Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 maj, 2010 at 23:04 #249684Anonym anvandareMember
Tycker du gör helt rätt i att vila och försöka koppla bort träningen lite.
Kan det inte vara en blandning av närheten av överträning, behov av vila samt kanske det är lite nedbrytande av självförtroende och motivation om foten din fortfarande spökar?
Tycker precis som tidigare talare att du inte ska deffa, kötta på rejält efter din vila!
25 maj, 2010 at 23:06 #249685Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Tycker du gör helt rätt i att vila och försöka koppla bort träningen lite.Kan det inte vara en blandning av närheten av överträning, behov av vila samt kanske det är lite nedbrytande av självförtroende och motivation om foten din fortfarande spökar?
Tycker precis som tidigare talare att du inte ska deffa, kötta på rejält efter din vila!
Låter som en jävligt bra diagnos, du borde ju följa din fars fotspår och bli en läkare du också! Foten spökar fortfarande tyvärr, nyinköpta skor har också resulterat i nya smärtor i mina benhinnor, har inte tänkt på det men du var ju helt spot-on!
25 maj, 2010 at 23:10 #249686Anonym anvandareMemberSimig wrote:Låter som en jävligt bra diagnos, du borde ju följa din fars fotspår och bli en läkare du också! Foten spökar fortfarande tyvärr, nyinköpta skor har också resulterat i nya smärtor i mina benhinnor, har inte tänkt på det men du var ju helt spot-on!Njaa, någon läkare kommer det nog inte bli av mig direkt, funderat på sjukgymnast däremot
Smärta i benhinnorna är inget kul, kanske dags att ta en tidsbokning hos ortopeden och skaffa gjutna inlägg till skorna? Det fick jag efter något års smärta, hjälpte på någon vecka och har aldrig haft några problem efter det. Sen är det ganska rolig och stoppa fötterna i den där hinken för att göra avtryck
25 maj, 2010 at 23:12 #249687Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Njaa, någon läkare kommer det nog inte bli av mig direkt, funderat på sjukgymnast däremotSmärta i benhinnorna är inget kul, kanske dags att ta en tidsbokning hos ortopeden och skaffa gjutna inlägg till skorna? Det fick jag efter något års smärta, hjälpte på någon vecka och har aldrig haft några problem efter det. Sen är det ganska rolig och stoppa fötterna i den där hinken för att göra avtryck
Okej, men det är ju säkert också roligt, har tänkt i samma banor mer just nu lutar det mest mot en naprapat utbildning, även fast den kostar.
Om du fick så bra resultat av det så ska jag definitivt fixa det! tack för tipset, verkligen!
25 maj, 2010 at 23:16 #249688Anonym anvandareMemberSimig wrote:Okej, men det är ju säkert också roligt, har tänkt i samma banor mer just nu lutar det mest mot en naprapat utbildning, även fast den kostar.Om du fick så bra resultat av det så ska jag definitivt fixa det! tack för tipset, verkligen!
Har också varit inne på Naprapat… Men får se lite längre fram just nu är det annat jobb, träning och familjen som får prioriteras, samt att vi får hem vår nya valp om en månad
Jepp. Hör gärna av dig när du fått sulorna och om det har hjälpt ngt.
30 maj, 2010 at 12:10 #249689Anonym anvandareMemberBlir faktiskt träning idag! Ska iväg och fira morsan och sedan drar jag nog till gymmet och kör ett lätt pass, får se vad det blir, vill inte börja med något stort just nu.
Nästan allt i skolan är gjort och stressen är praktiskt taget borta nu, vilat i 6 dagar :up:
Jag har tappat lite vikt under dom här 6 dagarna, men är fortfarande inte orolig, har helt enkelt inte ätit lika mycket som jag brukar göra vid energiöverskott, det är med stor sannolikhet endast vätska :up:
30 maj, 2010 at 12:33 #249690Anonym anvandareMemberJa skolan är ju snart slut så det är bara köra på nu Simon
kör hårt och lycka till ^^ !30 maj, 2010 at 17:55 #249691Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:Ja skolan är ju snart slut så det är bara köra på nu Simon
kör hårt och lycka till ^^ !Ja exakt, grymt skönt Tack Linda :up:
Axlar och biceps
Axlar
Stående militärpress Riktigt strikta
6 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kgKabellyft åt sidan i CC
10 x 10kg
8 x 12,5kg
5 x 15kg PB
7 x 12,5kg -> 8 x 10kgBaksida axlar
Omvända pec-flyes
4 setBiceps
Skivstångscurl Grym kontakt! Riktigt skönt!
