jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 470 total)
  • Author
    Simig wrote:
    1 min vila mellan seten med timer

Bänkpress
    8 x 60kg
    8 x 60kg
    7 x 80kg
    6 x 80kg
    6 + 2 (med hjälp) x 80kg

Oj vad fel det blev, ska naturligtvis vara 60kg på de 3 sista seten också!

malawiglenn wrote:
    varför har du så kort setvila?

Har känt att det funkar för mig, blir lätt att man stannar på gymmet för länge annars också. Finns det några negativa aspekter förutom att man inte orkar lyfta lika tungt?

Skulle jag få en bättre tillväxt om jag körde med 1,5m vila och mer vikt/reps, fast passen skulle bli betydligt längre?

J.v.K wrote:
    grymt pass :) tråkigt när det är fullt på gymmet, blir alltid så frustrerad :p

Tack :) ja verkligen, tror att det kommer va så här ett tag också.. Ett gym för ett stort företag som ligger 50m från gymmet har rasat tack vare all snö.. Gissa vart dom kommer nu

malawiglenn wrote:
    Är man stark kan man bli stor helt enkelt. Du verkar träna ett väldigt seriöst och avancerat schema för din nivå :O

Du skulle växa och bli starkare oavsett vilket program du kör i princip, men i det långa loppet skulle du nog tjäna oerhört genom att bygga upp basstyrkan i nyckelövningarna.

Om det tar för lång tid med längre vila, kör mindre volym.. enkelt

Ditt förra pass kunde du ha kört:

4set bänkpress med 4min vila
    3set lutande hantelpress med 3min vila
    3set smalbänkpress med 3min vila

Sedan borde du kolla in att köra halvkroppspass så att du tränar igenom musklen fler än en gång i veckan (och då kan det vara läge att köra ett tungt pass och ett lättare pass). Du har ungdomen i dig, utnyttja det, träna inte som en avancerad byggare, jag gjorde det misstaget :/

Okej, jag förstår hur du menar.. Mer vila = mer vikt på stången = mer utveckling (?)

Jag har testat halvkropp innan men jag har inte samma motivation som jag har när jag kör 3split.. Jag läste precis Joachim Batrolls ”en indoduktion till min träningsmetodik”, jag förstår hur ni menar med att halvkropp är bättre för dem ”vanliga”, att utnyttja basövningarna till fullo och sådant.

Men saken är den att jag tycker om träningen så jävla mycket just nu, att kunna köra 6 pass i veckan är guld värt för mig..

Edit: Jag kör ju igenom varje muskel 2 gånger i veckan nu, men jag förstår hur du menar

Kan ta ett tag innan jag fixar bilder med bra kvalité, så dessa bilder tagna med min 4 år gamla webbcam (:D) får duga för tillfället ;)

Morgonvikt: 76-77kg
    Längd: 178 cm

Första gången jag poserar framför en kamera så var snälla :|

Framsidan ser skit bra ut ! Kötta lite mer på ryggen bara tycker jag :) Bra jobbat !

epic wrote:
    Framsidan ser skit bra ut ! Kötta lite mer på ryggen bara tycker jag :) Bra jobbat !

Tycker själv att det är ganska konstigt : Rygg är ju min favorit på gymmet.

Tack! :)

Simig wrote:
    Tycker själv att det är ganska konstigt : Rygg är ju min favorit på gymmet.

Tack! :)

Ja, är precis samma för mig.. den jag gillar mest och som jag tycker jag kör hårdast på är den som inte växer lika snabbt som dom andra grupperna… Men som alla säger ”Det kommer med tiden” Så fortsätt köra på så kommer vingarna mer och mer ska du se :) Lycka till ! I’ll be back !

epic wrote:
    Ja, är precis samma för mig.. den jag gillar mest och som jag tycker jag kör hårdast på är den som inte växer lika snabbt som dom andra grupperna… Men som alla säger ”Det kommer med tiden” Så fortsätt köra på så kommer vingarna mer och mer ska du se :) Lycka till ! I’ll be back !

Joråå du har rätt :) bara att kötta :up:

Tycker det ser skitbra ut :) Bara att kötta vidare!

