John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,733 total)
  • Author
    mrmurderman wrote:
    Fan, nice! 6:e! :worship::worship::worship:

Roliga bilder. Du ser sjukt stark ut också, mannen! :up:

Tack mannen!!

Körde att hedeligt ”gym pass dela rehab”!

gick ganska lätt å skönt.

testade vinklar i frontböj i smithen ( kommer som gren i sm-kval 3) kör skarpt i morgon.
    Stötar 90 kg varvat med kronlyft utan bälte, lätt bara några drag på 170 mellan setten.

Körde mage hängande med hantel mellan knäna 25 kg vek kroppen sidledes med uppdragna knän 2 sett.

+ en 15 reppare i magmaskin David c-line med 90 kg

curls med hantel 2 varv dropp med start på 36.6 kg sedan ca 2.5 kilossänkning 11 st hantelpar slutar på 11.2 kilo tot 22 rep/ varv

sittande rodd David c-line 10 x 120 / 15x 100

Insåg precis att Boden å Ockelbo är på samma dag:(,Lite synd hade velat se den på plats,så hoppas på utförlig rapport efteråt:D

marcus80 wrote:
    Insåg precis att Boden å Ockelbo är på samma dag:(,Lite synd hade velat se den på plats,så hoppas på utförlig rapport efteråt:D

Yes ska försöka raportera, när ska vi köra gen.rep inför ockelbo?

Torsdag… gym

Frontböj i smith!!!! va fan?

vilken skum övning. men vad göra, den kommer om drygt en vecka på Sm-kval 3 i Boden.

2 vikter att välja, reppa med 170 alt, 210. en rep på 210 klår 1000 på 170.

Körde i nästan 2 timmar med anders både med å utan utrustning, 210 kan nog sitta snart[/b]

gick skapligt men ett pass till så lär det inte bli sämre.

Tänk att inte allt för länge sedan gjorde jag 42 böj med 150 kg utan utrustning[/b] say no more;)

Mycket riktigt!!!!

Gym… frontböji smith[/b]

Det gick inte sämre i måndagens pass- börjar hitta vinklarna i denna mystiska övning.

Sedan åkte vi till ”lokalen” å körde stock[/b].. hittade känslan på de sissta lyftet, avbröt å var nöjd.:)

En glimt från förra kvalet i sundsvall-gren 1 medly-Ok 390 kg 10 meter sedan dra lastbil 11 ton 10 meter.;)

Tisdag … gren träning slappa

Hejade på 2xMarcus som tränade inför ockelbo

körde lite Conan 300kg, ok i armvecket 240 kg, lite stock & 4 vändor ”Truck pull simulator (bil med handbroms).

Kändes bra.

Men plötsligt hörs ett vrål.. blod, StarkeAnders har rest upp huvudet på nån jäkla p-skylt å fått ett smaskigt hål i skallen.. med blodet rinnande i ansiktet gick han omkring å såg allmänt hård ut.

Tjoho!!!!

snart är det dags för en tävling igen 3:e sm-kvalet i Boden denna gång.

Fortfarande värt att kämpa på i den tunga klassen- men samtidigt saknar jag pallplatserna som jag prenumenerat på i 2 års tid.

Boden grenar är.[/b]

Frontböjj– max rep i nån smithliknande mojäng 2 vikter 170 alt 210 kg
    Carwalk nån bil? säkert skitlätt:emo-thumb
    Farmers hold 2×150 kg för max tid… I like:p.
    Kronlyft 42 cm ingångsvikt blygsamma 300 kg-rising bar. så är det i den tunga klassen.
    Stock för max- ytterligare en blygsam ingång/ presentationsvikt 120 kg:cry:!!!
    OK 400 kg ska flyttas 20 m på tid

Efter denna lätt å roliga tävling väntar utlandstjänstgöringt helgen efter- internationel tävling i ungern, 10 länder å jag är mr sweden, Nu då i en lättare klass.

Lycka till i Boden. Kul att följa din journal och se hur en strongman tränar.
    Jag har själv börjat bli allt mer sugen på att köra lite mer strongman trots att det första äventyret i Norrköping i år inte gick nåt vidare.
    Det är ”svårare än det ser ut”. SÅ all respekt till er som håller på med det.

Bra jobbat i Boden!
    Otroligt starkt i frontböj, klassade ut stora pojkar där! Och 9:e är inte sista!
    Jag tycker det går väldigt bra i konditions övningar för dig, så det kanske var inte vidare din dag i Boden med många max-lyft grenar.

Det var ochså en skön avslutning av Anders att göra ett extra rep på 410kg i kronlyft för publiken.

Nu gäller det för mig att återhämta efter hård arbetsvecka och ladda inför Porjus. Skulle gärna tävla mot dig någon gång för att visa hur man gör ;)

FitnessGeek wrote:
    Bra jobbat i Boden!
    Otroligt starkt i frontböj, klassade ut stora pojkar där! Och 9:e är inte sista!
    Jag tycker det går väldigt bra i konditions övningar för dig, så det kanske var inte vidare din dag i Boden med många max-lyft grenar.

Det var också en skön avslutning av Anders att göra ett extra rep på 410kg i kronlyft för publiken.

