Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 532 total)
  • Author

Gokväll på er!!
    Idag har jag ingen träning att redovisa. Kommer bara att skriva lite om mina funderingar o tankar som jag har haft sista veckan . Som ni kanske har märkt så har det inte varit nån träning överhuvudtaget sen en vecka tillbaks. I söndags så var jag ju som en del av er vet på uttagning i Stockholm som utmanare i gladiatorerna. Tränade ( med mina mått mätt) riktigt hårt inför detta. Särskilt kondition då som jag inte kört nåt vidare på flera år. Gjorde helt ok resultat men som sagt de räckte inte tyvärr:(. Jag har ju alltid haft mål med min träning , o detta var ju ett av dom. Men när jag inte gick vidare så var det som om luften bara gick ur mig….Vet inte varför eg för jag såg de som en rolig grej och hade inte heller så stora förhoppningar att gå vidare. Men tappade inspirationen helt efter jag kom hem… Tänkte bara..Nu då??? Vad har jag nu o träna inför? Fick ju med mig en skada hem oxå som kanske gjorde sitt till. Vänster axel fick riktigt med stryk i ringarna o har haft rejält ont i veckan. O för ett par veckor sen var det ju höger axel som var skadad. Var allmänt trött på att ha ont o va skadad ,så jag funderade på att lägga ner. Men har som sagt funderat mycket och kommit fram till att träningen är inget jag varken kan eller vill vara utan. Älskar ju att träna och mår ju 99 ggr av 100 bra av det, så varför sluta:whistle:. Har inte hittat några nya mål än men tänkte att jag börjar väl med Beach 2011 . El som jag tänkte i mina grinigaste stunder ”Bitch 2011” hade nog passat bättre hahaha:D. Skämt åsido , imon har jag tänkt att ta tag i livet igen o besöka gymmet. Får se hur upplägget kommer bli , men har iaf bestämt att fortsätta med några fyspass i veckan . Har mått riktigt bra av de och de skadar nog inte att ha lite kondis oxå:p. Är det nån som har lite tips och idéer om roliga tävlingar el utmaningar så får ni gärna skriva en rad.
    Så på återseende tills imon!! Gonatt med er!!

Känner igen det där med svårigheten att hålla igång då motivationen sviktar, hade själv en motivationssvacka som höll i sig i nästan 10år:p. Nu är jag dock igång igen, kroppen är krasslig lite här och där och det problemet får jag lösa genom att variera träningen och vara flexibel. På sommaren kanske det blir mer jogga och cykelturer, periodvis kanske jag kör hårdare i gymet för att sedan övergå till simning.
    Jag och en kamrat har småskämtat om att kanske ställa upp i en löparutmaning mot hösten (långt, jävligt), lite sporrande känns det i alla fall att ha en eventuell utmaning att träna mot.

Bra fysik på bilden! Jag tycker att du ska bygga vidare på det där…

waco3000 wrote:
    Känner igen det där med svårigheten att hålla igång då motivationen sviktar, hade själv en motivationssvacka som höll i sig i nästan 10år:p. Nu är jag dock igång igen, kroppen är krasslig lite här och där och det problemet får jag lösa genom att variera träningen och vara flexibel. På sommaren kanske det blir mer jogga och cykelturer, periodvis kanske jag kör hårdare i gymet för att sedan övergå till simning.
    Jag och en kamrat har småskämtat om att kanske ställa upp i en löparutmaning mot hösten (långt, jävligt), lite sporrande känns det i alla fall att ha en eventuell utmaning att träna mot.

Känner lite så oxå att jag borde variera mig lite mer. Man vet ju aldrig när skadorna kommer o då blir man lite handlingsförlamad om man inte har nåt annat att välja på än just gymträning. Men hoppas jag hittar nåt snart att träna mot, även om man kanske inte gör själva grejen när de e dags så har man ändå strävat o kämpat mot nåt. Tack för ditt inlägg waco :emo-thumb

Gettodachoppa wrote:
    Bra fysik på bilden! Jag tycker att du ska bygga vidare på det där…

Tack Getto:)!! Blir väl de till att börja med iaf, innan jag hittar nåt skoj att träna inför. Men skulle helt klart vilja jobba med vissa muskler lite mer som jag inte e nöjd med:o.

Tjohej på er!!
    Här kommer första träningsuppdateringen på lite mer än en vecka. Nu e de färdiglipat o vilat för ett tag, så nu kör vi. Bröst ,lite trickar o en massa mage blev de idag:

Plan Hantelpress

16x15kg
    10x20kg
    8x25kgx3

Bröstpress i maskin

12×22,5kg
    12×31,5kg
    10×40,5kgx3

Cablecross

14x15kg
    14x20kg
    12x25kgx2

Pulldowns m rephandtag

16x25kg
    12x35kg
    10x35kg
    16x25kg

+ lite olika magövningar 8 setx ca 25st

Kändes helt ok genom hela passet:up:! Märkte bara av att de nöp till lite i vänster axel under uppvärmningen när jag körde Hantelpress . Därför vågade jag inte köra på så tungt än. Likadant i cc när jag drar ner handtagen så kändes de lite. Men de ska väl bli bättre vad det lider. Tänkte köra på lite hårdare med magen oxå. Lite roligare nu när den blivit hyfsat platt av viktnedgången:p.
    Tappat ännu ett kilo märkte jag på morronen när jag vägde mig.
    60,7 kg visade den. Så ca 3kg på 5 veckor har jag tappat.
    Inte fel alls nu inför beachsäsongen.
    De var alles för i kväll, på återseende imon.
    Gonatt me er!!