10 x 30kg
8 x 35kg
5 x 40kg
7 x 35kg
7 x 35kgAxon-curls
12 x 20kg
10 x 22,5kg
8 x 25kg PB tror jagEz-curls –> Hammercurls
8 x 30kg -> 8 x 8kg
7 x 30kg -> 8 x 8kg
7 x 30kg -> 8 x 8kg
Heeeelt slutkörda biceps här!Betyg:8/10
Kommentar: Kul att träna igen, det behövdes verkligen! körde efter kontakt här igen och sket i vikterna, ville mest få igång musklerna efter vilan utan att köra för mycket. Det blev ju iof några pb’s även fast nästan alla vikter kändes relativt enkla, viloveckan måste ha varit riktigt nyttig :up:__________
Jag kommer med största sannolikhet börja testa äta efter periodisk fasta nu på sommaren för att utvärdera det, skulle verkligen underlätta att äta enligt det när skolan drar igång igen, främst för att jag hatar skolmaten och för att frukost inte riktigt är min grej.
30 maj, 2010 at 21:44 #249692Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Simig is back on track, gött! har saknat ditt journalande nu i några dagar förfan.
Rikgit bra jobbat med, du är stark i alla övningar tycker jag och grattis till PB:na. :up:Självklart är jag det! Roligt att du uppskattar min journal Tack Flessa
31 maj, 2010 at 00:29 #249693Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Simig is back on track, gött! har saknat ditt journalande nu i några dagar förfan.
Rikgit bra jobbat med, du är stark i alla övningar tycker jag och grattis till PB:na. :up:Kan inte säga mer än att jag håller med till 110%! Har letat efter update från dig i några dagar nu och äntligen så Grymt pass förövrigt
31 maj, 2010 at 15:41 #249694Anonym anvandareMembersnoozarn wrote:Kan inte säga mer än att jag håller med till 110%! Har letat efter update från dig i några dagar nu och äntligen så Grymt pass förövrigtFlessa wrote:Som jag sagt innan så är din Journal en av de absolut mäst läsvärda här på Forumet, big time… :up:Oj, tack grabbar! Trodde inte att mitt journalande var så uppskattat! det glädjer mig verkligen !
Ingen träning idag, har en redovisning imorgon som jag måste plugga inför och kan inte riktigt köra bröst/rygg idag och mina fötter tål nog inte ben, så skippar det helt istället. Blir nog MM2K imorn tsm med triceps :up:
1 juni, 2010 at 17:05 #249695Anonym anvandareMemberBLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ[/b]
”Körde” bröst och triceps idag, det gick inte bra..
Bänkpress
6 x 70kg
5 x 70kg
???????????? bytte, det funkade inteHantelpress
10 x 25kg
7 x 27,5kg
Det funkade inte här heller, min balans var helt rubbad, vikterna kändes enorma..Valde istället att köra maskinpressar så jag inte skadade mig, ville inte tappa vikter i huvudet när jag kände mig så svag..
Bröstpress
5 set på 50-60kgSedan var det triceps…. Det gick inte heller bra
Pushdowns
2 set på 30kg, sen gav jag upp, hade helt enkelt ingen ork..Betyg:1/10
Kommentar:Vet inte riktigt vad det berodde på, antingen för att jag körde axlar i förrgår eller för att jag helt enkelt för att jag var trött och inte speciellt taggad, well well.. Imorn blir det iaf rygg och då ska det gå bra![/b]1 juni, 2010 at 18:18 #249696Anonym anvandareMemberKörde oxå bröst & triceps idag Gick seeegt? haha tråkgit men sant
1 juni, 2010 at 18:35 #249697Anonym anvandareMemberFan körde också bröst idag men hade grym pump, det går nog grymt nästa gång ska du se
1 juni, 2010 at 19:41 #249698Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Körde oxå bröst & triceps idag Gick seeegt? haha tråkgit men santJa, så kan det ju faktiskt gå ibland
snoozarn wrote:Fan körde också bröst idag men hade grym pump, det går nog grymt nästa gång ska du seHoppas verkligen det :up:
Flessa wrote:Tråkigt att det inte kändes bra idag Simig, men alla har vi våra dagar… Bara att ladda om så kommer du att kötta sönder ryggen aldeless utmärkt imorgon ska du se.Ja exakt, känner nu i efterhand att jag kanske överreagerade efter bänken och att det sänkte hela passet, har ju trots allt vilat med rätt så kass kost i en vecka.
Flessa, jag har definitivt laddat inför imorn, här kommer dagens kost (BIIIIIIIG ÖVERSKOTT)
08.00 2 dl havregryn, 1 dl whey fx, en halv frusen banan
11.30 Oxfilepizza med Bearnaise sås och en 50cl cola (Blev jävligt mycket sås, pizza-bagaren hade råkat hälla för mycket när locket till såsen ramlade av, han bad väldigt mycket om ursäkt.. jag klagar inte )
15.00 1 dl whey FX
15.40-16.20 träning
Struntade i min shake efter träningen, ville bara därifrån.
19.15 500g buffalo wings med Pommes och currysås + 1L mjölk
Innan läggdags 1 dl whey FX och något gott till det :emo-thumbImorn drar jag en koffeintablett innan passet, som jag bestämt att jag ska göra varje pass nu. Det var ju trots allt det jag gjorde innan, och då var det tryck i mina pass!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.