Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 532 total)
  • Author
    Magnus Larsson wrote:
    Trist med ont. I korset eller?

Jag har en tendens att bli ”stum” i korsryggen ibland, konstigt nog känns det inte av i marken, men däremot i roddövningar (samt böj).

Kanske inte samma känsla du beskriver?

Får ont långt ner i svanken , lite åt ischias hållet bland annat. Går ner i höfterna oxå. Mest av mark och rodd.Borde ju kolla upp det ordentligt så jag inte förstör den riktigt ordenligt. Men man tror ju att de ska gå över av sig självt:o.

CinaP wrote:
    Får ont långt ner i svanken , lite åt ischias hållet bland annat. Går ner i höfterna oxå. Mest av mark och rodd.Borde ju kolla upp det ordentligt så jag inte förstör den riktigt ordenligt. Men man tror ju att de ska gå över av sig självt:o.

Har du testat går till naprapat eller liknande?
    Jag hade ju ryggproblem ett tag, det blev en klar skillnad när jag varit hos
    naprapat. Var hos läkare innan och fick då smärtstillande och antiinflammatiskt
    men det lindrade mer värken, vändpunkten kom efter ett naprapatbesök.

*Babe* wrote:
    Har du testat går till naprapat eller liknande?
    Jag hade ju ryggproblem ett tag, det blev en klar skillnad när jag varit hos
    naprapat. Var hos läkare innan och fick då smärtstillande och antiinflammatiskt
    men det lindrade mer värken, vändpunkten kom efter ett naprapatbesök.

Har faktiskt inte testat de. Gick till kiropraktor för några år sen o de hjälpte väl en del men inte helt;). Tack för tipset iaf ! Ska kolla upp de:emo-thumb.

Tjenixen på er!
    En hel vecka sen jag skrev sist nu. Har haft en vilovecka från gymmet för att vila upp min rygg. Hoppas de har hjälpt:o. Känns iaf bättre…Körde nog världens kortaste pass idag tror jag. 2 axelövningar o sen drog jag hem. Vaknade idag med smärta i höger skuldra. När jag vred huvudet åt vänster gjorde de jävligt ont:cry:. Vetefasen va jag har sysslat med inatt… Så de gjorde lite för ont för att träna, därav de korta passet. Såg ut så här:

Pushpress

12x20kg
    10x30kg
    6x40kg
    4x50kgx2

Pushpressar m hantlar

8x17kgx3

O där vare slut… Hoppas de släpper tills imon . Får väl se till att ligga still inatt:p.
    Hare Gutt så länge!!

Där är du. Trodde nästan att du slutat träna ;-)

Usch för dessa ihållande smärtor, och andra skavanker som bara dyker upp. Ungefär som
    att kroppen ibland tänker ”jaså, det går bra och flyter på fint med träningen säger du?
    Jamen då så, här får du så du kommer ner på jorden igen.”

Hade själv väldigt stora problem med korsryggen i början av min gymkarriär, vilket jag
    fortfarande blir påmind om 10 år senare. Men kör man klokt och rätt så fungerar det
    tillslut ganska bra. Håll ut och var rädd om den enda rygg du har.

Gettodachoppa wrote:
    Där är du. Trodde nästan att du slutat träna ;-)

Usch för dessa ihållande smärtor, och andra skavanker som bara dyker upp. Ungefär som
    att kroppen ibland tänker ”jaså, det går bra och flyter på fint med träningen säger du?
    Jamen då så, här får du så du kommer ner på jorden igen.”

Hade själv väldigt stora problem med korsryggen i början av min gymkarriär, vilket jag
    fortfarande blir påmind om 10 år senare. Men kör man klokt och rätt så fungerar det
    tillslut ganska bra. Håll ut och var rädd om den enda rygg du har.

Nejdå! Ingen risk att jag slutar träna:D. Mår ju bra av de till 98% så de kan man inte leva utan.
    Men visst funkar kroppen så… Strange.. Men så e de ju. Precis som kroppen vill att man ska stanna upp o tänka efter lite. Att ta inte i för mycket nu! Lagom e bäst! Men tur e väl de eg, annars skulle man väl bara köra på tills man rasar. Men ska försöka att lyssna lite bättre på kroppen i framtiden o ta de lilla lugna med ryggen framför allt. Kroppen ska ju trots allt hänga med nåra år till .
    Men imon kör vi igen! Då blir de bröst för hela slanten:emo-thumb.

Halloj där!!
    Igår var det dags för lite bröstträning.Ska göra ett nytt försök att komma igång med bänkpress igen. Har varit väldigt sporadiskt sista tiden,men nu ska jag ta tag i det. Passet såg ut så här:

Bänkpress

20xstång=20kg
    10x40kg
    8x50kg
    6x60kg
    4x65kg
    1½x70kg
    1½x67,5kg

Plan hantelpress

10×17,5kg
    9x25kg
    9x25kg
    10x25kg

Triccar
    Pushdowns

14x40kg
    12x55kg
    9x65kg
    2x75kg+2x70kg
    12x60kg

Dips

12xkv
    11xkv
    11xkv
    9xkv

Rätt ok pass tycker jag. Känner ff av ryggen tyvärr:(.Särskilt i bänken när jag skulle få upp min brygga. Får väl gå till en kotknackare o fixa till skiten om de går. Lägger in en film oxå på min bänkpress från igår.
    Hare gott!!

