Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2008 at 08:56 #255187Anonym anvandareMember
det ska jag göra! :emo-thumb
4 juli, 2008 at 19:05 #255188Anonym anvandareMemberHåller tummarna!
5 juli, 2008 at 13:56 #255189Anonym anvandareMemberDet är inte 100% klart med vikter och grenar men som det ser ut nu blir det
Atlasstenar 6 st upp på podie 125 cm högt.
Marklyft med traktor reps.
Bilskottkärra med BRETT grepp 30 meter på tid.
Powerstairs 4 steg 180 kg, 4 steg 240 kg, 1 steg 275 kg.
Husafelstone 180 kg tårtbitsformad stenplatta från marken, 30 meter på tid upp på podie 120 cm högt.
Alla grenar utom husafelstone och marklyft körs i par.
Tävlingen börjar 16.00John är näst lättast,absolut smalast och tydligen äldst av de tävlande. Kan ju alltid hoppas att de underskattar hans förmåga…
Våra svenska strongmen Danny Andersson och Daniel Wiklund talas det om med stor respekt i tävlingsgruppen och stämningen förövrigt verkar riktigt bra.Tävlingen kommer visas på Ungerska TV 2 sista lördagen denna månad.
5 juli, 2008 at 19:37 #255190Anonym anvandareMembergrymt spännande:pop: hoppas allt har gått bra,tror nog han gör ordentlig skada där
5 juli, 2008 at 19:52 #255191Anonym anvandareMemberHar inte fått besked om resultat än… *tuggar på naglarna*
Någon lättviktstävling är det ju inte direkt… De flesta tävlande ligger, om jag förstod det rätt, på 120-130 kg och John väger en ”bra” dag 107…
5 juli, 2008 at 21:57 #255192Anonym anvandareMemberJohn kom på 5:e plats. :emo-thumb
Stenarna fick han upp alla (det blev 5 st på 120 cm) var av tyngsta var 175 kg och blev 3:a
Bilskottkärra kom han delad 2:a plats.
Mark (blev max inte reps) och där kom han delad 5:a.
Stentårtbiten blev en 4:e placering.
Powerstiars slutade som delat 4:a.
Grattis älskling!!!
7 juli, 2008 at 16:31 #255193Anonym anvandareMemberEfter Ungern.
Känns fint i kroppen efter att jag sovit hur mycket som helst.
Fick åka 4 på söndag morgon till Budapest då planet skulle åka hemåt rean 7 på morgon. å mat å prisutdelningen drog ut på tiden så det blev bara 2h sömn.
Körde lite stötar på 90 kg kändes bra. i morgon blir det lätt grenträning inför rundvik till helgen.
Darko- Jugoslav som vann- å några andra tävlande, Ungrarna ville inte va med på bild :what:
Mycket underlig tävling med suspekt tidtagning å lite regel å gren ändringar under pågående tävling. korrumperat
7 juli, 2008 at 17:04 #255194Anonym anvandareMembertråkigt att du känner så om tävlingen, riktigt skumt med hemlig tidstagning :S men men
bra jobbat!
kul att samma tävlings helg vi kom på samma plats hehe. Jag blev 5 i PorjusEdit: regnade det eller han är blött av att vara arg? ^^
8 juli, 2008 at 22:42 #255195Anonym anvandareMemberTisdag… lätt grenträning.
Kändes riktigt bra i kroppen idag trotts den senaste tävlingen.
MEN[/b] redan efter uppvärmningsvarven med 230 kg oket började benhinnor å lår ila:(
Höjde vikten å kortade sträckorna typ 4-5 meter med 305 kg,
ruskigt lätt kändes det ( antagligen för att 400 kg har varit den oftast förekommande vikten sista tiden.dum å tävlings galen som jag är kämpade jag på med 405 kg nån meter knappt. avslutade med ett rejs 295kg 20 meter
Starke anders ville veta hur tungt ett 300 kg ok i armvecket är att gå med. så han blåste iväg å försvan i fjärran.
detta var ju givetvis menat som en utmaning[/b]Taget- men jag fick känna mig besegrad med 5 meter kvar till anders resultat:cry:
Några lyft med 120 kg atlassten på 135 cm + att jag bitchade (lyfte ner stenarna) åt Marcus sollefteå när han körde.
inget vidare bra pass- men det visar ju bara på hur viktig vilan är..
Laddar nu till tänderna för att vinna totalen i Rundvik på lördag!!!
8 juli, 2008 at 22:53 #255196Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Tisdag… lätt grenträning.Laddar nu till tänderna för att vinna totalen i Rundvik på lördag!!!
jag kommer ju inte så du har chansen hehe
Villa nu ordentligt så tar du vinsten lätt! :up:9 juli, 2008 at 09:42 #255197Anonym anvandareMemberGrepp träningen ska börjas i tid. mina barn leker i sitt djungelrum.
