Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 532 total)
  • Author

Mer muskler är ju alltid trevligt, men då frågar du en som tycker att en ansenlig mängd
    muskelmassa på en kvinna bara är snyggt. Det kan liksom inte bli fel enligt mig…

Titta över din fysik och se vad du kan förbättra vettja!

Sen kommer man till det gamla vanliga problemet med att försöka bygga utan att
    smacka på sig onödigt med fett. Där har jag totalt misslyckats, så för råd om det bör du
    fråga någon helt annan, hehe. :-)

Kör på om du vill bygga för sjutton. Det går ju inte över en dag så för mycket finns det ju inte någon risk att det blir. Om du nu inte får megarexi och går upp 60kg :D

Ser bra ut, kör så det ryker!

Gettodachoppa wrote:
    Mer muskler är ju alltid trevligt, men då frågar du en som tycker att en ansenlig mängd
    muskelmassa på en kvinna bara är snyggt. Det kan liksom inte bli fel enligt mig…

Titta över din fysik och se vad du kan förbättra vettja!

Sen kommer man till det gamla vanliga problemet med att försöka bygga utan att
    smacka på sig onödigt med fett. Där har jag totalt misslyckats, så för råd om det bör du
    fråga någon helt annan, hehe. :-)

Och vad är då en ”ansenlig” mängd ? Som dom flesta tjejer så är jag ju lite rädd för att bli tjock :o. Är rätt så kort oxå…men typ pumpa på med en massa proteiner o sen köra lite mer fys än jag gör nu då eller? Ni killar e ju inte så rädda för att lägga på er heller tror jag. Så då e de väl lätt att de blir en del fett oxå:p.

Gober wrote:
    Kör på om du vill bygga för sjutton. Det går ju inte över en dag så för mycket finns det ju inte någon risk att det blir. Om du nu inte får megarexi och går upp 60kg :D

Ser bra ut, kör så det ryker!

De gör de ifs inte… Men då gäller de ju o stoppa i sig rätt grejer. Måste erkänna att jag e fruktansvärt dålig på att äta ”rätt” mat:whistle:.

CinaP wrote:
    De gör de ifs inte… Men då gäller de ju o stoppa i sig rätt grejer. Måste erkänna att jag e fruktansvärt dålig på att äta ”rätt” mat:whistle:.

Ligger du på samma vikt hela tiden nu? Isåfall kan det ju räcka med en rejäl proteinshake eller ett extra mellanmål för att börja öka så sakta i vikt.

Gober wrote:
    Ligger du på samma vikt hela tiden nu? Isåfall kan det ju räcka med en rejäl proteinshake eller ett extra mellanmål för att börja öka så sakta i vikt.

Ja det gör jag! Mellan 62-63kg pendlar det. De e ju en ide faktiskt.. Tar ju inga tillskott överhuvudtaget så en shake vore ju inte fel. Får nog köpa hem lite sånt o testa.

Exakt. Utgå från dagsläget där du står ungefär stilla i vikt och börja smyga in lite mer protein…

Ansenlig mängd muskelmassa… lite svårt att beskriva nu när jag tänker på det. Men jag
    har alltid t ex diggat Pauline Nordins fysik då hon var som störst. Mycket massa, men en
    naturlig och hälsosam look. Det är ju högst individuellt det där… vad som faller en i
    smaken menar jag.

Gettodachoppa wrote:
    Exakt. Utgå från dagsläget där du står ungefär stilla i vikt och börja smyga in lite mer protein…

Ansenlig mängd muskelmassa… lite svårt att beskriva nu när jag tänker på det. Men jag
    har alltid t ex diggat Pauline Nordins fysik då hon var som störst. Mycket massa, men en
    naturlig och hälsosam look. Det är ju högst individuellt det där… vad som faller en i
    smaken menar jag.

Ok!! Låter bra ! Ska köpa lite grejer på nätet idag så får bi se vad som händer.
    Aha:p!! Då vet jag på ett ungefär vad du menar hehe.. Hon ser riktigt bra ut du!! Mycke snygg kropp!! Sån ska jag bli:D.

Gokväll på er!!
    Här kommer dagens pass då. Rygg blev de idag. Inte så långt pass som jag önskade men de får la bli nästa gång. Såg ut like this:

Latsdrag m brett handtag

14x35kg
    12x50kg
    10x60kgx2
    12x60kg

T-Bar

16x15kg
    14x30kg
    12x45kgx3

Drag bakom nacken

16×22,5kg
    12×31,5kg
    10×40,5kg
    16×31,5kg

Lowrow i kabel m rep

16x40kg
    14x50kg
    14x60kg
    14x70kgx2

Ryggresningar

12xkv+10kgx4 set

De var de hela.. Hade som sagt kört ett par övningar till. Men men.. Nästa gång som sagt. Idag börjar jag mot mitt nya mål då.

