Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › I have a dream, nu är det dags att växa.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2012 at 11:06 #55646Anonym anvandareMember2 januari, 2012 at 11:06 #202517Anonym anvandareMember
Hallå!
Efter många om och men så togs beslutet att starta en journal här. Det första målet jag tänker uppnå i denna journal är att under detta år gå upp 10kg, som för mig är ett realistiskt mål då vågen alltid strejkat med att visa högre siffror. När det inte händer något i journalen kan ni kika in på bloggen!Lite kort fakta:
Ålder: 20.
Längd: 170cm.
Vikt: 60.5 kg.
Tränat styrke: ca 2 år som hobby.Vad jag tar i bänkpress, knäböj eller marklyft har jag ingen aning om, har aldrig testat maxat men kanske är på tiden.
Då jag aldrig tränat på en seriös nivå utan tränat de muskler jag känt för så har jag aldrig följt något speciellt schema, men har fått tag i ett jag känner kan vara en bra start att följa. Så det kommer se ut som följande:
Måndag: Axlar och triceps
Tisdag: Baksida ben och vader
Onsdag: Vila!
Torsdag: Rygg och baksida Axlar
Fredag: Framsida ben
Lördag: Bröst och biceps
Söndag: Vila!Dela gärna av er med tips och tricks och allt där emellan
2 januari, 2012 at 11:57 #202518Anonym anvandareMemberSer bra ut schemat faktiskt, däremot kör jag själv Framsida o baksida ben samma dag, och sen får ju baksida ett ”extra” pass på marklyften.
Intressant upplägg iövrigt tycker jag, ska kika in här då och då . Kommentera och se dina framgångar.
2 januari, 2012 at 14:02 #202519Anonym anvandareMemberRoligt wrote:Ser bra ut schemat faktiskt, däremot kör jag själv Framsida o baksida ben samma dag, och sen får ju baksida ett ”extra” pass på marklyften.Intressant upplägg iövrigt tycker jag, ska kika in här då och då . Kommentera och se dina framgångar.
Kanske trycker in fram och baksida ben på samma dag då Härligt att du kommer kika in framöver!
4 januari, 2012 at 18:15 #202520Anonym anvandareMemberSeg start på journalen, är hemma på besök hos morsan och farsan. Ett plus är väll att det blir mycket mat! Minus är att det inte blir någon träning.
Iallfall ligger det ett paket hemma i Umeå och väntar på mig, beställt Gainer och Jack3d. Aldrig kört med Pre-Workout men tänkte ge de en chans.
Nästa upptadering innehåller ett träningspass!
4 januari, 2012 at 23:33 #202521Anonym anvandareMemberJa, ännu ett inlägg utan ett träningspass. Dåligt men lägger upp lite mått så det kommer fram en klarare bild! Är spinkig o liten så mina cm på musklerna är pinsamt, men försöker göra detta så ärligt mot mig själ!
Måtten:
Bröst = 93cm
Höger arm = 28cm
Vänster = 28cm
Höger ben = 50cm
Vänster ben = 51cm
Höger Vad= 32cm
Vänster Vad = 32cmJa, så va de avklarat. 😮
5 januari, 2012 at 00:58 #202522Anonym anvandareMemberÄsch, tänk inte på måtten.. Dom kommer nog bli större ska du se !
Skriv gärna vad du tycker om jack3d, jag funderar nämligen själv på att köpa jack3d som min nästa pwo
Kör hårt!
5 januari, 2012 at 01:16 #202523Anonym anvandareMemberJo visst att man kan vara smal mannen, men det är också något som går att ändra på .
Se till att ladda tillräckligt med kolhydrater till träning och ät ris, kyckling eller liknande.
Eller om du verkligen vill gå upp fort i vikt så rekommenderar jag serious mass, men det är som vilken gainer som helst bara att det är ca 800-900kcal med per dosering.
