jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

Home Forums Seriösa träningsjournaler jag kan, jag vill, jag ska.. 92ans väg att bli större

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 470 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    fan va härligt! riktigt bra vikter och grattis till pb :up:

Du var inte långsam du! 😮

Tack tack :D

malawiglenn wrote:
    Ja helt klart ska man ju träna det som ger mest, men dom flesta verkar börja träna ”som proffsen” direkt. Du kan ju ge det en ny chans :) Basövningarna är ju 90% av resultatet.

Ja, mer vila = mer vikt = starkare, och är man stark kan man bli stor. Det finns plats för variation med längre vila och kortare vila (som du har nu) men allvarligt talat, du är i en situation där du kan bygga upp en oerhör styrka! :) Utnyttja det.

Ps. bra bilder! Du får öva på latsspread-posen tror jag dock :)

Stay hardcore

Jag litar på vad du säger till 100%, ska försöka bygga mitt 3 split lite mer runt just marklyft (som jag hittills knappt kört), bänkpress och knäböj. Att överge min 3 split känns lite fel just nu när det flyter på så bra som det gör, vill inte förstöra rytmen. Men tror jag kommer testa den i sommar då jag kommer ha mindre tid till träningen :up:

Tack! haha jag vet, har inte riktigt fått in tekniken, men bättre bilder kommer.

Nytt schema[/b]

Jag har nu gjort om mitt schema lite, ska satsa lite hårdare på dom 3 stora (Marklyft, bänkpress och knäböj). Samtidigt vill försöka få upp styrkan och volym i armar och axlar i förhållande med resten av kroppen då jag upplever att dom ligger lite efter

Dag 1 – Rygg, Biceps. Fokus Marklyft
    Marklyft 5 sets
    Latsdrag/chins
    Skivstångsrodd
    Skivstångscurl

Dag 2 – Bröst, Triceps, axlar. Fokus Bänkpress
    Bänkpress, 5 set
    Lutande hantelpress
    Smal bänkpress
    Militärpress

Dag 3 – Ben, vader. Fokus knäböj
    Knäböj, 5 set
    utfall
    Bensparksmaskin
    Sittande lårcurl
    Vadpress

Dag 4 – Vila

Dag 5 – Biceps, rygg och traps. Fokus Skivstångscurl
    Skivstångscurl
    Hantelcurl
    Skivstångsrodd
    Sittande rodd
    Hantel shrugs

Dag 6 – Triceps, bröst. Fokus dips
    Dips
    Enarms hantelextension
    Plan hantelpress
    Bröstpress
    Sned bröstpress

Dag 7 – Axlar, ben. Fokus militärpress
    Militärpress
    Hantelpress
    Utfall
    Benpress
    Vadpress

Dag 8 – vila

Det kommer bli att jag kör 2 pass per muskelgrupp, det ena ska vara lätt och det andra tungt. Jag tror nog att ni förstår hur jag har lagt upp det, det är inte så komplicerat :)

Kom gärna med kritik och synpunkter :up:

J.v.K wrote:
    Coolt! jag tycker det ser bra ut. peppa på nu! ökningar varje pass ;)

Tackar :) Aa, är otroligt sliten, men ska bli skönt med ett bröstpass ändå.

Alltid!:up:

Tycker att det ser bra ut , förutom en sak då..
    6 träningsdagar i veckan sliter otroligt mycket på kroppen, jag tror inte att du kommer att få den vila som behövs om jag ska vara helt ärlig.

Men jag gillar att du ska fokusera på basövningar, tror det är en bra idé:emo-thumb

hhhenke wrote:
    Tycker att det ser bra ut , förutom en sak då..
    6 träningsdagar i veckan sliter otroligt mycket på kroppen, jag tror inte att du kommer att få den vila som behövs om jag ska vara helt ärlig.

Men jag gillar att du ska fokusera på basövningar, tror det är en bra idé:emo-thumb

Jag vet att det kanske är för mycket träning.. Men jag älskar träningen, hatar vilodagar :

Antar att jag skulle få lika bra resultat med endast 4 pass i veckan, men tränar för att jag verkligen mår bra utav det också :|

Joo jag är likadan, hatar också vilodagar men det handlar väl om självdisciplin hehe!
    Håller med dig Jvk, ät som bara den och sov riktigt mycket så kommer det nog gå bra:)
    Men håll koll så att du inte blir övertränad bara:)

hhhenke wrote:
    Joo jag är likadan, hatar också vilodagar men det handlar väl om självdisciplin hehe!
    Håller med dig Jvk, ät som bara den och sov riktigt mycket så kommer det nog gå bra:)
    Men håll koll så att du inte blir övertränad bara:)

Jo visst är det så :)

Ska inte vara några problem!

Dips, 3 min vila
    16 x KV
    13 x KV
    12 x KV
    11 x KV
    8 x KV

Kunde inte köra dips med vikt här. Anledningen var att våran riktiga dipsställning inte var bultat och jag ville inte riskera något genom att använda den med vikt. Så jag använde ”dipsmaskinen” som man kan minska sin egna kroppsvikt på.

