Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2011 at 21:43 #256537Anonym anvandareMember
men sådaär då.
Hemma efter ett besök i franska Nice å Cannes. Det var alltså par wm i NATURAL förbundet dvs dopingtestat av internationella dopingförbundet. :up:Jag å Henrik Elgh anlände till ett soligt Nice 9 på söndag morgon å drog omedelbart ut till stranden. å så gick dag ett snabbt förbi.
Måndag vakna vi vid 10 efter att ha sovit 12 timmar å börjar på alvar att ladda kolhydrater å mat, det är alltså inte en -105 tävling utan som vanligt i detta förbund öppen klass. Henke väger kring 108kg å jag strax bakom.. snacka tryck
Tävlingen börjar 19:00 så denna dag sover jag bort mellan måltiderna.
START
kommer till den berömda trav banan där vi ska tävla, kort genomgång å då kommer första överraskningen…
Husefel struken… ok 420 kg istället men i ett medly med duckwalk 20 meter innan…
vikterna var riktiga till våran besvikelse.. riktiga omålade viktplattor. första lyftet på uppvärmningeen fick jag knappt loss den från backen så åja det var på riktigt..Första grenen 5 atlasstenar 130 – 190 på 130 cm
Ja så där startnummer 1 av tio så nu kör vi… smattra till å 175 låg uppe men sen på 190 blev det trubbel. henke var närmast på den men den förblev på marken. blev ändå en 4.e plats då tre team fick upp sista.
Andra grenen däckvält med TUNGA däck 420 å 530 kg
Vi går ut ganska sent å ser hur ingen fixar sista däcket.. inte ens jättarna som vi trodde skulle pissa på alla.
Jag börjar å får bra fart på det lättare å henke tar över å jag springer till det tunga å väntar på dunset från henke så jag för köra.
PANG japp drar på å det funkar, upp mot magen sen en jävla kamp men ständigt i rörelse så det går snabbt. henke hoppar in å krigar… men det vill inte riktigt, fasnar med däcket mot höften å får tillslut släppa, jag är då pigg å återhämtad å hoppar in å avslutar sista vältet.
blev 4a igen men det var tight.tredje grenen farmerswalk 130 å 150 kg 20 meter var
Här inträffar överraskning 2. en ungrare använder gym hooks i metall på 150 väskorna … å det är ok!!!! fuck pinsamt
Henke pinar på å jag kutar med 150 väskorna bra tid 25 sekunder totalt. blir 3aFjärde gren medley duckwalk 20 meter. 420kg ok 20 meter
Överaskningarna haglar nu, inte nog med att husafelt blev bortbytt nu blir det att man inte får fortsätta efter att oket satts ner.
Jaha då blir det lite ändring av planen, jag skulle ha börjat med duckwalk eftersom henke inte testat den. men nu får jag ta oket.
Lyckas tränga in mig å värma upp med 6 starter på oket så att vinglet är bortgort innan start.
henke springer som en elgh i duckwalken. sen blir det jag då. lånsamt kontrolerat upplyft å sen smyger jag iväg, tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tapp, tipp tipp tapp. 7-8 meter å en 4e platsPowerstairs 200 kg 255kg 280kg
Här var vi grymma elgh började å körde 200 kg vikten sen fick jag 255 å 280.
snabbast å bäst var sweden å 1 a plats yeehUngerska teamen hade för mycket inflytande på tävlingen då de största sponsorenar å sekretariat domare å så kom från Ungern
Jag å elgh åker hem med huvudet högt å en riktigt glassig stekar resa på Rivieran
31 juli, 2011 at 21:28 #256538Anonym anvandareMemberHusafell tillverkning å liten promenad från förra veckan.
170 kg + metall så där ikring
[youtube=ssq8YDnJS4Y]
31 juli, 2011 at 21:33 #256539Anonym anvandareMemberSnickrade en låda med 45 graders kluvna 45 reglar för att få mjuka kanter.
sen svetsa å fixa en rejäl platta till botten å ett sicksackat rör som armering.170kg cement å sen bara baka. vattna i 2 dagar å sen demontering, fortsatt vattning å plastad i ytterligare 4 dagar. sen fick den börja torka.
kostnad ca 280 kr
3 augusti, 2011 at 10:38 #256540Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Snickrade en låda med 45 graders kluvna 45 reglar för att få mjuka kanter.
sen svetsa å fixa en rejäl platta till botten å ett sicksackat rör som armering.170kg cement å sen bara baka. vattna i 2 dagar å sen demontering, fortsatt vattning å plastad i ytterligare 4 dagar. sen fick den börja torka.
kostnad ca 280 kr
Grattis till bra resultat i tävlingen.
Den där såg intressant ut man får komma förbi och prova nångång:up:
3 augusti, 2011 at 17:15 #256541Anonym anvandareMemberFredrik Svensson wrote:Grattis till bra resultat i tävlingen.Den där såg intressant ut man får komma förbi och prova nångång:up:
Tack
Ja absolut gör det , husafel är en rolig gren3 augusti, 2011 at 17:22 #256542Anonym anvandareMemberVeckan har varit en bra tränings vecka.
Kört på gym å 10 reppare. 4 pass dvs hela kroppen 2 varv
Bästa från veckan var väl 3×10 repp på 180 kg i raw böj. även 3×10 i push press på 80 kg,
Har kört mark å raka mark på låda så jag får dra asdjupt med raka ben, samma här 10 or men bara 150 på stången.
La in ett isolerat benpass där jag körde benspark å lårcurl i maskin för att slippa belasta ryggen, det tog riktigt bra.
körde mage med ketelbell å de är super det. nu väntar ett litet grenträningspass i trädgården.
