Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hur stark kan man bli?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 mars, 2011 at 18:27 #234629Anonym anvandareMember
Hoppas du blir antagen så att man har någon att heja på!:emo-thumb
27 mars, 2011 at 20:24 #234630Anonym anvandareMemberHeAn wrote:Hoppas du blir antagen så att man har någon att heja på!:emo-thumbTack ska du ha:D!! Will do My best!! Kul att ha ett fan 😮
27 mars, 2011 at 21:07 #234631Anonym anvandareMemberGokväll på er!!
Ff satans ont i axeln men drog till gymmet för lite löpning iaf. Måste göra nåt annars blir jag galen:whistle:. Såg ut så här:Löpning på bandet:
1,5 km på 7,52 min lite sämre än sist men kände mig som en elefant i steget idag.
2km utan tid men ändå rätt bra tempoLegcurlett ben i taget
12x10kg
10x15kg
9x15kg
8x15kgUtsida lår i maskin
18x50kg
16x60kgTriceps Kickbacks m hantlar
14x5kg
12x7kg
12x8kg
12x9kgPulldowns m rephandtag
16x30kg
14x40kgx2Löpningen känns rätt bra iaf trots lite ”tung” idag. De går framåt. Körde lite armar som synes men vågar inte riktig ge mig på för mycket. Vet inte vad som frestar axeln el inte:|. Men än så länge känns de inte värre än innan. Nästa pass blir på tisdag .
Ha de så bra så länge!!27 mars, 2011 at 21:31 #234632Anonym anvandareMemberSkador, skador, skador. Dessa skador. Håller byggartummarna att smärtan försvinner snart!
28 mars, 2011 at 16:16 #234633Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Skador, skador, skador. Dessa skador. Håller byggartummarna att smärtan försvinner snart!Ja du dessa jäkla skador…som kommer när de e som mest olägligt oxå:evil:. Om de nu finns nåt bra läge för sånt. Men tack iaf håller mina oxå.
29 mars, 2011 at 20:48 #234634Anonym anvandareMemberHej hopp!
Ringde läkaren idag o ville få starkare tabletter , men nopp de gick inte:. Försök stå ut o tryck i dig Alvedon o smörj med tigerbalsam. Dom tabletterna jag fått var visst dom starkaste… Bare o bita ihop med andra ord. Stack till gymmet en runda ikväll o körde litegranna:
Ökade på längden på löpningen idag.2km på 10.54min hyfsat
1,6km utan tid en stund efterBänkpress
30x20kg=stångx3
Cablecross
15x10kgx3
De var allt jag vågade mig på idag. Får se hur de känns inatt;).
Tur att jag kan springa iaf. Får väl se det som en liten vårdeff om inte annat:p. Ska prova o köra lite ben imon.
Ha de sålänge!!29 mars, 2011 at 20:54 #234635Anonym anvandareMemberTråkigt med skadan! Men hoppas du läker ihop fort så man har någon att skrika på framför tv:n.. (gladiatorerna)
29 mars, 2011 at 21:06 #234636Anonym anvandareMemberBeställ tid hos en sjukgymnast som kan sin grej och som är rekommenderad av andra. Läkare brukare inte kunna ett knyst om idrottsskador.
För tre år sedan då jag spelade fotboll rök jag på en skada i knäet. Läkaren sa att vi skulle operera och operationen i sig skulle jag hämnas av i resten av mitt liv. Blev riktigt förbannad och ringde till HBK:s sjukgymnast Simon Bakioui och berättade för honom. Han bad mig komma in så han kunde kolla på det. Han såg felet direkt. Gav mig ett rörlighets-/stretchingschema och ett träningsschema. Efter två månader av hans scheman var jag näst intill återställd.
Nu har jag lagt av med fotbollen för endast fokusera på styrketräningen. Har aldrig varit så här bra i mina knän som jag är idag.29 mars, 2011 at 22:29 #234637Anonym anvandareMemberHeAn wrote:Beställ tid hos en sjukgymnast som kan sin grej och som är rekommenderad av andra. Läkare brukare inte kunna ett knyst om idrottsskador.För tre år sedan då jag spelade fotboll rök jag på en skada i knäet. Läkaren sa att vi skulle operera och operationen i sig skulle jag hämnas av i resten av mitt liv. Blev riktigt förbannad och ringde till HBK:s sjukgymnast Simon Bakioui och berättade för honom. Han bad mig komma in så han kunde kolla på det. Han såg felet direkt. Gav mig ett rörlighets-/stretchingschema och ett träningsschema. Efter två månader av hans scheman var jag näst intill återställd.
