Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › I’m a benchpresser yes I am! Bamsebänkar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 februari, 2011 at 18:42 #272021Anonym anvandareMember
Äntligen börjar det kännas bättre i axeln. Det känns rätt rejält de två första seten när man kommit upp på arbetsseten men sedan släpper det när man blivit riktigt varm. O det känns ju inte som det blir förvärrat av passen heller. Men det blir lite lättare pass nästa lördag också och inget under veckan innan tröjan åker på igen…
Bänkpress
6×6 132,5 kg alla med stopp.Puschdown
1×6 50 kg
1×6 60 kg
1×21 60 kg. Blev lite av tävling idag igen. Kompisarna gjorde 16 och 18… Så..Framåtlutande hantellyft åt sidan
3×12Avslutade med bastu och kanske inte det bästa efter ett pass. Öl, vin, ost och ölkorv…*rolleyes*
2 mars, 2011 at 21:46 #272022Anonym anvandareMemberIdag blev det ett pass med rygg, axlar o lite biceps…
Åkte på nackspärr förra passet och det har inte släppt riktigt ännu. Måste vara att gubbkroppen börjar protestera eller något. Är det inte ont i axlar så är det ont i bröst eller t.o.m nackspärr. Tufft att bli gammal…
Blev iaf. väldigt intensivt pass med moderata vikter t.o.m för att vara mig, men jäklar vilken pump jag fick.Hantellyft åt sidan+framåt+bakåt
4×12Breda latsdrag
3×8Hantelrodd
3×8Crunches+ryggresningar
3×12Facepulls+hantelcurl
3×12+10Rotatorcuff
4×12Var tvungen att hälsa på bänkpressen så jag håller mig på god fot med den inför lördagens pass. 3 reps på stången o det gick ju riktigt bra.
Känns som axeln är ännu bättre så nu länktar jag till lördag.
5 mars, 2011 at 18:34 #272023Anonym anvandareMemberÄNTLIGEN! Första passet på över 2 månader som axeln kändes ok i. Visst, helt ok är den inte men jag kunde iaf driva på stången bra utan att bli hämmad av axeln.
Vilar ev från bänken till nästa lördag men sedan blir det tröjträning igen…Bänkpress
5×5 140 kg. Alla med stop och skaplig marginal. 4×4 på 147,5 nästa veckaFrench press, hantel
1×6 32kg
1×6 42kg
2×6 47kgPuschdown
1×6 45kg
1×6 50kg
2×6 55kgNu blir det hockey på datorn. Heja AIK!
11 mars, 2011 at 18:53 #272024Anonym anvandareMemberKörde ett lätt pass i onsdags. Var grymt sugen på att känna på bänken men jag höll mig så axeln fick vila lite. Blev ett intensivt pass då det nalkades hockey på tv…
Körde rätt lätt och hade focus på kontakt.Hantellyft åt sidan+framåt+bakåt
12+12+12×4Latsdrag
4×8 70kgHantelrodd
3×8 22kgChrunches+bellyback
12+12×3facepulls+rotatorcuff
10+12×3hantelcurl
4×10Ett snabbt rehabpass men jag fick en grym pump…
På lördag bänk och så kommer det en jeppe och ska göra ett reportage om oss från Bollnäs Nytt. Jon Larsson hete han visst…:emo-thumb Kul!!
13 mars, 2011 at 20:23 #272025Anonym anvandareMemberÄnnu ett steg mot en hel kropp. Just ingen smärta alls nu utan mer att det känns stelt i bröst/axel men det släpper efter ett par set…
Så jäkla skönt! Smyger lite i pressfasen ännu för att inte riskera att det blir sämre och kör med lite marginal.Bänkpress
4×4 150kg. Alla med stopp.Puschdown
4×6 60kgVäldigt långt pass med få övningar idag. Var en kille med som ska göra ett reportage om oss i en lokaltidning så det blev som det blev…
Nästa lördag åker nog tröjan på också.13 mars, 2011 at 21:24 #272026Anonym anvandareMemberRiktigt intressant journal:)
Har du kommit till rätta med problemet med fötterna? Jag drabbas själv av samma sak så fort jag ska försöka mig på en lite proffsig brygga – tappar stabilitet från fötterna. Har du något bra tips på hur man kommer till rätta med skiten får du gärna dela med dig:emo-thumb
16 mars, 2011 at 18:44 #272027Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Riktigt intressant journal:)Har du kommit till rätta med problemet med fötterna? Jag drabbas själv av samma sak så fort jag ska försöka mig på en lite proffsig brygga – tappar stabilitet från fötterna. Har du något bra tips på hur man kommer till rätta med skiten får du gärna dela med dig:emo-thumb
Tack för det Andreas. Kul att du kikar in här ”hos mig”…
Jo då det har blivit bättre faktiskt. Har stretchat höftböjarna och vaderna en del och införskaffat ett par riktiga lyftardojor med bred sula. Så nu får jag i fötterna ok. Självklart sitter en hel del i att vara smidig i höftböjare och vader för att få i foten ordentligt när man bryggar. Men även ljumskarna så att inte knäna vill åka inåt då att utsidan av foten ”släpper”.
O så då ett par riktiga skor med platt, hård och bred sula underlättar förstårs. Gärna med lite klack…
Hoppas något av detta kan vara till hjälp med ditt problem.
Kör hårt!
