I vinter ska det växas!

Home Forums Seriösa träningsjournaler I vinter ska det växas!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 3,533 total)
  • Author
    Undertaker wrote:
    Alltid fritt! Har aldrig prövat i smith… Tror det blir fel rörelsebana så det ”dödar” axellederna…

Hur så?

okej.. näe ja bara undrade.. du var stark i bänken för att väga så lite.. riktigt bra måste ja säga.. fortsätt så :emo-thumb

junioren wrote:
    okej.. näe ja bara undrade.. du var stark i bänken för att väga så lite.. riktigt bra måste ja säga.. fortsätt så :emo-thumb

Tack! Idag var jag dock långt ifrån stark, men det går bättre varje gång!
    Hade tänkt lyfta 140kg i bänk före jul, men de hä burnout grejen satte stopp för det! får lägga det som mål till sommarn istället och 150kg till nästa jul!

erica81 wrote:
    Vad trevligt att hitta folk från hemtrakterna! :emo-thumb

Nästan iaf.
    Brosan e vasabo härefter och jag har tidigare rört mej ganska mycket i vasa!
    Men nu är det Jeppis som gäller!! :D

20.01.2008

Började dagen med en 40min promenad med hunden
    Sen blev det gymmet kl. 16

Rygg

Latsdrag:
    15x50kg
    15x50kg
    12x80kg
    8x100kg (hjälp på 2 sista)

Marklyft:
    ?x60kg
    12x100kg
    3x140kg

Av någon orsak får jag väldigt sjukt i övre delen av magen då jag lyfter marklyft, tungt och med bälte.. Har provat med olika bredd på bälten men det blir alltid samma resultat. Utan bälte tar det inte sjukt! Nån som har någon idé hur jag ska slippa detta så jag kan dra tungt i marklyft??
    Vill helst inte dra utan bälte med mer än 100kg på stången..

Stångrodd:
    15x60kg
    10x80kg
    20x60kg

Biceps

Skivstångscurl:
    12x40kg
    6x60kg
    6x60kg

Hantelcurl:
    15x11kg
    6x26kg
    2x31kg
    4x26kg

Scottcurl:
    6x40kg
    5x40kg
    4x40kg +5st med hjälp (ååååååh vilken otrolig pump i biceps!!)

Riktigt bra pass,:up: förutom då att marklyftandet inte blir till nåt!
    Efter passet blev det 1h cardio… Snöskottning på gården!
    Som vanligt lämnade grannarna allt åt mej…:evil:

Får man fråga hur dit matschema ser ut? vad äter du ? när äter du ? :D

Annars mycket imponerande! :D

Sebastian Gill wrote:
    Får man fråga hur dit matschema ser ut? vad äter du ? när äter du ? :D

Annars mycket imponerande! :D

Matchemat varierar ganska mycket!
    Försöker äta så mycket olika maträtter som möjligt, för att inte bli trött på att äta :D Men mycket pasta och kyckling i olika former blir det! och massor med tonfisk!
    Försöker äta med 2-3h mellan och relativt små portioner med mycket protein.
    Ligger på ca. 3500kcal per dag nu, och runt 180g protein om dan.
    Har gått upp 2kg i vikt nu på en vecka med denna ”diet”.
    Ska köra på samma i 2-3v till och komma upp till 67-68kg morgonvikt, och sen ska jag minska till ca. 3000kcal så inte vikten ökar för snabbt.
    Gick ju ner från 68kg till 61kg i höstas tack vare en burnout, så nu försöker jag få upp vikten till samma ungefär så snabbt som möjligt, sen blir det mera stabil kost så att inte kroppsformen förstörs helt!

Nu blir det en massadrink på 1200kcal å sen ska jag ställa mej på skidorna för första gången på några år! Har ett par nyligen inköpta som är oprövade då snön inte hållits tidigare i vinter… :D

Dagens träning:
    – 40 min promenad med hunden.
    – 5km klassisk skidåkning på ca 25min (i princip blev det rygg, mag och tricepsträning) Min personliga skidvallare misslyckades totalt så jag hade inget fäste alls! 👿
    Första gången i spåret på ca 3år och det kändes skönt!
    Blir nog en held del ”korta” skidturer i vinter!!

