Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2011 at 23:16 #256612Anonym anvandareMember
Tack viktor.
Ska rapportera från Natural wm i helgen, men varit helt slut med tid å ork 😮
Shit vilka bra pass i veckan trots att det var bara några dager sedan TUNG tävling
122.5kg på apollon känns som papper, längtar till nästa pass så jag får höjja vikten. kör så jag höjjer lite i taget för att inte få tillbaka mina tennisarmbågar… men det känns onekligen lovande.
Samma med marken, ökar sakta mot 300 repp på SM i +en
250 kg gick så lätt lätt. mer till veckanSen har jag rivit av ett pass per dag, typ ibland 2. gått bra så jag har kört tungt men bara isolerat så rygg å så får vila upp sig till nästa veckas ökningar.
tjiling
6 november, 2011 at 15:39 #256613Anonym anvandareMemberJo förra helgen… Worlds natural strongest man i Ungern
20 starka män från hela världen, bla Australien, Nya Zeeland, Sydafrika, England, USA skottland mf
Stora bjässar upp till 187kg å ovanligt många över 160 kg. Så nu Var det kört tänkte jag… ojojoj
Reglerna var lite speciella i år, blev typ som i styrkelyft, 3 försök- valfri ingångsvikt., tex gav 140 sten 4 poäng på platå 1, 8 på nivå2, 12 på nivå 3 som var 165 cm.
I Första grenen atlas sten så gick det riktigt bra då jag fick upp 160 på 165 cm hög platå å i å med det 18 poäng!! och i mitt smeten.
här blev det lite tråkigheter då en ungrare som förbrukat sina lyft fick komma in 2 försök till, å då på en sten som inte var med i tävlingen från början och som ingen annan hade chans på 👿
Han fick inte loss 160 från marken, å kastar sen upp 200kg på nivå 2 efter yterligare 2 försök!!!??6 november, 2011 at 15:47 #256614Anonym anvandareMemberAndra grenen var däckvält, 380kg eller 540kg var det som bjöds.
Dessa däck är osedvanligt tunga då man svetsat ihop flera lager av metall i däckets ytter kanter på insidan.
Så stor del av vikten hamnar långt ut å så var det tunga däcket stort så vikten var fortfarande sjuk när däcket låg mot bröstet hahahaJag valde att köra det tunga enbart då jag visste att jag fixar det, å det gjorde jag. SHIT jag vann grenen!!!
Dans uppvisning!!!
6 november, 2011 at 15:54 #256615Anonym anvandareMember3:e grenen var ok på 415kg
På uppvärmningen kändes det bra och stabilt, riktigt lovande.
man var tillåten att sätta ner en gång, å det skulle nog inte bli något problem, gick ca 7 meter x2 på uppvärmningen.START, fipplar å svajjar får en nedsättning direkt efter upplyft FAAAN
Laddar om å knatar iväg men får inte till något flyt å fegar på farten då jag inte vill riskera att vingla, smyger fram…..
7 meter bara så det blev 10a av 20 där.Taggade frugan efter oket
6 november, 2011 at 17:10 #256616Anonym anvandareMemberhehe ”The white hand of Pasanen”
6 november, 2011 at 18:54 #256617Anonym anvandareMember4:e gren powerstairs
Sista gren, dom fick korta av då det skulle bli för lång tävling med 5 grenar.
Poängställningen här var inspirerande 2 på topp med 51 poäng – ungrare så klart, varav killen som fick 5 lyft på stenar, och borde då legat 10 poäng ner
Jaja poängen är det dom är, sen kom det ett helt bröte på 5 gubbar med 39 poäng, där var jag med :up:Här fans 7 powerstairsvikter att välja, från 180 kg upp till 300kg.
Jag var rättså säker på vart jag låg här så jag skippade de 4 första lätta å satsa på 5:e 255kg vikten som första, 2 steg med varje vikt, 1 poäng per vikt å steg, så min första var värd 9 poäng på första steget. Enda kruxet var att man inte fick ta en lättare om man missar. så många säkrade poäng med lättare först.
Inga problem jag fixar alla 3 sista dvs 255 – 280 – 300 :up:
och det var jag ensam om å vann min andra gren[/b]Faan vad härligt, 39 + 14 poäng = 53!!!!
Då slog jag alla som jag splittade poäng med!!!!de 2 sista som gick ut var ungrarna med 51 poäng, den första bommar sin ingångsvikt 255 å försöker om och om igen men nollar[/b] 😥 FAAAN inser vad det inebär.
