Hur stark kan man bli?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hur stark kan man bli?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 532 total)
  • Author

Tjohejsan på er!!
    Efter en alldeles för kort o snabb helg så har man jobbat igen då. Vart tar helgerna vägen?? Har iaf försökt fokusera på att få i mig mycket proteiner även om man stoppar i sig en hel del skräp på helgerna. Idag har jag kört ett ryggpass som jag e riktigt nöjd med :

Chins

5+6xkv
    4+6xkv
    4+6xkv. Jag suger på de här:(…

Latsdrag

14×31,5kg
    12×40,5kg
    12×49,5kgx2

Stående rodd i maskin

14x15kg på varje sida
    12x20kg
    8x25kgx2

Pulldowns m raka armar i kabel m rak stång

14x20kg
    12x25kg
    12x30kg
    12x35kg

Lowrow i kabel m rep

14x40kg
    12x50kg
    12x60kg
    12x70kg

Ryggresningar

14xkv
    12xkv+10kg x3set

Som sagt riktigt nöjd med passet:up:. (förutom chinsen)…bra kontakt hela tiden o bra flyt. Gillas!! Nästa pass blir bröst.
    Ha de så bra hörni!!

Hejsan hoppsan!!
    Skulle ha blivit ett träningspass på gymmet idag men dissade de o drog till skogs ist:whistle:. Är bland de bästa som finns att traska runt i skogen ett par timmar med dogsen. Lite träning blev de väl ändå får man hoppas. Klämde ju in en o annan böj när jag plockade kantareller:p. Och nåra goodmornings fick jag nog till oxå haha:D. Och cardio givetvis då.. 2,5 Tim var vi ute så en o annan kalori brändes de säkert . Men man får passa på för svampsäsongen e så kort.
    Ha de gött så hörs vi efter nästa pass!!

50 i militärpress alltså. Grymt bra! :emo-thumb Och är det Vintersorg som ljuder måntro? Förbannat bra musikval!

haha, kantarellplockning är fan inte för veklingar inte! :D Skönt med en skogstur. Nästa ryggpass flyger du upp när du gör chins!

Wabban wrote:
    50 i militärpress alltså. Grymt bra! :emo-thumb Och är det Vintersorg som ljuder måntro? Förbannat bra musikval!

haha, kantarellplockning är fan inte för veklingar inte! :D Skönt med en skogstur. Nästa ryggpass flyger du upp när du gör chins!

Tusen tack:D!! Ja de heter dom visst ! Okej musik men inte mitt val hehe. Trivs underbart bra i skogen. Bra för själen… De får vi hoppas.. Skyller på en dålig dag:whistle:.

Tjohej på er!!
    Här kommer ett Fitness five pass från fredagen. Maxreps i bänken som gällde. På 60% av kroppsvikten. Har lite klena handleder o fick inte med mig nåra lindor, så dom tog lite stryk. Hade nog kunnat få till några fler reps om jag haft dom . Så här såg de ut:

Bänkpress

22x20kg
    25×37,5kg ( skulle varit 38kg eg men hade inga mindre vikter)
    22×37,5kg
    20×37,5kg

Hantelpress med lite lutning

15×12,5kg
    15×17,5kgx3

Cc

15x20kg
    15x25kgx3

De var allt för nu. Går efter ett schema jag hittade i body, så jag kör lite kortare pass nu men oftare ist. Kändes ok förutom handlederna då, men riktigt jobbigt att maxreppa. Rätt slut efteråt :|. Lördag blir det armar.
    Ha de!!!

Hej hopp!!
    Här kommer även lördagens pass. Fitness five träning igen. Armar gällde de idag då. Maxreps i Bicepscurl och maxreps i dips. Jobbigt som f….n va de, men klarade fler än väntat i curlen. Så ut som följer:

Bicepscurl m rak stång

16x12kg ( lite upvärmning bara)
    21x20kg (skulle varit 18,9kg men vet inte vikterna på dom andra stängerna)
    20x20kg
    20x20kg. Jäklar vad de brände i biccarna här

Curl m hantlar

10×12,5×3

Dips

19xkv
    14xkv
    12xkv

Kändes riktigt ordenligt i armarna trots så få övningar. Curlen var ju på ca 30%av min kv då. Helt ok idag med. Har ju lång tid på mig att träna så de kan bli spännande o se vad som händer framåt. Men nu ska de svullas lite. Kräftor o paj står på menyn. Trevlig kväll på er!!

Tjena!!
    Idag var det en sån här dag…:frust::O. Inte ett dugg sugen på gym, men följde med efter lite övertalning. Ben stod på schemat o de e ju lite à och o att man e lite taggad då. Men gjorde ett försök :

Benpress

24x100kg
    15x150kg
    20x200kgx4 puuusstt

Bencurl i kabel ett ben i taget

20+20x15kg
    16+16x20kgx3set

Utsida ben i maskin

16x50kg
    16x60kg
    16x70kg
    20x60kg

Cyklade oxå i 10min + 5min på löpbandet i uppförslut.
    Ett tillägg oxå att jag cyklade hemma 35min igår kväll.

