John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,733 total)
  • Author

grymt bra jobbat John! Grattis!
    jag fick ställa in min tävling nästa helg, inte bra i trapecius/ axel :(
    men du får gärna tänka på mig om det dyker upp något skoj tävling om en månad typ :P

Det har varit tufft att tävla 3 helger på raken, så nu blir det totalvila i 2 dagar till, dvs inte ens fysiskt arbete.

Åsså en liten rättelse angående helgens tävling i Rundvik. Jag blev 3:a inte 4:a i OK Tiden stämde, & 8 Däckvält tog 26.5 sekunder inte 36 som jag skrev.

Stisse Fick upp Sista 5:e stenen å var ensam med den, i rapporten ,som jag uttryckte det, kan det verka som han bara gjorde 4a st.:)

Rätt ska va rätt!!

Nästa tävling om 2 v, 26/7 i Hudiksvall, SM-kval 4 för tjockisarna.
    Roliga grenar som…
    Däckvält
    Lastbilsdrag
    2 repp grenar, mark / appollonaxel
    farmers
    atlasstenar

Träning på Torsdag… höres!

Ja titta vad stort avståndet är! Du Måste vara en av dom bästa o ödmjukaste jag tävlat emot. Vart ska detta sluta?? Kanske lika bra att man lägger ner.

Fint jobbat i Rundvik, kan tänka mig att du var lättast av de som deltog. Hade själv tänkt börja tävla lite, är anmäld till Sjöbos starkaste man. Tänkte fråga dig eftersom du har erfarenhet kring dessa tävlingar. Vad har ni för byxor när ni tävlar? Känner att jag är rörelsehindrad i arbetsbyxor eller jeans pga mina ben. Sen i drag av lastbil har ni några speciella skor?

//Otto

Läget förstår att du behöver vila du har ju tävlat varenda helg,jag är fortfarande helt knäckt efter lördagen.Sista kvalet för dig på lördag va,har du en plats färdig till finalen eller behöver du en bra placering till för at säkra den?Kör hårt:up:

cerwinbob wrote:
    Fint jobbat i Rundvik, kan tänka mig att du var lättast av de som deltog. Hade själv tänkt börja tävla lite, är anmäld till Sjöbos starkaste man. Tänkte fråga dig eftersom du har erfarenhet kring dessa tävlingar. Vad har ni för byxor när ni tävlar? Känner att jag är rörelsehindrad i arbetsbyxor eller jeans pga mina ben. Sen i drag av lastbil har ni några speciella skor?

//Otto

Tack:)

Roligt att du vill börja tävla. Vad beträffar Sjöbos starkaste man.. vet jag inte mycket- men vill minnas ett det finns info i detta forum någonstans.

Många kör i bara värmeskydd, eller kortbyxor. Jag föredrar Vanliga träiningsbyxor, tycker att jag blir för orörlig i jeans eller dyl.

I drag övningar använder man med fördel klätterskor eller treckingskor med bra grepp.

lycka till!!:up:

marcus80 wrote:
    Läget förstår att du behöver vila du har ju tävlat varenda helg,jag är fortfarande helt knäckt efter lördagen.Sista kvalet för dig på lördag va,har du en plats färdig till finalen eller behöver du en bra placering till för at säkra den?Kör hårt:up:

Jo vila är viktigt!! ska köra första passet strax.

Jag är INTE klar för final… shit inget kommer gratis när man inte är nog STARK, blev ju slagen med hästlängder i Boden å halkade ner till 9:a.

Det blir kamp i Hudik- å motståndarna är lika hungriga på finalplats som jag är.

Lycka till i helgen själv!:emo-thumb

LINDE wrote:
    Ja titta vad stort avståndet är! Du Måste vara en av dom bästa o ödmjukaste jag tävlat emot. Vart ska detta sluta?? Kanske lika bra att man lägger ner.

Sorry… inget personligt… blir bara så exalterad de gånger jag lyckas besegra någon som är så mycket starkare… sorry:o

Torsdag.. gym

värmde 3.5 minuter i rodden (1000) meter

press/ kick från ställning
    6X1 110 kg

Ryck 2x 80 kg… lätt ville bara känna!

Styrkevändning + press 6 x 80kg

Biceps hantelcurl 6 X 34.1 kg

Sido lutning + shruggs med hantel. 6x 45 kg – 11x 55kg

Sittande rodd i David C-line 11 X 120 kg – 9 x 120kg

Mage i David c-line 11x 100 kg- 11x 100kg

Ryggres Bara körde tills det kändes bra.