Sista ungraren legenden Laszlo Fekete säkrar å men klarar bara 1 steg med sista 300 vikten men drar rejält iväg från 51 + 13 poäng.Men satan Nu är jag nöjd!!!
Party å sjukt roliga och trevliga människor, men först lite mer TV kameror å gratulationer från sponsorena.
6 november, 2011 at 22:13 #256618Anonym anvandareMemberBra tävling av dig :emo-thumb du är i FORM
6 november, 2011 at 23:03 #256619Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Faan vad härligt, 39 + 14 poäng = 53!!!!
Då slog jag alla som jag splittade poäng med!!!!de 2 sista som gick ut var ungrarna med 51 poäng, den första bommar sin ingångsvikt 255 å försöker om och om igen men nollar[/b] 😥 FAAAN inser vad det inebär.
Sista ungraren legenden Laszlo Fekete säkrar å men klarar bara 1 steg med sista 300 vikten men drar rejält iväg från 51 + 13 poäng.Men satan Nu är jag nöjd!!!
Party å sjukt roliga och trevliga människor, men först lite mer TV kameror å gratulationer från sponsorena.
Grattis! Förstår jag det rätt att du kom på prispallen – var det tvåa eller trea?
10 november, 2011 at 11:58 #256620Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Grattis! Förstår jag det rätt att du kom på prispallen – var det tvåa eller trea?Jajjamen tvåa tack
10 november, 2011 at 12:07 #256621Anonym anvandareMemberBra pass i veckan
Kört en del ok, 2 gånger faktiskt, Hemma i dimma mörker och uppförsbacke. 250kg bara men det blev 160 meter totalt så det känns.
Väskor har jag kutat runt med, fast lite kortare och fler rusher med 144kg väskorna. kändes lätt å farten kom.
Kört lite tyngre Ok åxå men ska gå lite sträckor med den vikten 350kg till veckan.På gymmet har jag kompletterat med benspark , lårcurl, biceps, bröst och axel övningar.
Även kört lite cirkelträning med typ crossfit.11 november, 2011 at 15:12 #256622Anonym anvandareMemberStort grattis John till andra platsen imponerande. Surt bara att dom verkar så oseriös med poäng räkningen. Verkar ju vara rent av fusk. Sedan att det aldrig är pressövningar. Men tanken med dopingtester på större tävlingar är KANON.
12 november, 2011 at 11:05 #256623Anonym anvandareMemberFredrik Svensson wrote:Stort grattis John till andra platsen imponerande. Surt bara att dom verkar så oseriös med poäng räkningen. Verkar ju vara rent av fusk. Sedan att det aldrig är pressövningar. Men tanken med dopingtester på större tävlingar är KANON.TACK
Blir bara jobbigt att tänka så.. jo vist är det trist men det blir förhoppningsvis bättre snart.
Doping testerna är ju super :up:12 november, 2011 at 11:20 #256624Anonym anvandareMemberFredag. gym / crossfit/ marklyft
Det blev 3 pass idag, lunch em och kväll.
Jag blev rejält förkyld i torsdags så jag fick hoppa marklyften då.
Körde lite axlar på lunchen, det gick super men jag höll igen på max vikterna och reppa lite och fick till tekniken så vikten kändes som 0 kg i pressen/ stöten.
Knäböj 3x 10 reppare på 160 kg
Apollon 5×70/ 2×90/ 2×90/ 2×90/ 1×113/ 2×113/ 3×113 haha sååå lätt / 9×90/ 10×70
blev mer press ju mer jag droppa.
Enhandspress 32 kg 2×10 per arm/ 1×10 med båda
Bröstpress i cabelmaskin tungt tungt 2 sett x10EMpasset…
Ett crossfit inspirerat pass, 50 sekunder järnet, byte x 6 x 3 varv
- Knäböj med axelpress press
- kettelbellswing
- dipps
- armhävnings aktig övning
- burpees
- framåt lutad rodd + upprätt rodd
12 minuter mage i rasande tempo non stopp.
KVÄLL…
Marklyft. med dräktLätt å fint utan dräkt till 180kg bara 2 or hela uppvärmningen/ dräkt 2x 220kg / 2 x260kg bra å lätt börjar känna igen dräkt marks vinklarna, 280 nästa gång sen är det bara ett tungt pass kvar å då blir det 2 x 300 inför tävlingen.
nu ska jag vila
14 november, 2011 at 09:51 #256625Anonym anvandareMemberFin lugn helg med vila.
Nu är det en ny vecka med nya pass. blir dubbla pass idag, fm och kväll :emo-thumb14 november, 2011 at 10:08 #256626Anonym anvandareMembersuomi!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.