Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › I have a dream, nu är det dags att växa.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2012 at 20:53 #202576Anonym anvandareMember
Som sagt blev det ett pass idag, och kan meddela att jag ångrar inte en sekund att jag inte stannade hemma! Riktigt gött pass idag
+ = Bättre än sist
– = Sämre än sist
/ = Samma som sistBänkpress;
60kgx10st
65kgx8st
70kgx6st
75kgx1st (3 hade jag gjort lätt men körde för att känna)
+ Fyfan vad bra det gick! Kändes as bra och då är bänkpress min akilleshälLutande bänkpress med stång;
30kgx10st
40kgx10st
50kgx5st (jävla skillnad :p)
kan inte sätta betyg då de va ny övning för mig! Vingligt som attans dockHantelpress;
26kgx10st
30kgx5st (Fick nån konstig klump som kom upp i munnen, tappade koncentrationen totalt)
30kgx6st
+ hell yeah, denna gång fick 30 kapitulera!Hantel curl superset med bicepscurl i cc;
16kgx14st->35kgx15st
16kgx14st->35kgx15st
16kgx8st->35kgx10st (nu pös man som en sprucken ballong)
16kgx12st->35kgx11st
Eftersom jag inte kört såhär förrut så vill jag inte betygsätta :p Men rikligt med pump kan jag erkänna!Sittande Bicepscurl;
15kgx15st
17.5kgx9st
17.5kgx11st
+ Mycket lättare och bättre vilja än sist!Kommentar;
Underbart bra pass! Känns som man snart kan lämna 50kg i bänkpressen bakom sig, hantlarna fick jag in bästa kontakten på! Biceps gick bra alla övningar igenom och ett oerhört bra pump byggdes upp!Nu blir de pasta och kyckling för att sedan sova:P
20 februari, 2012 at 20:58 #202577Anonym anvandareMemberNjut bara njut av tiden med ökningar:up:
Kul att det går så bra, blir avis då jag inte kan bänka för tillfället pga axeln. Men de kommer väl med lite vila.Starkt pressat i hantelpressen:up: Kul att bänken ökar så snabbt
20 februari, 2012 at 21:02 #202578Anonym anvandareMemberHence wrote:Njut bara njut av tiden med ökningar:up:
Kul att det går så bra, blir avis då jag inte kan bänka för tillfället pga axeln. Men de kommer väl med lite vila.Starkt pressat i hantelpressen:up: Kul att bänken ökar så snabbt
Haha, will do! Väntar bara på en riktig käftsmäll, känns som det går oförskämt bra.
Ja, ha inte bråttomt då man faller lätt tillbaka till skador eller gör dom värre! Men håller tummarna du klarar de snart :emo-thumb
20 februari, 2012 at 21:04 #202579Anonym anvandareMembercivictoe wrote:Haha, will do! Väntar bara på en riktig käftsmäll, känns som det går oförskämt bra.Ja, ha inte bråttomt då man faller lätt tillbaka till skador eller gör dom värre! Men håller tummarna du klarar de snart :emo-thumb
Precis känner igen det där, de är bra att ta en vecka med lite lägre vikter och högre reps ibland när det går så där oförskämt bra:p Annars kan de bli en ikörning med tråkiga skador som följd.
Tack så mycket, ja längtar till bänkandet:)
20 februari, 2012 at 21:22 #202580Anonym anvandareMemberHence wrote:Precis känner igen det där, de är bra att ta en vecka med lite lägre vikter och högre reps ibland när det går så där oförskämt bra:p Annars kan de bli en ikörning med tråkiga skador som följd.Tack så mycket, ja längtar till bänkandet:)
Ska ha de i åtanke!
21 februari, 2012 at 22:06 #202581Anonym anvandareMemberIdag blev det ett köttar pass för ryggen, marklyften bjuds på lågreps.
Marklyft;
90kgx6st
100kgx6st
105kgx4st
110kgx2st
100kgx2st
90kgx6st
+ för vikterna och en stadig teknik ( enligt polarn) kändes kontrollerat och strikt trots en viktökningLatsdrag;
60kgx8st
65kgx10st
65kgx8st
65kgx6st
+ för att det gick mycket bättre på dessa vikter än sistSittande rodd:
45kgx8st
50kgx8st
55kgx6st
55kgx6st
Vilket jävla känsla, sjukt skön övningFramåtlutande sidolyft, en åt gången;
5,5kgx12st
6,7kgx8st
6,7kgx4st + 5,5kgx4stKommentar;
Ännu ett pass där jag kunde öka vikterna, men det är iofs mycket lägre reps antal. Men det boostar självförtroendet23 februari, 2012 at 22:04 #202582Anonym anvandareMemberOckså sitter man här igen, dagen innan tenta med världens ångest och kört ett skönt pass. Idag blev det axlar och triceps.