[youtube=d2rmGvq91F0]

Tja på er!!
    Igår vare biccar o fys på schemat. Såg ut så här:

Bicepscurl m hantlar

12x8kg
    10x10kg
    8×12,5kg
    8x15kg
    4×17,5kg
    8x15kg

Dubbel övre kabelcurl

18x10kg
    14x15kg
    12x20kgx2
    14x15kg

Enhandscurl i kabel

16x10kg
    14x15kg
    12x20kgx2

Sen blev de crosstrainern i 30min+ 5 min rodd som jag höll på att dö av:o. Hur kan rodd va så jobbigt….?? Nöjd med passet iaf, o nästa pass blir rygg.
    Hare Gutt!!

Tjenixen!!
    Igår var det ryggdags! Körde på bra men tog de lugnt med nedre delen av ryggen. Så de känns riktigt bra idag:emo-thumb.så här såg de ut:

Latsdrag

14×31,5kg
    14×40,5kg
    12×49,5kg
    10×58,5kgx2

Latsdrag bakom nacken

14×31,5kg
    10×40,5kg
    8×49,5kg
    12×40,5kg

Hantelrodd

14×17,5kg
    10x20kgx3

Highrow i kabel m rep

16x30kg
    16x40kg
    16x50kg
    16x60kg
    12x70kg

Pulldowns m raka armar m rep

16x20kgx4
    14x25kgx2

Ryggresningar

14×4 set utan vikter denna gång

Är nöjd med passet även om jag inte känner mig så trött och att jag inte har tagit i ordentligt pga uteblivna basövningar. Men men hellre de än få ont igen. Hörs igen senare om dagens pass som blir axlar tror ja.
    Ha de!!

Tjoho på er!!
    Ännu ett pass avklarat.Axlar blev de som sagt i em. Och de gick ju kanon:emo-thumb. Äntligen satt 60kg i pushpressen där den skulle.Rakt upp!! Såg ut så här:

Pushpress

14x20kg
    8x30kg
    6x40kg
    4½50kg
    1+2x55kg haha se film
    0x60kg f-n
    1x60kg PB
    10x45kg PB

Axelpress i maskin

12×22,5kg
    10×31,5kg
    8×40,5kg
    7×40,5kg

Hantellyft åt sidan

10x10kgx4

Shrugs i maskin

16x25kg i varje hand
    20x35kg
    16x45kgx3

Das was alles….Jäkligt nöjd med dagens pass och riktigt kul att pushen börjar ta sig. Efteråt solade jag en stund så jag får lite färg oxå till morrondagens utgång.:p.
    Här kommer ett filmklipp oxå!
    Ha en trevlig helg på er!!!

[youtube=J1X8s68NcJY]

Bra pushar och bra med Axel Rudi Pell. Här uppe går det inte sola ännu, vi hade -0,5 grader och kalla vindar.

Trevlig utgång får jag önska!

Gettodachoppa wrote:
    Bra pushar och bra med Axel Rudi Pell. Här uppe går det inte sola ännu, vi hade -0,5 grader och kalla vindar.

Trevlig utgång får jag önska!

Tack tack!! Ungefär samma temp som här då. Tur att de finns innegrillar:P
    Tack! Kvällen var riktigt bra med fotboll som inledning. Så bra att de inte blev nån träning idag hahaha.
    De får bli ett pass imon ist.

Hej hopp på er!!
    Efter lördagens bravader så va jag inte upplagd för träning på söndan kan jag säga:o. Ryggläge mest hela dan.. De kostar att ligga på topp haha…
    Va inte mycke piggare idag tyvärr med väldigt lite matintag sista dygnet så hade jag inga förhoppningar på nåt bra pass direkt. Alla vikter över 10 kg va bonus kände jag:p. Ben va de dags för iaf:

Benpress

14x150kg
    10x200kg
    10x250kg
    10x300kg
    6x350kg fy satinen va tungt de va
    12x300kg här nånstans så dog jag..

Benspark

14x20kg
    10x40kg
    10x50kgx2

Bencurl ett ben i taget

12x10kg
    10x15kg
    8x15kgx2

Utsida lår i maskin

16x45kg
    16x55kg
    14x65kgx2

3set mage

Usch va trött jag var här. Som synes inga vikter att skriva hem om efter benpressen:whistle:. Men men… Självförvållat e de ju att vara ute o slarva. Så de e bara att ladda om för nästa pass ist.
    Hare gott sålänge!!

Gokväll!
    Hade tänkt o träna idag såklart men har sååå sjuk träningsvärk i benen från igår haha. Då tog de iaf ordentligt… Mycke sport på tv oxå. En riktigt positiv dag kan man säga. AIK slog ut HV;-)! Underbart!! Man United vann sin match o jag fick min gamla skruttbil såld. Perfekt dag med andra ord:D! Men imon blir de nya tag igen med lite bröstträning.
    Ha de Gutt tills dess!!

Tjena!
    Skolkade från gymmet idag med…. Fy på mig:/! Men hade ett giltigt skäl tycker jag. Har haft en riktig myskväll med mina barn som var o firade sin lilla mamma på hennes dag:P
    Men imon finns ingen återvändo, då KÖR vi :-)!!
    Ha de !!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.