Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 532 total)
  • Author

Jag blir alltid skitsur då jag ska bowla. Man påbörjar tävlingen superfokuserad och är helt inställd på att känna segerns sötma, men så efter bara några omgångar så går det som sagt åt pipan och man hamnar i rännan. Då är det inte lika kul att vara med längre utan då väntar man mest på att allt ska ta slut så att man kan dra den obligatoriska:
    ”Äsch, det var ju bara en lek”.

waco3000 wrote:
    Jag blir alltid skitsur då jag ska bowla. Man påbörjar tävlingen superfokuserad och är helt inställd på att känna segerns sötma, men så efter bara några omgångar så går det som sagt åt pipan och man hamnar i rännan. Då är det inte lika kul att vara med längre utan då väntar man mest på att allt ska ta slut så att man kan dra den obligatoriska:
    ”Äsch, det var ju bara en lek”.

Haha precis så kände jag idag! Började skitbra o sen gick de neråt:S… Men men…kul att göra nåt med kidsen iaf :)

Gokväll på sig!!
    Blev ett pass idag oxå, men ryggen var långt ifrån ok. Efter benträning o bowling igår fick den mer stryk än va den klarar av :(. Får bli en date ned kotknackaren snarast. Körde iaf axlar idag o de såg ut så här:

Militärpress i Smith

16x20kg
    10x30kg
    8x40kg
    6x45kgx2 får bli tummen upp här:emo-thumb. Tungt o skönt utan smärta…

Hantellyft åt sidan

12x9kg
    10×12,5kgx4

Hantellyft baksida axlar

12x9kg
    10×12,5kgx2
    8x15kg
    10×12,5kg
    10x9kg

Lyft tull hakan m kettlebell

12x20kg
    12x24kgx3

Kabellyft framåt och åt sidan

12x5kgx3set på varje sida

Shrugs m kettlebells

12x32kg i varje hand X3
    12x24kg

Ok pass tycker jag där militärpressen var höjdpunkten:p. Skönt att känna att smärtan försvinner mer o mer… Väntar bara på att få köra knäböj snart med…. Får se om de blir nåt gymmande imon el om jag vilar. Hänger på vädret:)… Ha en god natt på er!!

Fina pressar :up: FÅr du mindre ont i smith än utav fri stång?

Gober wrote:
    Fina pressar :up: FÅr du mindre ont i smith än utav fri stång?

Tack så mycket Gober:D!! Nä… Har inte kunnat köra så tungt i smithen på ett tag pga smärta. Just för att jag inte kan välja grepp o vinkel … Men nu börjar de funka igen. Föredrar annars fri stång:p

Gokvällen på er!!
    Hade ju tänkt ha vilodag idag,
    Men rastlös som jag är även efter en lång blöt runda i skogen.Där jag hittade en hel del av skogens guld, så satte jag mig på cykeln framför tvn o körde på i 40 min:p.
    Därefter blev de 3 olika magövningar på golvet. Har man inget liv då eller hehe:o?!?!
    Nu blire smothie med en massa bär o frukter o en bra rulle förstås :D.
    Imon blir de rygg!! Hörs då!!

Tja!!
    Blev Inge gympass idag heller pga diverse saker :(. Så nu ikväll kröp de i kroppen riktigt ordentligt. Satt o kollade ”Fast and Furious” o blev inspirerad av farten o hoppade på cykeln. Trampade i 35 min… Inte ”fast” precis men hyfsat tempo utan att bli ”Furious” haha:D. Skämt o sido nu e jag lite avslappnad iaf. Men imon SKA de bli rygg!!! Ha de gott:emo-thumb!!

Tjohejsan!!
    Idag blev de äntligen rygg!! Vilat två dar från gymträning o bara fystränat,så jag var riktigt sugen:D. En stund iaf…..:( Dom senaste 7-8passen har varit kanon med bra styrka och energi.Men….sen kommer ju dom mindre bra..o detta var ett sånt.Styrkan var de inge fel på o inte viljan heller,men ryggen sänkte passet rätt bra. Har haft ont ett par dar men e ju rätt van så jag lät inte de hindra mig från att träna.Så de blev så här:

Rygg

Highrow i maskin

14x15kg i varje hand
    10x25kgx2
    14x20kg

Hantelrodd

12x20kgx2
    12×17,5kgx2

Sittande rodd i kabel

12x35kg
    10x45kg
    10x50kgx2

Pushdowns m raka armar

16x20kg
    14x30kgx3

Bent over row

16x20kg i varje hand
    14x30kg

Gav upp här…ont som helsike i ryggen när jag böjer mig framåt….Tips om vad man ska göra?? Kotknackare eller??
    Nåt måste göras iaf. Rätt nöjd med dom övningarna jag gjorde iaf…men besviken att jag inte kunde mer. Nästa pass blir bröst iaf..Ser fram emot de ist:p. Mycke gnäll idag men de kan ju inte alltid va på topp eller hur.
    Här e ett filmklipp från dagens slit!! Ha de gutt!!

