John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 1,733 total)
  • Author

Ja får se vad det blir tränar på så kanske de blir någon tävling man vet alldrig :)

Då var jag hemma efter 5 dagar på fjället.

träning…? nja sprungit som en tok på fjället å bestigit lite toppar, så bara nedbrytning med andra ord.
    tack vare tonvis med Memma å övrig energirik kost har vikten sakta ökat till min stora glädje.
    20 gradig värme gjorde inte veckan sämre :D

Så nu blir det bättre tryck i gymmet inför sommaren.

En typisk dag på fjället, en serie med bilder som förklarar en hel del.. eller?
    Kan inte riktigt själv fatta vad som hände den eftermiddagen

Fredag… gym

värmde med skivstång å balett i en härlig blandning :D

Framåt lutad rodd med stång 6x80kg/ 6x110kg/ 6x140kg/ 6x110kg/ gunga å rycka stången skulle smälla i magen varje gång… snyggt var det säkert inte.

ryck 70kg x 3.. lätt lätt

Ett sett benpress som uppvärmning 12x det frugan hade på ?

Benspark i David C-line 6x140kg/ 4x160kg/ 6x140kg lite sur då jag för ett år sedan gjorde 8 repps på 160kg, men snart så.

Biceps curl med Z-stången 10x48kg strikt/ 14x48kg snabba/ 10x48kg strikt igen + några till

nog, skönt pass som kändes förvånansvärt ok efter (en dag i trädgården[/b]*)[/b] friskluft å mycket kratta å så, slarv med mat, kaffe å avokado räckte i 4 timmar innan energin sinade.
    Laddade på med mat å sen några timmar till.

* innebär att städa kring å flytta all strongman utrustning å järnskrot. bland annat över 1 ton hissvikter a 28 kg.

Lördag.. gym

Oh vad strongman grejerna luktar gott å ser fina ut, dom ska snart dammas av i vår solen.

Hantelpress på platt bänk 10x21kg/ 10×31.2kg/ 10×36.6kg
    Axelpress med stång 4x80kg/ 5x70kg/ 7x60kg

Tripress på rygg med hantlar 10x 18.8/ 10×18.8kg/ 8×18.8kg
    Mage i David C-line 15x 100kg/ 15x100kg/ 12x100kg
    Ryggres över bänk 2×10 bara kroppsvikten

utsida axlar i maskin 8×3 på 90kg!!! otroligt effektiv utväxling i denna teka maskin hahaha 😮

Djupa raka mark 3×10 på 80kg tuch down på tårna varje repp, spikraka ben såklart. Är nog lite små vig ändå.

Tjohopp, detta rev jag av på ca 40 minuter. effektivt å snabbt pass.

Tisdag..gym

Söndag å Måndag vart det jobb å sovande jour så lite rehab på jobbet i cabelmaskinen fick duga å en extra dag vila.

Idag blev det böj, länge sen jag böjde så jag började med djupa å stegade mig uppåt utan bälte, på 160kg kände jag att bältet fick komma på, å boxen åkte fram.. let´s go :up:

Boxböj 3 x 5 på 190kg lätta å sköna kändes de idag

Lårcurl i David C-line 5x95kg/ 5x95kg/ 6x95kg
    Bicepscurl med Z-stång 3×6 på 58kg

Vadpress stående i Teka 200kg i magasinet + frugan på axlarna… 8 repp

…slutord.

Onsdag.. gym…pa

Pinsamt lite idag, men jobbade på gymet å slet lite här å där då tillfälle gavs i 8 timmar.
    körde lite axel pressar på 70 å 60 kg, ganska många repps.