Stående militärpress;
40kgx10st
45kgx8st
45kgx6st
45kgx6st + 40kgx2st
+ Kändes tungt, tills jag insåg att jag hade höjt från 42.5kg som jag körde sist de va axlar. Kul med en ökning, dock skulle jag nog kört 42,5 nu också och fokuserat på mer reps..Hantelpress;
22.5kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
+ Klarade 10reps på alla set, dags att höja!Sidolyft i cc bakom rygg;
7.5kgx12st
10kgx10st
12,5kgx10st
15kgx8st
+ För att det gick lätt att höja vikterna på denna övning idagFrenchpress;
20kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
+ för höjning av vikt och det magiska trycket som kom efter setenPushdown med rep;
35kgx10st
37.5kgx10st
40kgx10st
40kgx8st
+ höjning av vikt och ännu mera tryckSmal bänk;
50kgx8st
50kgx9st
50kgx7st
50kgx7st
– tyckte det inte stämde idag, inget tryck eller någon skön känsla allsKommentar;
Trots + på de flesta övningarna känner jag mig ändå lite skeptisk. Känns som jag kunde gjort något bättre men kan inte sätta ord på det, menmnen det kändes att man tränade iallafallNu blir det ett försök till att sova för imorgon avverka 2st tentor, roligare saker kan man ägna sig åt på en fredag..
25 februari, 2012 at 16:32 #202583Anonym anvandareMemberIdag klev man på vecka 6 för schemats program, återstår 4 veckor sedan tänkte jag börja med några veckor tungt med låga reps för att sedam byta till några veckor med lättare vikter och högre reps. Men det kommer sen som sagt, åter till det som är nutid.
Som sagt, vecka 6 på schema och tanken är 4setx10reps.
Bänkpress;
60kgx10st
60kgx10st
60kgx9st
60kgx7st
– nää, kändes inte så bra idag.Hantelpress;
24kgx10st
26kgx7st
24kgx10st
24kgx8st
– nja, det kändes inte så dåligt. Men inte tillräckligt för + idagSned Hantelpress;
18kgx10st
18kgx10st
18kgx10st
18kgx10st
+ för att jag klarade 10reps på alla trots jag kände mig tömd när jag nådde 8reps.Sittande Bicepscurl;
15kgx10st
17.5kgx10st
17.5kgx10st
17.5kgx5st + 12.5kgx5st
+ för att vikterna var helt okej och fick ett otroligt tryck!Stående Hantelcurl;
12.5kgx10st
12.5kgx10st
15kgx10st
17.5kgx8st
/ skulle stannat på 15, ingen ökning. Ska nog kolla teknikenStående Vadpress;
70kgx10st DROP -> 40kgx10st
70kgx9st DROP -> 40kgx7st
70kgx9st DROP -> 40kgx6st
70kgx6st DROP -> 40kgx6st
70kgx5st DROP -> 40kgx8st
+ kunde knappt gå efter detta!Kommentar;
Detta var ett bra exempel på ”dåligt med mat blir ett dåligt pass”. Saknade det där lilla extra för att pressa mig själv till max, men iallafall blev det ett bra tryck i musklerna. Körde extra vader för måste få mer volym på dom.Räkna med att vikterna sänks då jag förmodligen kommer börja träna själv utan träningskompis. ”De som inte visar respekt förtjänar inte respekt”.. Iallafall så kommer jag fortfarande pressa mig skälv men aldrig gå till fail!
Imorgon är det invägning, och jag tror jag gått ner i vikt. Hur mycket det blir ska bli spännande, iallafall har jag en liten plan för viktökningen och om denna funkar så avslöjar jag den framöver :emo-thumb
26 februari, 2012 at 08:51 #202584Anonym anvandareMemberSöndag = invägning!
Aktuell vikt = 62;8 kg.Ja de va ju inte så farligt. Men ska jag upp i vikt måste jag sluta med denna snåla kosten. Bara börja trycka i sig käk!
Idag nalkas de framsida lår+mage!
26 februari, 2012 at 09:15 #202585Anonym anvandareMemberVet inte vad som har hänt mellan dig och din kompis, men jag känner igen det som fan… Har blivit så trött på att folk som man tror sig ska kunna lita på bara sviker eller inte engagerar sig för 5öre.
Jag kör nästan alltid själv nu (lite trist när man ska bänka eller vill köra mycket till failure måste jag erkänna), men annars så är det så jädra fint. Kommer ner till gymmet riktigt laddad med uppsatta små mål över övningar, reps och set. Självklart med musik på högsta volym i öronen. :buttrock: Det låter lite konstigt kanske men jag försöker tagga mig själv till att bli riktigt hetsig och arg/irriterad redan innan gymmet, försöker komma in i ett tunnelseende där jag bara fokuserar på vad jag ska göra på gymmet, jag lägger ingen energi på att gå runt och hälsa på varenda person i lokalen / stå och kallprata mellan seten (Antar att jag kan anses som sjukt osocial/otrevlig/mycket annat sånt. Men på gymmet vill jag göra det jag ska, jag går ju inte ner till gymmet för att umgås?! Det kan man göra över en fika..). Det här med din polare är ju lite tråkigt, men trots allt så är det ändå DU som ska ta dig ner till gymmet, det är DU som ska lyfta den där hantelj*veln, det är DU som ska sköta kosten, det är DU som ska få resultaten, det är DU som ska kunna kolla dig i spegeln och vara nöjd över vad du åstakommit, och allt det här är pga DIG, inte din polare..