Inget pass att skriva hem om precis:o… Men bättre än inget. Bara att se fram emot nästa pass ist.
    Ha de gott sålänge!!

Tjenixen!!
    Idag var jag mer taggad för träning. Särskilt med detta ändlösa regnandet vi har så var det inget svårt val att dra dit. Axlar stod på tur:

Militärpress i smith

16x20kg
    12x30kg
    10x40kg
    3x50kg tuuunnggtt
    6x45kg
    6x45kg

Hantellyft åt sidan

20x8kgx4 satsade på många reps med mjölksyrakänning(lyckades hehe:p)

Drag till hakan m v-handtag

12x45kgx3

Tvåhandskabellyft åt sidan framåtlutad

14x5kg
    8x10kg
    14x5kgx3

Shrugs m kettlebells

20x24kg i varje hand
    15x32kgx2
    16x24kg

Axelpress i maskin

14×22,5kg
    10×31,5kg
    6×40,5kg tog helt slut här:|

Väldigt nöjd med dagens pass:up:! Kul att träna och fick bra kontakt! Belönade mig själv med pasta o skaldjursås till. Yummie!!
    Ha de gött så hörs vi!!

Gokväll!!
    Efter två elva timmars pass på jobbet var jag rätt sleten idag. Hade ingen direkt ork att åka till vanliga gymmet o slåss om maskinerna;). Så jag stack tebaks till jobbet o körde på de gymmet ist. Halva vägen att åka o folktomt… Passade mig perfekt idag trots att de inte finns så mycke att välja på när man tränar. Rygg blev de iaf:

Stångrodd

16x20kg
    14x40kgx4

Sittande rodd i maskin

14x23kg på varje. (Hemmagjorda vikter):whistle:
    10x28kgx3

Hantelrodd

10+10x19kgx4 set

Liggande omvända Flyes

10x6kg x 4set

Ryggresningar

Så många jag orkade x 4 ca 14-18st

Stående framåtlutande Hantellyft

12x8kg
    10x11kgx3

Och lite mage emellan
    Helt ok pass för att vara på jobbet. Finns inte mycke att variera på men funkar nån gång ibland:p. Kände mig nöjd när jag var klar iaf.
    After gym käket blev pastasallad med skinka o fetaost o diverse andra godsaker + en bra film te de. ”Shooter”… Mycket bra:emo-thumb. Har sett den förut, men so what. Bra filmer kan ses flera ggr.
    Ha de gött så hörs vi nästa gång.

Gokväll på er!!
    Nu har det gått någon dag sen sist. Inte bara uppdateringarna det har varit dåligt med tyvärr…även träningen:. Är inne i en lite halvdålig period just nu. Ingen energi till träning alls… Vet inte varför.. Höstdepression kanske:o… Jaja… Idag blev det ett pass iaf. Bröst blev det o lite högreppare i bänk igen. Slog mitt förra pass ,så det var jag nöjd med:

Bänkpress

25x20kg
    15x30kg
    32×37,5kg ( 60% av kv) 7 mer än sist
    27×37,5kg
    26×37,5kg NÖJD!!

Plan Hantelpress

15x15kg
    13x20kg
    12x20kg
    11x20kg

Cc

15x20kg
    15x25kg
    12x30kg
    12x30kg

Kort men bra pass!! Känner att jag har mer tryck i pressarna även om jag kör lättare än innan. Vilket e meningen just nu.. Om det beror på kosten el inte de vet jag inte. Har även gått upp 1kg sen semestern. Kan bero på de med kanske. Kändes bra idag iaf,så imon planerar jag ett benpass.
    Gonatt me er så länge:)!!

Gokvällen på er!
    Börjat känna mig lite småkrasslig,så jag vågade mig inte på benträning idag. För då svimmar man väl:o. Kräver ju lite mer av kroppen när man kör så stora muskelgrupper. Men skippa gymmet ville jag inte, så de fick bli lite armar ist. Mest biccar…:

Curl m z-stång

20x10kg
    12x20kg
    8x30kg
    6x35kg
    6x35kg
    5x35kg

Curl m hantlar

10×12,5kg
    8x15kg
    3×17,5kg (lite för tungt idag:whistle:)
    8x15kg
    7x15kg

Enhandscurl i kabel uppifrån

16+16x5kg
    10+10x10kg
    8+8x15kg
    14+14x10kg

Enhandscurl i kabel nerifrån för att pumpa ur de sista hehe

20+20x5kg x 4set gööött:up:

Dips

10xkv+7kg (alltid segt första setet)
    12xkv+7kg
    12xkv+7kg
    10xkv+7kg

De var de hela.. Kändes riktigt bra hela tiden. Bra styrka trots lite hängig o så. Härlig pump oxå förstås:p. Får väl se om skiten bryter ut el om jag tog död på det. Sover väl på saken.. Ha de gott sålänge!!