1/ Lägga på mig lite mera muskler . Utan att gå upp för mycket i vikt:o

2/ Få i mig mer protein! En shaker om dagen som extra mellanmål+ mer proteinrik mat.

3/ Börjar lite lugnt att träna inför”Fitness Five” nästa år. Behöver ha nån utmaning att träna inför nu känner jag:). Verkar kul o tufft.. Så why not.

Detta var mina mål sålänge. Vi får se vad som händer på vägen.
    Imon blir de ben iaf,så ha de gött tills dess.:up:.

Det är roligt med folk som har mål. Now let’s get started! Let’s get big ’n fit! (låter bättre när det skrivs på engelska).

Gettodachoppa wrote:
    Det är roligt med folk som har mål. Now let’s get started! Let’s get big ’n fit! (låter bättre när det skrivs på engelska).

Visste e de? Jag behöver ha ett mål iaf känner jag. Haha visst gör de:D! Japp!! Lets go!!

Kul med fitness 5 satsning!
    Lycka till ;)

EDIT:
    Bra form på filmen såg jag nu btw.

Tjohejsan på er!!
    Hade lite dålig koll på vad som stod på tur i gymmet. Skrev igår att de va ben idag.. Men nähää.. De va tuttar ju! Vilken tur hehe:o. Ben e inte lika kul tyvärr. Så här blev de:

Plan Hantelpress

14x15kg
    10×22,5kg
    8+2×27,5kg
    8+1×27,5kg drop till
    10×17,5kg gött gött :)

Flyes i maskin

16x15kg
    12x25kg
    8x30kg
    12x20kg konstig maskin… Kör nog inte den mer

Flyes i kabel liggandes på bänk

12x5kg i varje hand x4set

Cc

12x20kg i varje hand
    12x25kg
    8x30kg
    10x25kg

Pulldowns m rep

20x30kg
    14x40kg
    10x45kg
    14x40kg drop till
    12x30kg drop
    10x20kg. Ajajaj

Dips mellan bänkar

14xkv+25kg i knäet X3 set

Vilket härligt pass :emo-thumb!! Woohooo.. Hade kunnat köra på en timma till med den energin jag hade idag. Älskar såna här pass;)!! Kommer lite för sällan bara. Imon blir de kantarellplockning ist för gym. Men på fredag blire BEN.. Promise..
    Ha de gott så höres vi då!!

Gomorron på er!
    Sitter här med mitt morronkaffe o ska printa ner lite om gårdagens benpass. Känns som jag e stelopererad i ryggen och har legat på asfalt o sovit inatt haha:D. Började lite smått med träningen inför mitt nya mål Fitness Five. Såg ut så här:

Knäböj

25x20kg =stången
    10x40kgx2
    16×62,5kg ( min kroppsvikt)
    15×62,5kg
    12×62,5kg jagtrorjagdör va jobbigt:(
    43reps med lite vila förstås

Raka mark

12x40kgx3 kändes som de var 100kg minst på

Bencurl i kabel ett ben i taget

16+16x15kg
    14+14x20kgx3

Utsida ben i maskin

30x45kg
    25x55kg
    20x55kgx2

Där va de nog… Herregud va trött jag blev av detta passet. Man tror inte att de e så jobbigt att köra maxreps på låga vikter , men där fick jag så ja teg hehe. Är iaf riktigt nöjd! Trodde faktiskt inte jag skulle orka så många första gången. Men de e ju ändå lååångt borta mot vad jag behöver klara sen. De ska bli kul o se hur de går framåt. Idag blire axlar..
    Ha de gött!!

Gokvällen på sig!!
    Idag stod de axlar på schemat. Hade tänkt köra stock,men var trött i ryggen efter böjen igår så ja hoppade de. Men de blev ett tufft pass ändå:

Militärpress i smith

14x20kg
    12x30kg
    10x40kg
    8x45kg
    4x50kg PB film

Sittande hantelpressar

12x15kgx4 kan inte gå tyngre än pga axeln

Hantellyft åt sidan

12x8kg
    10x10kg
    8×12,5kgx2
    8x10kg

Hantellyft baksida axlar

12x10kgx2
    10×2,5kgx2
    8x15kg film

Baksida axlar i kabel tvåands

16x5kg
    14x10g
    10x15kgx2
    16x10kg

Lite rotatorcuffar som rehab
    och lite mage
    Jättenöjd över dagens pass:emo-thumb. Märker redan att jag har bättre ork nu när jag försöker äta bättre. Bra tryck igenom hela passet förutom att de nöp i höger axel under hantelpressarna. Men det är nog just den vinkeln som inte riktigt funkar än,men de blir bättre o bättre:D.
    Lägger ut ett litet filmklipp på mig o Stellan där vi kör div övningar från veckans pass.
    Ha en fin kväll på er!!

[youtube=5zbkshgQHFE]

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.