John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,733 total)
  • Author

fan vad man längtar till finalen,känns på förhand som att det kommer bli en riktigt rafflande historia.
    grymt med nytt PB i marken ,såg ut som det fanns kraft till några kg till.
    Inte långt kvar till 300kg:P

marcus80 wrote:
    fan vad man längtar till finalen,känns på förhand som att det kommer bli en riktigt rafflande historia.
    grymt med nytt PB i marken ,såg ut som det fanns kraft till några kg till.
    Inte långt kvar till 300kg:P

Jo du det kändes riktigt ok med 275kg, hoppas att du har rätt ang 300:D

Onsdag… gym gym sol å bad.

Hysteriskt roligt gym pass idag. med syfte att vila ryggen men få jobba igenom musklerna tungt å hårt ändå.

Försökte börja med stötar/pressar men körde att gäng på 100, sedan 110kg som kändes segt så det fick va.

Militärpress skivstång 60 kg X 6

Sittande hantelpress 31.4 kg X 6 X 2

sittande axelpress i teka maskin 85 kg X 6 X 2

Benspark i David C-line 75kg/ben X 6 X 2 lätt!!

Bencurl I David C-line 95 kg X 6 X 2 …gissa…. lätt!!

Biceps curl med hantel 36.6 kg X 6/ 34.1 X 6

Knästående enhandsrod mot magen 55kg X 6 X 2

Sido resningar + shruggs med hantel 55 kg X 6 X 2

Tricepspress, liggande 21.2 X 6 X 2

Benlyft hängande på armbågar TYP 10 st??

Härligt pass som sagt:up:

TIMRÅLAND fredag kl 16:00 & 18:00

Veckans grenträning blev i form av en uppvisning på Timråland, som är en årlig gatufestival i Timrå.

Grenar var Däckvält med det stora däcket +400kg, farmerswalk med olika vikter & stenlyft upp på pallar.

Regnet strilade från å till, men just vid uppträdanden var det uppehåll:up:

Publiken fick prova på å barnen fick diplom efter ett medly av att välta ett stort bildäck å bara sten upp på ett podie, Näst starkaste man blev en pappa som med hjälp av sina 3 barn lyckades lätta storadäcket dryga decimetern från marken!!! han fick då pris.

I övrigt var timrå karlarna lite fega på att prova väskorna som vid tillfället var nerbantade till netta 86 kg st!!!

Tack för publikstödet å alla intreserade med frågor, å framförallt till ALLA MODIGA BARN SOM TÄVLADE…TACK!!![/b]
    här är repotaget i lokala tidningen.
    [http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.84906 http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.84906%5D

pasanen wrote:
    TIMRÅLAND fredag kl 16:00 & 18:00

Veckans grenträning blev i form av en uppvisning på Timråland, som är en årlig gatufestival i Timrå.

Grenar var Däckvält med det stora däcket +400kg, farmerswalk med olika vikter & stenlyft upp på pallar.

Regnet strilade från å till, men just vid uppträdanden var det uppehåll:up:

Publiken fick prova på å barnen fick diplom efter ett medly av att välta ett stort bildäck å bara sten upp på ett podie, Näst starkaste man blev en pappa som med hjälp av sina 3 barn lyckades lätta storadäcket dryga decimetern från marken!!! han fick då pris.

I övrigt var timrå karlarna lite fega på att prova väskorna som vid tillfället var nerbantade till netta 86 kg st!!!

Tack för publikstödet å alla intreserade med frågor, å framförallt till ALLA MODIGA BARN SOM TÄVLADE…TACK!!![/b]
    här är repotaget i lokala tidningen.
    [http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.84906 http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.84906%5D

det var ju grymt skoj!
    Du är ett riktigt bra frontman för Strongman sporten! bara fortsätta men PR!

FitnessGeek wrote:
    det var ju grymt skoj!
    Du är ett riktigt bra frontman för Strongman sporten! bara fortsätta men PR!

Tack mr FitnessGeek, vad roligt att du tycker så:D

Söndag… ”helga vilodagen” har visst någon sagt.

Grenträning hemma med pimpad utrustning[/b]

Tokskönt pass, prickade in precis mellan regnskurarna. Storbesök, Marcus, Sollefteås starkaste man med familj.

Körde bara 2 grenar idag, inget lyftande, då det blev mycket av det i fredags på uppvisningan.

Blommigt OK olika vikter med & utan bälte 12- 24 meters vändor.

Blommigt Kors 180 kg några vändor på 6 meter. Kändes riktigt bra. Även i upplyftet som ofta kan bli lite sega, men inte idag:up:

Vilken pimpig utrustning du har där hemma! Really nice!