Synd att det inte gick hela vägen för dig! Men nu är du en erfarenhet rikare! :) Jäkligt bra att du inte gav upp träningen! Det är inte alltid lätt när man får en nedgång, speciellt inte efter ett mål. Kör hårt! :emo-thumb

Wabban wrote:
    Synd att det inte gick hela vägen för dig! Men nu är du en erfarenhet rikare! :) Jäkligt bra att du inte gav upp träningen! Det är inte alltid lätt när man får en nedgång, speciellt inte efter ett mål. Kör hårt! :emo-thumb

Ja de va lite tråkigt eftsom man slitit hårt inför de:(. Men inget att hänga läpp för, de va kul att ha varit där iaf. Nä! Sluta kan jag inte för jag är beroende:p kände jag på gymmet igår. Tack för ditt peppande inlägg:emo-thumb

Gokväll på er! Väldigt speciell dag för mig idag! Min äldsta son fyller 25år;). Det e bara det att jag inte får ihop ekvationen med åldern. Jag e ju bara 35… El???:o:whistle: hehe
    Men gymträning blev de likaväl. Ett snabbpass ben o biccar:

Frontböj

14x20kg
    8x40kg
    6x50kg
    6x60kgx2

Bencurl ett ben i taget

12x10kg
    10x15kgx2
    8x15kg

Bicepscurl m hantlar

12x8kg i varje hand
    10x10kg
    8×12,5kg
    7x15kg
    10×12,5kg

Enhandscurl i kabel

14x5kg
    12x10kgx3

Hann tyvärr inte mer idag! Stämt möte med ett par som skulle köpa katt av mig. Men är hyfsat nöjd ändå, har inte kört ben ordentligt på ett tag nu så de lär kännas imon. Har planerat o köra 2 benpass i veckan nu så de händer lite mer där. Imon blire uppdatering igen!
    Ha de o sov sött!!

Tja på er!
    Skippade gymmet idag o drog till skogs ist o spårade med hundarna :D. Så himla roligt ,o va duktiga dom e. Har riktigt goer träningsvärk i benen me sen igår;). Men imon blire gymmet iaf! Axlar el rygg beroende på vad jag känner för.
    Ha de så länge!!

Med tanke på din fysik och utseende skulle en 25-åring vara din inte så långt ifrån lillebror för den okunnige. :)

Dina frontböjar imponerar! En annan får tokont i axlar o armar med liknande vikter.. haha!

Wabban wrote:
    Med tanke på din fysik och utseende skulle en 25-åring vara din inte så långt ifrån lillebror för den okunnige. :)

Dina frontböjar imponerar! En annan får tokont i axlar o armar med liknande vikter.. haha!

Åhhhh va snällt sagt Wabban:o!! En gör så gott en kan för att hålla fläsket i schack:p. Fick oxå jäkligt ont i axlarna i början men man vänjer sig, ja lovar:)

Hej hopp på er!!!
    Underbar lördag med sol o värme:)!i just love it!!
    Ska chocka er lite o berätta att jag var på gymmet kvart över 8 på morronen idag. Chockade mig själv oxå haha:D! Fick lite ångest över att jag skippade gymmet igår, därav den ytterst ovanliga händelsen.
    Körde lite rygg idag:

Latsdrag

14x35kg
    10x50kg
    10x60kgx3. Gjorde lite ont i axeln här så ja vågade inte gå högre:(

Sittande kabelrodd m brett handtag

16x35kg
    12x45kg
    8x55kg
    10x45kg ingen ork här… Usch va tidigt de e…

Stående rodd i maskin

12x15kg i varje hand
    12x20kg
    12×22,5kgx2

Pulldowns m raka armar brett grepp

14x15kg
    14x20kg
    12x25kgx2

Ryggresningar

14×3 set

O några set mage
    Inte riktigt min grej att gymma så tidigt på morgonen, men de kändes ju jäkligt bra efteråt. Kommer väl inte hända allt för ofta:p.
    Nu ska jag fortsätta njuta av solen o sen kör jag ett fyspass senare.
    Hare Gutt alla!!!

Gokväll på er!!
    Dagens andra pass avklarat! Jisses va duktig jag har varit idag:emo-thumb! Stack till gymmet efter en härlig dag med sol och marknad.

40min cykling Hill på niv 4
    Blev sammanlagt 1,7 mil

Sen körde jag lite rotatorcuffar som rehab för mina axlar
    Jättenöjd med dagen överlag:D
    Ha en trevlig kväll på er så höres vi imon !!

Tjenixen!!
    Underbart väder idag oxå! Uppe tidigt o tog en lång härlig promenix me dogsen o sen hade jag långfrulle på balkongen:D.
    Man blir ju lite trött o seg av solen så jag drog iväg rätt tidigt till gymmet innan ja blev för seg. Axlar blev de idag:

Militärpressar i Smith

14x20kg
    10x30kg fick tyvärr avbryta där för de gjorde ont i axeln när jag pressade:(

Axelpress i maskin

14×13,5kg
    12×22,5kg
    10×31,5kgx3 kändes mycket bättre här! Höll ett annat grepp än jag brukade med handflatorna mot varann ist o de funkade

Hantellyft åt sidan

14x8kg
    12x9kg
    12x10kgx3

Dubbel kabellyft framåtlutad baksida axlar

16x5kg i varje hand
    14x5kg
    14x5kg
    12x5kg

Kabellyft åt sidan o framåt superset
    10×4 set på varje

Shrugs i maskin

16x50kg i varje hand

Rotatorcuffar med hantel som rehab

Utsida ben i maskin

20x45kg
    18x55kg
    16x65kgx3

Rätt ok pass förutom att jag inte kunde göra vissa övningar pga axeln. Provade hantelpressar men de gick inte heller. Så de e väl bara att försöka läka o köra lite rehab . Har inte bestämt om jag tränar imon, blir nog bara fys isf.
    Ha de gött så länge:up:!!

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.