jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 470 total)
  • Author

grattis till alla PBs ser riktigt bra ut :D

Tack för stödet Flessa och Zombieboy! :up:

Bänkpress
    4 x 75kg
    3 x 75kg
    5 x 70kg
    3 x 70kg

Känner mig så jävla svag i bänken, vet inte riktigt vad som hänt :(

Marklyft
    7 x 130kg PB tror jag
    4 x 150kg RPB + 3 reps!!!(utan bälte också, som jag hade när jag lyfte 150 sist)
    4 x 150kg
    1 x 160kg PB

Latsdrag
    8 x 82,5kg PB
    8 x 82,5kg
    6 x 82,5kg – lite striktare

Stående militärpress
    8 x 40kg
    5 x 45kg PB
    4 x 45kg
    3 x 45kg

Skivstångscurl
    5 + 3 x 40kg
    4 + 2 x 40kg
    2 + 3 x 40kg
    ”+ x” betyder alltså forced reps om ni inte har förstått det, har varit lite otydlig med det :)

Dips
    6 x KV + 15kg PB + 5kg
    5 x KV + 15kg
    5 x KV + 15kg

Betyg:8/10
    Kommentar: Känns som att jag exploderat i både marklyft och knäböj, men bänkpressen känns verkligen skit! :( Trodde passet skulle gå helt åt helvete efter bänkpressen men marklyften fick mig verkligen på ett annat humör :up:

Grattis till PB :)

LyftarBruden wrote:
    Grattis till PB :)

Tack :)

Dagens kost:
    08.00 250g keso och 1 avokado (försökte först att lägga i keso i min morgondrink men höll på att spy av smaken så tog resten av burken med en avokado istället :up:)
    11.30 Chickenbits + 1L lättmjölk
    13.40 1 DL Whey FX
    14.30-16.00 Träning
    16.00 Whey FX
    18.15 Tacofärs (200-300g nötkött) med nachochips + 1L rödmjölk
    Senare: 1 DL whey FX, 1 avokado + 1L rödmjölk

Det var vilodag igår och åt därför lite hur jag kände för att äta, hamburgare

Jag gjorde formade 7 stycken hemmagjorde hamburgare av 1kg malet nötkött på morgonen som jag kunde steka när jag kände för det under dagen :emo-thumb

Kosten
    11.00 2 dl havregryn, 1 dl whey FX, en näve frysta hallon
    14.00 140g hemmagjord hamburgare med bröd, 1 avokado, pommes och mycket dressing + 0,5L rödmjölk
    17.00 140g hemmagjord hamburgare med bröd, 1 avokado och mycket dressing + 0,5L rödmjölk
    18.00 140g hemmagjord hamburgare med bröd med mycket dressing
    19.00 Popcorn + runt 50g smällt bregott :P
    23.00 140g hemmagjord hamburgare med bröd med mycket dressing

Morsan åt en hamburgare igår och vi ska ta en varsin nu, riktigt gott och händigt med hamburgare, antar att det kommer vara en basföda när jag flyttar hemifrån

Snart drar jag iväg för ett lätt underkroppspass, redovisar passet senare :emo-thumb

Knäböj
    14 x 60kg lätt
    12 x 70kg RPB
    11 x 70kg
    10 x 70kg
    Fick ett jävligt jobbigt pump i ländryggen, gjorde till och med ont.. Men har aldrig kört högreppare i knäböj så antar att det är normalt.

Benpress
    12 x 120kg
    12 x 120kg
    Inte samma benpress som jag kört på innan, har märkt att den andra har en hävstångseffekt som förklarade hur jag kunde köra på så hög vikt på den, kommer köra denna i fortsättningen.

Bensparksmaskin
    12 x 50kg
    11 x 50kg

Sittande Lårcurlsmaskin
    13 x 60kg
    10 x 65kg
    10 x 60kg
    11 x 55kg
    ENORM kontakt här

Sittande vadpress
    15 x 60kg
    14 x 60kg
    14 x 60kg
    14 x 60kg

Betyg:6/10
    Kommentar: Första gången jag kör högreps i ben, illamående fick jag men så brutal var den inte. Är riktigt nöjd med knäböjen, trodde inte att jag skulle kunna köra så många reps på 70 faktiskt :up:

Bra benpass där!
    Högreps i benböj är fan bland det jobbigaste som finns,haha.
    Måste säga att jag är imponerad av hur du kan äta så sjukt mycket, och att lägga till typ 2-3 liter röd mjölk varje dag på det, inte illa:)

hhhenke wrote:
    Bra benpass där!
    Högreps i benböj är fan bland det jobbigaste som finns,haha.
    Måste säga att jag är imponerad av hur du kan äta så sjukt mycket, och att lägga till typ 2-3 liter röd mjölk varje dag på det, inte illa:)

Tackar :) Ja, det märkte jag :D

Jag äter faktiskt mindre än vad jag är van att göra just nu, har lagt på mig för mycket vikt på kort tid har jag märkt och försöker därför ta det lite lugnare. Ska ju fortsätta bygga tills nästa vinter och det skulle inte precis vara optimalt att väga runt 90kg då

Jag har gått ner lite i morgonvikt och ligger nu runt 76-77, men det beror nog på att jag helt enkelt äter mindre och att det är mindre tarmfyllnad. Har också helt tagit bort dextropur efter träningen.

