jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 470 total)
  • Author
    LyftarBruden wrote:
    Har du inga bilder? :)

Riktigt dåligt med det, har inte en bra kamera som fungerar.. Men det kommer snart :)

jag ser att du är från tumba. tränar du på tumba träningscenter måntro?

marcusb wrote:
    jag ser att du är från tumba. tränar du på tumba träningscenter måntro?

Ja det är jag :) Nej faktiskt inte, har många kompisar som tränar där dock. Jag tränar på gymline vid Alfalaval :)

Tränar du där?

Ingen thaiboxning idag. Har fortfarande träningsvärk i mina ben sen måndagens träning och vill vara fräsch på mitt första benpass på mer än en månad imorgon! riktigt taggad och kan knappt vänta tills mina ben vant sig vid träning igen och jag kan börja köra seriöst igen, både gym och thaiboxning.

En annan anledning till att jag inte går idag är att vi hade mjölksyreträning på skolans idrott idag, mindre skönt.

Dagens kost har inte varit den bästa, främst för att jag missade frukosten pågrund utav att jag försov mig. Men jag lägga upp den ändå.

11.40 Normalstor portion pytt i panna + 4 glas lättmjölk
    16.15 1 dl whey fx
    18.00 benfria fläskkotletter (runt 300g) med pommes och currysås + 1L mellanmjölk
    Snart 1L mjölk, 2 dl havre och 1 dl whey fx

Simig wrote:
    Ingen thaiboxning idag. Har fortfarande träningsvärk i mina ben sen måndagens träning och vill vara fräsch på mitt första benpass på mer än en månad imorgon! riktigt taggad och kan knappt vänta tills mina ben vant sig vid träning igen och jag kan börja köra seriöst igen, både gym och thaiboxning.

En annan anledning till att jag inte går idag är att vi hade mjölksyreträning på skolans idrott idag, mindre skönt.

Dagens kost har inte varit den bästa, främst för att jag missade frukosten pågrund utav att jag försov mig. Men jag lägga upp den ändå.

11.40 Normalstor portion pytt i panna + 4 glas lättmjölk
    16.15 1 dl whey fx
    18.00 benfria fläskkotletter (runt 300g) med pommes och currysås + 1L mellanmjölk
    Snart 1L mjölk, 2 dl havre och 1 dl whey fx

Oh, det känns som en ganska tung lucka mellan 11.40 och 18.00 med tanke på att du bara dragit i dig en dl protte.
    Vart du inte hungrig som en varg?

Albin wrote:
    Oh, det känns som en ganska tung lucka mellan 11.40 och 18.00 med tanke på att du bara dragit i dig en dl protte.
    Vart du inte hungrig som en varg?

Jo faktiskt, men märkte inte riktigt av hungern förens jag kom hem.. Haft mycket annat att tänka på. Jag klarar mig förövrigt ganska länge utan mat utan att egentligen känna av det, brukar vara ”jag” som måste säga till mig själv att äta, inte tvärtom.

Knäböj
    6 x 80kg
    5 x 80kg
    4 x 80kg
    4 x 80kg

Utfall med hantlar reps = varje ben
    6 x 20kg
    6 x 25kg PB

Bensparksmaskin
    12 x 50kg
    11 x 50kg
    11 x 45kg
    9 x 45kg
    Brutal kontakt! Riktigt strikt och stopp 1 sec uppe

Sittande lårcurlsmaskin
    6 x 80kg PB(fullt magasin)
    5 + 3 x 75kg
    dropset
    70kg -> 50kg

Stående vadpress
    13 x 75kg
    12 x 75kg
    12 x 75kg
    11 x 70kg

Betyg:10/10
    Kommentar:Hej, jag kommer inte kunna gå imorgon :). Mitt första benpass på mer än en månad, fyfan va bra det kändes! har inte tappat någon styrka alls, otroligt skönt! Jag fixade till och med 2 PB’s, grymt jävla nöjd!

