John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 1,733 total)
  • Author

Torsdag…boxing

Instruerade å jämna par så ganska lugnt för mig. Men jag fick sjuk pump å syra i låren på uppvärmningen så det var nog lika bra.
    Feta billyft å markrepp tär:D

Kardio idag bestod av 60 min intensiv snö å is skottning/ hackning

Fredag… gym

Bodypump[/b] med pump, syra å våldsamma svettningar som följd:p

Skönta att bryta det tunga.
    Bil lyftandet sitter fortfarande i benen, så nu väntar ett par lugna dagar med rikliga mängder näring å sömn.

Lördag… vila i pulkabacken?

Finns inget som som heter vila i pulkabacken med 2 ivriga ungar… nä nä nä 2 timmar intensivt upp å ner så det får räknas som kardio idag, som skulle blivit vila.

Söndag… pilates å gym

Jaha då har jag tränat pilates… inte helt bortkastad tid:emo-thumb

Tog bra å krävde lite balans men framförallt ”core” stabilitet, vilket är direkt överförbart till strongman.
    Dessutom visade sig dom svagaste länkarna i höfter rygg mm.

I gymet kompleterade jag med.

Raka benlyft 3x 15-20
    Ryggres 2x lagom

Nu väntar en ny vecka med tunga vikter å nya rekord att sätta. vanlig grenträning på tisdag, 2 boxpass å ett antal gym pass å kardio.

mr Pilates 86 år ”man blir inte äldre än sin rygg”
    Nu kör vi:up:

Måndag… boxing

Lite lugnare för min del men mycket svett ändå.
    Jag är inte helt frisk:O

Boxing 75 min.

Tisdag… snyft ingen grenträning

Förkylningen fick mig….

Hämtade min nya marklyftdräkt i morse å hade verkligen hoppats på att få provdra lite, blev inget.

Kämpade med dräkten hemma, svettigt å aldeles för hög puls, fick tryck i bihålorna när jag prov drog utan stång, Thats it:evil:

Videokväll, poppcorn å en aning hångel.:pop:
    nya tag på onsdag:up:

Onsdag… lunch kardio/ kväll gym

Ja lite bättre idag.

Åkte till gymmet en snabbis på lunchen, provade lite vart jag låg sjukmässigt.

slet runt lite i div maskiner som uppvärmning.
    Krosstrainern 20 min långsamt men tungt, puls drygt 140 kändes fint inga problem.

På kvällen dit igen. dräkten ska provas.

Bänkpress smala å vanliga som uppvärmning 2 sett 10-15
    Stock teknik träning många ettor på 107 kg gick fint, explosivt å bra utan efterpressar:up:
    Lite ryck reppa på 70
    Marklyft utan bälte reppade 4 or upp till 200kg där det blev en skrattretande lätt 2a
    Dräkt test 2 st 1 or på 230kg för stort tryck i bihålorna idag med näsblod på båda försöken, lägger ner för idag;)

Rodd i david c- line 2×6 på 170 kg fett PB fick avsluta denna dag.

Ska sy in dräkten lite så får vi se vad bus man kan göra på SM :whistle:

Torsdag… boxing

Ett litet steg tillbaka idag, var ganska risig i morse, men nu börjar hoppet stiga.

Instruerade Boxing 75 min ganska lugnt för min del:O

Imorgon kan det bli kul…en grejj på gång lixsom…:whistle:

Som ni insatta kanske sett så är grenarna för STRONGMAN SM i Karlstad 7/3 klara..

Mark repp2 alternativ 230/ 280
    Denna gång är det 280 som gäller
    Stockrepp 2 alternativ lätt???/ 125 kg blir tunga alternativet här med
    Bilskottkärra kommer inte göra om fjolårets misstag.
    Conan hu, jobbigt med mjölksyra, men lite av en favorit
    medly farmers/ däckvält hoppas på ett tungt däck så det inte blir hundradelar som avgör.
    atlasstenar min nya favoritgren… i år flyger 180 upp!!

Jag är revansch sugen i år å träningen har gått bra.
    Sommarens tunga tävlingar har förhoppningsvis gjort mig vassare.
    Men som vanligt är det ju inte bara jag som tränat hårt å utveklats, det har ju konkurenterna med.
    Sedan finns det ju några nya å ny/gamla stjärnor att passa sig för:emo-thumb

Otur det där med förkylningen, men efter din formtopp så är det kanske inte speciellt oväntat?