Om jag orkar far jag till gymmet 19.30 och träna triceps och mage, men får nu se!

själv har ja hört att det tar bättre om man kör utan bälte! visserligen har det kanske sin gräns men 140 kg utan bälte är nog inga problem! :)

kiRRe wrote:
    själv har ja hört att det tar bättre om man kör utan bälte! visserligen har det kanske sin gräns men 140 kg utan bälte är nog inga problem! :)

Härligt!
    Tack!
    Nästa ryggpass ska det dras utan bälte! :up:

Undertaker wrote:
    Matchemat varierar ganska mycket!
    Försöker äta så mycket olika maträtter som möjligt, för att inte bli trött på att äta :D Men mycket pasta och kyckling i olika former blir det! och massor med tonfisk!
    Försöker äta med 2-3h mellan och relativt små portioner med mycket protein.
    Ligger på ca. 3500kcal per dag nu, och runt 180g protein om dan.
    Har gått upp 2kg i vikt nu på en vecka med denna ”diet”.
    Ska köra på samma i 2-3v till och komma upp till 67-68kg morgonvikt, och sen ska jag minska till ca. 3000kcal så inte vikten ökar för snabbt.
    Gick ju ner från 68kg till 61kg i höstas tack vare en burnout, så nu försöker jag få upp vikten till samma ungefär så snabbt som möjligt, sen blir det mera stabil kost så att inte kroppsformen förstörs helt!

Nu blir det en massadrink på 1200kcal å sen ska jag ställa mej på skidorna för första gången på några år! Har ett par nyligen inköpta som är oprövade då snön inte hållits tidigare i vinter… :D

Okej. får väl tästa lika dant. Själv är man lite slarvig med att hålla reda på hur mycket kcal man slänger i sig. väger 91kr och är 17 år. vill hälst gå ner i vikt ;D
    Jag äter ca vart 3:e timme. btw vad tar du innan träning? vanlig mat eller bara en schake? hur länge väntar du med att träna efter du har ätit? :|

Sebastian Gill wrote:
    Okej. får väl tästa lika dant. Själv är man lite slarvig med att hålla reda på hur mycket kcal man slänger i sig. väger 91kr och är 17 år. vill hälst gå ner i vikt ;D
    Jag äter ca vart 3:e timme. btw vad tar du innan träning? vanlig mat eller bara en schake? hur länge väntar du med att träna efter du har ätit? :|

Beror på vad jag ska träna!
    Före ben och ryggträning brukar jag äta ca. 2h före, annars 1-1,5h
    Och vanlig mat oftast. ibland om det blir bråttom blir det en proteindrink eller en tonfiskburk eller liknande!
    Och ofta kaffe!!

Sebastian Gill wrote:

Alltså du ska ju inte äta som jag om du vill gå ner i vikt! :nono:Jag äter ju så mycket jag får i mej för att gå upp i vikt!!

Blir triceps och mage om en timme, kom på att jag inte hinner träna imorgon eller på onsdag… Imorgon blir det en skidtur om vädret tillåter!

Undertaker wrote:
    Alltså du ska ju inte äta som jag om du vill gå ner i vikt! :nono:Jag äter ju så mycket jag får i mej för att gå upp i vikt!!

Blir triceps och mage om en timme, kom på att jag inte hinner träna imorgon eller på onsdag… Imorgon blir det en skidtur om vädret tillåter!

jag kan säga dej att jag inte äter lite, därimot tills jag nästan spyr :D
    men du vet vill ändå bränna lite fett samtidigt, har försökt att börja röra på mej :D

21.01.2008

Triceps

Pushdown:
    10x30kg
    10x40kg
    5x45kg (höll på att flyga iväg här, hälarna hölls inte i marken, för lite massa…:evil:)
    12x40kg

Liggande tricepspress:
    15x30kg
    10x40kg
    (5+3)x50kg (kompisen hjälpte med några gram på 3 sista.)
    5x50kg (här sku det ha gått 2-3 till själv, men som vanligt börja nacken jävlas!! :evil:)

Förra vintern låste den sej med ca 1 månads mellanrum, men nu iom. att jag strechat mycket bättre fick jag själv åtgärdat det, utan att behöva fara till nån expert. Strechingen lindrar tydligen detta problem! Ska fortsätta strecha nacken dagligen. Blev 2st muskelavslappnande + 2st värkmedicin + Icepower då jag kom hem..

En arms hantelpress:
    12x11kg
    12x11kg
    12x11kg

Kunde inte köra tyngre pga. den styva nacken…

Fan så bra tryck tills nacken låste sej lite!
    Nå, nästa gång blir det fransk press med mindre vikter… 50kg är ju bara 15kg mindre än min kroppsvikt…
    Blir skittunga dips som gäller istället…
    Paus i 2 dagar nu, å sen kanske ben…

Ja, så sket jag i magträningen då nacken förstörde motivationen….

Idag blev det knappt 4000kcal.
    Skulle antagligen ha legat runt 4500kcal om inte nacken jävlats, blev illamående så det ha inte riktigt smakat med mat ikväll. Imorgon blir det nog paus med allt! Ska låta nacken vila, och bara promenera med hunden och äta.
    På onsdag ska jag på skolning, så då blir det ingen motion alls. På torsdag tänkte jag skida 6-8km på dan och sen träna ben på kvällen, om nu nacken tillåter det. Men det känns som om det kommer att bli bra redan imorgon!

ääh, jag blev så snål så det blev en portion plättar med vaniljglass!! Smaskens!
    Så nog blev det närmare 4500kcal idag iaf. :D

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 3,533 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.