Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 532 total)
  • Author

Grattis! Det börjar ta sig, mycket starkt :up:

Med tanke på att du gjorde en bra 4:a på 50 kg med marktouch efter allt det andra så kommer du kunna göra betydligt mer än 55 som max. Med mer träning på stocken så kommer det!

Swede Wheels wrote:
    Grattis! Det börjar ta sig, mycket starkt :up:

Med tanke på att du gjorde en bra 4:a på 50 kg med marktouch efter allt det andra så kommer du kunna göra betydligt mer än 55 som max. Med mer träning på stocken så kommer det!

Tack så väldans mycket:D! 55 kändes rätt så komfortabelt , så 60kg e kanske inte så långt borta. Bara att träna o träna:p!!

Var lite rastlös ikväll så jag drog till gymmet o körde ett litet fyspass. 30 min på cykel blev de så jag kan äta min godispåse med gott samvete hehe:whistle:. Imon blire ryggträning med lite mark förhoppningsvis.
    Hare gött sålänge!!

Gokvällen på er!
    Drog i väg till gymmet o skulle köra rygg idag. Planerade lite marklyft för de va ett tag sen. Men de va ju idiotiskt som vanligt:nono:. Körde inte tungt , men de räckte tydligen … För jag hade värk i ländryggen resten av passet o de gjorde att följande övningarna var riktigt jobbiga…har ff lika ont flera timmar efteråt:(. Dags att lägga ner de nu kanske… ??
    Passet såg ut så här iaf:

Marklyft

10x60kg
    8x60kg
    6x80kg
    4x100kg
    3x110kg

Latsdrag m brett handtag

14x40kg
    10x50kg
    8x60kg
    8x70kg
    8x80kg
    10x65kg

Drag bakom nacken

14×31,5kg
    10×40,5kgx3

Rodd i maskin stående

14x15kg / i varje hand
    12x20kgx3

Stående rodd i kabel m rephandtag

16x40kg
    12x50kgx3

Där vare slut för idag… Pallade inte mer o sista övningen gick mest på envishet.. Får se hur ryggen artar sig om jag vågar mig på nåt kronlyft framåt kanske… Som de känns nu så får jag va glad om jag kommer ur sängen imon :o…. Men men… Färdignällt för den här gången.. Imon e de vilodag:). Ha de fint tills vi hörs nästa gång!!

Inte kul alls när ryggen krånglar sådär! får hoppas att det inte är något allvarligt så du kan komma igång med marken. annars är du ju en jävel på latsdrag, där får man ligga i om man ska vara före! :)

Strunta i att köra det som gör ont, det kommer bara sluta på ett tråkigt sätt.

hollowm4n wrote:
    Inte kul alls när ryggen krånglar sådär! får hoppas att det inte är något allvarligt så du kan komma igång med marken. annars är du ju en jävel på latsdrag, där får man ligga i om man ska vara före! :)

Tyvärr tror jag inte de e nåt att göra åt … Har förstört den när jag tävlade o får nog leva med de:cry:. Men i latsdragen får du se upp hehe:p

Hade också varit väldigt försiktig med ryggen, tjejens farsa har förstört sin och det är dagliga plågor. :(

Gettodachoppa wrote:
    Strunta i att köra det som gör ont, det kommer bara sluta på ett tråkigt sätt.

Jag vet… Men har lite svårt att acceptera det bara:o. Jag vet ju vad jag har kunnat göra o de suger när jag inte kan de längre:(…. Men de straffar sig som sagt , så jag får väl låta bli de hädanefter. Finns ju andra övningar:p

Tjena!
    Har vilat nu sen i söndags . Ryggen e bättre men ej helt ok än. Men krypet i kroppen var olidligt igår så jag var bara tvungen att dra till gymmet:whistle:. Blev ett helt ok bröstpass med lagom vikter:

Hantelpress

14x15kg
    10x20kg
    8x25kgx2
    8×27,5kg

Cablecross

14x20kg
    12x25kg
    12x30kg
    12x35kg
    14x35kg
    14x35kg

Bröstpress i maskin

10×31,5kg
    8×40,5kg
    7×49,5kg
    8×40,5kg

Dips

10xkv
    12xkv
    16xkv
    12xkv

Fördelen med att vila flera dar e ju att man har riktigt bra tryck i kroppen sen:up:. Bra ork genom hela passet.. Gutt! Får se när i helgen nästa pass blir… Ha en bra fredag på er:D

Bra att ryggen börjar komma tillbaka. Starkt ändå att du vilat så pass länge, det ger en hel del överskottsenergi! :-)

Gettodachoppa wrote:
    Bra att ryggen börjar komma tillbaka. Starkt ändå att du vilat så pass länge, det ger en hel del överskottsenergi! :-)

Ja, de e skönt! Bara det fortsätter så….. Haha el hur:p! Man får stålsätta sig för att inte åka iväg o göra ett liiitet pass bara. Måste ju hålla sig sysselsatt me nåt hela tiden för att inte bryta ihop:)

Tja på er!!
    Sent i säng igår o upp tidigt o jobba idag… Trött som fasen hela em, men stack till stan för att storhandla på Willys . Typ allt slut hemma;). Fick ett ryck o stannade till på gymmet på hemvägen , för hade jag åkt hem emellan så hade jag aldrig kommit iväg:o. Så här blev de idag:
    30min crosstrainer
    20min cykel

Bicepscurl m rak stång
    10x17kgx4

Skönt att svettas o bli riktigt trött:p. Körde lite Curl medans jag väntade på Stellan.
    Nöjd iaf.. Får se vad de blir imon.. Ha en kanonkväll på er:emo-thumb!!

Halloj där!!
    Drog till gymmet o skulle träna lite rygg. Rätt ok pass med en del känningar i ryggen under vissa övningar . Men men… It looked like this:

Latsdrag m brett handtag

14x35kg
    10x50kg
    8x60kg
    8x70kg
    8x80kgx3. Bra kraft här…

Rodd m v-handtag

12x35kg
    10x50kg
    10x60kg
    6x70kg. Gjorde lite ont här så jag stoppade

Bent over row

16x15kg/ i varje hand
    12x30kg
    12x35kgx2

Stående rodd i maskin

14x15kg/ i varje hand
    12x20kgx3

Fick va bra här… Tänker mycket på hur jag ska lägga upp ryggträningen framåt för att undvika smärta i nedre delen. El om man bara måste gilla läget att de alltid kommer göra lite småont:what:.
    Svårt de där…
    Men imon blire vilodag iaf:p.
    Ha de gott så länge!!

Trist med ont. I korset eller?

Jag har en tendens att bli ”stum” i korsryggen ibland, konstigt nog känns det inte av i marken, men däremot i roddövningar (samt böj).

Kanske inte samma känsla du beskriver?

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.