John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 1,733 total)
  • Author

Måndag… gym å sen spinning!!??

Gymade lite mark men resulterade i skit då ryggen inte ville va med alls.
    Så det blev 2-3 reppare upp till 170kg sen en 5:a på 200 lätt som fasen men allt stod inte rätt till där bak så det blir en sväng förbi naprapaten igen, tidigt imorgon bitti

Blev sur som fasen å gav mig på hantlarna, började med 23 kg hantlarna å körde 15 repp bicepscurl
    sen 31.2 kg hantlarna å 2 sett 10 or. yeeh

Lite nöjdare å på väg till omklädningsrummet så kommer repan´s personal å skriker ”kan du köra spinning”
    eh… ok
    Kör ju inte spinning å är absolut inte licensierad så det blev som det blev.
    Improviserade ett pass som blev döden x 10, 45 minuter helt sjukt tempo så det blev tufft.
    helt slut kravlar jag mig hem…

Tisdag.. naprapat å grenträning

8:00 naprapat. gick bra fick åter mina krafter

19:00 Grenträning

Körde mark å ockelbokron NU hitta jag det.. känns lovande

Conan. först lätt 2×1 varv. sen tyngre å tyngre å tyngst dvs 84 kg extra
    Kändes bara bättre å bättre för varje varv.

Powerstair inför sorsele å Frankrike, bara ettor å en tvåa på 180 kg

Däckvält, 320kg ettor först sen en 2.a sist en 6a
    gick riktigt lätt, frivände däcket utan att det tog i kroppen

Tjena vilken klass ska du gå i på ockelbo? jag har anmält mig nu får man se hur man kan prestera utan att kört ett ända pass sedan finalen ifjol.

Fredrik Svensson wrote:
    Tjena vilken klass ska du gå i på ockelbo? jag har anmält mig nu får man se hur man kan prestera utan att kört ett ända pass sedan finalen ifjol.

galning hahah ja du är ju stark så det är ju inget problem, pratas om att ev köra i lokalen på lördag eller så. kan väll hänga me då då :up:

ja de blev lätta klassen då det är kval för mig med.

Jag å övriga topp 3 från finalen avvecklade den gamla regeln om att man blir direkt kvalad från topp placering i finalen så därav klass val.

men vi ses där då eller till helgen.

Onsdag… gym

värmde med 5 min på krosstrainer sen ut i gymmet.

Körde press medly efter ha värmt med singlar å nån 3 reppare på 100 kg
    Stock- apollon- å stång alla på 100 kg körde flera varv, gick fasligt mycket lättare än sist.

Mage, fötter å armar raka med 12 kg kettelbell i händerna, sen fällkniven utan att sätta ner hälar eller vikt. 3x 10-15 st

ryggres med 24 kg kettelbell 3×10 repp skönt pump i filéerna i ländryggen

seså ja nu börjar det likna nått.

Torsdag.. gym

In som en blixt. levererade över förväntan. Riktigt skönt att vara på g, kroppen svarar riktigt bra nu, varje pass går lätt. Även det idag när jag körde tyngre vikter än på länge i vissa övningar :D

Krosstrainer 10 minuter

Växlade mellan sittande rodd i David å djupa frontböj utan bälte

Sittande rodd i David C-line10x120kg/ 11x150kg/ 10x170kg/ 7x170kg PB på 2 sista setten
    djupa böjjar utan bälte 10-15 repp x 3 bara som hålla mig varm å kolla hur bäckenet var efter senaste strongman passet… det var fint :up:

Baksida axlar i David C-line 3×8-10 på 50kg
    framåt lutad Shruggs med hantlar 3x 10-12 på med 55kg hantlarna
    Biceps curl med apollon axel 51kg x 3 sett å 7-12 repp

gick så bra :D

Dagen till ära, Midsommar, så ska några psycon inklusive jag själv träffas å springa uppför Södraberget i sundsvall.. kl 12 då jävlar

Fredag. midsommarafton 240 meter över hav

japp. då var de till å springa då…

Jogga ner för berget längst med en krokig stig… phuu att springa nerför backen var faktiskt mycket tyngre än jag trodde.
    Hade någon bild om hur det skulle vara lagom som uppvärmning :D

Jaja när jag äntligen kom ner skaka jag loss 30 sekunder sen jävlar!!!