[youtube=kvJ6tjNM0qU]

Tjenixen !!
    Här kommer gårdagens pass som innehöll bröst o lite triccar. Festade till de lite igår så har inte orkat skriva förrens nu:o hehe. Såg ut så här:

Hantelpress

12×17,5kg
    10×22,5kg
    9×27,5kgx2
    11x25kg

FU-bänk

12x30kg
    12x40kg
    10x50kg
    9x50kg

Sittande cc på bänk

12x10kg i varje hand
    12x15kgx3

Pulldowns m rephandtag

14x30kg
    12x40kg
    10x40kgx2

Frenchpress m z-stång

20x15kgx3

Hyfsat pass men fruktansvärt kvavt i gymmet …. . Hade lite småkänningar i axeln efter hantelpressen så jag tog de lite lugnare i resterande övningar. Kul att köra FU- bänk oxå… Bra mycke jobbigare än vanlig bänk:p. Idag lördag e de vila som gäller o imon blir de ben. Ha en go kväll på er!!

FU-bänk är nästan en helt annan grej än vanlig, jäkligt skön faktiskt. Såg att du dras
    med den onda ryggen. Tungt. Gör det ont när du kör ryggövningarna också? Bästa
    medicinen, och det är tråkigt jag vet, är att köra ännu lättare eller köra övningar som
    inte belastar korsryggen.

Sittande rodd med kabel är t ex en lurig övning om man har ont i ryggen. Där vet jag av
    erfarenhet att lätt och skitfin form är viktigt.

Gettodachoppa wrote:
    FU-bänk är nästan en helt annan grej än vanlig, jäkligt skön faktiskt. Såg att du dras
    med den onda ryggen. Tungt. Gör det ont när du kör ryggövningarna också? Bästa
    medicinen, och det är tråkigt jag vet, är att köra ännu lättare eller köra övningar som
    inte belastar korsryggen.

Sittande rodd med kabel är t ex en lurig övning om man har ont i ryggen. Där vet jag av
    erfarenhet att lätt och skitfin form är viktigt.

Jätteskön övning faktisk:)! Tyvärr så dras jag med ryggj-eln:(. Alla ryggövningar där jag måste böja mig framåt får jag ont av tyvärr…. Och de måste man ju i en hel del. Vet ju att jag borde köra lättare men är dålig på att lyssna på kroppen. Har haft ont så pass länge att jag har lärt mig att leva med de( o ändå inte… Ibland smärtar de för jäkligt). Ska boka in mig hos kiropraktor efter semestern o se om han kan göra nåt. Annars måste jag lägga ner vissa övningar ett tag. Rodden känns rätt bra i ryggen ja, tyckte ändå jag körde rätt lätt men inte tillräckligt tydligen:cry:
    Usch va gnälligt de blev haha.

CinaP wrote:
    Jätteskön övning faktisk:)! Tyvärr så dras jag med ryggj-eln:(. Alla ryggövningar där jag måste böja mig framåt får jag ont av tyvärr…. Och de måste man ju i en hel del. Vet ju att jag borde köra lättare men är dålig på att lyssna på kroppen. Har haft ont så pass länge att jag har lärt mig att leva med de( o ändå inte… Ibland smärtar de för jäkligt). Ska boka in mig hos kiropraktor efter semestern o se om han kan göra nåt. Annars måste jag lägga ner vissa övningar ett tag. Rodden känns rätt bra i ryggen ja, tyckte ändå jag körde rätt lätt men inte tillräckligt tydligen:cry:
    Usch va gnälligt de blev haha.

Det är inte gnälligt, tvärtom, det är bra att du uppmärksammar det så här ju.

Sälrodd ska du testa! Den är finfin.

Gettodachoppa wrote:
    Det är inte gnälligt, tvärtom, det är bra att du uppmärksammar det så här ju.

Sälrodd ska du testa! Den är finfin.

Har kollat på film där du kört den men vi har inga bra bänkar att köra de på tyvärr. Men den verkar skön.

Tjenixen!!
    Benträning stod på schemat idag men var inte jättetaggad kan jag säga. Men åkte dit o gjorde mitt jobb haha:whistle:. Tack vare min ryggjäkel så skippade jag böjarna o andra tunga övningar o bara körde LÄTT:

Bencurl ett ben i taget

12+12x10kgx2
    10+10x15kgx2
    12+12x10kg

Benspark

16x15kg
    14x30kg
    10x40kgx2
    12x30kg

Utsida ben i maskin

12x45kg
    16x55kg
    14x65kg
    16x55kg
    20x45kg

Utfall m hantlar

12,5kg i varje hand
    12+12x3set

Väldigt lätt pass som ni ser, men riktigt skönt ändå. Tror nog att de tog vart de skulle iaf:p. Skönt att åka från gymmet utan att ryggen är helt slut. Imon ska jag ge mig på stocken igen! Alltid lika kul:up:! Vi höres då!!

Gokvällen på er!!
    Körde lite axlar idag då. Hade lite känningar i vänster axel igen.. Pga hantelpressarna fredags tror jag. Så jag var lite försiktig med vissa övningar:

Stockpress

8x33kg
    6x33kg
    4x43kg
    2x48kgx2

Sittande hantelpressar

12×12,5kg
    10x15kgx3

Hantellyft åt sidan

10x10kgx4

Tvåhands lateralraise i kabel

20x10kg i varje
    16x10kg
    10x15kg
    16x10kgx2

Shrugs i maskin

16x45kg i varje hand x4

Frontplate raise

12x10kgx4

Mage: 3 olika övningar 3 set av varje

Vissa övningar nöp som sagt lite i axeln , så jag kände mig för med lite olika övningar. Körde dom som kändes bäst . Rätt ok pass annars:emo-thumb. Som en vanlig dag på jobbet typ. Varken skitbra eller skitkass:p. Imon blir de rygg iaf. Gonatt me sig!!

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.