på spärren när jag kör tungt:o. Gött pass iaf!!
    Kommer ett litet filmklipp oxå! Ha de gött så länge!!

[youtube=wEtVT34mJWM]

Shit vilken modern (?) benpress, har aldrig stött på en sån. Vi har en gammal hederlig
    Nordic Gym med klassisk släde. Men det är väl ingen större skillnad på modellerna vad
    gäller känslan va?

Roligt att du uppdaterar med film :up: Benpressen såg skön ut, verkar vara mer skonsam för rygg och knä.

Gettodachoppa wrote:
    Shit vilken modern (?) benpress, har aldrig stött på en sån. Vi har en gammal hederlig
    Nordic Gym med klassisk släde. Men det är väl ingen större skillnad på modellerna vad
    gäller känslan va?

Känslan e ungefär densamma tycker jag. Lite mer stabilare bara kanske :p. Man klarar nog lite tyngre vikter i den här än den gamla med släde.

Gober wrote:
    Roligt att du uppdaterar med film :up: Benpressen såg skön ut, verkar vara mer skonsam för rygg och knä.

De e kul att filma med så man själv ser hur man gör. Både vad som är bra o mindre bra. Den e riktigt skön att köra faktiskt:emo-thumb

Grattis till benpressen :) å gällande pushpressarna så såg man betydlig skillnad när du körde från golvet, blir förhoppningsvis axlar på tisdag då får de bli lite frivändingar i puspressen med! :)

hollowm4n wrote:
    Grattis till benpressen :) å gällande pushpressarna så såg man betydlig skillnad när du körde från golvet, blir förhoppningsvis axlar på tisdag då får de bli lite frivändingar i puspressen med! :)

Tack ska han ha:D!! Visst gör man! Du får göra de.. Lycka till:emo-thumb!!

Tjenixen!!
    Igår var det dags för lite axlar o cardio. Började med stockpress tillsammans med Stellan.Jag börjar få hyfsad kläm på den där grejen,men ff lite vingligt o rätt kass teknik:De såg ut som följer:

Stockpress

10x33kg
    8x33kg
    5×40,5kg
    5×45,5kg
    1×50,5kg PB Tveksam
    3×50,5kg PB
    3×50,5kg
    6×45,5kg PB

Sittande hantelpress

10x15kg
    8x20kg
    9x20kg hann inte mer här

Avslutade med 30min på crosstrtainern! Skönt att svettas lite!
    Är mycket nöjd med stocken idag:emo-thumb.Övning ger färdighet,o de stämmer ju . Ser mycket fram emot nästa pass:p

Lägger ut ett filmklipp på mig och Stellan från dagens pass:

[youtube=BGAvMG_80PA]

PS: Sista setet var oxå PB men missade skriva de;)DS

PS: Musiken var INTE mitt val hehehe:nono:

Hare gott så hörs vi!!

Tjena!
    Lite halvbesviken idag:(! Skulle ju kört ett ryggpass idag med lite mark oxå för ryggen känns rätt ok. MEN… Lille valpisen har skadat benet så de blev till o sitta på djursjukhuset nån timme o sen när jag kom hem var klockan mycket o jag hade tappat sugen totalt:O… Men men… Nya tag imon o lite mer peppar förhoppningsvis .
    Ha de så länge!!

Snyggt med PB! Kanske lite mer explosivitet i starten, pushen, kan ge några kilon till. Svårt att få till med den klumpiga stocken dock…

Tack Kim :p! Typ tredje el fjärde gången jag kör med stocken så de finns mycket förbättringar att göra… Ska tänka på dina tips nästa gång:emo-thumb. Lite krångligt med balansen oxå eftsom man måste stå så bakåtlutad….

Gokväll!
    Taggade hela dan för träning eftsom jag har vilat två dagar. Började när jag kom hem från jobbet.. Min lilla valp som jag tyckte så synd om igår var billig idag kan jag säga:evil:. Min träningsdagbok som jag skrivit i sen i somras låg i en biljon bitar i hela lägenheten….:(. Tog en kvart att samla ihop spillrorna av den.. Tappade sugen lite där vill jag påstå… Men drog iväg till gymmet iaf:

T-bar

14x15kg
    12x35kg
    10x50kg
    10x60kg
    8x70kgx2 PB

Latsdrag

12x35kg
    12x50kg
    10x60kgx3

Därefter nånstans gick luften ur mig och orken bara försvann…. Lika bra att lägga ner då och åka hem… Tar nya tag imon o hoppas på ett bättre pass… Och hoppas på att energin kommer då ist.
    Ha de!!

Gokvällen på er!
    Efter en urusel träningsvecka med Migränattack på de , e jag back on track igen . Efter ett dygn med diverse värktabletter och dålig sömn så kändes huvudet som en boll full med bomull;). Så jag hade inga speciella förväntningar på passet. Åkte bara dit o körde:

Bänkpress

14x20kg
    10x40kg
    10x50kg
    6x60kg
    3×67.5kgx3

Hantelpress

10x20kg
    8x25kg
    7x30kgx2
    10×22,5kg

Cablecross

14x20kg
    12x30kg
    10x35kg
    12x25kg

Pullovers

10×22,5kg
    10×27,5kg
    7×32,5kg tangerat pb.. Fasen att jag inte gjorde en till hehe
    13x25kg

Pushdowns m rep

14x30kg
    12x40kgx2

Sen tog jag slut:yikes:…. Men passet gick över förväntan iaf med tanke på hur veckan har varit. Hatar när jag inte kan träna som jag vill…Men imon e de dags igen . Då hörs vi:emo-thumb!!

Bra att det verkar vända nu, så du kan träna som folk. Har själv haft en handfull pass
    under mina år där allt känts skit, och jag i ren ilska avbrutit eländet , svurit och gått hem.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.