jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 470 total)
  • Author

Dagen kost.

11.20 1 dl whey FX, 0,5 dl dextropur
    11.20 -> 12.10 träning
    12.20 1 dl whey FX, 0,5 dl dextropur
    13.10 500g lidl kvarg med 0,5L mellanmjölk
    16.00 400g ungstekt nötrulle* lindad med 100g bacon med brocolli och ca 1dl tzatsiki gjord med turkisk yougurt (10%) + 0,5L mellanmjölk
    Senare: 250g kvarg med morötter

Protein: 252g
    KCAL: 2103 + brocolli och morötter samt smör och olja vid matlagning

* = Tyckte att 90g protein lät väldigt mycket för det här köttet, livsmedelsverket var min källa men då var det rimmat.

Simig wrote:
    Dagen kost.

11.20 1 dl whey FX, 0,5 dl dextropur
    11.20 -> 12.10 träning
    12.20 1 dl whey FX, 0,5 dl dextropur
    13.10 500g lidl kvarg med 0,5L mellanmjölk
    16.00 400g ungstekt nötrulle* lindad med 100g bacon med brocolli och ca 1dl tzatsiki gjord med turkisk yougurt (10%) + 0,5L mellanmjölk
    Senare: 250g kvarg med morötter

Protein: 252g
    KCAL: 2103 + brocolli och morötter samt smör och olja vid matlagning

* = Tyckte att 90g protein lät väldigt mycket för det här köttet, livsmedelsverket var min källa men då var det rimmat.

Hej! Fin journal detta. Kul med någon som är (nästan) jämngammal. :emo-thumb

Jag är absolut inte speciellt kunnig alls inom ämnet, men…oj vad lite mat du äter.
    För att jag (som är ganska mycket mindre än dig) ska ligga på 400-500+kcal så måste jag få i mig runt ~3400-3500 kcal om dagen.
    Så, 2100 kcal låter väldigt lite för dig.
    Iallafall om ditt mål är att gå upp i vikt (antar detta p.ga av trådens namn).
    Om jag käkade som du, så hade jag gått runt vrålhungrig hela dagen ända fram tills kvällen
    Och tycker du inte att det skulle vara lite bättre att stoppa i dig en riktig måltid, istället för din shake där på morgonkvisten?

Ignorera bara om du tycker att jag är ute och cyklar, och lycka till med allt!

Viktor Karlson wrote:
    Hej! Fin journal detta. Kul med någon som är (nästan) jämngammal. :emo-thumb

Jag är absolut inte speciellt kunnig alls inom ämnet, men…oj vad lite mat du äter.
    För att jag (som är ganska mycket mindre än dig) ska ligga på 400-500+kcal så måste jag få i mig runt ~3400-3500 kcal om dagen.
    Så, 2100 kcal låter väldigt lite för dig.
    Iallafall om ditt mål är att gå upp i vikt (antar detta p.ga av trådens namn).
    Om jag käkade som du, så hade jag gått runt vrålhungrig hela dagen ända fram tills kvällen
    Och tycker du inte att det skulle vara lite bättre att stoppa i dig en riktig måltid, istället för din shake där på morgonkvisten?

Ignorera bara om du tycker att jag är ute och cyklar, och lycka till med allt!

Jag deffar faktiskt nu under sommaren då jag tycker att det funkar bättre för mig, har inte alls samma aptit när det är varmt ute. Jag har ju faktiskt bulkat i 9 månader så en deff var kanske på plats:up:

Det är min första deff och jag är som du säger inte säker på om jag får i mig tillräckligt med mat, jag har därför frågat både här och i en annan tråd vad resten av läsarna tycker. Men överdrivet lågt tycker jag inte att det är, skulle tro att det blev ca 2400 kcal idag om man räknar med det jag inte räknat in (stekfett och olja över brocollin t.ex.).

Min kost är inspirerad av periodisk fasta, det betyder att man äter hela/majoriteten av dagens matintag 7-8 timmar efter träningen för att sedan fasta tills nästa ät period, därav avsaknaden av frukost :p

Jag har inga problem med hungern, detta upplägg passar istället mig väldigt bra då jag kan spendera dom resterande timmarna till att göra annat än att tänka på mat :up:

Ignorera dig tänker jag verkligen inte göra, kul att du tittade in!

Simig wrote:
    Jag deffar faktiskt nu under sommaren då jag tycker att det funkar bättre för mig, har inte alls samma aptit när det är varmt ute. Jag har ju faktiskt bulkat i 9 månader så en deff var kanske på plats:up:

Det är min första deff och jag är som du säger inte säker på om jag får i mig tillräckligt med mat, jag har därför frågat både här och i en annan tråd vad resten av läsarna tycker. Men överdrivet lågt tycker jag inte att det är, skulle tro att det blev ca 2400 kcal idag om man räknar med det jag inte räknat in (stekfett och olja över brocollin t.ex.).

