John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,516 through 1,530 (of 1,733 total)
  • Author

Kul att jag kunde inspirera till det, lägg upp en film nästa gång du ska ut i skogen och press vore roligt å se:)

Såg att du anmält dig till Ockelbo!!
    Blir ju våran första dust mot varandra, ska bli riktigt skoj:friends:

cc4 wrote:
    Kul att jag kunde inspirera till det, lägg upp en film nästa gång du ska ut i skogen och press vore roligt å se:)

Såg att du anmält dig till Ockelbo!!
    Blir ju våran första dust mot varandra, ska bli riktigt skoj:friends:

Ja helt sjukt kul å träffa/ möta alla nya talanger å de gamla som blivit bättre. :up:

Nivån stiger hela tiden även i -105an så det blir bara tuffare å tuffare, å för din del har det ju hänt massor, farten i grenarna har verkligen kommit.
    shit !! snabb å stark.

Vi ses :worship:

Söndag… bad å gym å boxing

Guppade runt i 30 gradigt vatten med ungarna så blev kroppen mjuk å skön, bra laddning inför böjjarna i kväll :emo-thumb

Boxing 75 minuter

Riktigt uppvärmd nu så dags för böj, kör som vanligt boxböj ( 42cm) på tyngre, djupa utan bälte hela vägen upp till 150kg

Boxböj raw 5x60kg/ 5x100kg/ 5x140kg/ 10x170kg/ 10x200kg[/b] aahh härlig pump

tisdag.. blev det pressar i gymmet

Jo värmde upp med krosstrainer 15 min intervaller

push pressar/ stöt 5x50kg/ 5x80kg/ 5x100kg/ 15x70kg/ 12x70kg gick ju fint dedär.
    utsida axlar, sittande med hantlar 10×18.8kg/ 8×18.8kg/ 8×16.2kg
    tripress i cabelmaskin, rak stång fullt mag, 12x70kg/ 12x70kg
    baksida axlar i Teka 8x60kg/ 8x50kg

onsdag… boxing å gym

Jobbade hela dagen på gymmet så efter boxingen villa ja bara hem å var i princip utanför gymmet när nån jävel kom å tog tag i kragen å släpa in mig igen… den jäveln var mitt dåliga samvete.
    Som vanligt såna gånger ångrar man sig aldrig efteråt, utan åker hem med ett leende vilket blev fallet denna kväll med ;)

Boxing 75 minuter, varav 15 min mage… riktigt tungt :D

Roddmaskin 5 minuter

shins 10 st
    lattsdrag 2×10 på 70kg rak stång ner på bröstet

Shruggs med hantlar 2×10 på 36.4 å helt rak/ 2×10 på 36.4 framåt lutad den frammåt lutande tar så sjukt bra, å högt upp i nacken med :up:
    Sittande rodd i David C-line 3×10 på 60kg riktit slut efter shruggsen så detta var tuuungt idag.

Biceps med Z- stången 10x 48 kg/ 9×48 /10x38kg strikt idag

Blev ett kort pass struntade i ben för att dra mark på torsdag.

Oh en boxare, önskade att man själv hade orken till det. Både gymma och boxa, jävlar så kul! Här ska jag i fortsättningen hålla mina ögon !

GO FIGHTER GO!

Roligt wrote:
    Oh en boxare, önskade att man själv hade orken till det. Både gymma och boxa, jävlar så kul! Här ska jag i fortsättningen hålla mina ögon !

GO FIGHTER GO!

gör de :D

Fighting är för kul för att lägga ner helt, även om jag inte kommer tävla mer ;)

Torsdag.. gym

marklyft idag.. riktigt skönt, så var det dags att börja förberada sig för tävling. Ockelbo först ut, en riktigt tradisions gosig tävling.
    Bla marklyft/ kron från en mellan hög start.

vanlig mark raw 5x90kg/ 5x90kg/ 5x130kg/ 5x170kg/ 5x200kg
    marklyft från ockelbo höjd 5x200kg/ 3x230kg
    vanlig mark raw 13x170kg

det var det de.

på söndag kör vi nog lite grenträning ute på gården, kommer lite folk som är sugna :up:

ååh så underbart. GRENTRÄNING UTE I SOLEN[/b] 😥

Japp helt fantastiskt roligt med grenträning fantastiskt låg humor å vikter för den delen.

