Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › John Pasanen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2009 at 17:47 #255502Anonym anvandareMemberMinstrel wrote:Snyggt!Nicklas82 wrote:Grattis! Bra kämpat i helgen måste jag säga!YTS wrote:Grattis!
Att det är odopad, gör att jag verkligen är imponerad!
Jag följer din blogg.Ser fram mot rapportering från tävlingen.
;Insulinus712067 wrote:Kan väl inte annat än säga GRATTIS.Läste artikeln i tidningen med, någon ny lokal fixad ännu? Annars kan ni åka ner hit 5 mil norr om Göteborg och träna. Jag vet en lokal som är ledig.
tobbeflum wrote:har du bosatt dig i karlskoga eller är det bara inför tävlingen? vart tränar du isf i stan?Tack tack tack:D
Roligt Insulinus, Lokal i sundsvall fixad… nu bliir det åka av.. flytt till helgen!
Åkte faktist till Gbg på måndagen efter då jag ändå var i krokarna, men han dessvärre inte komma förbi.
Ha ha tobbeflum jag har inte bosatt mig där men en mini semester med frugan var inte helt fel. Tränar på Helex i Sundsvall, grenträning hos Starkeanders å på gården.
12 mars, 2009 at 18:02 #255503Anonym anvandareMemberFredag..
Har i detta läge redan befunnit mig i Karlskoga, granstaden till Karlstad, i 3 dagar.
Skönt att vara på plats å få bort stelheten som en heldag i bilen innebär.Laddningen har gått bra å invägningen likså… 114,2 kg!!!
Jonny Grape å Danny Andersson ramlade nästan baklänges när jag klev på vågen å den digitala displayen visade 114.2 kilo, å inget fel på vågen verkar det vara.
Kön till invägningen passerade ett viktställ å frestelsen att stoppa en 10 kg platta i byxorna var för stor att motståSlutligen godkänd på
104.2[/b]
Efter en fruktansvärd natt med lite sömn å många tankar vaknar jag på Lördag med syrrans katt på bröstet… kurr kurr
Mina döttrar har skickat ett bidrag till SM, ett rosa svettband med hjärta, som jag fick lova att använda, inte alls så dumt faktiskt
12 mars, 2009 at 18:26 #255504Anonym anvandareMemberLördag…
Efter att jag spottat ut katthåren från munnen, sveper jag en 5 dl Vitargo drink som väntat på nattduksbordet.
Sedan börjar frukosten.. så mycket jag bara kan äta å dricka… kaffe kaffe å mera mat, guppar i halsen, PAUS, å lite till.Mätt å belåten sitter jag som passagerare i bilen å dricker Vitargo å Resorb sappar låtar på cd`n.
Ett glädje rus rinner igenom mig å lugnet sveper över mig, små ler å känner frid.
Väl i Karlstad väntar väntan å en snabb genomgång av regler, gren ordning å små prat i en timma innan vi börjar värma upp.
Mycket trevliga kombattanter, som ett gäng gamla kompisar som träffas.Jag tycker alltid alla ser så bitiga ut, å hur ska lilla jag kunna kriga mot sånna bjässar, konstiga tankar som jag vid dehär laget borde ha lärt mig igenomskåda.
Vinnaren Mats Jönsson
12 mars, 2009 at 18:36 #255505Anonym anvandareMemberTävlingsstart
Lotten gav mig start nr 9,
Gren 1 Stocken reppa 125 eller 100kg, max 90 sekunder
Väljer 125 kg, men får inte till utlåsningen. Gör 2 försök men väljer att spara mig till 100 kg.
Runda 2 när 100 kg stocken ska avgöras gäller det att hushålla med krafterna,
Jag hittar ett lugnt tempo,
Inga missar å 5 repps. nöjd med detta.Visar sig bara vara 3 som fixar den tunga stocken, lite oväntat.
12 mars, 2009 at 18:43 #255506Anonym anvandareMemberDet verkar vara en rolig tävling. hoppas det går bra i framtiden.
Testade själv några stocklyft på kuseruds går en bit utanför vänersborg, man fick snabbt erfara att det va MYCKET svårare än med skivstång.12 mars, 2009 at 18:47 #255507Anonym anvandareMemberMarklyft med skivstång reppa 280 alt 230 kg, max 90 sekunder
Hade höga förväntningar inför denna gren, villa absolut vara med å kriga om topp placeringarna.
MENGår in på 280kg, visslan ljuder å jag är på med händerna å drar upp den första i samma ögonblick, lite trög brukar den första kännas men sen brukar det gå bättre.
När jag sträcker på mig inför 2:an känner jag till min förtvivlan att dräkten är slapp som en baddräkt…SHIT
Blir ett försök ändå men dräkten hade åkt upp ” på plats” å kunde inte hjälpa mig en gång till.
Ska sy in den rätt så får jag ta revansch för min självkänsla.Enda grenen där jag vet att jag kunde bättre, så lite bittert känns det.
12 mars, 2009 at 18:59 #255508Anonym anvandareMemberConancirkel ha ha ha ha helt sjukt roligt.
1:a i denna gren med drygt 1,25 varv
En hata/ älska gren, att det oftast innebär lång tid å syreskuld så är detta en fruktansvärd gren..
MEN
Tack vare en liten missbedömning av axelns centrum placering så blev vikten så Igenomjävligt tung trots att det var ”samma vikt som i fjol” ( danny)med ett lite underligt busigt leende.[/b]Ingen förutom jag å Mats, som tyvärr släpade korgen i marken , gick över dryga kvarts varvet.
