jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 470 total)
  • Author
    Flessa wrote:
    Bra jobbat det sista hörru.

Du sitter även inne på en del massa, kött säger jag bara.

Tackar! :D

snoozarn wrote:
    Ser galet grymt ut!

Tack :D!

LyftarBruden wrote:
    De häänder lite på kroppen måste jag säga, fortsätt nu kämpa på samma sätt så kommer du nog bli jävligt biff Du inspirerar mig dessutom med maten å allt ;P Börjar själv få stora förbättringar på min rygg så jag säger bara; No bulk, no hulk :)

Ja, det har hänt ganska mycket det senaste halvåret, känns nästan inte som att det är ibland :D Men det är riktigt roligt med förändring!

Kul att höra att min journal inspirerar dig, det gör mig bara mer motiverad!

malawiglenn wrote:
    ett tips till smal bänkpress, handledslindor

jag ska fan upp och nosa på 85kg i smalbänk imorn!

Ja, handledslindor är det jag ska köpa härnäst, tänke köpa ett par med dragremmar. Har just nu lite problem med mina handleder, men inte i samband med träning utan dom smärtat mest om jag får ett tryck på handflatan när handen är helt böjd ( t.ex. vid armhävningar ). Kan det bero på fel teknik vid mina pressar och kan handledslindor hjälpa mot detta eller kan det bli värre?

__

Dagens kost
    11.00 1 dl whey FX
    12.15-13.00 Träning
    13.10 1 dl whey FX, 1 dl dextropur
    14.30 2 x 125g hemmagjord hamburgare med bröd, dressing och sallad + 1L rödmjölk
    18.30 125g hemmagjord hamburgare med bröd, dressing och sallad + 1L rödmjölk
    Innan läggdags 1 dl whey FX
    (blir ev. något gott att äta innan min kvälls proteindrink, om jag hittar nåt )

Edit: Tänkte att jag skulle räkna lite grovt på proteinintaget, fick det till 210g (räknade endast på proteindrinkarna, mjölken och nötfärsen). Känns faktiskt riktigt bra!

Flessa wrote:
    haha, lika härlig kost som vanligt här kompis! ;)

På kvällen skulle jag dock rekommendera något långsammare protein än vassle.. Om du inte vill lägga pengar på ett kaseinpulver etc så är ju fettfri/lättkvarg skitgott att blanda med typ fun-Light & kanel eller bär eller liknande och är ju i stort sett en ren kaseinbomb. Fördelen med att blanda med Fun-Light är ju att man kan variera smakerna i tusen ollika, dag från dag. :D

Bara ett tips, :emo-thumb

Hehe, jag är medveten över att det inte riktigt är ”optimalast”, men har inte riktigt ekonomin för att köpa ännu ett sorts pulver. Säger hela tiden till mig själv att jag ska be mamma köpa kvarg, men det har inte riktigt blivit av :/ . Får se hur jag gör i sommar :up:

Tack för tipset!

Flessa wrote:
    Man kan ju inte alltid vara ”optimalast”, men ett långsamt protein som utsöndras under ca 7-8 timmar är ju helt klart att föredra än ett som ger utsöndring i ca 40 minuter när det kommer till ”nattprotein”. :) Kan rekommendera´Icas Lättkvarg med 0,1 % fett. 25 gram protein/burk, bra konsistens & smak & ger ca 135 Kcal/burk. Ungefär vad en random kaseindrink gör, helt perfekt enligt mig. I med lite kanel och fun-light med önd it’s a bomb som sagt. Ska faktiskt gå och ta min sådan nu med en massor kanel och en blandning utav Fun-Light Wildberries & Appear, då jag inte kunde bestämma mig vilken smak jag ville ha. :emo-thumb

Nej precis :) Känns ju nästan som att Kasein blir betydligt mycket billigare än kvarg då, ska fundera lite över saken :up:

Håller totalt med flessa, har även jag börjat käka kvarg under dagen / kvällen. Grymt gott om man blandar ngt i det. Käkat kvarg en gång förut och kommer ihåg den sura smaken som fick munnen helt torr så har varit skeptiskt, men blandade och testade och det är jävligt gott! Jag dock rekommenderar LIDLs kvarg för 12kr per burk, som innehåller 500gr. Innehåll per 100gr = 68kcal, 12gr protein, 3.9gr kolhydrat och 0.5gr fett. 60gr protein per burk alltså!!! Fast man behöver inte äta hela burken på en gång :)

” Fast man behöver inte äta hela burken på en gång ;)

Håller med där, mitt tips e att ta de försiktigt i början. Kvarg, kesella e en väldigt syrad/sur produkt å vissa magar kan reagera starkt på det, tex gasig mm. Inte bra, magslemhinnan som tar upp näringen kan bli irriterad med, har själv varit där så mitt tips e att ta de lite lugnt, de e gott å blanda ut med keso oxå som e mycket skonsammare för lilla magen. Man hör knappt talas om detta, men tro mig de förekommer.

LyftarBruden wrote:
    ” Fast man behöver inte äta hela burken på en gång ;)

Håller med där, mitt tips e att ta de försiktigt i början. Kvarg, kesella e en väldigt syrad/sur produkt å vissa magar kan reagera starkt på det, tex gasig mm. Inte bra, magslemhinnan som tar upp näringen kan bli irriterad med, har själv varit där så mitt tips e att ta de lite lugnt, de e gott å blanda ut med keso oxå som e mycket skonsammare för lilla magen. Man hör knappt talas om detta, men tro mig de förekommer.

snoozarn wrote:
    Håller totalt med flessa, har även jag börjat käka kvarg under dagen / kvällen. Grymt gott om man blandar ngt i det. Käkat kvarg en gång förut och kommer ihåg den sura smaken som fick munnen helt torr så har varit skeptiskt, men blandade och testade och det är jävligt gott! Jag dock rekommenderar LIDLs kvarg för 12kr per burk, som innehåller 500gr. Innehåll per 100gr = 68kcal, 12gr protein, 3.9gr kolhydrat och 0.5gr fett. 60gr protein per burk alltså!!! Fast man behöver inte äta hela burken på en gång :)

Självklart är det så, men om det står mellan kvarg och kaseinpulver så väljer jag pulvret alla dagar då jag inte riktigt vill be mor köpa ännu en produkt till mig, hon bär redan hem 2L mjölk varje dag, endast för mig.

Dessutom är det så mycket smidigare och säkert billigare med ett pulver! Men tack för alla tips, jag uppskattar dom verkligen!

Det blir ingen träning idag, ska jobba från 11-17, känner också att jag börjar få lite ont i halsen och hoppas verkligen att det inte kommer hålla mig borta från träningen en längre tid

Hare bra!

malawiglenn wrote:
    svårt att säga utan att ha sett dig pressa lixom..

men wrist wraps stabiliserar iaf på ett bra sätt! glöm dock inte bort att köra utan på lättare set samt träna underarmarna :)

Okej, tack för tipset :) Ska inhandla ett par såfort jag kan :up: Har slarvat ganska mycket med underarmsträningen, men känner alltid av träningsvärk i dom efter ett ryggpass men borde kanske börja lägga in någon övning tillsammans med bicepsträningen.

Flessa wrote:
    Men WTF, klenis. Jag jobbar 9-18 varje dag nu, bara att ha med sig matlådor och dra till gymet direkt efter jobbet, sedan hem till källsmaten och sängen och börja om, dagarna går sjukt snabbt då, så är man snart pensionär liksom :D

Ja så mycket jobb var det ju inte, men det var främst tiderna som inte passade :) Hade mitt sista plugg kvar som jag skulle göra (gjorde) på söndagskvällen :up:

Känner mig fortfarande lite krasslig, men vet inte riktigt vad det är, känner mig inte seg eller något och får endast ont i halsen när jag sväljer, har inga andra förskylningsymptom.. Ett par stycken i min kompiskrets har också samma symptom, vilket inte är så bra. Får se hur det är imorgon och kör eventuellt ett bröst och axelpass :up:

wow.. köpte precis hem 1kg kvarg (Ica’s 10%) och fun light strawberry för första gången 😮

Slukade 250g på några minuter, det var ju riktigt jävla gott, smakar precis som yoghurt! Förstår verkligen inte varför jag inte testat det innan, tack för tipsen grabbar, hade nog inte köpt det om ni inte tjatat på mig :D

Skönt att vakna utan några som helst känningar i halsen.