Men det är bara för att komma ikapp i vikt, men inte jätte mkt muskler på vägen men det ger ju en del ändå självklart.Det är noga att äta mycket när du tränar, bara ladda upp med mat nästan tvinga i dig för att hamna på överskott, annars så äter du som du gör nu, räknar ut ”ungefär” vad de blir i kaloriväg och sedan vad du förbränner om dagen, och tar en gainer på de, så kommer du på en säker viktuppgång
5 januari, 2012 at 21:55 #202524Anonym anvandareMemberTack för tips å peppningen grabbar!
Yes, mitt omdöme av jack3d kan jag skriva Dock har jag inget att jämför med men kanske ger något iaf!
Imorn blir de bussen hem till Ume! Ska försöka dra iväg ett pass på lördag, kommer nog va trött efter buss resn imorn om jag känner mig själv :p
7 januari, 2012 at 20:09 #202525Anonym anvandareMemberFörsta passet kommer här!
Dock är det inte på schemat, utan körde det jag kände för!Bröst
Bänkpress:
60kgx6st, 60kgx6st, 60kgx6stHantelpress:
25kgx6st, 25kgx6st, 25kgx6stRygg
Marklyft:
80kgx10st, 80kgx10st, 80kgx10stLatsdrag:
40kgx6st, 40kgx6st, 40kgx6stSittande rodd:
40kgx10st, 40kgx10st, 40kgx10stKommentar:
Pga tidsbrist för en eventuellt skällande hund i lägenheten blev det ett relativt snabbt pass. En bra känsla i musklerna som tränades, tyckte det var ett skönt pass generellt sätt.Då var man igång :up:
8 januari, 2012 at 08:42 #202526Anonym anvandareMemberHejsan, kul med en ny journal. bara att kämpa på så kommer det bli kanon. Detta forum är perfekt för motivationen:emo-thumb
Jag startade min journal här förra året och började på samma vikt ungefär.
Kikar in här och följer din väg:emo-thumb
Mvh Hence8 januari, 2012 at 10:38 #202527Anonym anvandareMemberHence wrote:Hejsan, kul med en ny journal. bara att kämpa på så kommer det bli kanon. Detta forum är perfekt för motivationen:emo-thumbJag startade min journal här förra året och började på samma vikt ungefär.
Kikar in här och följer din väg:emo-thumb
Mvh HenceLitar på dig då Hence och hoppas på en bra motivation!
Roligt att höra att du kommer kika in, jag har följt din journal nästan hela tiden. :up:8 januari, 2012 at 10:47 #202528Anonym anvandareMembercivictoe wrote:Litar på dig då Hence och hoppas på en bra motivation!
Roligt att höra att du kommer kika in, jag har följt din journal nästan hela tiden. :up:Va kul att du följt min journal:) Det blir bra det här, bara fokusera på att utföra varje övning med bra teknik. Skulle jag kunna ändra i det förflutna så hade jag tränat mer teknik i början så att jag inte hade skadat mig.
Kör hårt!
9 januari, 2012 at 10:58 #202529Anonym anvandareMemberIgår vart det första passet på schemat! Axlar och triceps var det, och repsantalet denna vecka ska vara 12st.
Stående militärpress
30kgx12st
30kgx9st (Dålig vilja)
30kgx12st (Bättre vilja!)Sittande Hantelpress:
18kgx6st (På tok för tungt)
14kgx12st
14kgx10st
– Ja, axlarna var rätt mör efter militärpress. Vart ganska less.Sidolyft i CC med hantagen bakom rygg:
5kgx12st
5kgx12st
5kgx12stStång mot panna liggandes (Triceps) Namn?
15kgx12st
15kgx12st
15kgx12stPushdown med rep:
17,5kgx12st
20kgx12st
15kgx12st (Mycket bättre teknik = bättre kontakt märkte jag!)Kommentar:
Ja, inga tunga vikter man leker med. Det var rätt jobbigt för mig men kämpade på och gav mig inte! Jack3d gav ingen effekt men ska testa 2 skopor idag, Gainer intogs direkt efter passet!Ikväll laddar jag för ett baksida benpass!
9 januari, 2012 at 11:18 #202530Anonym anvandareMemberBra kämpat:emo-thumb
Enligt egen uppfattning så behöver det inte vara jätte Bamse hantlar för de ska va tungt i pressarna:) tror det är frenchpress du körde för triceps. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.