John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,733 total)
  • Author

Onsdag… första passet efter sm.

Gymade lite snabbt, mest för att kolla att kroppen funkar som den ska.
    Det gjorde den:)

Värmde med roddmaskin drygt 3 min å 1000 meter. blev tungt i bröstet på en gång, troligen är det förkylningen jag haft senaste veckan.

Press styrkan ska upp så lite strikt militärpress 3 x 5 på 70 kg
    Chins 10 strikta.
    Dipps först 5 långsamma kort vila sen 12 snabba lätta, slutade innan det blev segt.( brukar klara ca 30 st)
    Mage raka benlyft tills jag börja känna krampvarning i låren.
    Vadpress fullt magasin 200 + kroppsvikt 17 st
    Ryggresning tills det började kännas bra.

Skönt ”komigång” pass. ska gymma en del framöver med ganska mycket isolerade övningar till en början åxå med fler repps som rehab, inte för att jag känner mig så sliten men jag tror att det behövs i förebyggande syfte.

Väntar på tävlingsbilder från kompisar så det kommer ett bildreportage från finalen snart hoppas jag.

Torsdag.. gym

Fin fint… bläddrade i min träningsbok å kollade vad jag måste göra idag.
    shit! att det skulle bli svettigt fattade jag men det känns att det var ett tag sedan jag gymmade på det viset.

Värmde med 3 min rodd å lätta benpress.

Benspark David c-line 10 x 120/ 10 x 120/ 8x 120 supersettade med lårcurl.
    Lårcurl David c-line 10 x 85/ 10 x 85/ 8 x 85
    Sittande rodd David c-line 12 x 130/ 8 x 130/ 9 x 110
    Upprätt rodd med skivstång 10 x 60/ 8 x 70/ 8 x70
    Bicepscurl Z-stång 4 x 58/ 7 x 48/ 6 x 48 ha ha helt slut!!!
    Magmaskin David c-line 15 x 100/ 15 x 100/ 10 x 100 supersettade med pi lates övningar som tar mycket bättre när magen är lite sliten från magmaskinen.
    Pilatesboll övningar x 3. första 2 övningarna går ut på att stå på knä på bollen med så rak höft som möjligt. hålla en viktplatta i olika riktningar på rak arm, byta arm å riktning ofta så får magen helatiden jobba stenhårt :emo-thumb

Övning 2 är en vanlig hover (plankan) fast med boll under tårna å armbågarna. Här lyfter jag fötterna växelvis, krummer å sträcker på mig, helatiden med 100% aktiva magmuskler.

Som sagt mycket svettigt pass. En halvgalen kille på gymmet rodde 15 km på 57 min idag det får mitt pass att likna kattpiss:D

Fredag.. gym. test

Skulle bar testa en Incline press mojäng idag medan frugan körde i gymmet.
    Å tur var väl det, för laddningen till passet var bara si sådär, knorrande mage & förkylning plågar mig just nu.

Incline press David c-31 lite testing sedan 8×80 x 3 ca 90 sek vila. kan nog bli en variation i pressövningarna med betoning på bröst.

Axelpress David c-40 testade en liten grej här. upp en bit sedan hålla strax över botten så länge jag kunde X 3

Isolerad tri press med hantlar 5×21.2 uhg! 8×16.2 ajöken:frust:

En bild på mig från riga kryssningen, så kändes det idag!!!

Måndag . instruera boxing:p

Änligen premiär!!![/b]

75 min boxpass inkl 10 min hård Core träning

Helgen har gått i vilans tecken. bortsett från i söndags då jag arbetade med motorsåg å vedklyvning, jag har ett timmerbil lass med stockar på gården som ska tas hand om.

Tisdag å grenträning

Känns skönt å bara kunna köra det jag vill å slippa stress träna inför tävling.

Började med stock, var nu länge sedan så jag väntade mig inga stora vikter.