Ensam är stark! You go girl :devil:
26 februari, 2012 at 13:39 #202586Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Vet inte vad som har hänt mellan dig och din kompis, men jag känner igen det som fan… Har blivit så trött på att folk som man tror sig ska kunna lita på bara sviker eller inte engagerar sig för 5öre.Jag kör nästan alltid själv nu (lite trist när man ska bänka eller vill köra mycket till failure måste jag erkänna), men annars så är det så jädra fint. Kommer ner till gymmet riktigt laddad med uppsatta små mål över övningar, reps och set. Självklart med musik på högsta volym i öronen. :buttrock: Det låter lite konstigt kanske men jag försöker tagga mig själv till att bli riktigt hetsig och arg/irriterad redan innan gymmet, försöker komma in i ett tunnelseende där jag bara fokuserar på vad jag ska göra på gymmet, jag lägger ingen energi på att gå runt och hälsa på varenda person i lokalen / stå och kallprata mellan seten (Antar att jag kan anses som sjukt osocial/otrevlig/mycket annat sånt. Men på gymmet vill jag göra det jag ska, jag går ju inte ner till gymmet för att umgås?! Det kan man göra över en fika..). Det här med din polare är ju lite tråkigt, men trots allt så är det ändå DU som ska ta dig ner till gymmet, det är DU som ska lyfta den där hantelj*veln, det är DU som ska sköta kosten, det är DU som ska få resultaten, det är DU som ska kunna kolla dig i spegeln och vara nöjd över vad du åstakommit, och allt det här är pga DIG, inte din polare..
Ensam är stark! You go girl :devil:
Sanningen när den är som bäst :emo-thumb
Ska kötta på ännu hårdare och bättre, som du sa så är de min träning osv Gött med peppande ord!26 februari, 2012 at 16:47 #202587Anonym anvandareMemberSådär ja, då är man hemma efter ett riktigt skönt benpass!
Box-böj;
50kgx10st
70kgx10st
70kgx10st
70kgx10st
+ Tekniken börjar sitta bättre, liknar mer knäböj än good mornings nuLiggande benpress;
130kgx10st
160kgx10st
160kgx10st
160kgx10st
+Vilket jääävla tryck!!Leg extension;
55kgx10st
55kgx10st
50kgx10st
50kgx10st
/ Fick sänka för att verkligen nå toppen och sträcka ut benen totalt, började må lite illla efte andra setet men körde på ändå.Kommentar;
Otroligt skönt pass där kontakten var maximal! Enda negativa var väll att jag inte körde Hacklift, men kände att benen var slut så körde lite Bål-träning efter det.Imorgon vila, tisdag blir det ett tidigt rygg-pass! :up:
26 februari, 2012 at 17:36 #202588Anonym anvandareMembercivictoe wrote:Hantelpress;
22.5kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
22.5kgx10st
+ Klarade 10reps på alla set, dags att höja!Har inte liten fundering..
När du kör på detta sätt, slutar du på 10 reps på första setten fast du skulle orka fler? eller?
Om jag kör hantelpress och orkar typ just och pass 10 reps, andra settet stannar då på typ 6-7 reps, hoppas du förstår hur jag menar:)26 februari, 2012 at 18:32 #202589Anonym anvandareMemberbellman wrote:Har inte liten fundering..
När du kör på detta sätt, slutar du på 10 reps på första setten fast du skulle orka fler? eller?
Om jag kör hantelpress och orkar typ just och pass 10 reps, andra settet stannar då på typ 6-7 reps, hoppas du förstår hur jag menar:)Precis, slutar på 10reps första setet trots att jag skulle klämma iväg 4-5st till. Men det är ändå en vikt då jag får ta i lite på, sedan blir de tyngre för varje set som går för mig :p Men nu när jag klarat 10repsx4set på en vikt så blir det att höja nästa pass för att klara en tyngre vikt antalrepsx4set. Repsantalet varierar när jag följer detta schema, tror nästa vecka är 8reps.
Hoppas det blev lite klarare
26 februari, 2012 at 21:50 #202590Anonym anvandareMembercivictoe wrote:Precis, slutar på 10reps första setet trots att jag skulle klämma iväg 4-5st till. Men det är ändå en vikt då jag får ta i lite på, sedan blir de tyngre för varje set som går för mig :p Men nu när jag klarat 10repsx4set på en vikt så blir det att höja nästa pass för att klara en tyngre vikt antalrepsx4set. Repsantalet varierar när jag följer detta schema, tror nästa vecka är 8reps.Hoppas det blev lite klarare
Okej, tack för svaret!
Hur tycker du att det fungerar att köra på detta sättet? Bra kontakt? Pump?
Tacksam för svar:) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.