Nu har jag lagt av med fotbollen för endast fokusera på styrketräningen. Har aldrig varit så här bra i mina knän som jag är idag.Tack för ditt inlägg:)! Där har du väldigt rätt!! Dom kan inget om sånt tyvärr. Har fått tid till en sjukgymnast nästa vecka som jag hoppas kan sina grejer. Men oftast har man så ont innan man söker så vårdcentralen e ju lättast att få tid till. Blir de inte bättre så ringer jag en idrottsläkare i Jkpg som jag har varit hos innan.
Tur att du inte lyssnade på läkaren hörru. Skönt att höra:emo-thumb!30 mars, 2011 at 22:00 #234638Anonym anvandareMemberTjenixen på er!
Stack till gymmet en runda idag oxå. Tänkte att lite benträning måste jag ändå kunna fixa , så de fick de bli:Benpress
16x75kg
12x150kg
12x200kg
12x250kg
8x300kgx2
14x250kgBencurl ett ben i taget
12x10kg
10x15kgx3Provade oxå att curla lite m z-stången för att hålla armarna vid liv:p. Tror inte axeln läker av total stillhet heller så lite lätt jan jag nog köra.
25x10kgx3 blev deOkej benpass om inte så långt. Blev ordentligt trött i benpressen iaf.
Imon blire nog löpning igen.
Ha de:D!!31 mars, 2011 at 15:41 #234639Anonym anvandareMemberJimmy124 wrote:Tråkigt med skadan! Men hoppas du läker ihop fort så man har någon att skrika på framför tv:n.. (gladiatorerna)Tack Jimmy !! Hoppas de oxå, men de e segt som sjutton. Sitter riktigt djupt verkar de som. Kul med en hejarklack iaf :up:!!
1 april, 2011 at 21:52 #234640Anonym anvandareMemberGokvällen!
Tror det känns lite bättre i axeln nu, men vågar inte riktigt tro på det än. Tyvärr så ballar ju magen ur också pga alla piller man trycker i sig:o. Fortsätter i alla fall med min löpträning, så det fick det bli idag:Löpning
2 km på strax under 11 minuter blev det idag. Kände att det nöp lite i låret. Hoppas inte jag får en sträckning också, för det vore pricken över i:et.
Körde lite rehabövningar för ryggen i kabel med fem kilo och lite rodd i maskin utan vikter. Vågar som sagt inte ge mig på några tunga vikter än. Avslutade passet med femton minuter på crosstrainern och lite mage.
Vilar i morgon igen och sen kör ett pass på söndag.Ha en trevlig kväll på er:p!!
3 april, 2011 at 22:20 #234641Anonym anvandareMemberTjena på er!
Premiärturen för i år avklarad:emo-thumb! Sprang en runda nu ikväll eftsom de va så härligt väder idag. Tror de va ca 2 km men ska la mäta upp de me bilen imon. Mycke jobbigare än att springa på löpbandet måste ja säga:o. Men kan ju inte dra te gymmet varje gång jag ska springa. Så de e bara att kämpa på. Kanske en runda till gymmet imon för lite lätta övningar..
Hare gott så länge!!5 april, 2011 at 22:20 #234642Anonym anvandareMemberTjoho här inne!!
Varit hos sjukgymnasten idag o fått min dom. Både positivt o negativt kan jag väl säga:|. De positiva e att axeln e det inget fel på, men de negativa e att de sitter i nacken:(. Pga överansträngning från början så har de kommit någon nerv i kläm o sen har jag kört på ändå så de har klämt åt hårdare o blivit en inflammation till slut. Kanske även en kota som har buktat sig lite. Men sjukgymnasten verkar vid gott mod att vi ska fixa de. O sitter de i nacken så kan jag ju iaf köra en del övningar fortsättningsvis, om det inte gör ont förstås:o. Men fick lova att inte träna nåt alls tills jag träffar honom på torsdag igen , så idag blev de vila från allt. Håller tummarna att jag kan komma igång med lite träning innan helgen iaf.
Hare gott sålänge:D!!6 april, 2011 at 23:20 #234643Anonym anvandareMemberGokväll på er!
Ungefär lika inspirerande gympass som sist blev de idag:whistle:. Fys! Fys! O lite fys….. Måste ju göra nåt innan man kryper ur skinnet:p.30 min cykling på nivå 6 började jag med.
Sen höll jag på att få tråkslag så jag hoppade på crosstrainern och körde på 20 min där på nivå 5.
Brände la ett antal kalorier o svettades en del men inte fasen e de lika gött som att gymma.
Men imon blire sjukgymnasten igen o då hoppas jag på att få lite besked om vilka övningar o muskelgrupper jag får träna igen.
Ha de Gutt då hörs vi imon!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.