Gick fint värmde med tom stock 82 kg sedan ett hopp till 107kg
    Forsatte med några ettor å en tvåa, 2 försök på 3 men luften gick ur mig.

Atlassten
    ska erkänna att misslyckandet med stenarna på SM finalen maler i bakhuvudet så
    dagens sten övning var given…. höga stenar:P[/b]

Hängde på anders initiativ att köra..

120 kg på 175cm
    140kg på 165cm
    150 kg på 135cm

Klockan klar….go!!! 40 sekunder[/b]!! kan inte vara annat än nöjd:up:

Onsdag.. gym

Skulle köra ben idag men fick lov att köra teknik pga gårdagens grenträning.
    passande nog sprang jag på Mr roddkung så vi körde ihop med press å dyl.

Värmde med skivstång med 50 kg å en massa olika lyft i ca 5 min ryck, stöt, press, frivänd å hängryck.

Har inte provat ”Hängryck” förut, som en frivändning med start i stående position dvs stången vid höften.

Ryck 3 x 70/ 8 X 70 kg
    Militärpress 8 X 70kg / 6 X 70kg
    Stöt 2 x 90kg
    Hängryck 4 x 90 kg/ 2 x 110kg ho ho här ska jag prova tyngre, en rolig å explosiv övning 2.an gick så himla lätt:P
    Dipps med vikt bälte 5 x 40kg / 6 x 30kg
    Bröstpress David c-32 9 x 100kg / 6 x 100kg

Du rycker alltså mer från hängande än vad du stöter????

morolto wrote:

Ja troligen? jag stöter 120kg å har inte provat rycka på det viset än men det kändes ju väldigt ok med 110… så:what:

morolto wrote:

ha ha ja du vi glömmer detdär. tar tillbaka, jag har missförstått, det jag gör är en frivändning från höften inget annat[/b];)

Nu förstår vi varandra lite bättre:emo-thumb
    Kör hårt

Torsdag… gym

Körde bara lite ben idag. isolerade övningar för att vila ryggen.
    Taskig uppladdning med för lite mat, vilket resulterade i att jag mådde piss i slutet av passet:(

Benspark David c-12 12x 130/ 9x 130/ 8x 120
    Lårcurl David c- 15 9x 95/ 10x 80/ 8x 80
    Stående vadpress Teka 10x 250/ 8x 250/ 11x 220

Höga stenar från SM finalen, tränade på högre i förrgår så nederlaget aldrig ska behöva upprepas.
    Plötsligt känns det väldigt motiverat att köra vadpress, då mina axlar inte klarar jobbet. :D

fredag lördag söndag… vem vet:(

Har en envis förkylning som började en vecka innan SM-FINALEN, blev sämre efter senaste passet.
    ”Å doktorn svara , i gymmet får inga små (sjuka) vara”

Ska nu ägna mig 100% åt mat å sex. Fraudiansk felsägning?:|

Säg till om du behöver hjälp… :whistle:

Krafterna kommer sakta tillbaka….:emo-thumb

Fick otrolig träningsvärk i vaderna idag, helt sjukt!!![/b]
    då jag tränade vader i torsdags å har vilat sen dess???? någon???:what:

Var med barn å fru på Judo träning. Det var riktigt roligt å men äldsta dotter 5,5 år har helt klart ärvt min vinnarskalle å gick in för att vinna varje uppvärmningsmoment. SKIT KUL!!

Har sedan dess åkt skytteltrafik för att hämta mera vikter till mitt hemmagym.
    Är nu ägare av 56 st 28kg vikter (1568 kg)[/b] + fast utrustning.
    Det är för mig att vara förmögen.

Ska strax svetsa ihop en stock, kronlyftskorgar å ett smalt ok för korridorsträning hos anders i vinter

Får så mycket gjort när jag är ”vilande” från träning.

Helt galet roligt är att det ser ut som det blir final för Johannes Årsjö på wsm:up:

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.