Skoja inte vilken träningsvärk jag hade sedan benpasset på gymmet.. 3 dgr typ! Sissysquats tar verkligen där de ska. :emo-thumb

Japp kör hårt (vilket jag vet att du gör) så ses vi på gymmet hoppas jag!

pasanen wrote:
    Söndag… ”helga vilodagen” har visst någon sagt.

Grenträning hemma med pimpad utrustning[/b]

Tokskönt pass, prickade in precis mellan regnskurarna. Storbesök, Marcus, Sollefteås starkaste man med familj.

Inte för att det är så noga egentligen, men nu när vi ändå hade en tävling som kallades Sollefteås starkaste man för nåt år sedan i Sollefteå så måste jag påpeka att jag vann den tävlingen i konkurrens med Marcus och en Jimmy :)

Kör hårt :up:

/Lars

Mr. Strong mään! :D
    Inte sett dig på ett tag. Hoppas du mår bra!

Fina stats, för övrigt! 300…äh, det är ju babyweights!
    Kom igen nu! LIGHTWEIGHT!

pieceofme wrote:
    Vilken pimpig utrustning du har där hemma! Really nice!

Skoja inte vilken träningsvärk jag hade sedan benpasset på gymmet.. 3 dgr typ! Sissysquats tar verkligen där de ska. :emo-thumb

Japp kör hårt (vilket jag vet att du gör) så ses vi på gymmet hoppas jag!

Jo du den är fin, har inte riktigt bestämt mig om det är en fördel att träna med sånna grejer. Att bära runt skiten med ett harmoniskt leende på läpparna kan ju verka lite Quer:D

He he det var inget mes pass du rev av den dagen:up: supersetta så många benövningar.. det finns nånting perverst över det?

Ses nån dag!!!

klenmenren wrote:
    Inte för att det är så noga egentligen, men nu när vi ändå hade en tävling som kallades Sollefteås starkaste man för nåt år sedan i Sollefteå så måste jag påpeka att jag vann den tävlingen i konkurrens med Marcus och en Jimmy :)

Kör hårt :up:

/Lars

OJ[/b] ja bara grattulera! men marcus uvecklas snabbt så du får passa dig om du vill behålla den förnäma titeln:emo-thumb

Peewee wrote:
    Mr. Strong mään! :D
    Inte sett dig på ett tag. Hoppas du mår bra!

Fina stats, för övrigt! 300…äh, det är ju babyweights!
    Kom igen nu! LIGHTWEIGHT!

Yes Tack jag mår bra, inte sett dig heller på gymet i sommar.
    Boxingen drar i gång i början av September, Mån & torsdag sedan om det blir tryck, som det brukar, så kör vi lördag fm. si jo

Tisdag å grenträning hos Anders.

Kändes som det fattades lite idag. Men jag kom igen starkt senare.

Började med apollonaxel från ställning
    inget revolutionerande hände :(

Körde lite ok med Anders. började med upplyft på
    380 kg bra stå
    igen… fan vad tungt det kändes idag
    å igen… huuug
    åså nått steg sedan bättre å bättre… gick riktigt bra mot slutet:up:

Lite enhands hantel pressar på 51kg

Lyfte 160 kg väskorna.. gick fint
    flummit pass som naturligtvis spårade ur i en verbal orgie av sexsnack:yikes:

Drar nu till gotland på hemligt tränings läger inför finalen.. troligen ska det vältas rauker å russ ska bäras, så Johannes från årsjö får nog passa sig.

Då var jag hemma från gottland igen, åkte via ”Lokalen” abstinensen var svåra, kom precis lagom till när Någon just kört lite lätta repps böj på 310kg.

På gottland blev det ganska mycket semester å lite träning.

Ett pass på gymet bestod av.

Marklyft upp till 255kg
    Böjj några sett 5 reppare på 170kg
    Pressar med lågt till tak… syntaxerror? bara 100 kg
    Biceps curl 3 sett hantlar upp till 36.6kg
    Triceps pressar hantlar 18.? hantlarna
    Axel press maskin några repps

Saknade grenträningen som egentligen skulle varit hård denna vecka- men Raukarna fick stå kvar men div sten lyftes gladeligen:D

Ärligt talat så såg det ut ungefär så här hela veckan, å det enda svettet kom av var solens värme å rabattgrävning… glassigt:emo-thumb

det såg och lätt som är grymt mysig semester!
    fasike jag blir så sugen att komma och hälsa på igen när du pratar om grenar :P

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.