Enarms hantelextension, 2 min vila
    6 x 12.5kg
    6 x 10kg

Pushdowns, 2 min vila
    9 x 30kg
    8 x 30kg
    7 x 30kg

Blev lite frustrerad här, har aldrig testat mig på hantelextensionen och den kändes verkligen konstigt, kanske har fel teknik . Körde istället pushdowns och skippade hantelpressen som jag skulle kört.

Sittande bröstpress, vikt = varjesida. 1,5 min vila
    10 x 25kg
    7 x 25kg
    10 x 20kg
    Dropset
    20kg -> 15kg

Sittande sne bröstpress, vikt = varjesida. 1,5 min vila
    10 x 15kg
    10 x 15kg
    10 x 15kg
    9 x 15kg

Betyg: 7/10
    Kommentar: Det var ett riktigt skönt pass, hade verkligen motivation nu när jag ändrat om lite. Det blir dock lite fel i rytmen när både dips och hantelextensionen inte gick som jag hade tänkt. Men kontakten fanns där :up:

Stående militärpress, 3 min vila
    10 x 40kg
    7 x 42,5kg PB
    7 x 42,5kg
    7 x 42,5kg
    6 x 42,5kg

Hantelpress (axlar), 2 min vila
    9 x 17,5kg
    8 x 20kg
    6 x 20kg
    8 x 17,5kg

Riktigt sköna pressar, blev förvånad över hur stark jag var i militärpressen. Första gången på säkert 4 månader jag kör hantelpress, en övning jag definitivt kommer köra mer av i framtiden :up:

Benpress, 2 min vila
    12 x 200kg
    12 x 220kg
    11 x 240kg
    11 x 240kg
    9 x 240kg

Utfall i smith upp på bänk (?bra eller dålig övning?), 2 min vila
    5, 5 x 35kg
    10,10 x 15kg (stången)
    10,10 x 15kg
    9, 9 x 15kg

Hade tänkt börja med utfall men smärtan i knät kom tillbaka när jag värmde upp. Blev sjukt omotiverad och avbröt därför övningen och körde benpressen istället som inte alls kändes i knät (:|). Det gick dock att köra utfall efter benpressen, utan smärtor

Stående vadpress, 1 min vila
    13 x 90kg
    12 x 90kg
    12 x 90kg
    11 x 90kg

Betyg: 7/10
    Kommentar: Riktigt skönt axelpass, som var min fokus. Kände mig riktigt stark faktiskt :up:. Börjar dock bli lite oroad över mitt knä, får se hur jag känner mig nästa benpass, om det smärtat kanske jag måste vila benen någon vecka.

Kan passa på att berätta att jag imorgon ska testa på thaiboxning, och eventuellt börjar köra 2 pass/veckan om ett tag. Ska försöka få upp min kondition och thaiboxning verkar vara roligt :up:. Kommer nog gå över till halvkroppsschema då, 4 pass gym och 2 pass thaiboxning.

J.v.K wrote:
    Fan va gött :emo-thumb rolig kombination med axlar & ben :p

thaiboxning låter intressant! men se till att käka som faaan då ^^ om du vill bli större 8)

Ja, de känns smidigt att lägga in ett tungt axelpass med ett lätt benpass :)

Käket ska nog inte vara några problem .. Väntar faktiskt på att fläskfilén ska blir färdigmarinerat så jag kan ugnssteka den över en bädd med potatis, morötter och lök så jag kan avnjuta kvällens måltid .

(masterchef, ohh yeah)

J.v.K wrote:
    fan bild på det alltså

Mm.. Om jag hade en fungerande kamera :(

Åkte och testade thaiboxning idag då. 1h 15m konstant träning, en kombination mellan fys och kondition medans en stenhård tränare skriker på hela gruppen..

Jag älskade det! Är nästa 100% säker på att jag vill börja och kommer isånnafall göra det den 17 mars :)

Känslan jag har nu går inte att jämföra med ett gympass, är helt mörbultad :P

Så efter den 17onde kommer det antagligen bli 2 pass thaiboxning och 4 pass gym. :up:

Marklyft, 3 min vila
    10 x 100kg
    6 x 120kg
    7 x 110kg
    7 x 110kg
    6 x 110kg

Chins, 2 min vila
    7 x KV
    6 x KV
    5 x KV
    5 x KV

T-bar row, 1,5 min vila
    10 x 40kg
    9 x 50kg
    7 x 60kg
    9 x 50kg

Har inte kört marklyft mycket innan, men det kändes riktigt bra! T-baren var första gången jag körde seriöst, den tog inte så bra, kändes onaturligt. Blir nog skivstångsrodd i fortsättningen

Skivstångscurl, 2 min vila
    12 x 30kg
    10 x 30kg
    dropset
    30kg -> 25kg

Betyg: 8/10
    Kommentar:Ryggen är helt död! Marklyften kändes bra, har aldrig varit uppe i dom vikterna förut (har ju inte kört marklyft på flera månader). Lite besviken på T-bar rodden, kändes helt enkelt inte bra.. Är vädligt nöjd när jag ser på passet som en enhet :up:

Snart blir det att stoppa in 500g buffalo wings i ugnen och servera det med ris och currysås :P

J.v.K wrote:
    riktigt starkt! :up: bra kämpat!

buffalo wings ;)

Tackar :)

jag vet, underbart :D

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 470 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.