Har bestämt mig att ändra lite i mina träningsvanor, har ju kört efter ett ganska strikt schema med samma övningar, vila och repsantal. Efter att ha fått lite visdomsord av Glenn, samt läst lite vidare har jag bestämt mig att ändra lite.

Jag kommer fortfarande att köra efter min 3 split som är;
    Rygg, biceps, underarmar
    Bröst, triceps, traps
    Ben, Axlar, vader

Men istället för att ha exakt 1 minut vila mellan varje set, 8 reps och 5 sets kommer jag att variera mer. Jag kommer försöka få in supersets, dropssets och mer vila i vissa övningar. Detta för att maximera vikt, kontakt och variation :up:

Jag tror och hoppas att detta kommer ge mig både roligare och mer givande pass :)

Till dagens pass[/b]

Stående Militärpress, 2 min vila
    10 x 37,5kg
    8 x 40kg
    6 x 42,5kg PB
    5 x 42,5kg

Hantellyft åt sidan, dropset, 2 min vila
    9kg -> 7kg -> 5kg
    9kg -> 7kg -> 5kg
    9kg -> 7kg -> 5kg

kan bara säga en sak, GRYMT SKÖNT MED MILITÄRPRESSEN! Aldrig kört så tungt som jag gjorde idag, det tog; riktigt bra! möra axlar efter dropsetet!

Knäböj, 2 min vila
    10 x 60kg (enkelt! :|)
    8 x 70kg
    5 x 80kg PB
    4 -> fail x 80kg

Första gången jag går över 70kg i knäböjen, det kändes riktigt bra. Körde djupa böj som var ca 5 cm från powerracket. Fick dock smärta i knät, även under uppvärmningen, samma ställe som jag slog i förra veckan när jag körde skridskor, men körde ändå vidare.

Bensparksmaskin + sittande lårcurl, superset, 2 min vila
    8 x 60kg, 11 x 60kg
    8 x 60kg, 7 x 70kg
    8 x 60kg, 7 x 70kg

Sittande vadpress, 2 min vila
    19 x 65kg PB
    17 x 65kg
    15 x 65kg

Betyg: 9/10
    Kommentar: Hade skön motivation när man körde så tungt, mer vila, mer vikt :yahoo:! Skönaste benpasset jag haft faktiskt. Det ända som var mindre kul var smärtan i knät, men det var inte så farligt.

Illamåendet kom även i det här passet, men inte alls på samma sätt! Satte mig i 10 minuter och läste efter passet och då försvann känslan, skönt! :up:

Grymt pass med bra pb:n :)

Måste bara fråga, namnet på dagboken, har du fått det från Vinslöv? I så fall blir jag glad :D

Niclas Holgersson wrote:
    Grymt pass med bra pb:n :)

Måste bara fråga, namnet på dagboken, har du fått det från Vinslöv? I så fall blir jag glad :D

Tackar :)

Måste göra dig besviken, frågade en tjejkompis om ett namn och hon rabblade upp detta på någon sekund! Vad är Vinslöv ()?

Simig wrote:
    Tackar :)

Måste göra dig besviken, frågade en tjejkompis om ett namn och hon rabblade upp detta på någon sekund! Vad är Vinslöv ()?

En mycket bra dokumentär ;)

Niclas Holgersson wrote:
    En mycket bra dokumentär ;)

Okej, något att kolla på inatt dvs, tackar :|

Morgonpass 50kg

Första gången jag kör chins med vikt, I like it! :up: Skönt med många pb’s, skivstångsrodden tog som f*n!

Skivstångscurl, 2 min vila
    5 x 40kg PB
    4 x 40kg
    6 x 37,5kg
    5 x 37,5kg

Hantelcurl
    10 x 17,5kg PB
    7 x 17,5kg
    dropset
    17,5kg -> 12,5kg

Betyg: 9/10
    Kommentar: Som igår; Mer vila, mindre volym, mer vikt! (tack Glenn :o) :up: Det känns riktigt skönt nu, kör mycket tyngre än vad jag gjorde när jag endast körde med 1 min vila. Bra kontakt och hög vikt kan ju bara bli success!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.