16 mars, 2011 at 19:59 #272028Anonym anvandareMemberBlev liksom förra veckan ett väldigt intensivt pass med moderata vikter för axlar, lrygg och lite biceps. De här passen har varit mumma för slitna axlar känner jag…
Hantelyft framåt + åt sidan + bakåt
2×12Stående stångrodd axlar
4×10Stångrodd baksida axlar
4×10Hantelrodd + hantelcurl
4×8Latsdrag
2×10Rackarns vilken pump efter latsdraget… Kändes kanonfint i axlarna efter det här passet. Hoppas det känns lika bra när det ska bänkas på lördag också nu då. Ska bli riktigt skoj.
några 3or på 157,5 är planen…17 mars, 2011 at 22:27 #272029Anonym anvandareMemberBamse wrote:Tack för det Andreas. Kul att du kikar in här ”hos mig”…Jo då det har blivit bättre faktiskt. Har stretchat höftböjarna och vaderna en del och införskaffat ett par riktiga lyftardojor med bred sula. Så nu får jag i fötterna ok. Självklart sitter en hel del i att vara smidig i höftböjare och vader för att få i foten ordentligt när man bryggar. Men även ljumskarna så att inte knäna vill åka inåt då att utsidan av foten ”släpper”.
O så då ett par riktiga skor med platt, hård och bred sula underlättar förstårs. Gärna med lite klack…
Hoppas något av detta kan vara till hjälp med ditt problem.
Kör hårt!
Väldigt bra tips – ska se om jag inte kan ta tag lite i stretchingen:) I vanliga fall brukar jag tycka att det är för trist, men om det ligger några bänkpresskilon extra i potten kanske man orkar;)
19 mars, 2011 at 19:03 #272030Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Väldigt bra tips – ska se om jag inte kan ta tag lite i stretchingen:) I vanliga fall brukar jag tycka att det är för trist, men om det ligger några bänkpresskilon extra i potten kanske man orkar;)Mmm… Ligger inte direkt i topp på min lista i skojiga saker att göra på ett gym heller men vad gör man…
19 mars, 2011 at 19:03 #272031Anonym anvandareMemberGÖTT; GÖTT; GÖTT! Första passet sedan före julas som det gick att bänka helt utan smärta! Så jäkla skönt…
Nästa steg är lite tröjträning också nu då. Får se hur kroppen känns efter helgen. Ev blir det lite tröja under veckan, annars åker den på till nästa lördag.Bänkpress
1×3 140 kg
1×3 150 kg
3×3 157,5 kg. Första utan stopp, andra med stopp med lite hjälp på 3an, tredje med stopp och rätt ok fart på alla.
Kände efter lite för mycket på andra settet. Sitter i huvudet att det ska smärta när man pressar på… Men sista settet kändes iaf. bra.Puschdown
5×6 60 kg. Lätta fina med fartStående hantelrodd
4×10 32 kgOtroligt skönt pass! Fast jag känner mig otroligt klen utan tröja nu för tiden… Fast det går ju desto bättre med tröja på istället och det är det viktiga. Blir nästan som två olika övningar…
Studenternas i Uppsala imorgon! Heja Bollnäs!!!!
22 mars, 2011 at 21:45 #272032Anonym anvandareMemberYtterligare ett lättare axel, bröst o bic pass med riktigt hög intensitet. Var riktigt sugen på ett tröjpass i bänken men kände mig aningen sliten i ena bröstet sedan förra passet och så hade jag ingen lekkamrat som skulle köra heller så… Bänken får vila till lördag.
Hantellyft åt sidan + bakåt + framåt
4×12Hantelrodd
4×8Facepulls + rotatorcuff
4×10+12Latsdrag
3×10Hantelcurl
4×10Avslutade med att känna lite på stången i bänken samt stretch av vader, höftböjare och ljumskar…
På lördag blir det ev någon tvåa utan tröja och så lite klosbänk.
22 mars, 2011 at 22:54 #272033Anonym anvandareMemberDina bänkar är inte att leka med alltså ”apotekarn” har SL klubben i bollnäs egen lokal eller vars tränar ni ?
26 mars, 2011 at 19:01 #272034Anonym anvandareMemberLowgrein wrote:Dina bänkar är inte att leka med alltså ”apotekarn” har SL klubben i bollnäs egen lokal eller vars tränar ni ?Vi kör ute på Ren hos Benny Engberg. Friscordia.
Vi har hjälpt han att ställa i ordning gymmet där så det är riktigt bra!26 mars, 2011 at 19:05 #272035Anonym anvandareMemberHelt ok i axeln nu men istället kände jag mig sliten i bröstet trots att det var en vecka sedan förra bänkpasset… Gubbkroppen pallar inte av några vikter tror jag. Kändes ändå rätt ok när man väl blivit varm.
Bänkpress
1×2 130kg
1×1 140 kg
1×1 150 kg
2×1 160 kg. Var först på andra singeln på 60 det kändes riktigt ok…Bänkpress med tröja
1×2 190 kg 12 cm kloss
1×2 210 kg 12 cm kloss
1×2 220 kg 12 cm koss
2×2 230 kg 12 cm kloss. Film
1×1 220 kg 4 cm kloss.Första tröjpasset på väldigt länge nu. Gick rätt lätt nu så får jag öka på lite eftersom närmare tävlingen. Kändes kanonbra iaf!!
230
[youtube=O4yxUeBcFXg] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.