Min kost är inspirerad av periodisk fasta, det betyder att man äter hela/majoriteten av dagens matintag 7-8 timmar efter träningen för att sedan fasta tills nästa ät period, därav avsaknaden av frukost :p

Jag har inga problem med hungern, detta upplägg passar istället mig väldigt bra då jag kan spendera dom resterande timmarna till att göra annat än att tänka på mat :up:

Ignorera dig tänker jag verkligen inte göra, kul att du tittade in!

Åh, kcal från tillsatt fett får man inte glömma!
    Jag käkar också enligt periodisk fasta (tack vare Andreaz Engström och Martin Berkhan), och har gjort det under iallafall ett halvår nu.
    Brukade stiga upp tidigt för att hinna äta en stor frukost innan skolan tidigare, men inte längre. Mycket mer tid till allt! Otroligt skönt.

Hursom, att du deffar just nu missade jag! Då är väl ett underskott helt rätt, och det förklarar också varför kolisarna i ditt käk inte finns där så mycket. =)
    Jag försökte också mig på en deff för ett tag sedan, men avslutade efter någon vecka. Känner att det är mer värt att lägga på mig så mycket massa som möjligt just nu, för att senare skala av i framtiden.
    Jag menar, det är ju inte tävlingsdags det här året iallafall. =)
    Kanske någonting att överväga? 8)

Jo helt klart kul att bygga, men har lagt på mig väldigt många kilon dom senaste månaderna, från 64 kg till som högst 79 på 9 månader är ganska mycket. Känner att jag vill ta de lugnt nu på sommaren och helt enkelt äta mindre och skala av lite så jag kan bygga på riktigt i ett år i höst :up:

Simig wrote:
    Jo helt klart kul att bygga, men har lagt på mig väldigt många kilon dom senaste månaderna, från 64 kg till som högst 79 på 9 månader är ganska mycket. Känner att jag vill ta de lugnt nu på sommaren och helt enkelt äta mindre och skala av lite så jag kan bygga på riktigt i ett år i höst :up:

:up:
    Gör så! Lycka till med allt. Kommer nog kika in här titt som tätt, och jag förväntar mig ökningar – trots deffen. =)

Viktor Karlson wrote:
    :up:
    Gör så! Lycka till med allt. Kommer nog kika in här titt som tätt, och jag förväntar mig ökningar – trots deffen. =)

Tack detsamma :D!

Dagens kost:

12.00 – 250g stekt sparris lindad med 240g bacon + 0,5L mellanmjölk
    15.00 – 250g Kvarg
    19.00 – Pasta med köttfärssås och ost
    23.00 – 500g kvarg

– Kommer definitivt äta mer kolhydrater framöver, känt mig som en zombie ända fram till den gudomliga måltiden med pasta :)

Drar iväg på ett ryggpass imorn efter vilan idag.

Rygg och biceps[/b]

Latsdrag
    10 x 75kg
    8 x 75kg
    7 x 75kg
    7 x 75kg
    9 x 67,5kg

Chins
    6 x kv
    5 x kv
    4 x kv

T-bar row
    10 x 50kg
    9 x 55kg
    9 x 60kg
    8 x 65kg

Sittande kabelrodd med ()==()-handtag
    10 x 60kg
    6 x 70kg
    9 x 65kg

Skivstångscurl
    7 x 30kg
    5 x 32,5kg
    4 x 32,5kg
    4 x 32,5kg
    4 x 32,5kg
    3 x 32,5kg
    5 x 30kg

Hammercurls
    8 x 12,5kg
    5 x 15kg
    8 x 12,5kg

Betyg: 7/10
    Kommentar: Bra pass som jag är nöjd med, men som vanligt är jag lite missnöjd med vikterna.. Hoppas det kommer snart igen.

____

Jag har gått tillbaka i min journal och kikat lite, jag hade en period då allt gick väldigt bra, många pb’s och väldigt sköna pass. Jag tänkte att jag skulle gå tillbaka till det upplägget och köra det nu i sommar för just nu känns det verkligen som att jag ligger på en platå och jag är mycket svagare än vad jag var då (2-3 månader sen).

Det kan ju även bero på att jag kanske lärt mig att köra striktare nu, men jag vet faktiskt inte.