Tjena!!
    Rätt så trött o lite lagom träningsvärk i armarna sen igår, så hade jag inga förhoppningar om stordåd på gymmet idag. Planerna var lite chins o sen cardio resten av passet. Men blev inte dom jag planerade:p:

Chins utan remmar som jag annars brukar ha

7xkv
    7xkv
    7xkv
    6xkv woohooo :dance: typ PB har aldrig gjort så här många sj i varje set

Highrow i maskin överhandsgrepp

12x15kg på varje sida
    10x20kg
    6x25kg
    12x20kg

Stående rodd m rep i kabel ( uppifrån)

16x35kg
    14x45kg
    14x55kg
    12x60kg

Som ovan fast nerifrån

14x50kg
    14x60kg
    14x70kg
    14x80kg

Som sagt blev inte som jag planerade haha.. Men vad gör de.. Blev taggad när chinsen gick så bra ,så då fortsatte jag o köra på bara. Gött gött pass:up:!! De e kärlek de;)! Fler såna pass tack!!
    Belöningen hemma blev kotletter o potatisgratäng .
    Men nu e de sängen!!! Gonatt o sov gott!!

Gokvällen på er!!
    Var ju vilodag igår från gymmet men satte mig en stund på cykeln igårkväll iaf. Satte på Volbeat o skruvade upp volymen rätt rejält o körde på i 45min. Gött att ha den hemma faktiskt ifall andan faller på… O man e ju jäkligt nöjd efteråt:p. Hade tänkt o gymma idag men jobbade lite övertid på förmiddan o började 05.00. Hade hyfsat ont i ryggen när jag kom hem för jag lastade cylindrar från ett ställe till ett annat . Dom väger ca 25kg st o jag lastade om 90st. Blev ett antal böjningar framåt.. Ca 180st ;)… Så de fick bli min träning idag. Plus en skogsrunda med dogsen såklart.
    Men imon ska de nog gymmas igen.
    Ha de gött ikväll så höres vi!!

Tjenixen!!
    Vaknade tidigt idag utav blixt o dunder:huh:. Men kände mig dock riktigt utvilad,så jag skuttade upp. Var riktigt sugen på träning så jag laddade med rejäl frukost: kaffe,juice,mackor,ägg o kivi. Tänkte skaffa mig rejält med energi till passet idag som var ben. När jag öppnade dörren till gymmet så var det som att gå in i en vägg :frust:. Varmt,kvavt o totalt syrefritt… O de gick så här:

Raka mark

12x40kg
    12x50kg
    12x50kg
    12x50kg

Bencurl ett ben i taget

12+12x10kg
    12+12x15kg
    8+8x20kg
    10+10x15kg flåsade som en blåsbälg redan efter marken o svetten lackade

Utfall m hantlar

10+10×12,5kg i varje hand
    10+10×12,5kg
    10+10×12,5kg
    10+10×12,5kg

Utsida ben i maskin

16x55kg x 3set

Några set mage på pilatesboll mellan benövningarna

Sjukt jobbigt pass trots inte alltför tunga övningar:(. Fattar inte vad som hänt med ventilationen där. Huvudvärk o nästan lite illamående när jag åkte hem. Nöjd med passet ändå. Gjorde de jag hade planerat , men kunde ju varit lite mer njutningsfullt . Jaja… Öm i baken e jag iaf så de gjorde väl va de skulle:p. Bara att hoppas att nästa pass blir goare.
    Ha de gott så hörs vi!!

CinaP wrote:
    Gokvällen på er!!
    Var ju vilodag igår från gymmet men satte mig en stund på cykeln igårkväll iaf. Satte på Volbeat o skruvade upp volymen rätt rejält o körde på i 45min. Gött att ha den hemma faktiskt ifall andan faller på… O man e ju jäkligt nöjd efteråt:p. Hade tänkt o gymma idag men jobbade lite övertid på förmiddan o började 05.00. Hade hyfsat ont i ryggen när jag kom hem för jag lastade cylindrar från ett ställe till ett annat . Dom väger ca 25kg st o jag lastade om 90st. Blev ett antal böjningar framåt.. Ca 180st ;)… Så de fick bli min träning idag. Plus en skogsrunda med dogsen såklart.
    Men imon ska de nog gymmas igen.
    Ha de gött ikväll så höres vi!!

Ouff! Ganska fysiskt arbete att kånka på så mycket. Sammanlagt blir det
    ju ett par tusen kilo iaf.

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 532 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.