Ok 20 meter kuperad terräng många rejs å även i medly med farmers å sten press

Farmers samma här

Medlyt var 20 meter Ok 20meter farmers å lyfta å pressa upp en natursten körde den 3 gånger

Sprang runt med korset på 180 kg 20 meter å ett par längre med vändning, ska nog använde det på uppvisningen, kan va coolt

ny gjord Atlassten några höga singlar, vikten blir nog kring 120kg när den torkat färdigt. Det var något lite magiskt över mödomslyftet. ögonblicket när stenen för första gången fick luft under sig efter att ha blivit tillverkad var erotiskt laddat :D

fiint det.

kvällen avrundades med 75 minuter boxing å mycke mage igen

pelle å tobbe visar lovande form inför Ockelbo

Måndag… gym

Det blev en liten sväng på gymmet för att köra pressar.
    roddmaskin 5 minuter

Över stöt å pushpress jobbade upp mig till 110kg med 5 or. sen gjorde jag 6 ettor.
    avslutade med 11 repp pushpress på 80 kg
    så lite push som möjligt

Blev så svettig i värmen så stången gled av bröstet vid nertagningen, så då fick jag köra armvecksmarklyft upp på ställningen igen, kul grej

Bröstpress i David C-line 2x 7 på 130kg

Krosstrainer 15 minuter

onsdag… boxing

Tisdagen blev det vila förutom att hämta lite strongman grejjer från lokalen, nu är det sommar så all strongmanträng sker hemma på gården :D

Ja å igår blev det 75 minuter boxing. jobbade en del på säcken i intervaller

roooligt.
    kör nog i tunga klassen i ockelbo :up: väger dock 103 nu

Lördag.. uppvisning

Gick fint, många lyft å jobbigt att lasta på å av x2

Hade 1500kg grejer, så det blev några ton som lyftes den dagen haha

Gårdagen var helt sjuk, shit vilket pass.

TABATA[/b] jo testade mig fram till en bra serie,
    1. 15 st Mountain climb mot step låda.
    2. 5 st frivändningar med över stöt
    3. 5 st knäböj å kasta medicinboll 3 meter högt mot en vägg

Max tempo å 1 min / varv- är man snabb får man vila längre
    totalt 18 min

Alla övningar ska man köra så tungt man pallar, å därav de sjukt höga halter mjölksyra

AAAAAAGGGGHHH[/b] klara av det bra men med spyan guppande i halsen, syrebristen var ett faktum :up:

Åsså lite bilder från lördagens uppvisning å barntävling…
    Några ungar ville stå nära å se hur man gör en rivstart med oket

tisdag… gym

flyttade piano med nicke å pelle, gick fint upp för de 17 trappstegen så det var läge för ett litet pass på gymet efter det.

Biceps med z-stång några på 28kg/ 48 kg sen 6x 68kg/ 3x78kg/ 5x68kg/ 7x58kg/ 8×48
    Biceps i David C-line 8x35kg 2 sett, sen bara 25kgx6 på sista
    Nicke slakta mig i biceps, stod hyfsat strikt å körde 3 sett fyror på 88kg :nono:

Bröstpress i David C-line värmde lite på 90 kg sen 6x140kg/ 4x140kg/ 5x130kg

Triceps press i cabelmaskin fullt mag 70 kg 4 sett 12-15 repp med olika stilar

härligt Nickepass, kolla in hans armar, hahaha KUNG

Tung vecka med massa bärande av natursten för en stöd mur jag håller på att mura, så nu är greppet helt slut.
    ska vila ett par dagar å ev köra grenträning i arvidsjaur i helgen.

pasanen wrote:
    Tung vecka med massa bärande av natursten för en stöd mur jag håller på att mura, så nu är greppet helt slut.
    ska vila ett par dagar å ev köra grenträning i arvidsjaur i helgen.

Hur stora och tunga är naturstenarna? Kan du greppa dem enskilt med en hand?

Viewing 15 posts - 1,516 through 1,530 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.