[http://www.youtube.com/watch?v=lZJ2zUxblOc http://www.youtube.com/watch?v=lZJ2zUxblOc%5D
Fattar inte hur jag ska få yt tagarna att funka? kan nån svara.
9 juli, 2008 at 09:44 #255198Anonym anvandareMemberFitnessGeek wrote:jag kommer ju inte så du har chansen hehe
Villa nu ordentligt så tar du vinsten lätt! :up:”vinsten lätt!” Tack men vinster kommer aldrig lätt i denhär jävla sporten!!!
Synd att du inte kunde komma:(
9 juli, 2008 at 10:23 #255199Anonym anvandareMemberpasanen wrote:”vinsten lätt!” Tack men vinster kommer aldrig lätt i denhär jävla sporten!!!Synd att du inte kunde komma:(
det tycker jag ochså! Dyrt att resa och tävla innan får sponsring ^^
men från andra sida är det desto bättre för mig! hinner ju träna upp så att du får ordentligt match
ska ni ha något tävling på hemma plan?måste kolla upp tekniken i farmers, för det tredje gången fick jag ngt skumt i höger axel/traps efter den. Trotts lätta vikter. Får se om det blir av i Sorsele, det är ju 3 grenar som inkluderar axlar, går det inte över till på tisdag så formodligen måste jag ställa in
11 juli, 2008 at 14:53 #255200Anonym anvandareMemberFredag.. ladda inför Rundvik öppen klass + SM-kval för 105 or[/b]
3 helger i rad… underbar sommar full av tävlingar.
Det har varit riktigt roligt att tävla i den tunga klassen, har ju gått ganska bra, Mycket bättre än jag kunnat drömma om.
Är nu rankad 9.a i tunga serien, var 6:a innan förnedringen i Boden:DDet är sjukt bra klass på våra svenska strongman, styrke mässigt har jag mycket framför mig men dessvärre tar det tid att bli stark.
Min teori om att tävla tungt ska hjälpa mig att tappa respekten för vikt. å då prestera bättre i ”lätta” tävlingar FUNKAR[/b]:up:
Märkte det i Ungern på WORLDS`S NATURAL STRONGEST MAN hur Mycket starka killar hade problem i relativt lätta grenar.. lilla jag 5:a!!! eller 4:a ha ha.
Lyfter nu Atlas stenar snabbare än någonsin 5 st 120-160 i ett svep sedan liten paus på 175 men den satt!! Starkare eller bara respektlöst?[/b]
Lite bilder från Sundsvalls kvalet.. Notera avståndet efter 9 sekunder i Duckwalk medlyt:up:
12 juli, 2008 at 20:35 #255201Anonym anvandareMemberTävlings start kl 12:00
Drog start nr 6 på lotten vilket inte var så illa, slipper då förhoppningsvis att gå onödigt långt i första gren:emo-thumb
1. conans ca 300 kg.. Vann denna gren [/b]med 4 varv- ställde ner då jag gått 1 extra varv mot den som var bäst innan.
2.kronlyft 42 cm med korgar. Delad 3:a[/b] Presentation på 250, sedan höjde jag till 300 kg. den satt, första försöket fick jag vingel på korgarna å gick om kring lite fram å tillbaka med stången… ha ha vilken syn.
Satta ner skiten å tog nytt tag nu utan remmar å PANG där satt den!!
Övriga 3 som klarade 300 höjde till 350 så jag tackade för mig. dock bommade en kille denna vikt å blev då delad 3:a med mig.3.Medly 15 m 2X135 kg farmers/ dra 300 kg kätting tillbaka. 2:a[/b] Sett fram emot denna gren i ett år… kättingen är brutal. Klart efter 53 sekunder- spyfärdig av syreskuld.
Paus 30 min tackå lov:buttrock:
4.Ok 305 kg 20 m 4:a?[/b] osäker på placeringen här men det tog 17 sek, trotts att jag satte ner 1 gång…nöjd!
5.däckvält 300 kg X 8 2:a[/b] min tid 34 sek…slagen med 1 sekund!!! surt
6.Atlasstenar 5 st 115-160, 135 cm 2:a[/b] Direkt lyft på första stenen sedan lite lugnare på övriga, 4/5. Aldrig varit med om svårare stenar, nästan nya med ganska porös yta. vilket försvårade lyften markant. lyfte sista stenen ett par gånger men den kom inte ens upp i knät!!!???
Bara jag och Stisse fick upp 4:e stenen….Slutade altså på en 2:a plats med poängen, topp 3….
Stisse Hoforskungen 41p
John Pasanen Timrå 34,5p
Robert Westberg Umeå 29p -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.