Tror att jag ligger på ett litet överskott med kosten jag har just nu (borträknat från gårdagen då jag hade ett ganska stort överskott), eller vad tror du/ni?

hur tränar du bröst :D, jag tar ju 125 i bänkpress, ??:P

stoffan wrote:
    hur tränar du bröst :D, jag tar ju 125 i bänkpress, ??:P

Tränar bröst tillsammans med överkroppen 2 gånger i veckan :up: 8 set bänkpress, varav 4 är lågreps samt 3 sets hantelpress i veckan blir det. Trevligt för dig :what:

________
    Kan tillägga att jag var till skolsystern idag och passade på att mäta mig, jag är inte 178cm lång som jag alltid trott… Jag är ju för i helvete bara 174 cm…. 😮

Hemma från thaiboxning då, riktigt skönt pass. Det var lugnt, vilket definitivt behövdes då mina ben fortfarande är ömma från igår :up: Sträckte dock armbågen på träningen, får se hur den mår imorgon men tror nog att jag ska kunna utföra mitt överkroppspass imorgon iaf.

Dagens kost
    06.00Lite spaghetti med köttfärssås + 1dl Whey fx (Mor hade köpt nytt havregryn från Ica, inte gott.. Spydde av smaken så bad henne köpa nytt igen, AXA ska det vara :up:)
    10.00 2 35g chockladkakor + multivitamin juice
    11.00 2 skivor blodpudding + 1L lättmjölk
    14.00 Gainomax energy bar
    15.00 1 dl whey FX
    16.00 1L rödmjölk
    16.00-18.00 Powernap
    20.00-21.15 thaiboxning
    21.15 1 dl whey FX
    NU: Kyckling med ris och currysås (gjord på 50g bregott) + 1L rödmjölk
    Senare: Lite keso med bär eller liknande

Edit: Riset var slut, så serverar kycklingen med pommes istället..

Haha fattat inte riktigt heller stoffans självberöm där:D
    Men träningen ser bra, och maten ser du inte ut att ha problem med, keep köttin:up:.

Hehe, tackar Fredrik :)

Bänkpress
    11 x 65kg
    11 x 62,5kg
    11 x 62,5kg
    10 x 62,5kg

Lutande hantelpress SS Skivstångsrodd
    14 x 22,5kg, 14 x 65kg PB
    14 x 22,5kg, 13 x 65kg
    7 + 3 x 27,5kg, 12 x 67,5kg PB

Hantelrodd
    14 x 35kg
    12 x 40kg
    12 x 40kg
    Här tog det stopp, fick ont i min ländrygg och är rädd att jag använder fel teknik.. Ska byta ut denna mot sittande kabelrodd istället.

Hantellyft åt sidan
    12 x 10kg
    11 x 10kg
    10 x 10kg

Hantelcurl
    12 x 15kg
    10 x 17,5kg
    10 x 15kg
    9 x 15kg
    Otroligt äckligt pump i underarmarna, biceps orkade mer, men inte underarmarna.. :/

Dips
    12 x KV
    11 x KV
    10 x KV
    8 x KV

Betyg:6/10
    Kommentar: Det tog för lång tid, känns inte så jätte bra när jag kör överkropp längre måste jag erkänna. Halvkropp kanske inte funkar så bra för mig i samband med thaiboxningen, mina ben känns riktigt slitna då det är mest fokus på dessa på thai också.. Ska fortsätta ett par veckor såhär och se hur det känns.

Ska minska volymen nästa pass, ta bort Super setet och bänkpressen och bara köra hantelpress för brösten.

J.v.K wrote:
    Härligt pass! såg tufft ut :up:

Hej J.V.K :D

Så härligt var det faktiskt inte :/

😮 jag skäms.. Har bestämt mig för att överge halvkroppspass, dels för att mina ben inte kommer orka 2 pass thai och 2 pass ben i veckan och för att jag helt enkelt inte tycker att passen är lika roliga nu.

Jag är medveten om att halvkroppspass antagligen är det effektivaste när det gäller muskeluppbyggnad för mig, men jag njöt så mycket mer av mina pass när jag körde split.

Kommer köra efter följande split:
    Rygg
    Bröst,axlar
    Ben
    Biceps, triceps, underarmar

Måndag Thaiboxning
    Tisdag Rygg
    Onsdag Thaiboxning
    Torsdag vila
    Fredag Biceps, Triceps, Underarmar
    Lördag Ben
    Söndag Bröst, axlar

Vilan på torsdag känns nödvändig, istället för på lördag då jag brukar vara rastlös på dagarna.

Detta är inte första gången jag skrivet ett sånt här inlägg, men jag känner faktiskt att det inte funkar just nu, speciellt inte efter dagens pass.

Fokus kommer fortfarande ligga på basövningar, men kommer ändå ha lite mer variation när det gäller andra övningar, och inte ha ett specifikt antal övningar, set och reps.

Min fot som jag stukade för en månad sen blir bara sämre och sämre, något som jag tror beror på den stora träningsmängden som mina ben får ta just nu.

Men jag skäms över att byta schema ännu en gång..

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.