jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 470 total)
  • Author

Okey, ja spy e bland de värsta som finns, speciellt om man bulkar å äter på mkt å så spyr man upp det, helt bortkastat!
    Magsjuka e bland de värsta som finns att drabbas av, HATAR det, tur som fan att man inte haft de på 5år.
    Nåja, du kanske ska testa att vila liite längre nästa gång? Du får hitta dina knep ;)

LyftarBruden wrote:
    Okey, ja spy e bland de värsta som finns, speciellt om man bulkar å äter på mkt å så spyr man upp det, helt bortkastat!
    Magsjuka e bland de värsta som finns att drabbas av, HATAR det, tur som fan att man inte haft de på 5år.
    Nåja, du kanske ska testa att vila liite längre nästa gång? Du får hitta dina knep ;)

Verkligen, men men får försöka pressa i mig nu ikväll istället

Hatar också att spy, men det var inte så farligt nykter (säkert 4 år sen sist)

Tror nog att jag får göra de, eller helt enkelt inte köra både benpress och knäböj i samma pass.

Det är inte så att du dricker för mycket under passet särskilt böj och benpress ökar ju trycket på bålen har spytt en gång när jag körde mark och då kom jag på senare att jag druckit lite mycket och då behöver man inte ha speciellt mycket mat i magen för att spy :(

svmannen wrote:
    Det är inte så att du dricker för mycket under passet särskilt böj och benpress ökar ju trycket på bålen har spytt en gång när jag körde mark och då kom jag på senare att jag druckit lite mycket och då behöver man inte ha speciellt mycket mat i magen för att spy :(

Nja, drack endast en proteindrink innan jag körde axlarna och sedan totalt kanske 1L över hela passet (brukar dricka mycket mer)

Ok tråkigt när sådant händer :( du får klura vidare eller så kan kanske någon annan ge tips :)

Vad tycker ni?

Vill kolla lite med folket här vad ni tycker om mina träningspass, borde jag köra ett par övningar till eller räcker det jag kör med nu? Tänkte främst på axlar och vader.

(mitt förra benpass var för litet de vet jag, men de hade sina orsaker. Kolla gärna på förra veckans pass eller liknande :) )

malawiglenn wrote:
    Du har lagom mängd

Okej, tack så mycket för det snabba svaret :)

Simig wrote:
    Vad tycker ni?

Vill kolla lite med folket här vad ni tycker om mina träningspass, borde jag köra ett par övningar till eller räcker det jag kör med nu? Tänkte främst på axlar och vader.

(mitt förra benpass var för litet de vet jag, men de hade sina orsaker. Kolla gärna på förra veckans pass eller liknande :) )

Jag tycker det ser bra ut som det gör man behöver inte köra hundra olika övningar för att öka du kan ju alltid lägga till någon övning som riktar in sig mer på bakre delta :)

J.v.K wrote:
    håller med här :)

dock skulle jag valt att köra baksida axel när du tränar rygg. då baksidan axeln är en sekundär muskel vid många roddövningar :up:

Där har du rätt :) axlarnas baksida belastas väl av i princip alla ryggövningar så kör dom på ryggpasset isf

Tack för alla svar :) Ska testa med en övning för bakre delta nästa rygg pass :up:

1 minut vila mellan seten, förutom chins där jag körde med 1,5 minut (Timer)

Chins
    11 x KV PB
    7 x KV
    6 x KV
    5 + 4 med hjälp x KV

Skivstångsrodd i Smith
    8 x 55kg
    8 x 60kg PB
    8 x 60kg
    8 x 60kg
    8 x 60kg

Rodd
    8 x 80kg PB
    6 x 80kg
    8 x 75kg
    7 x 75kg
    9 x 70kg

Chinsen tog grymt bra, speciellt dom sista där jag fick hjälp! Förstår mig inte riktigt på hur min kropp kan reagera så bra på skivstångsrodden, då jag kommer med nya PB’n varje pass.. Men kontakten e grym och jag fuskar defenetivt inte, kör riktigt strikt. Skönt med PB på rodden också, men är ju andra gången på flera månade på den, så det var väntat