Nu gäller det för mig att återhämta efter hård arbetsvecka och ladda inför Porjus. Skulle gärna tävla mot dig någon gång för att visa hur man gör ;)

Yes mkt riktigt, men en rolig tävling var det… med brutala vikter…
    kan ju meddela att 170 kg väskorna gör sig påminda i mina trapps idag:up:

bäst vi tar den tävlingen snart din oxe, vill inte vänta onödigt länge med din utvecklings kurva.

Är jag pigg efter Ungern så kan vi fightas i Rundvik så anmäl dig nu!!!

obs!!! ingen pressgren:emo-thumb

-105 kg SM kval
    Rundvik
    Detta blir även kval -105 kg (tävlar i öppen klass och sedan kvalar de 3 bästa -105 kg till final)!
    Rundvik strongman 12 Juli.
    Grenar:
    Conans cirkel,
    Kronlyft max.
    Däckvält(ca 300kg),
    Medley(farmer,dra kätting),
    Ok,(ca 300kg)
    Atlas stenar 115-160kg 135 cm höjd
    kanske någon gren blir ändrad
    070-6695586 Patrik
    [mailto:pernehall@nashnet.nu]

Dom som vill sova över då det är sm-kval här i Rundvik går det att ordna från 350 kr per natt det går att äta och dricka där efter tävlingen! sen är det underhållning där på kvällen bokning görs direkt dit på tele nr 0930-30500
    mer info så hör av er till Patrik 070-6695586

Fredrikn wrote:
    Lycka till i Boden. Kul att följa din journal och se hur en strongman tränar.
    Jag har själv börjat bli allt mer sugen på att köra lite mer strongman trots att det första äventyret i Norrköping i år inte gick nåt vidare.
    Det är ”svårare än det ser ut”. SÅ all respekt till er som håller på med det.

Tackar:)
    vad roligt att det uppskattas.. å du.. kör bara!!! [/b]det blir bara bättre.

Satan vad stark du är, karl.

Impressed as hell!

:P:pop::up:

pasanen wrote:
    Yes mkt riktigt, men en rolig tävling var det… med brutala vikter…
    kan ju meddela att 170 kg väskorna gör sig påminda i mina trapps idag:up:

bäst vi tar den tävlingen snart din oxe, vill inte vänta onödigt länge med din utvecklings kurva.

Är jag pigg efter Ungern så kan vi fightas i Rundvik så anmäl dig nu!!!

obs!!! ingen pressgren:emo-thumb

-105 kg SM kval
    Rundvik
    Detta blir även kval -105 kg (tävlar i öppen klass och sedan kvalar de 3 bästa -105 kg till final)!
    Rundvik strongman 12 Juli.
    Grenar:
    Conans cirkel,
    Kronlyft max.
    Däckvält(ca 300kg),
    Medley(farmer,dra kätting),
    Ok,(ca 300kg)
    Atlas stenar 115-160kg 135 cm höjd
    kanske någon gren blir ändrad
    070-6695586 Patrik
    [mailto:pernehall@nashnet.nu]

Dom som vill sova över då det är sm-kval här i Rundvik går det att ordna från 350 kr per natt det går att äta och dricka där efter tävlingen! sen är det underhållning där på kvällen bokning görs direkt dit på tele nr 0930-30500
    mer info så hör av er till Patrik 070-6695586

jag ser ju hur det går i porjus, det är ju vecka efter, och med allt jobb är i dåligt form just nu.

dock är det lovande utan pressövningar, kron, fasike måste ju dra 340 för att vina över dig ;)
    men hur funkar det med öppen och kval i samma??

En riktigt tung å rolig tävling. [/b]

Slutade 9 av 10, men fick ändå ihop viktiga poäng i serien.

OK- 400kg [/b]i uppförslut

Farmers hold 2x 152 kg [/b](gå ut först är alldrig bra och absolut inte i en sådan övning. Tappade flera viktiga poäng när det hölls 1- 1,5 sek längre än mig. bara anders utmärkte sig från skaran med 20 sek längre tid.

Stocklyft max[/b] 2 försök, riktigt nära på 120 kg, alldrig varit min gren när det ska maxas,

Kronlyft 42 cm[/b] 300 kg gick sjukt lätt men 320 sket sig? ( tydligen gjorde jag nått tekniskt skit, som ska nötas bort)

Farmerswalk 2x 170[/b] ( blev tyvär istället för bilskottkärra) gick stolt nästan 7 meter trots djupt upplyft på 42 cm å näst sista gren.

Frontböjj i smith 200 kg[/b] 4:a i denna gren med 7 reps

Ingen bra tävling för mig, då mina mottävlande är så starka i statiska övningar, Bara buga å bocka.

Men i Hudiksvall blir det anorlunda:emo-thumb

Fredag åker jag till ungern å tävlar i lätta klassen ( inte -105 kg som i sverige) man tar ut gränserna ca 110 ungefär:what:

10 länder å jag MR SWEDEN. arrangören betalar allt!!!

Grenarna verkar bli bra för mig

x Bära en typ obelix
    x Bilskottkärra
    x Atlasstenar
    x marklyft reppa
    x powerstairs
    Ev däckvält som jag förtod det?

men mycket kan hända, grenar har ändrats förr.

Håll tummarna för Sverige å mig.:up:

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.