Vände på klacken å satte av i vansinnes tempo som funka i ca 1 minut hahaha sen blev det brant, så jag nästan sprang på alla fyra.

tjurade på med så högt tempo det gick men den minskade till jag i princip gick uppför krönet på första branten, med maxpuls haha galet.
    det planade ut en aning så tempot ökade till jogging.

krigade på nu resten av berget, toppen visade sig å kriga kriga kriga så kom jag upp till sist 6.30 typ[/b]

Borde nog såhär i efterhand ha vilat längre efter joggingen ner.. inte optimalt att börja med pump kvar i benen

roligt som fan… å jag spydde knappt någonting:emo-thumb

GLAD MIDSOMMAR

pasanen wrote:
    galning hahah ja du är ju stark så det är ju inget problem, pratas om att ev köra i lokalen på lördag eller så. kan väll hänga me då då :up:

ja de blev lätta klassen då det är kval för mig med.

Jag å övriga topp 3 från finalen avvecklade den gamla regeln om att man blir direkt kvalad från topp placering i finalen så därav klass val.

men vi ses där då eller till helgen.

Ja vi ses därnere vi åker ner dagen innan blir en liten mini semester. Kör hårt så ses vi:up:

Fredrik Svensson wrote:
    Ja vi ses därnere vi åker ner dagen innan blir en liten mini semester. Kör hårt så ses vi:up:

Japp familjen är med å ska på furuvik på söndag. ni då?

Söndag… grenträning

Än en gång ut till lokalen för att köra igenom Ockelbo grenarna.

Markade mig varm å drog Ockelbokron raw med vikter upp till 270kg. inte helt nöjd då ryggen brakade lite på ett av lyften på 270kg. Tack å lov kändes det otroligt bra på väg dit så hoppet finns.

Conan först med 2 extra vikter sen 3. lätt å fint :up:

Sen blev det bara massa rehab, lite stock, böj, rodd å biceps

pasanen wrote:
    Japp familjen är med å ska på furuvik på söndag. ni då?

Kul samma här vi ska också till Furuvik på söndagen. Vart bor ni? vi bor på hotell i Söderhamn.

tisdag… grenträning. å gym

Körde 2 pass idag ett grenträning vid lunch sen gym å kondis på kvällen.

Grenträningen hemma blev lyckad, körde ensam å då brukar det kunna bli lite lojjt.
    Fint väder å tryckande hetta gosade upp stämmningen så pass att allt gick snabbt å lätt som man kan önska på sista passet.

Ok stegrade med mina legobitar i järn a 28 kg upp till 300kg, många vändor blev det bra fart å ryggen känns stabil

Farmerswalk, började lugnt med några korta vändor på 180kg sen höjde jag till 240kg, samma här, bra fart å många vändor

Däckvält avslutade med 4 st 4-6 vält bara med magnesium, å det gick så oförskämt lätt, visserligen det lättare däcket på 300kg men ändå :up:

dopp i poolen som nedkylning å sen äta grillat.

På kvällen blev det fortsatt lek på gymmet.

Krosstrainer 30 min tufft tempo med intervaller,

mage déla brutalis 2x fail med 16 kg kettelbell
    Axelpressar i maskin hela maget på 80 kg sen bara ösa på, först 20 sen 15 st

Biceps med hantlar, 34kg hantlarna å 10or
    ryggres med 26 kg kettelbell

kroppen är nu tom……. bara börja ladda

vi bor i gävle… men då ses vi kanske på furuvik. kan ju höras på telefon. :-)

pasanen wrote:
    vi bor i gävle… men då ses vi kanske på furuvik. kan ju höras på telefon. :-)

Precis vi kan stråla samman en sväng där vore trevligt ses på lördag.

pasanen wrote:
    mage déla brutalis 2x fail med 16 kg kettelbell

Körde du med K-bell på bröstet eller ovanför huvudet?

Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.