jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 470 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    varför skämmas? jag tycker det är uppfriskande att byta schema. och så länge man fortsätter träna tror jag knappast att det skadas resultatmässigt

:up:

Jag har bytt för ofta 😮

J.v.K wrote:
    för ofta för vadå? :p

Sant :) Du har en poäng där

J.v.K wrote:
    :emo-thumb

lycka till med det nya schemat :) hoppas du trivs med det

Tackar :) Antar att du fortfarande inte har några planer att starta din journal igen :o, den var riktigt läsvärd. Hoppas träningen går bra iaf!

Dagens kost
    08.00 2dl Havregryn, 1 dl whey, 1 näve frysta hallon
    11.00 Fiskgratäng med 2 potatisar + 1L lättmjölk
    13.00 1 dl whey FX
    16.00 1 dl whey FX
    18.00 5 korv med bröd + 0,7L rödmjölk (mor hade glömt köpa mjölk :evil:)
    21.30 250g keso med ett par matskedar jordnötssmör
    Blir eventuellt någon macka innan läggdags

Simig wrote:
    Tackar :) Antar att du fortfarande inte har några planer att starta din journal igen :o, den var riktigt läsvärd. Hoppas träningen går bra iaf!

Dagens kost
    08.00 2dl Havregryn, 1 dl whey, 1 näve frysta hallon
    11.00 Fiskgratäng med 2 potatisar + 1L lättmjölk
    13.00 1 dl whey FX
    16.00 1 dl whey FX
    18.00 5 korv med bröd + 0,7L rödmjölk (mor hade glömt köpa mjölk :evil:)
    21.30 250g keso med ett par matskedar jordnötssmör
    Blir eventuellt någon macka innan läggdags

Han har satt igång en ny, titta runt lite så hittar du den:emo-thumb

Haha fasiken vad du dricker mjölk:p

fredrik92a wrote:
    Han har satt igång en ny, titta runt lite så hittar du den:emo-thumb

Haha fasiken vad du dricker mjölk:p

Ajdå, de ska jag göra :)

Idag drack jag ju fan lite mjölk :D brukar bli 1L rödmjölk till på normala dagar 😮

J.v.K wrote:
    kommer fixa länk till den i min signatur snarast : )

fan fiskgratäng är stört gott! :P

Låter bra, för jag hittade den nämligen inte 😮

Nej, inte skolans fiskgratäng, jag avskyr skolans mat :(

J.v.K wrote:
    aha, nej skolans är väl ingen höjdare. hemmagjord däremot tycker jag är riktigt smaskigt! :up:

Jag har faktiskt aldrig smakat hemmagjord 😮

_

Det blir ingen Thaiboxning ikväll, och även vila imorgon. Foten jag stukade för 1 månad sen är fortfarande riktigt svullen och jag har haft enorma smärtor i min hälsena idag och igår, ska och kolla med vårdcentralen imorgon och se om det handlar om något allvarligare..

tråkigt med foten du gör nog rätt i att kolla upp det se om du kan få ngt inflammationshämmande utskrivet :)

Tråkigt att höra, hoppas du håller journalen lika aktiv när du är tillbaka:)

Håller med, sjukt tråkigt med foten.. hunnit till läkaren annars? Kan kolla med far min som jobbar med just idrottsskador i alla former.

fredrik92a wrote:
    Tråkigt att höra, hoppas du håller journalen lika aktiv när du är tillbaka:)

Ja det kommer jag definitivt att ha, blev sjuk i torsdags kväll och just nu känns det inte bra, har inte tränat sen i tisdags. Antagligen bara bra med lite vila nu.

Florin wrote:
    Håller med, sjukt tråkigt med foten.. hunnit till läkaren annars? Kan kolla med far min som jobbar med just idrottsskador i alla former.

Ja, det är riktigt jobbigt. Jag var till vårdcentralen, men smärtan i hälsenan var helt borta just den morgonen.. Dom sade att det antagligen berodde på en fel belastning och att det inte var något problem eftersom att smärtan försvunnit. Nu har den dock återkommit och jag antar att alvedonen igår tog bort smärtan, jag tror faktiskt att det handlar om någon sorts inflammation.

Läkare sa att jag fick träna på foten, men jag vet inte riktigt om jag ska följa det då skulle blir mycket värre om det handlade om en inflammation. Ska avakta till måndag och se, blir mycket tigerbalsam och voltaren nu.

Ja, du kan ju se om det är vanligt med ”felbelastning” som resulterar i huggande smärtor i hälsenan när den sträcks ut, en månad efter stukningen.

Mitt Internet funkar inte just nu, det är resultatet av min frånvaro, men har som sagt ändå inga pass att redovia.

Nu har jag fixat kamera! Om jag drar iväg på ett ryggpass imorn kommer jag antagligen filma mina marklyft så ni kan ta en titt på dom! :)

Simig wrote:
    Nu har jag fixat kamera! Om jag drar iväg på ett ryggpass imorn kommer jag antagligen filma mina marklyft så ni kan ta en titt på dom! :)

sweet, vore najs!

Och självklart, ska kolla med farsan till imorgon :)

Florin wrote:
    sweet, vore najs!

Och självklart, ska kolla med farsan till imorgon :)

Låter bra :up:

Blir absolut ingen träning idag, och antagligen inte imorgon heller.. Är riktigt förskyld just nu :(

Krya på dig.

Lallle wrote:
    Krya på dig.

Tackar! :)

Jag känner mig betydligt mycket bättre nu, tränade dock inget idag, vill inte överbelasta foten nu då jag börjat få värk igen. Spelade dock lite fotboll i solen med några polare 😮 kanske lite dumt då jag kände att foten blev sämre, men det var värt de :up:

Det blev ett bröst och axel pass igår på morgonen, redovisar det jag kommer ihåg, alla reps kommer jag inte ihåg och skriver därför bara setantal på dessa övningar.

Bänkpress
    7 x 70kg
    7 x 70kg
    7 x 70kg
    9 x 70kg
    8 x 70kg
    Passare på 2 sista seten

Lutande hantelpress, bröst
    3 set på runt 25kg

Cable cross over
    4 set på 25kg~/sida

Stående militärpress
    5 set på 30kg, runt 8 reps

Sittande hantelpress, axlar
    6 x 17k,5kg
    3 set på 15kg, runt 10 reps

Cabellyft åt sidan i CC
    4 set på 10kg riktigt strikta

Betyg:5/10
    Kommentar: Första träningen på en vecka, hade inte så mycket kraft efter en ganska så dålig kosthållning över helgen, mycket drickande och att ha varit sjuk. Dock helt okej om man ser på förutsättningarna :up:

Har fått en kamera nu och tog en bild, väger vid fototillfället 77kg och är alltså 174 cm lång inte 178 som jag tidigare trott. Imorgon blir det nog filmning på knäböj så ni kan ta en liten titt på min teknik :up:

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.