Vad är det för dräkt du införskaffat? Vågar jag gissa på en Metal Pro? :)

Sant!!

men 4 veckor kvar till när det gäller.. så en dubbelpikning blir nödvändigt. no problem.
    Nästan helt frisk idag:up:

Dräkten blev en TITAN Centurion NXG Superplus.
    tror att den blir bra. mycket bekvämare i jumskarna än min förra .

pasanen wrote:
    Sant!!

men 4 veckor kvar till när det gäller.. så en dubbelpikning blir nödvändigt. no problem.
    Nästan helt frisk idag:up:

Dräkten blev en TITAN Centurion NXG Superplus.
    tror att den blir bra. mycket bekvämare i jumskarna än min förra .

Gott att du känner dig piggare :)

Hur periodiserar du träningen under offseason / inför tävling? Vore jäkligt intressant att veta :)

Något som heter superplus måste ju bara vara dubbelt så bra som allt annat :) SUPERMEGAOPTIPWNERMAN! ;)

MaQue wrote:
    Gott att du känner dig piggare :)

Hur periodiserar du träningen under offseason / inför tävling? Vore jäkligt intressant att veta

Något som heter superplus måste ju bara vara dubbelt så bra som allt annat SUPERMEGAOPTIPWNERMAN! ;)

Hahaha klockrent… självklart är det så:D

De flesta tävlingar är mellan maj- augusti

Då sm finalen ligger i jan/ feb så blir det inte så långa ”vilo” perioder.
    Men feb- aprill så brukar jag försöka återhämta mig, samma sept-november.
    Under vilan sliter jag i gymmet 6 ggr/v med mycket isolerade övningar- Tex ben spark / curl istället för böj- försöker undvika att belasta kotpelarn med tunga vikter.

passar på å köra mycket 15-20 reppare med 1min sett vila, vilket är grunden till min uthållighet å kondis.
    kallar dessa för lätta passen men rent mentalt är de värst.

under sommaren blir det bara lite lätt träning, återhämtning å lite grenträning med näst kommande tävlings grenar.
    Ofta så har det varit 1- 2 veckor mellan tävlingarna å då blir det vila 4-5 dagar innan å 4-5 dagar efter så någon tid till nått annat än grenspesifik träning blir det inte.

När grenarna är satta till en tävling är det dessa grenar jag tränar å ingat annat.

Försöker köra så tungt jag kan i gymmet tills någon vecka innan tävling så jag är laddad men återhämtad, ofta är ryggen, greppet å låren ganska slitna i slutet på en sådan period så det är nödvändigt.

Aldeles innan brukar jag undvika att köra sådant jag är mindre bra på tex stock max, utan ligga på en bekväm vikt å säkra den å få upp självförtroendet.

Jag kan mala på å skriva mycket mer:pop:men typ såhär kör jag, Tack för ditt visade intresse:)

Sm i individuell dragkamp. taget ur starkeanders gästbok som dessutom aggerade som utomordentlig coach!!

John lyckades vinna idag (repsenterade Hovmantorp eftersom detta inte finns klubbar inom detta här uppe)! Mästaren som brukar försöka på rekordet (200 kg) varje år gick in på 175 kg men bommade ut sig denna gång. John startade helt grön på 150 kg (han hade satt 130 kg men jag sa du är väl inte här för att leka fjolla ). Så han gick med på att ta 150 kg och det hissades upp 3 m. Sedan höjdes vikten till 160 kg och det gick ganska bra men vipps lite strul efter 2 m och då flöj John frammåt med repet. Höjer till 175 kg i sista och det går mycket bra men tyvärr strular det innan vikten är avverkad och han fick därmed 150 kg i protokollet. Med mästaren borta så ligger nu John 5 efter och nästa gren är klart knepig. Man ska hissa vikten upp och ned för maxsträcka. John får köra på 91 kg och det är endast antal m uppåt som räknas. Först dra upp och sedan sakta och kontrollerat sänka tillbaka vikten och vända innan den tar i marken…han behöver göra nästan 8 hissningar (17.2 m) för att vinna och han sliter så valkarna far all världens väg och jag skriker att han inte får fjolla sig….han fixar 17.9 m och segern.
    Skulle John träna lite detta så tror jag nog att rekordet på 198 kg är i fara!

Grattis John!

Grattis :up: Jag misstänkte väl att det skulle gå bra men inte att du skulle ta hem hela tävlingen:yikes:Grymt bra jobbat

Fan john du har väl inte gått och blivit sjuk,så här länge brukar det inte vara lungt i din journal:

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.