Skivstångscurl
    8 x 35kg PB
    5 x 35kg
    8 x 30kg
    6 x 30
    10 x 25kg

Hantelcurls
    8 x 12,5kg
    8 x 15kg
    7, 8 x 15kg
    6, 7 x 15kg
    10 x 12,5kg

Skönt med PB på skivstångscurlen, den tog riktigt, riktigt bra och de kände jag när jag gick till hantelcurlsen.

Betyg: 10/10
    Kommentar: Kan inte säga så mycket mer än att det var ett grymt pass! PB i nästan alla övningar! Tränade med 2 kompisar och detta var antagligen anledningen till den ökade motivationen, får bli mer av det i framtiden :up:

J.v.K wrote:
    fan va härligt! så ska det se ut :D

kul att det funkade att träna med polare :up:
    be dom hjälpa till och tvinga fram 3-4 reps till nästa gång, fyfan va det känns dagen efter då ;)

kul att det gick så bra iaf, och grattis till pb!

Jaa verkligen, rygg är verkligen det bästa jag vet.. Bara älskar det 😮

Jo jag fick hjälp i chinsen, även mycket motiverande ord under hela passet, det funkade grymt bra :)!

Morgonvikten ligger ju nu på 76-77 och jag är väldigt nöjd, ökar stadigt :)

Ska nog inte vara några problem att nå 80+ innan april och sedan påbörja diet i en månad. Har en deal med en tjejkompis om att inte äta onyttigt, hade nog inte gjort det annars, men det blir kul :up: (:(:()

Allt flyter på nu och det känns jävligt bra måste jag säga!

Drar snart iväg och kör mitt bröst och triceps pass, redovisning kommer senare ;)

Hur djupt går du ner på benpressen? Du kör på bra iallafall, brukar också ha illamående ibland. Berodde att jag åt med för kort matsmältning innan träning. :P

kyliee wrote:
    Hur djupt går du ner på benpressen? Du kör på bra iallafall, brukar också ha illamående ibland. Berodde att jag åt med för kort matsmältning innan träning. :P

Så långt det går, när låren inte kan gå längre ner för att magen är ivägen :o. Kan jag köra med fel utförande, känns som att vikten borde vara för hög för mig? Är ovan med övningen.

Det kan mycket väl vara så att jag år för tidigt innan passet, ska iaf köra lite lugnare nästa pass.

1 min vila mellan seten med timer

Hantelpress
    8 x 27,5kg PB
    6 x 27,5kg
    8 x 25kg
    6 x 25kg
    8 x 22,5kg

Bänkpress
    8 x 60kg
    8 x 60kg
    7 x 80kg
    6 x 80kg
    6 + 2 (med hjälp) x 80kg

Dips i hjälpmaskin
    7 x KV – 20kg
    7 x KV – 30kg
    8 x KV – 35kg
    8 x KV – 35kg
    7 x KV – 35kg

Peckdecks ( glömde köra den efter bänkpressen)
    8 x 70kg
    8 x 70kg
    8 x 70kg
    7 x 70kg
    7 x 70kg

Pushdowns
    8 x 30kg
    8 x 30kg
    8 x 30kg
    7 x 30kg
    13 x 25kg

Hantelshrugs
    12 x 30kg
    12 x 30kg
    12 x 30kg
    12 x 30kg
    12 x 30kg

Betyg: 7/10
    Kommentar: Skönt pass, var dock jävligt mycket folk på gymmet så man tappade lätt fokus. Var tvungen att börja med hantelpressen istället för bänk vilket resulterade i ett skönt PB. Dips i hjälpmaskinen tog otroligt bra! Annars var det inget speciellt med passet.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.