Skönt att bara köra lite gym å få igång kroppen. blir så seg av allt vilande.
    Antar att det är tävlandet som gör att jag känner det som om jag drabbats av sömnsjuka[/b]???:O

Mycket av välbehövlig vila.. men i går blev det ett besök på gymmet.

Värmde med böj. höjde med 30 kg tills det fanns 180 kg på stången.

5 ettor med 180 kg explosivt å lätt, med å utan bälte.
    2 st tvåor på 160 utan bälte, å bra tryck.

Marklyft Körde utan bälte upp till 190kg, mycket lätt
    Dök ner på stången Å drar explosivt samma sekund som händerna snuddar stången.

ettor å tvåor här men avslutade med en sexa på 160kg

Sittande rodd med bröstplatta 140 kg två sett med sexor, samma här explosivt, finns kraft att köra 12 reppare men nu ska jag bara trigga musklerna.

Hantel shruggs en sida åt gången 55 kg elva repps per sida X 2, alldeles för lätt, men då kan jag dra med mycket fart å tippa midjan mycket djupare. tränar då mera bål.

Skönt pass som fick mig att vakna till ur dvalan… på lördag smäller det!!!

SM- KVAL 4. i Huddik…

Grenträning..

sista passet innan Hudik, SM-kval 4 för tunga klassen.[/b]

Ska bara köra apollon, värmde med div lyft, stock, stång & apollon.

Körde sedan ettor 5kg under tävlingsvikten, första till sissta satt klockrent:up:

Sedan hängde jag mest å bitchade, spanade in MILF.ar.

Rycktes med i däck battle mot anders- 4 personer mot anders- han vann på walkover efter några minuter.

Körde ett däckvält med stora däcket, vände som en frivändning, kändes skitbra!!!

Tävlingsstart kl 11 i centrala hudik, genomgång för tävlande en timma tidigare.

Däckvält troligen ett 26.5 däck ca 400 kg
    Lastbilsdrag dra traktor på 12 ton, sele å rep
    mark med bil max repp troligen kring 280 kg
    appollonaxel max repp 2 val 110/ 140kg
    farmerswalk 320 kg 30 meter på tid
    atlasstenar 5 st på 135 cm 120- 180

Ses på lördag!!!:D[/b]

YEH BABY!!!![/b]

Så gick det.. känns helt fantastiskt roligt.. klar för SM Final:D

Inte 100% nöjd med dagens tävling,(bara 99%);) faktiskt bara däckvältet som kunde gått bättre.

Jag tar lärdom, vet nu att det lätt blir för mycket klister när det är så varmt som det var idag.

I övrigt nöjd. med PB i marklyft (med stång) 275 kg[/b]

Sjukt bra resultat på flera gubbar, som faktiskt chockade lite;)

Rapporterar gren för gren med bilder inom kort.

Jag å traktor på 13 ton, lite kämpigt för de flesta, en liten svacka halvvägs.

Very well done John![/b] :emo-thumb

Såg grymt bra ut idag, villken utveckling!:emo-thumb

Lycka till i Norrköping !

/ Hälsa frugan, hon verkade himla go´( det lilla jag pratade med henne om hundarna)

MVH Jossan

Josefin Brander wrote:
    Såg grymt bra ut idag, villken utveckling!:emo-thumb

Lycka till i Norrköping !

/ Hälsa frugan, hon verkade himla go´( det lilla jag pratade med henne om hundarna)

MVH Jossan

pieceofme wrote:
    Very well done John![/b] :emo-thumb

Tack ska ni ha:D

Här är slut ställningen för tungvikts kvalserien top 10 till final

Slutställning i SM-Kvalserien
    Umeå Sundsvall Boden Hudiksvall Total
    [/b]

1 Anders Johansson 11 12 12 12 47
    2 Daniel Viklund 8 10 10 0 28
    3 Stefan Bergkvist 10 8 0 9 27
    4 Mattias Linde 4 4 9 10 27
    5 John Pasanen 5 7 4 8 24
    6 Johannes Årsjö 12 11 0 0 23
    7 Mikael Hoffner 7 6 8 0 21
    8 Andreas Rosell 0 9 0 11 20
    8 Peter Rundberg 9 0 11 0 20
    10 Robert Westberg 3 3 5 7 18
    Finalfältet i Norrköping!

11 Lars Gustavsson 6 5 6 17
    12 Emil Lindgren 0 0 7 6 13
    13 Dick Ivarsson 0 0 0 5 5
    14 Niklas Andersson 0 0 0 4 4
    15 Håkan Petchler 2 2 0 0 4
    16 Fredrik Wretman 0 0 3 0 3
    17 Bujar Deliu 1 1 0 0 2

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.