Ja ja hoppas på mer sammanhängande å effektiv träning i morgon 👿

Det enda som lyser upp dagen är en klart påtaglig träningsvärk i skinkorna från gårdagens böjjar.

torsdag….gym

fick mig en bra igenomkörare idag.

krosstrainer 8 minuter

Axelpress sittande i smithmaskin 6×75 kg/ 2x105kg/ sedan körde jag 5 exentriska pressar på 135kg, riktigt långsamt å skönt

Incline press i David C-line 6x100kg/ 7x120kg/ 7x100kg kände mig mycket stark i dag så det var skönt att sätta 120kg
    Utsida axlar, sidolyft med hantlar 8×16.2kg/ 8×18.8kg stående/ 7×16.2kg sittande
    baksida axlar i David C-line 3×8 på 60kg

Mage i David C-line 3×13 på 105 kg skönt när det går lätt.

fanns mycket styrka idag, så det tog emot att inte dra mark. Kör det snart typ imorgon skulle jag tro.

3.3 km POWERWALK :p

bättre imorgon…..

lördag..gym

Jahapp ett markpass, lätt idag.

Marklyft 3×10 på 170kg så himla lätt men nödvändigt, första 10an gick segt till 6 e reppen då det liksom föll på plats med lyftväg å så, sen bara dundra det å gick lättare å lättare för varje repp å sett :D

biceps med z-stång (rehab) 3×15 repp på 38 kg, körde lågsamt som tusan å sjukt strikt.

Underarms grejjer tennisarmbåge övningar, å curlade med underarmarna, hissa å sänka spett med rak arm

slut i underarmarna, får även behandling med en ny slagstöt maskin som hamrar i ett sjukt tempo, som en kolv.

Hoppas på bättring snart för armen funkar inte så bra nu :(

Hur är det med armen?

Magnus Larsson wrote:
    Hur är det med armen?

Fick lite ”tennisarbåge” på båda armarna när jag nötte apollon innan sm i februari, sen efter sm å ett ytterligare pass där jag skulle vända maxvikt så blev det mega skit.
    157kg blev det men det var nog ganska korkat såhär med facit i handen.

Måndag… gym

vilade söndag men körde den vanliga rehaben.

Roddmaskin 1km på 3.30, sen lungt 1.5 minuter till

Incline press i David C-line 8x100kg/ 9x120kg/ 7x120kg/ 8x110kg
    Utsida axlar, sittande sidolyft med hantlar 9×16.2kg/ 8×16.2kg sittande, strikt/stående 10×16.2kg
    baksida axlar i teka 3×10 på 50kg

Liggande Triceps press med hantlar 8×21.2kg/ 8×18.8/ 7×18.8,hammer grepp typ frenchpress
    Mage i David C-line 2×15 på 105 kg

Gick bra idag, blir avsevärt starkare i pressen så nu är det bara hoppas på samma ökning uppåtpressarna med :P

Onsdag… boxing å tabata mage

Boxing 75 min

Mage som cirkelträning, 4 stationer 3 varv max tempo, 8 minuter nonstopp riktigt brutal cirkel (typ tabata) träning.
    Långa sittupps hela vägen upp.
    planka, fast springa å hoppa med fötterna
    isolerad crunch
    magmaskin med tung belastning

Åsså fick jag en slagstöt maskin behandling mot tennisarbågarna, på båda armarna

Torsdag…grenträning på gården

Lastade väskorna lätt å körde 8 vändor på 15 meter,
    Varvade med lika många vändor ok
    lyfte lite natursten å pressade upp den sen, kul grej faktist, blev lite inspirerad av David Nyman´s träningsvideo :emo-thumb

avslutade med att lyfta mitt 180 kg kors, som en frontböj, reppade 4 st å bara stod å kände å njöt av vikten ;)

fint kom igång pass, så fick jag veta att World´s Natural Strogest Team blir 25/7 i franska Rivieran.

Torsdag…grenträning på gården

Lastade väskorna lätt å körde 8 vändor på 15 meter,
    Varvade med lika många vändor ok
    lyfte lite natursten å pressade upp den sen, kul grej faktist, blev lite inspirerad av David Nyström´s träningsvideo :emo-thumb

avslutade med att lyfta mitt 180 kg kors, som en frontböj, reppade 4 st å bara stod å kände å njöt av vikten ;)

fint kom igång pass, så fick jag veta att World´s Natural Strogest Team blir 25/7 i franska Rivieran.

Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.