Bra pass!:emo-thumb

Ja det var underbart! :D

Kan lägga upp dagens kost, bara för att jag e så glad över att mitt älskade Djurgården leder i första final matchen med 4-2 (FAN NU GJORDE DOM MÅL, 4-3, men vi tar det!) :yahoo:

08.30 2 dl havregryn, 1 dl whey fx med 0,5 liter mellanmjölk
    11.00 köttfärssås med spaghetti (åt typ ingenting, klarar inte av skolans mat..) + 5 glas lättmjölk
    17.00 2 dl havregryn, 1 msk jordnötssmör, 1 dl whey FX + 0,5l mellanmjölk
    20.00 1 dl whey FX
    21.30 köttfärssås (runt 200g nötfärs) med spaghetti och mycket ost + 1L mellanmjölk.
    senare: Eventuellt någon macka eller liknande, är jävligt mätt nu, men får se :)

Tror jag ska börja med matlådor till skolan då deras mat verkligen inte duger för mig, jag är kräsen :(.. Har helt fel inställning och då smakar det bara skit, men har aldrig riktigt kunnat äta mycket till lunch. Försöker dricka så mycket mjölk som möjligt och ockuperar mjölkstationen varje lunch :D

Edit: WOHOOOOOOO DJURGÅRDEN VANN!!

Simig wrote:

Sittande lårcurlsmaskin
    6 x 80kg PB(fullt magasin)

grymt! :up:

själv kör jag den liggandes på 40 kg :P brutal maskin tycker jag

zombieboy wrote:
    grymt! :up:

själv kör jag den liggandes på 40 kg :P brutal maskin tycker jag

Ja riktigt brutal! Blev faktiskt lite skrämd när jag körde den då det kändes som att jag skulle få en muskelbristning eller något (det spände till rejält på dom sista repsen), därför jag sänkte lite :)

hej! vad roligt att hitta en i min ålder:) , det är så roligt att träna, kosten tar en viktig plats..
    roligt att det går bra!!

stoffan wrote:
    hej! vad roligt att hitta en i min ålder:) , det är så roligt att träna, kosten tar en viktig plats..
    roligt att det går bra!!

Hej på dig också :|. Ja verkligen, kost och träning går hand i hand, men träningen är toffeln :D

Bänkpress
    fail x 90kg
    fail x 87,5g Vilade för lite…
    1 + 4 x 80kg
    6 x 70kg
    5 x 70kg
    5 + 3 x 70kg
    4 + 2 x 70kg

Marklyft
    7 x 120kg
    3 x 140kg
    3 x 140kg

Latsdrag
    7 x 82,5kg PB
    6 x 82,5kg
    6 x 82,5kg

Militärpress
    6 x 40kg
    4 x 45kg PB (?)

Skivstångscurl
    5 x 40kg
    4 x 40kg
    4 + 2 x 40kg

Dips
    6 x KV + 10kg
    5 x KV + 10kg
    5 x KV + 10kg

Betyg:5/10
    Kommentar: Gick inte så bra idag, försökte maxa i bänken och tappade lite fokus när det inte gick så bra, kände mig väldigt svag i den. Tror jag har överskattat min styrka i den sen jag fick hjälp av en snubbe i den för någon vecka sen (typ 2 sidor sen, där står det vad som hände). Dock så är jag nästan säker på att jag klarar av att pressa 87,5kg, tog inte ens 1 min vila mellan 90 och det sistnämnda. Ska inte maxa på ett bra tag nu och försöka börja om på 75kg, köra med mycket kontakt och verkligen försöka öka progressivt varje pass! Annars så var det helt okej, Marklyftet gick väldigt bra, likaså latsdraget där jag kände mig starkare än någonsin :up:

Ja helt klart, vi förtjänar det fan efter en sådan förbättring i jämförelse med förra året!

Det känns som att jag äter bättre när jag gör det, och speciellt jobbigt är det ju inte :) Tack

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.