:whistle::whistle:

Simig wrote:
    Nytt schema[/b]

Jag har nu gjort om mitt schema lite, ska satsa lite hårdare på dom 3 stora (Marklyft, bänkpress och knäböj). Samtidigt vill försöka få upp styrkan och volym i armar och axlar i förhållande med resten av kroppen då jag upplever att dom ligger lite efter

Dag 1 – Rygg, Biceps. Fokus Marklyft
    Marklyft 5 sets
    Latsdrag/chins
    Skivstångsrodd
    Skivstångscurl

Dag 2 – Bröst, Triceps, axlar. Fokus Bänkpress
    Bänkpress, 5 set
    Lutande hantelpress
    Smal bänkpress
    Militärpress

Dag 3 – Ben, vader. Fokus knäböj
    Knäböj, 5 set
    utfall
    Bensparksmaskin
    Sittande lårcurl
    Vadpress

Dag 4 – Vila

Dag 5 – Biceps, rygg och traps. Fokus Skivstångscurl
    Skivstångscurl
    Hantelcurl
    Skivstångsrodd
    Sittande rodd
    Hantel shrugs

Dag 6 – Triceps, bröst. Fokus Smal bänkpress
    Smal bänkpress
    Liggande tricepsextension
    Plan hantelpress
    Bröstpress
    Sned bröstpress

Dag 7 – Axlar, ben. Fokus militärpress
    Militärpress
    Hantelpress
    Utfall
    Benpress
    Vadpress

Dag 8 – vila

Det kommer bli att jag kör 2 pass per muskelgrupp, det ena ska vara lätt och det andra tungt. Jag tror nog att ni förstår hur jag har lagt upp det, det är inte så komplicerat :)

Kom gärna med kritik och synpunkter :up:

(har gjort ett par ändringar)

Grymt ryggpass :)
    Angående schemat, skulle själv aldrig köra ex. biceps före rygg, eller triceps före bröst/axlar. Men det är bara min åsikt, gillar att trycka ut det sista ur musklen man kör innan jag börjar med ”samarbetemuskeln” dvs. biceps/triceps. Eller så brukar jag ha en separat arm dag, ist för och köra biceps/triceps efter rygg/bröst/axel passet. Det funkade utmärkt för mig, men det är ju upp till var och en. Och jag skulle också tagit mer vila, skulle nog kört 2 dagar gym, 1 dag vila, 2dagar gym 1dag vila osv. Men om du tidigare fått ökningar så kör på! Lycka till :)

snoozarn wrote:
    Grymt ryggpass :)
    Angående schemat, skulle själv aldrig köra ex. biceps före rygg, eller triceps före bröst/axlar. Men det är bara min åsikt, gillar att trycka ut det sista ur musklen man kör innan jag börjar med ”samarbetemuskeln” dvs. biceps/triceps. Eller så brukar jag ha en separat arm dag, ist för och köra biceps/triceps efter rygg/bröst/axel passet. Det funkade utmärkt för mig, men det är ju upp till var och en. Och jag skulle också tagit mer vila, skulle nog kört 2 dagar gym, 1 dag vila, 2dagar gym 1dag vila osv. Men om du tidigare fått ökningar så kör på! Lycka till :)

Jag förstår hur du menar, men ska testa detta nu igen och se hur det går :), vill ha tillbaka styrkan jag hade innan, militärpressar på 45kg och stångcurlar på 42,5kg som exempel, känner mig otroligt deppig när jag tittar tillbaka på vad jag körde på innan 😮

Ang. vilan så hade jag tänkt köra ganska flexibelt i sommar, kör på detta och tar vila när jag känner att jag behöver det. T.ex. om jag är bakis eller känner mig sliten :up:

Tack för ditt engagemang!

Simig wrote:
    Jag förstår hur du menar, men ska testa detta nu igen och se hur det går :), vill ha tillbaka styrkan jag hade innan, militärpressar på 45kg och stångcurlar på 42,5kg som exempel, känner mig otroligt deppig när jag tittar tillbaka på vad jag körde på innan 😮

Ang. vilan så hade jag tänkt köra ganska flexibelt i sommar, kör på detta och tar vila när jag känner att jag behöver det. T.ex. om jag är bakis eller känner mig sliten :up:

Tack för ditt engagemang!