Klassens dag idag vilket resulterade i ganska många aktiviteter, t.ex. brännboll och fotboll :up:

Sedan drog jag iväg och körde ett litet lätt återhämtningspass :up:

Bröst, axlar och triceps[/b]

Bänkpress
    6 x 70kg
    6 x 70kg
    3 x 75kg
    5 x 70kg
    5 x 70kg

Sned hantelpress
    8 x 25kg
    8 x 25kg
    5 x 27,5kg
    6 x 25kg
    6 x 25kg

Liggande Kabelflyes i CC –> kabellyft åt sidan i CC
    8 x 17,5kg -> 10 x 10kg
    8 x 17,5kg -> 10 x 10kg
    8 x 17,5kg -> 8 x 10kg
    8 x 17,5kg -> 8 x 10kg

Stående militärpress
    7 x 30kg
    7 x 30kg
    5 x 35kg
    5 x 35kg
    5 x 35kg

Liggande tricepsextension runt huvudet
    9 x 30kg
    8 x 30kg
    5 x 32,5kg
    8 x 30kg
    8 x 30kg

Betyg:7/10
    Kommentar: Kul att kunna köra igen, länge sen jag körde bröst så tog det lugnt. Det har gått lite upp och ner med träningen den senaste månaden, men nu, när jag får mitt sommarlov kommer jag verkligen satsa. Min flickvän har åkt bort i 2 månader och skulle vara kul att visa henne en grym form när hon kommer tillbaka :emo-thumb

Stabilt pass!
    Tänker också träna stenhårt hela sommaren kan jag lova, haha!:D

De e så de ska vara Henke! :happy:

Dagens kost
    09.00 250g kvarg, 2 knäckebröd med mycket smör
    12.00-15.00 Chips och cola
    16.00 Mcdonalds plus meny med vitlöksdip
    17.00-18.00 träning
    18.15 1dl whey FX, 1 dl dextropur
    21.15 Fläskkotletter med pommes och beasås + 0,5L standardmjölk
    innan läggdags 1 dl whey FX

Simig wrote:
    De e så de ska vara Henke! :happy:

Dagens kost
    09.00 250g kvarg, 2 knäckebröd med mycket smör
    12.00-15.00 Chips och cola
    16.00 Mcdonalds plus meny med vitlöksdip
    17.00-18.00 träning
    18.15 1dl whey FX, 1 dl dextropur
    21.15 Fläskkotletter med pommes och beasås + 0,5L standardmjölk
    innan läggdags 1 dl whey FX

Det där ser kalasgott ut!

Florin wrote:
    Det där ser kalasgott ut!

Det var det också :)!

Jag har beslutat mig för att gå in i en liten deff nu på sommaren, känns som att jag har lite för mycket fett på kroppen. Ska köra med ett högt protein intag och efter periodisk fasta. Whey FX efter träningen och ganska mycket kvarg (innan träning och läggdags.) Samt äta ganska mycket protein och fett, samt väldigt lite kolhydrater och mycket sallad.

Träningen kommer köras tungt, runt 5 reps, mycket basövningar

Jag kommer träna efter följande schema:

Måndag: Vila/Thaiboxning
    Tisdag: Ben,
    Onsdag: Bröst
    Torsdag: Rygg, biceps, Bakre delta, underarmar
    Fredag: Vila
    Lördag: Triceps, Axlar
    Söndag: Vila

Jag återkommer efter att jag kört mitt rygg, biceps pass :up:

Formen innan deff, 10 juli:

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.