jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 470 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    aha roligt : )

ah, ja men det låter sunt! tänkte mest typ ifall det var något fysik eller så som du eftersträvade : )

haha ja men det är flytande guld! :D jävligt nyttigt & sjukt gott ;)

Jo jag förstod de :| Men för tillfället så kör jag som sagt bara, har inte målen att vara superrippad utan vill helt enkelt bli stor (men med former), lite fett skadar inte!

Dessa mål kan ju självklart ändras i framtiden, men såhär ser det ut just nu :)

Ska egentligen vila idag, men jag passade på att köra mitt pass idag eftersom att jag inte kommer ha möjlighet att köra det imorgon.

Tog mig ca 1,5 timme att komma från skolan till gymmet idag, en tid som normalt brukar ta 20 minuter allt pågrund utav snökaoset som sker här i Stockholm. Gissa om det var skönt att få ut sin irritation på gymmet :aggresiv:

1 minut vila mellan seten, förutom på chins där jag tog 1,5 min.

RYGG

Chins
    8 x KV
    7 x KV
    5 x KV
    5 x KV

Skivstångsrodd i Smith
    8 x 50kg
    8 x 52,5kg
    8 x 52,5kg
    8 x 52,5kg
    7 x 52,5kg

Riktigt skönt, har aldrig kört på den här ”höga” vikten och jag fuskade verkligen inte, den tog som attan! PB skulle jag säga, men känns lite konstigt att jag orkade så många set på det (??)

High row (vikt = en hand)
    8 x 35kg
    8 x 35kg
    7 x 35kg
    8 x 33,75kg
    8 x 32,5kg

Kände verkligen av från skivstångsrodden här, kunde inte riktigt pressa ut lika mycket som förra veckan. Men det är positivt antar jag :)

BICEPS

Hantelcurl
    8 x 17,5kg
    6 x 17,5kg
    8 x 15kg
    8 x 15kg
    8 x 15kg

Skivstångscurl
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg

Kunde definitivt ha kört högre vikt här kände jag, även fast jag inte orkade de lika bra förra gången, trots att jag då körde denna övning innan hantelcurlen. Men får kör tyngre nästa pass :up:

UNDERARMAR

Underarmscurl med stång
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    8 x 25kg

Betyg: 8/10
    Kommentar: Ett väldigt effektivt pass! Det var otroligt skönt att kötta av all irritation som byggts upp under dagen och skivstångsrodden kändes väldigt bra :up:

Bra pass!

hhhenke wrote:
    Bra pass!

Ja skoja inte! riktigt bra kändes det :)

J.v.K wrote:
    skönt! härlig känsla när allt flyter på bra :up:
    försöker du öka lite varje gång du tränar eller kör du på känsla typ? :)

Visst är det så, älskar känslan när allt går på band.

Jag har kört på känsla innan, men den här journalen har gett mig en motivation jag inte trodde jag kunde få, aldrig haft så här sköna pass innan faktiskt. Så just nu försöker jag öka varje gång, iaf i minst 1 övning per muskelgrupp, det är ju mycket enklare nu när jag enkelt kan kolla tillbaka, vilket jag inte har kunnat tidigare då mitt minne är relativt kasst :|

J.v.K wrote:
    aha kul att höra :up: ja men det är oerhört smidigt! jag kollar alltid på mitt tidigare pass och försöker öka med 2,5-5kg eller öka i reps

:emo-thumb

Exakt, riktigt smidigt :). Känns nästan lite surt att man ska vila imorgon, känner mig sjukt taggad! Men man ska inte underskatta vilan, även fast jag slarvar lite med den!

Idrotten i skolan blev inställd och jag passade därför på att maxa bänkpress på denna håltimme i skolans gym eftersom att jag normalt tränar själv och inte har möjlighet att göra det annars.

Mitt tidigare PB i bänk var 75kg och jag klarade 82,5 idag! riktigt skönt att komma över 80 gränsen.

Ca 4 timmar senare på mitt gym

1 min vila mellan seten, tid på gymmet ca 1 h 15m

BRÖST
    Bänkpress
    8 x 60kg
    8 x 60kg
    8 x 60kg
    7 x 60kg
    6 x 60kg

Lutande Hantelpress
    8 x 22,5kg
    8 x 25kg PB
    7 x 25kg
    7 x 22,5kg
    7 x 20kg

Cable cross over
    8 x 35kg PB
    7 x 35kg
    8 x 32,5kg
    7 x 32,5kg
    8 x 30kg

trodde inte att jag skulle ha samma ork som förra veckan eftersom att jag maxat bänkpress några timmar innan, men ack så fel jag hade! Aldrig gjort så sköna pressar på hantelpressen och cable crossen tog grymt bra!

TRICEPS
    Liggande tricepsextension
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    7 x 25kg
    8 x 22,5kg
    8 x 22,5kg

Pushdowns med rep
    8 x 20kg
    8 x 20kg
    7 x 20kg
    6 x 20kg
    8 x 17,5kg

Kände inte riktigt samma ork i triceps som i bröst, och det är förståeligt efter ett sådant bra bröstpass, men vet att triceps fått jobba hårt idag så är glad :up:

TRAPS
    Hantel shrugs
    8 x 27,5kg
    8 x 30kg
    8 x 30kg
    8 x 35kg
    8 x 35kg

Fick helt klart bra kontakt, men ska försöka köra fler reps nästa gång då växlingen mellan 30 och 35kg kändes för stor, var nog lite för mycket fusk dom 2 sista seten!

Betyg:9,5/10
    kommentar: Bästa bröstpasset jag någonsin kört, dock synd att triceps inte kände samma känsla! Alltid kul med PB’s :|

J.v.K wrote:
    riktigt kul att läsa :) grattis till pb!

fina shrugs också :up:

Tackar :)

Ja dom tog verkligen, hemresan var en plåga med min tunga bag efter dom :|

J.v.K wrote:
    feels good to be alive ;) :emo-thumb

Går ju att se de på de sättet också! Men helt klart, älskar känslan av att vara helt slutkörd :D

Bra bänkat, grattis till PB! :)

hhhenke wrote:
    Bra bänkat, grattis till PB! :)

Tackar :)

Jag skulle egentligen kört mitt ben och axlar idag, men det uteblev.

Anledningen är för det första att jag kände lite smärta i vänstra axel igår kväll. Detta resulterade i att jag bara tänk köra ben idag, men efter skridskoåkning med skolan ramlar jag och slår i knät i isen, har små haltat hela dagen, lika bra att vila :)

tror inte att jag kommer kunna köra ben imorgon heller så skippar dem tillsvidare och går över till rygg och biceps :up:

Ganska sjukt att du maxar 22.5 kg mer än vad du tränar på. (bänkpress)

viippee wrote:
    Ganska sjukt att du maxar 22.5 kg mer än vad du tränar på. (bänkpress)

Hur kommer det sig ?

När du tränar på 60, kör du fullt ut då?, tills du verkligen inte orkar mer?

viippee wrote:
    När du tränar på 60, kör du fullt ut då?, tills du verkligen inte orkar mer?

Inte dom första seten, men dom 3 sista, ja

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.