Ah okej då förstår jag! Då äre alltså bara att kötta på! :)

Axlar, triceps och mage[/b]

Stående Militärpress
    7 x 40kg
    7 x 40kg
    6 x 42,5kg
    4 x 45kg :yahoo:
    5 x 42,5kg
    4 x 42,5kg
    9 x 35kg

Sittande hantelpress
    9 x 15kg
    8 x 15kg
    8 x 15kg
    – Lite vila mellan seten

Kabellyft åt sidan i CC
    9 x 10kg
    7 x 10kg
    7 x 10kg
    7 x 10kg

Smal bänkpress
    6 x 60kg
    5 x 60kg
    5 x 60kg
    6 x 57,5kg

Liggande tricepsextension bakom huvudet
    9 x 30kg
    5 x 32,5kg
    Sedan kom en kille på gymmet som ofta hjälper mig och sa att jag skulle vrida armbågarna mer innåt, då blev det betydligt mycket jobbigare :D
    1 + 4 x 32,5kg
    4 x 30kg
    – Skönt att få teknikhjälp i denna övning, den tog verkligen mycket bättre, orkade nästan ingenting! blir att sänka vikten nästa gång och köra med armbågarna mer innåt som han sade :)

Pushdowns
    8 x 30kg
    7 x 30kg
    9 x 25kg

Cablecrunches
    4 set

Situps på nedåtlutande ställning
    totalt 100 st x KV

15 min på cykeln, lätt tempo

Betyg:10/10
    Kommentar: Grymt pass, riktigt nöjd! skönt att köra tungt i militärpressen. Kör vila nu i helgen och börjar med det nya schemat på måndag, tror jag :up:

Nu blir det lite fusk med chips och kvargdipp framför england matchen :)

Flessa wrote:
    Vad säger man… Grymt bra jobbat som vanligt och frattis till PB! Och du.. känner jag dig rätt så cilar du fan inte från hantlarna i helgen, ;)

hehe, tackar :D Du har nog rätt, blir antagligen ett pass imorgon, om jag inte går ut ikväll.

Riktigt bakis idag och har 1kg fläskytterfilé som jag tänkt göra Schnitzlar med, första gången jag försöker mig på det men har läst ett par recept för inspiration :up:

Får se om jag sänker hela köttbiten ikväll eller om jag sparar lite till imorn ;), har ju faktiskt inte ätit någonting idag, vaknade för en timme sen :D

Flessa: Nej jag hann inte igår :o. Haha de kan bli att man vaknar sent på lov ibland, sova är skönt :D

Rygg, biceps

Marklyft
    4 x 130kg
    2 x 140kg
    1 x 150kg – nästan fail
    1 x 140kg
    3 x 130kg
    Hade inga dragremmar så mitt grepp svek mig, ryggen klarade betydligt mycket mer!

Latsdrag i enkeltrissa (pushdown ställningen), vanliga latsdraget var upptaget
    9 x 55kg
    9 x 55kg
    7 x 60kg
    7 x 60kg
    8 x 55kg
    – Tog faktiskt bättre än vanliga latsdrag, kunde se mig själv i spegeln och kontakten blev därför mycket bättre :)

T-bar row
    10 x 55kg
    8 x 55kg
    8 x 60kg
    7 x 65kg
    7 x 60kg

Skivstångscurl – Snorstrikta
    11 x 30kg
    9 x 30kg
    8 x 30kg
    7 x 30kg
    6 x 30kg

Betyg:6/10
    Kommentar: Riktigt frustrerande att inte kunna ta ut sig helt i marklyften för att greppet är dåligt.. Annars var det ett riktigt skönt och snabbt pass, förvånad över hur bra latsdrag gick i enkeltrissan, blir nog mer av den :up:

Har gått ner 3-4kg, och jag tycker absolut att det gått för snabbt! Kommer reglera kosten lite och äta mer och friare nu men fortfarande ligga högt i proteinintaget

Flessa wrote:
    Bra köttat som vanligt min vän! :) Låter smart det där med kosten och visst fan är det skönt att sova… men inte så jävla skönt att man kan sova bort en hel fuckin dag bokstavligt talat, haha :D

Jorå de e de visst det! kom dessutom hem runt 7-8 den natten/morgonen, helt dyngrak :D

Bröst, Axlar, Triceps[/b]

Bänkpress
    6 + 2 x 70kg
    3 x 75kg
    3 x 75kg
    4 x 70kg
    4 x 70kg
    4 x 70kg

Lutande hantelpress
    6 x 27,5kg
    5 x 27,5kg
    5 x 27,5kg
    4 x 27,5kg
    5 + 1 x 27,5kg

Bröstpress
    4 set

Vet ärligt talat inte vad som händer med mina bröst.. Blir bara svagare och svagare just nu

Stående militärpress
    3 x 40kg
    4 x 40kg
    4 x 40kg
    5 x 40kg
    4 x 40kg

Dips
    10 x kv
    8 x kv
    6 x kv
    8 x kv
    8 x kv

Betyg:6/10
    Kommentar: Inte kul att träna bröst för tillfället! Känner mig så otroligt svag och jag kan inte hitta någon anledning till det. Jag vet dock att jag kör striktare än vad jag brukar göra men det känns som att jag sänker vikt och reps varje pass.. Inte kul men försöker göra så det ger mig motivation att vända denna dåliga trend!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.