4 augusti, 2011 at 20:07 #256543Anonym anvandareMemberTorsdag.. gym snabbis
Oheej blev poolparty till 4 på natten sen låg jag i svettningar å sov as dåligt så höll på att skippa passet idag.
var tvungen att åka förbi gymet i ett ärende så då blev det ett fint snabbpass.Marklyft med apollon utan magnesium reppa 2 st 15 reppare med 162 kg, testade en singel med pronerat grepp å oja den satt
pressade apollon 2×10-15 på 72 kg högt tempo
sittande rodd i david C-line 10x110kg/ 10x140kg
Biceps med z stång. 15 x 48 kg. ganska fult dom sista med fruktansvärt tryck i armarna sennu väntar massa kött på grillen.
6 augusti, 2011 at 13:56 #256544Anonym anvandareMemberfredag.. gym å möte
varit på ett möte med krögar drottningen i Sundsvall, angående SM finalen i strongman. det var mycket givande, så nu väntar lite jobb på varsitt håll så hörs vi på måndag för vidare planering.
Tanken är att grenar ska bli officiella minst 1 månad i förväg så jag meddelar datum om detta blir bra.In till gymet å körde
bänkpress 2×10 på 90kg sen smalbänk ett sett.
Bröst i teka
Utsida axlar med hantlar 10 x 16.2 hantlarna
Ryggres med kroppvikt only, väldigt många
Sittande triceps press med hantlar bakom nacken 13.4 kg å 15 repp
rehab för tennisarmbåge… tut tut tjoho typ 1 miljon repps med 0.003 kg hantlar.Mage med 20 kg kettelbel 2×10-15
Mage på pilates boll fånga en medicinboll på 5 kg brygga bak å kasta till maka 2x 10-15Lite film på magövningar jag går igång på… å första gång jag surfa
[youtube=MXHgt_6dUeQ]
7 augusti, 2011 at 19:53 #256545Anonym anvandareMemberLördag… grenträning å komplettering i gymet
Körde ett finpass på gården, farmerswalk å OK. Gick lite tungt från början, men sen blev det fart å känslan av att det var lätt infann sig snart.
Körde 4 rusningar på vardera övning, men 30 meter denna gång. oket var upp till 300kg å väskorna 228 kg.
Sedan av med värmeskydden å sen in till gymet.
Framåtlutad rodd med stock. 10x60kg/ 10x100kg/ 7x130kg
Sittande rodd i cabelmaskin 3×12 på 100kg, körde olika hantag, breda som en stock å vanligt v hantag
biceps med z-stång 8x58kg/ hantlar 15×23.4kg
åså lite förebyggande rehab på det.ÅÅÅÅSÅÅ feest, oh yeh, bra drag med mycket dans, natten avslutades i 38 gradig pool vid halv fem på morgon :p
8 augusti, 2011 at 22:15 #256546Anonym anvandareMemberSöndag..gym
Waao shit. gick bra på gymet igår
körde 30 min krosstrainer
pushpress 10x80kg lätt/ 7x100kg lätt/ 8×90 fiint persade rejält. nästa gång blir det en 10a på 100 i första sett.
Biceps med hantlar högreppade lätt 21kg hantlarna
baksida axlar i david c-line 10×3 på 60 kgvila å kass mage idag så sista passet innan herrljunga SM kval 3 i helgen blir alltså imorgon fm.
8 augusti, 2011 at 22:30 #256547Anonym anvandareMemberHahah fan vad jag älskade filmen
Gillar dina övningar skarpt!! Verkar vara riktigt coolt att vara strongman :up:
9 augusti, 2011 at 10:00 #256548Anonym anvandareMemberMannet wrote:Hahah fan vad jag älskade filmenGillar dina övningar skarpt!! Verkar vara riktigt coolt att vara strongman :up:
haha ja tack, man måste få ha lite kul åxå i all seriös träning :p
Ja det är skit coolt, ibland känner jag mig som en rockstjärna som får åka runt i världen med all inclusive. men för det mesta är jag som alla andra som tränar hårt.
Det är aldrig försent att köra på, själv börja jag för 6 år sen dvs när jag var 30 år å 20 kg lättare.så gör va DU vill…. DET är coolt
9 augusti, 2011 at 10:23 #256549Anonym anvandareMemberSka testa den där skivstångsövningen för mage, såg grymt ut!
9 augusti, 2011 at 21:54 #256550Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Ska testa den där skivstångsövningen för mage, såg grymt ut!ja absolut gör det. men den med ketelbel är den värsta jag någonsin gjort… 3 dagar stram i magen efter den..
Kör hårt:emo-thumb
11 augusti, 2011 at 00:13 #256551Anonym anvandareMemberhalvvägs till Herrljunga SM kval 3
Onsdag.. å gym
kikade in på feelgod i Västerås efter en heldag utbildning.
körde igenom hela kroppen ganska lätt men det var kraftig brist på skivstänger så det blev en hel del annat på sidan för att hålla värmen.
Började med rodd i Consept II 10 minuter med lite kortare 15 sekunders intervaller med ett tempo på 1.15/500m… testa det någongång
Krosstrainer 10 minuter
Marklyft utan bälte 10×100/ 10×160/ 10x160kg lätt å skönt
Boxsäck sparka å slog i väntan på böjställningen 7 minuter med 2 vilor
Böjjar utan bälte 2×10 på 140kg
Rodd i nån maskin10a på 80 sen en annan 2×7 på 130kg
biceps med 18 – 20 kg hantlar jätte många repps x 2
tripress med hantlar ett sett på 16 kg hantlarmage fällkniven med raka armar å med en 15 kg platta å
Bastu sen massa kött å sen bio.
imorgon sista dagen på kursen sen åker jag till Herrljunga. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.