12 mars, 2009 at 19:13 #255509Anonym anvandareMemberLunch
Strax efter att Conan mår jag faktiskt över förväntan bra, då jag slapp gå så långt.
Inga skador å bara roliga grenar kvar, så in med lite näring, Kp3 å vatten sedan bara värma upp igen.Bilskottkärra
3:a
Alla samlas runt bilen för att prova ut höjden på hantaget, vet sen i fjol att det är bättre att ha hantaget lite djupare, innebär ett tyngre upplyft men sedan kan man gå utan att bakhjulet släpar i.
Så blev det.
Gick snabbt å lätt att lyfta, kom upp i fart på en gång, kände att detta kan bli bra…
MEN
Benen börjar stumna till å det går lite långsammare mot slutet, blir tvungen att ställa ner bilen 1meter från mållinjen!!! snabbt upplyft å skjuter in den sista biten i mål. ingen katastrof men jag tappa nån sekund.Bilen var faktiskt ganska tung, kanske var det Conan som gjorde sig påmind.
12 mars, 2009 at 19:22 #255510Anonym anvandareMemberMedly Först väskor 2 x 125 kg sedan 6 däckvält a400 kg
1:a
Laddat till tänderna nu, lite fundersam då en efter en inte klarar alla vält:what:
Pipan ljuder å jag är iväg med väskorna… pam pam pam pam fötterna smattrar i golvet det känns lätt lätt lätt.
Springer tillbaka till däcket, försöker få klistret att fördelas på händerna,
MEN..
Alltid ett MEN.
lite problem med klistret i första vältet, sedan klibbar det bättre å det går nästan lättare å lättare för varje vält.
Jag fixar alla 6 å springer tillbaka över mållinjen.12 mars, 2009 at 19:36 #255511Anonym anvandareMemberStenar 5 st 120/ 140/ 150/ 160/ 180kg 3 höjder
Hade siktet inställt på att fixa 180 kg stenen då denne nu har gjorts på träning på en högre höjd än den det skulle vara på tävlingen.
Laddar järnet då jag vet att Mats är ruskigt snabb å troligen fixar 180 stenen
120 stenen direktvänds
140 lika snabb
150 lite tung men snabbt avklarad.
160 här gick det inte snabbt bryter upp den precis på kanten
Får flåsa å gägga med klister inför sista stenen, flera försök
MEN
Jag får inget grepp å den förblir liggande på golvet.Jag är 2:a på SM[/b]
Det här var en ganska tung tävling med rejäla vikter som mot slutet tog ut sin rätt.
Jag är mycket nöjd med min insats på årets SM å det finns alltid många ”om å men” det är nog alla tävlande överens om.
Bra arrangerat å som tidigare nämnt Astrevliga killar som peppar varandra.
Tack till er alla.12 mars, 2009 at 19:44 #255512Anonym anvandareMemberGrattis! Såg ju hur kul ut som helst, nästan så att man blir sugen att köra lite själv
13 mars, 2009 at 07:15 #255513Anonym anvandareMemberEtt stort GRATTIS!
Mycket bra jobbat:up://S*13 mars, 2009 at 08:46 #255514Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Ett stort GRATTIS!
Mycket bra jobbat:up://S*Tackar! såg dig fota vilt, ska bli roligt att se resultaten, då vi med ” vanliga kameror alltid tycks få problem med grynighet mm
*Babe* wrote:Grattis! Såg ju hur kul ut som helst, nästan så att man blir sugen att köra lite självTackar! Du var ju på g där ett tag, men förstod att det blev en skada, du har väll inte helt lagt ner sl/ strongman, inge fel på tyngdlyftning.
Lenny085 wrote:Det verkar vara en rolig tävling. hoppas det går bra i framtiden.
Testade själv några stocklyft på kuseruds går en bit utanför vänersborg, man fick snabbt erfara att det va MYCKET svårare än med skivstång.Jo tackar! hoppas åxå på lycka å en fortsatt god styrke utvekling, hälst lite snabbare än mina konkurenter:D
Stocken är knepig, går tämligen lätt upp till en vikt, men sedan är det som om en elefant sitter på bröstkorgen.13 mars, 2009 at 18:23 #255515Anonym anvandareMemberGrattis ännu en gång!
Du har flås som en häst och det vinner du mycket på din jävel! :emo-thumb
Och jag gick faktiskt över ett kvarts varv i conan´s :nono:
Lågt grepp i carwalken var ett mycket smart drag, det var sjukt jobbigt att dra den med hjulen nuddandes backen. haha
13 mars, 2009 at 20:40 #255516Anonym anvandareMemberThorsvensson wrote:Grattis ännu en gång!Du har flås som en häst och det vinner du mycket på din jävel! :emo-thumb
Och jag gick faktiskt över ett kvarts varv i conan´s :nono:
Lågt grepp i carwalken var ett mycket smart drag, det var sjukt jobbigt att dra den med hjulen nuddandes backen. haha
Ha ha det glädjer mig:P
Jo jag skrev drygt ett kvarts varv för att gardera mig;). men jag är åxå en sån flummis när det gäller att minnas detaljer inklusive mina egna placeringar i grenar.
Jag gjorde misstaget med för höga handtag i fjol, då det var jag som släpade bilen i mål så jag vet hur det känns… led med er som kämpade så, det är inte roligt alls
Hoppas vi får tävla mer ihop i sommar, du är en trevlig å stark kille.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.